Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Dziwny dźwięk ze skrzyni biegów

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 DiA

DiA
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:05, 29.03.2014

Witam,

No więc tak. Swojego Accorda posiadam pół roku, jak kupiłem była zima po pewnym czasie stwierdziłem, że 2 bieg ciężko wchodzi ale jak się olej w skrzyni rozgrzał było ok. Dlatego 2 tygodnie temu wymieniłem olej w skrzyni i jest już wszystko w porządku ze zmianą biegów lecz jeszcze przed wymianą słyszałem dziwny dźwięk ale nie wiedziałem skąd dochodzi, pojawiał się przy ruszaniu, 2 biegu, 3 i zanikał przy 4. Teraz już kiedy bardziej zacząłem zagłębiać się skąd ten dźwięk jestem pewien, że to ze skrzyni gdyż dźwięku nie ma przy dodawaniu gazu na postoju, pojawia się gdy jadę i zależy od tego jak operuję gazem (mniej dźwięk jak by zanikał więcej dźwięk się pojawia) i tak do 5 czasami 6 biegu i już nie słychać prędkość około 110 km. Nagrać dźwięku mi się nie udało nie wychwytuje tego mój telefon.... Czy ktoś miał podobny problem lub wie co to za objaw?


  • 0

#2 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 21:13, 29.03.2014

ale bardziej uuuuu... łiiii... czy brrrr....  :)

sorki, ale nie wiem jak doprecyzować, ale pierwsze co mi przychodzi do głowy, to tulejka przy sprzęgle, albo sprzęgło całe


Użytkownik tomazi78 edytował ten post 21:16, 29.03.2014

  • 0

#3 DiA

DiA
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:19, 29.03.2014

Dźwięk takiego chrobotania, idąc Twoim tropem dźwięków to takie bardziej grrrrrrr :)


  • 0

#4 DiA

DiA
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:27, 31.03.2014

Rpozpoznanie u mechanika:

Uszkodzone łożysko podpory przy półoście prawej.

Czy ktoś wymieniał samo łożysko czy kupować całą podporę? Mechanik doradził półośkę prawa z podporą, ale czy dla łożyska ładować się w takie koszta?


  • 0

#5 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 21:13, 31.03.2014

samo porządne łożysko to koszt ok. 25 - 30 zł. Tylko jak poleciało Ci łożysko, to w jakim stanie jest przegub wewnętrzny? Niestety zamienników nie ma (chyba że pojawiły się w ostatnim półroczu), więc albo nowy w ASO (razem z półosią chyba występuje i koszt coś ponad 2 tysie), albo regeneracja. Ja wysyłałem do firmy motomax z Torunia - złego słowa nie powiem na nich


  • 0

#6 DiA

DiA
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:58, 01.04.2014

Dzwoniłem dopytać mechaniora i to też na wszelki wypadek muszę mięć więc kupię półośkę z podporą to wtedy to tęż będzie na wszelki wypadek. Tylko pytanie przy 115tyś. km takie rzeczy się psują? Przebieg udokumentowany więc jak to jest?


  • 0

#7 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 18:58, 01.04.2014

jest to niestety możliwe, ale rozważyłbym też opcję większego przebiegu niż ten 'udokumentowany'. Sorki że tak brutalnie, ale niestety taka jest rzeczywistość, chyba że jak to się mówi 'na własne oczy widziałeś' jego historię (rodzina, znajomy, itp.). Wiesz... z niemiec mało który ma ponad 200 tys. a większość ma książkę serwisową :depresja:


  • 0

#8 DiA

DiA
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:22, 01.04.2014

Spoko przyjmuję to na klatę, ale nie myślałem, że w hondach takie awarie przy takich przebiegach.... na 100% przebiegu nie jestem pewien no ale jeśli cofnięty to niech ma 150 tyś..........


  • 0

#9 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 19:28, 01.04.2014

jeśli masz wątpliwości to niestety, ale spójrzmy realnie - o 50 tys. to raczej się nie cofa liczników. u mnie objawy zaczęły się przy ok. 200 tys. ale nic się nie sypnęło, a jedynie zaczęło telepać, co w efekcie powoduje właśnie rozsypkę tego łożyska. auto krajowe i przebieg na 1000% prawdziwy u mnie. obecnie mam 240 tys.


  • 0

#10 DiA

DiA
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:36, 01.04.2014

No u mnie nie telepie autem jedynie jest ten dziwny dźwięk przy dodawaniu gazu na biegu i jak byłem u mechanika to zobaczył, że ma luzy ta podpora...... to o tym samym rozmawiamy?:) pytam bo nic nie trzęsie a czytałem, że jak to pójdzie to trzęsie to teraz już sam nie wiem:)


  • 0

#11 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 19:44, 01.04.2014

wysłałbym Ci linka do zdjęć, ale nie mogę nic wklejać na tym forum ani na PW - nie wiem dlaczego, pisałem o tym w problemach, ale nikt nie odpowiedział


  • 0

#12 DiA

DiA
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:06, 01.04.2014

Dałem Ci maila na pw.


  • 0

#13 trekker200

trekker200
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:cl 7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:45, 01.04.2014

A ten dzwięk zanika po wciśnięciu sprzęgła? bo wydaje mi się że gdyby to była podpora to bys go miał cały czas bo nawet toczac sie na luzie półoska się obraca. Umnie też jest dziwny dzwięk głównie przy jeżdzie na niskich obrotach, najbardziej słyszalny przy ruszaniu takie jakby lekkie pukanie tututu, jak wciskam sprzegło to ustaje. pewnie to cos ze strony sprzęgła. Też mam lekki luz na łożysku podpory ale gadałem z mechanikiem z hondy to mówił że jak się podpora sypnie to bedę czuć drgania.


  • 0

#14 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 20:53, 01.04.2014

to o czym piszesz to nie jest tulejka przy sprzęgle? był temat o tym, ale jak już pisałem nie mogę wklejać linków żadnych, więc nie odeślę w konkretne miejsce. Drgania od podpory i przegubu pojawiają się najbardziej podczas przyspieszania, jak działa duży moment obrotowy i wydaje mi się że niekoniecznie muszą być cały czas. Opony też mają swoje wrażliwe prędkości - 80 i 120 km/h, a przegub i podpora u mnie akurat w okolicach 2 tys obr i od 5 w górę, jak już ma maksymalny 'ciąg'


  • 0

#15 DiA

DiA
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:55, 01.04.2014

No nie ma tego dźwięku jak wcisnę sprzęgło, dźwięk ustaje po odjęciu gazu jak nie obciążam go bardzo, przy ruszaniu jak najbardziej taki dźwięk też mam.....


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq