Skocz do zawartości


RODO w HAKP

all_gen

Ciśnienie w oponach - wszystkie generacje

all_gen VI VII VIII V

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
188 odpowiedzi w tym temacie

#151 Walker

Walker
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:seria +
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:08, 19.04.2016

po wizycie na wulkanizacji mam 2,5 - 225/40/18

dużo?


  • 0

#152 senior

senior
  • Klubowicz
  • 155 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 09:44, 19.04.2016

OK .
W takim razie pompując powietrzem 2.3 w 80% czy nawet zawsze jeździmy na za wysokim ciśnieniu ?

W sezonie letnim chyba na to wychodzi! Temat faktycznie wymaga zgłębienia.


Użytkownik senior edytował ten post 09:45, 19.04.2016

  • 0

Z pozdrowieniami,
Senior

HA CU1 Lifestyle  2015


#153 senior

senior
  • Klubowicz
  • 155 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 10:59, 19.04.2016

Przejrzałem cały wątek i znalazłem taki post, który w 2011r. napisał Blackfly:

... teraz nadmuchalem 2.5 na zimnym, po rozgrzaniu dochodzi do 2.7 gora 2.8 i jezdzi sie zdecydowanie lepiej a przy okazji sporo komfortu wrocilo.

To chyba wyjaśnia sprawę. Ciśnienie rozgrzanej opony wzrasta o 0,2 do 0,3 !


  • 0

Z pozdrowieniami,
Senior

HA CU1 Lifestyle  2015


#154 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 11:20, 19.04.2016

Tak ,bo tak to wyjdzie mniej więcej....Tylko ciekawe jaką metodę przy pompowaniu takim azotem zastosować ? Co na to producenci opon czy samochodów ?,czy takie np. Zalecane 2.3 ma być podczas użytkowania opony czy podczas stania ?
  • 0
                       

#155 Jańcio

Jańcio
  • Forumowicz
  • 346 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:PB
  • Rok:1410
  • Nadwozie:-
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:16, 14.05.2016

Orientuję się ktoś może jakie powinno być ciśnienie na czujnikach tmps w Acco VIII 2.0, opona letnia 225/50/r17?  Wskaźnik w aucie pokazuje mi 2.7, ni wiem czy mi aso za dużo nie nabiło.


  • 0

#156 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 13:28, 14.05.2016

Zejdź na przodzie 2.4 z tyłu 2.2 ale ja sprawdziłbym sprawdzonym ciśnieniomierzem

Użytkownik Wlodar edytował ten post 14:51, 14.05.2016

  • 0
                       

#157 Jańcio

Jańcio
  • Forumowicz
  • 346 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:PB
  • Rok:1410
  • Nadwozie:-
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:53, 14.05.2016

Też tak myślę, w nowym aucie jeżeli dobrze pamiętam czujniki pokazywały 2,4. Sprawdzę dokładnie u wulkanizatora, albo gdzieś na stacji benzynowej.


  • 0

#158 grzego

grzego
  • Klubowicz
  • 205 postów
  • Skąd:podlaskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 09:50, 15.05.2016

Orientuję się ktoś może jakie powinno być ciśnienie na czujnikach tmps w Acco VIII 2.0, opona letnia 225/50/r17?  Wskaźnik w aucie pokazuje mi 2.7, ni wiem czy mi aso za dużo nie nabiło.

Według hondy ( tabliczka na słupku po otwarciu drzwi kierowcy) powinno być takie:

Cinienie%20accord_zpspvfzrx4g.jpg

Ja u siebie pompuję 2,3 na przód i tył na zimnych oponach. Podczas jazdy ciśnienie wzrasta średnio o 0,2 (tak pokazują czujniki tpms).


Użytkownik grzego edytował ten post 10:04, 15.05.2016

  • 0

#159 Jańcio

Jańcio
  • Forumowicz
  • 346 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:PB
  • Rok:1410
  • Nadwozie:-
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:22, 15.05.2016

Sprawdziłem, czujniki na zimnym pokazują 2.4 Dobrze? Muszę też podjechać do mojego wulkanizatora żeby sprawdził dokładnie ciśnienie i wyważenie kół bo coś mi nie pasuje po wymianie opon prze ASO.
  • 0

#160 senior

senior
  • Klubowicz
  • 155 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 21:44, 15.05.2016

Czujniki TPMS spowodowały, że możemy śledzić na bieżąco ciśnienie w każdej oponie. Praktycznie zaobserwowałem, że przy aktualnych temperaturach ciśnienie podczas jazdy miejskiej wzrasta następująco: przód - ok. +0,3; tył - ok. +0,2. A więc aby zachować parametry proponowane przez inżynierów Hondy (P. 2,3 T. 2,3), należałoby pompować w stanie zimnym tzn. przed porannym wyjazdem: przód - 2,0 tył - 2,1.

 

P.S.

 Po przejściu na gaz techniczny tzn. azot - wzrosty ciśnienia mam identyczne jak na normalnym pompowaniu powietrza!


Użytkownik senior edytował ten post 21:53, 15.05.2016

  • 0

Z pozdrowieniami,
Senior

HA CU1 Lifestyle  2015


#161 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:38, 15.05.2016

tzn.kompletnie nic to (azot)nie zmieniło ?


  • 0
                       

#162 senior

senior
  • Klubowicz
  • 155 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 22:59, 15.05.2016

Dokładnie - nic !!!


  • 0

Z pozdrowieniami,
Senior

HA CU1 Lifestyle  2015


#163 cysior

cysior
  • Forumowicz
  • 465 postów
  • Skąd:Zachodniopomorskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 06:35, 16.05.2016

Bo pompowanie azotem to bzdura.. Znalazłem kiedyś na necie wyliczenia z których wynikało że rozszerzalność termiczna jest niemal taka sama dla azotu i powietrza. W końcu w składzie powietrza 78% to azot a ta reszta robi znikomą różnicę.
  • 0

#164 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 06:50, 16.05.2016

Właśnie ja czytałem ,że te 21 %tlenu robi różnicę.Tak więc albo koledze senior nabili powietrze atmosferyczne albo faktycznie to ściema .
Nie mówię żeby wogóle nie wzrastało na azocie ale zamiast 0,3 choćby 0,1 to można byłoby rozważyć taki zabieg
  • 0
                       

#165 Jańcio

Jańcio
  • Forumowicz
  • 346 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:PB
  • Rok:1410
  • Nadwozie:-
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:34, 16.05.2016

Ja miałem zimówki nabite azotem i mniej bujało ciśnieniem na czujnikach, w granicach 0,1  teraz na powietrzu mam skoki 2.4 - 2.7.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, VI, VII, VIII, V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq