Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

F18B2 swap H22a5

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
42 odpowiedzi w tym temacie

#1 RyBa

RyBa
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Skąd:Głogów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:50, 29.03.2014

Witam, 

Kupiłem 'kompletny' swap H22a5 do mojego acco (ch6 f18b2). Swap kompletny jest tylko teoretycznie, poniewaz nie dogadalismy sie ze sprzedajacym w moim rozumieniu komplet to z półosiami on natomiast twierdzi ze do swapów nie dodają półosi, tutaj moje pytanie czy te z F18 bedą pasowały do h22a5 (sprzedajacy liczy sobie po 300 za półos)? Czy jeszcze jakies niespodzianki czekają mnie przy swapie i jaka średnica wydechu byłaby najlepsza dla uzyskania maksymalnego przyrostu mocy, jestem po wstepnych rozmowach i gosc zaproponował mi z wydech z aluminiowanej rury na dwórch tłumikach a'la TypeR i z tłumikiem w obudowie kata za 950zł teraz pytanie czy 2,25 czy 2,5 cala, czy kolektor chinski czy ori TypeR? w przyszłym roku chciałbym pokusic sie o soft turbo do 0,5 bara,


Użytkownik RyBa edytował ten post 12:51, 29.03.2014

  • 0

#2 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 09:29, 30.03.2014

Półosie podejdą bez problemu. Możesz zostawić swoje.

Co do niespodzianek - nie kojarzę teraz, czy A5 jest na OBD2 czy 1. Dostałeś cały osprzęt, w postaci alternatora, kompresora klimy, rozrusznika itp itd? Łapy masz jakie?

 

Kolektor najlepszy to ATRowy. Z lepszych aftermarketów to w sumie tylko jakieś TRI-Y lub wytwory Mugena czy Jasmy. Jednak ich ceny są niemałe. ATRowy łatwiej dostępny, ceny też nie powalają. Usuwasz zwężkę w portkach i masz dobrą bazę. Wydech - jak planujesz turbo, to od razu uderzaj w 2,5". W przeciwnym wypadku - IMO wystarczy 2,25.

W kwestii gościa, który zaproponował Ci układ - co to za gość? Wielu uważa, że potrafi robić dobre wydechy, ale tak naprawdę znakomita większość nie ma o tym pojęcia.


  • 0

#3 RyBa

RyBa
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Skąd:Głogów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:10, 30.03.2014

OBD silnika na bank jest inne niz auta, ale przejsciówka od Jarusneta tez jest w planie (chociaz mechanik zapewnia ze da rade wiązki ogarnąć). Wydech od proex.pl, czy 2,5 nie bedzie za duzy tzn nie strace mocy na razie bez turbo (ów turbo planuje dopiero w przyszłym roku stan $$ nie pozwala na razie na takie szalenstwo)? Kolektor tez byłbym bardziej przychylny na ATR dostepnosc i to jednak nie chiny, czy warto inwestowac w ssacy od A7? widziałem takie ulepy do A5, jakies realne przyrosty? Osprzęt cały jaki potrzebuje jest (oprócz puszki podciśnien, ale podobnobyc nie musi), Łapy ori od H serii - będą pasowac do komory acco?

I takie jeszcze czy olej w skrzynie muszę kupować ori Hondy czy Texaco moze byc? Z tego co czytam to wiele osób leje Teaco i daje rade a różnica w cenie znaczna, podobno Texaco bylo lane do Rovera (chociaz Jarusnet ma ori Hondy olej w niezłej cenie, wiec opcja zamówienia go przy zamówieniu przejsciówki tez wchodzi w grę :))

 

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź


  • 0

#4 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 20:43, 30.03.2014

Ja tam znawca nie jestem, ale kiedys czytalem, ze H serie bez kucia i tulejowania to turbo nie lubia. Chetnie sie dowiem czy to prawda bo sam bym sobie slimaka zalozyl, ale boje sie o silnik, czy bez kucia da rade 0,5 pociagnac? Puszka podcisnienia u Ciebie to chyba do IABa tylko potrzebna wiec w sumie nie musisz jej miec.


  • 0

#5 RyBa

RyBa
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Skąd:Głogów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:51, 30.03.2014

Z tego co do tej pory wyczytałem to A5 do 0,5 na serii można dmuchac, szybciej A5 niż A7, chociaz tak jak piszę jest to plan na przyszły rok więc jeszcze sporo czasu na doczytanie i na doszkolenie się w tym temacie :D


  • 0

#6 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:59, 30.03.2014

Przy przekładaniu silnika z innej budy są zawsze jakieś niespodzianki, najłatwiej do 6.gen'a wchodzi oczywiście swap z ATR'a :-P

 

Jeżeli mechanika masz kumatego to poradzi sobie z modyfikacją wiązki pod maską, polecam http://technet.ff-squad.com/

 

Musisz sobie jeszcze kupić z H22A7 - pompę wspomagania i przewód do maglownicy (może być z anglika to będzie trochę dłuższy) oraz łapę od strony rozrządu bo Prele mają inną.

 

Sprężarka klimy powinna podejść od 1.8 + dobór paska albo kup od H22A7 (z Preli nie podejdzie do instalacji w Accordzie).

 

ECU z Preli też nie podejdzie bo jest OBD2a a w Acc jest OBD2b, chyba, że dorwiesz na Ebay'u przejściówkę albo można już kupić komputer OBD1 do strojenia P28/P30 + przejściówka do OBD 2b bo i tak planujesz zakładać kompresor.

 

W kwestii wgrania mapy OBD1 dla H22A5 oraz nowego rozrządu H22 z konwersją na napinacz manualny mogę pomóc bo takie rzeczy posiadam ;)

 

Co do kolektora wydechowego najlepsza będzie replika 4-2-1 Hytech Tri-Y ew. H22A7 z usuniętą zwężką w portkach + przelot 2,5 cala pod kompresor a kolektor ssący możesz zostawić H22A5 i ew. usunąć tylko motyle i kratki w  środku + oczywiście większa przepustnica minimum H22A7 albo Skunk2.

 

Oczywiście do kompletu warto założyć wałki rozrządu z H22A7 bo te z A5 są kiepściutkie ...


Użytkownik Pejot edytował ten post 22:03, 30.03.2014

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#7 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 07:51, 31.03.2014

Pejot powiedział już wszystko, więc nie będę powtarzał. Co do oleju do skrzyni - tylko MTF. Innymi wynalazkami możesz bardzo szybko doprowadzić do problemów.


  • 0

#8 RyBa

RyBa
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Skąd:Głogów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:15, 01.04.2014

Reasumując, tak żeby to działało potrzebuję na pewno łapę od strony rozrządu, oraz przewód do wspomagania? Czy całą pompę wspomagania tez potrzebuję? Moze ktos ma akurat przypadkiem na sprzedaż to chętnie przygarnę. I może czujnik cisnienia paliwa tak zupełnie przypadkiem, bo sprzedający z Krakowa równiez go nie dosłał i mial dosłac i silnik miesiac juz stoi bo brak czujnika ahh 


  • 0

#9 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 20:22, 01.04.2014

Reasumując, tak żeby to działało potrzebuję na pewno łapę od strony rozrządu, oraz przewód do wspomagania? Czy całą pompę wspomagania tez potrzebuję? Moze ktos ma akurat przypadkiem na sprzedaż to chętnie przygarnę. I może czujnik cisnienia paliwa tak zupełnie przypadkiem, bo sprzedający z Krakowa równiez go nie dosłał i mial dosłac i silnik miesiac juz stoi bo brak czujnika ahh 

Chodzi Ci o czujnik cisnienia paliwa czy regulator cisnienia paliwa? Jesli to drugie to mam, ale od H22A8, nie wiem czy sie czyms roznia czy nie. Pompe wspomagania tez bede mial, ale za jakis tydzien. Łap tez mam kilka, jutro sprawdze czy mam ta od strony rozrzadu.


  • 0

#10 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:36, 01.04.2014

Czy całą pompę wspomagania tez potrzebuję?

 

No tak, H22 mają inną łapę pompy wspomagania, inną pompę i przewód do maglownicy ...

 

Ktoś tam zrobił rzeźbę z pompą z F-serii i łapą od H23 ale siedziało to w głowicy tylko na jednej śrubie.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#11 RyBa

RyBa
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Skąd:Głogów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:21, 01.04.2014

lipson chodzi o ten regulator na listwie, jakbys mial to bym wziął, poduchę tez koniecznie jeśli trzeba przewód jeśli bys miał to tez upewnie się czy przypadkiem pompy nie dorzucił do swapa bo paleta stoi na warsztacie chociaz watpie zeby była :D a od Ciebie Pejot chyba rozrząd bedę potrzebował, tylko nie wiem o co 5 z tym manualnym napinaczem bo wiem ze kupel z pracy ma prele z h22a5 i kupował jakiś napinacz za +/- 500zł a tu cały rozrząd za tyle więc przydałoby się założyc :D 


  • 0

#12 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 05:48, 02.04.2014

zobaczę, być może mam gdzieś jeszcze poduchę z ATRa


  • 0

#13 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 05:54, 02.04.2014

w razie W mam 2 kompletne kolektory ssące z ATR'a. jeden właśnie latał na H22A5 i ma krokowca z A5 +EGR z A5 a drugi to totalny OEM z H22A7

 

z którego roku masz ten słupek bo od 98 był na wale 55mm i na OBD2


będzie trzeba mam łapę od strony rozrządu z H22A7 bo też mu będzie potrzebna jak by nie było..


cały dolot z ATR'a mam też..


  • 0

#14 RyBa

RyBa
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Skąd:Głogów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:16, 02.04.2014

Silnik jest z 2000 roku, do pełni szczęścia brak: poduchy od rozrządu (a konkretnie wszystkich poduch bo sprzedający miał dosłac bo mu się zapomniało i od tygodnia nie moze ich dosłac), regulator cisnienia paliwa, pompa wspomagania i ten przewód do wspomagania jakby ktos miał w miarę rozsądnej cenie to byłbym wdzieczny za kontakt. Ssaka z ATR'a na razie odpuszcze, za duze koszty juz a silnik nadal stoi nie włożony, a tak poza zawodami czy swój F18 dam rade sprzedac czy to raczej na wagę czyt na złom?


  • 0

#15 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 11:46, 02.04.2014

sprzedasz 1.8 spokojnie. Jak nie bierze oleju w ilościach hurtowych to na luzie.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq