Skocz do zawartości


RODO w HAKP

all_gen

Ciśnienie w oponach - wszystkie generacje

all_gen VI VII VIII V

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
188 odpowiedzi w tym temacie

#181 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 22:12, 30.04.2018

Być może 2.3 to za mało dla takiej opony, ale przede wszystkim zobacz po prostu jak leży opona na asfalcie. W szczególności uważaj na tył u mnie na 225/45/R18 XL 95W z przodu mam 2.5 i leży ok , z tyłu gdzie jeżdżę sam mam 2.0-2.1 max aby uniknąć ząbkowania. Co do wymogów indeksu z opon to  oficjalna odpowiedź od Honda Polska - dział homologacji  dla VIII Sedan Executive:

 

****

 Szanowny Panie

 
Dostępne opony / felgi do Pana samochodu:
 
225/50R17 95V / 17x7 1/2J ET55
 
225/45R18 95V / 18x7 1/2J ET55
 
235/45R18 to wersja fabryczna, tu rzeczywiście nie było możliwości montażu 17". A akcesoryjne 18" dla fabrycznych 17" miały inną szerokość, 225.
 
Ustawienia geometrii są niezależne od średnicy felgi.
 
 
Z poważaniem
 
Honda Motor Europe Oddział w Polsce
Leszek Todorski
Homologation, Environment & Area Manager
Aftersales Department
 
***

  • 0

#182 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 11:38, 21.05.2018

Tak na temat wcześniejszej dyskusji czy pompować na zimnych czy ciepłych oponach. Potwierdza to też wzrost ciśnienia po nagrzaniu o 0.3 bara.
https://www.kleber.p...zanie-cisnienia
  • 0

#183 crony

crony
  • Forumowicz
  • 267 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 10:35, 18.07.2018

czy ktos uzywal czegos takiego jak 

 

NAKRETKI NA WENTYLE POKAZUJACE CISNIENIE OPON

 

sprawdza sie czy badziew?

 

EDIT

przeczytalem caly temat i w sumie nic konkretnego nie znalalzem,c zy ktos jest w stanie powiedziec jakie cisnienie powinno byc z przodu i z tylu w 225/40/18 acco tourer 2.4? wczesniej ktos napisal ze po 2.6, ale to cos duzo za duzo mi sie wydaje

znalazlem jeszcze takie tabele, 

https://www.felgi.pl.../accord/2,4/148

http://dobryautomech...l/honda-accord/


  • 0

#184 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 10:59, 18.07.2018

Nie masz na słupku info o ciśnieniu do tego rozmiaru koła?
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#185 crony

crony
  • Forumowicz
  • 267 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:04, 18.07.2018

nie


  • 0

#186 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 13:34, 18.07.2018

Fabrycznie do VII nie szły montowane 18-stki.

Ja na 18 mam po 2.5 bara przód, tył 2.4


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#187 kaprys

kaprys
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:46, 26.07.2018

Niektórzy twierdzą, że niższe ciśnienie w oponie, to lepsza przyczepność. I może na piaskowych drogach, gdzie łatwo o zakopanie się, rzeczywiście tak jest, ale na drogach utwardzanych, to po pierwsze szybsze zużycie się opony, a po drugie, opona stawia większe opory, co przekłada się na większe spalanie.

Zresztą proponuję tutaj jeszcze sprawdzić: https://www.oponeo.p...-toczenia-opony - jak opory w toczeniu wpływają na spalanie, o ile więcej spali, gdy ciśnienie nie jest optymalne.


  • 0

#188 lhj

lhj
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2,4
  • Wersja:S
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:35, 11.05.2020

Cześć, zwracam się z prośbą o poradę nt. ciśnienia, na jakie powinienem pompować swoje opony.

 

Kupiłem właśnie opony Falken Azenis FK510 225/35 R19 88Y XL.

 

Przeczytałem sporo informacji i postów na ten temat, zderzają się tam dwie szkoły - pompować zgodnie z zaleceniami producenta i druga: pompować więcej, bo to opona niskoprofilowa wzmacniana.

Jak wiadomo producent nie przewiduje stosowania 19-calowych kół w VII. Poprzednie 19-stki pompowałem na około 2,4 bara, przy wymianie okazało się, że jedna z nich rozwarstwiła się lekko na boku, a wulkanizator powiedział, że to efekt jazdy na niedopompowanej oponie i zalecał dobijać do 3,0 bara. Nie wiem czego się trzymać a nie chcę sobie rozwalić świeżutkich nowych opon.


  • 0

#189 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 11:05, 11.05.2020

Przy tym rozmiarze opony zawsze pompuje do 2.7 bara przednia oś, z tyłu 2.5/2.6 bara i nigdy żadnych problemów z oponami nie miałem.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, VI, VII, VIII, V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq