Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

mamy słabe hamulce?


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
39 odpowiedzi w tym temacie

#1 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:53, 20.08.2009

Czołem,

Wczoraj miałem na autostradzie następującą sytuację:
wyjeżdżam z bramek, wiadomo rozpędzanie, jadę sobie dobre 80 km bez żadnego hamowania (ok 150 km/h). Hamowanie silnikiem przed ciężarówką, z tyłu najeżdża mnie jakieś BMW 3 (okazało się to prawdopodobnie 2 litry diesel albo 2,5 litra benzyna). Puszczam kolesia i patrze, że ten ostro odchodzi, więc długa za nim czy Hania też tak potrafi (niestety nie :( ). Dopadłem go przy 200, przy 220 łyknąłem i... jeb TIR mi przed maskę, więc wiadomo, hamulec w podłogę i... nagle (przy ok 130 już) jakiś dźwięk z hamulców i odczuwalnie słabsza skuteczność.

Kolega z większym stażem zeznaje, że heble się przegrzały...

Pytanie: czy to możliwe, aby od jednego mocniejszego hamowania (abs się nie włączył) coś takiego wystąpiło?
Klocki mają 25k km.

Pozdrawiam,
M.
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...

#2 Kitos

Kitos
  • Forumowicz
  • 149 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:59, 20.08.2009

komplecik hebli masz oryginalny? jak jakaś chińszczyzna to wiesz... :)
druga rzecz do której można by się czepić to płyn hamulcowy, może stary już masz, zagrzał się i lipa.
debeściarski płyn hamulcowy to Motul RBF 600 - lepszy od 660 ze względu na punkty wrzenia na sucho/mokro
"The faster you go, the shorter you are. "

#3 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:00, 20.08.2009

Luke, auto ma 6 miesięcy i 25k km przelotu.
hamulce ori (przód 320 mm tarcze, tył 305 mm), ubytków płynu to w ogóle nie biorę pod uwagę...
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...

#4 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:19, 20.08.2009

żadne orginalne klocki w samochodach klasy Accorda nie nadają się do hamowania z prędkości 200-220km/h zeszkliły się prawdopodobnie rozwiązanie jest jedno RED STUFF podejżewam że nawet GREENY z 220km/h mogą mieć problem ale napewno będą dużo bardziej skuteczniejsze niż fabryczne.
F1

#5 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:29, 20.08.2009

no kurde... jeżeli auto się rozpędza do 222 km / h to nie pomyśleli w hondzie, że fajnie by się było zatrzymać?

malin_f1, nie ma jakiegoś kompletu brembo?
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...

#6 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:39, 20.08.2009

kup sobie Red stuff albo przynajmniej Green i każ założyć na najbliszym przeglądzie. Tarczy nie ma co zmieniać narazie tak mi się wydaje. Pozatym żadko hamuje się z prędkości powyżej 200km/h ale czasem tak trzeba...
F1

#7 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:41, 20.08.2009

malin_f1, RZadko - pojęcie względne. Ja większość przelotu mam w trasach i staram się o jakąś autostradę zahaczyć jak wyjeżdżam gdzieś :mrgreen:
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...

#8 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:19, 20.08.2009

Mi greeny ostatnio się zagotowały jak zahamowałem pare razy ze 100 do zera i nastepnie mocno ze 150... to juz przy 60 czułem że jest lipa :eee

Spotkało mnie to tylko raz.

Redy sa fajne ale dosyć szybko będzie po tarczy.

Polecam Greeny i pewnie przy takich zostane :ok

#9 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:24, 20.08.2009

jak masz doświadczenie to ile wytrzymują greeny w powiedzmy normalnej eksploatacji?? i czemu przy red-ach będzie po tarczy... ?
F1

#10 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:35, 20.08.2009

Moj samochód ma przebieg 120k. Zestaw hamulców na przód (Zimmiermann Sport + EBC Green Stuff) został założony przez niemca przy przebiegu ok. 87k km.
> Klocki nadal sie trzymają ale musze obadać ile ich jeszcze zostało ;) (ale nie piszczą itd.) Może rzeczywiście jest ich mało i dlatego się zagotowały... sprawdze.
> tarcze mają ok 27,1mm z początkowych 28mm

Redy: ma mój kumpel w Civicu TypeR. Wraz z tarczami EBC ULTIMAX. po ok 8k km tarcze zbliżają się do minimum. Duza tutaj zasługa jego stylu jazdy

#11 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:41, 20.08.2009

to ładna wytrzymałość tych greenów ale pewnie po emerycku szwab jeździł nie wiem jak Blade... :mrgreen: reasumując na 25 tyś powinny starczyć spokojnie u mnie ATE tyle wytrzymują tylko że ja nie czekam z klockami do końca... bo jeszcze 5tyś można by zrobić spokojnie... o reed-ach trzeba poszukać więcej informacji w necie bo zarżnąć tarcze w 10tyś km to trzeba ostro dawać... chyba że po torze :mrgreen:
F1

#12 Pawelsky

Pawelsky
  • Forumowicz
  • 623 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:11, 20.08.2009

Gdzieś już ktoś kiedyś pisał o Redach. O ile dobrze pamietam to gość pisał, że jeśli zastosuje się Red'y do standardowej tarczy to od razu ten klocek ją załatwi. Jeśli już, to trzeba zmienić cały komplet (tarcze + klocki) Polecał zmianę tarcz np. na Zimmermanny Sport albo na EBC Ultimax, bądź Turbo Groove.

#13 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:16, 20.08.2009

Oj załatwić tarcze w 10k km to już naprawdę trzeba zawsze pałować non stop i hebel.
Skrajny przypadek, nieistotny w tym rozważaniu.
Pozatym tarcze ori w Hondzie są naprawdę solidne i bardziej bym się zastanawiał nad jakością tych EBC. Z drugiej strony może właśnie EBC Ultimax plus Redy są tak zrobione aby dawać max efektywność bez patrzenia na wytrzymałość :roll:

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#14 ZbyszekS

ZbyszekS
  • Forumowicz
  • 166 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:10, 21.08.2009

Post kolegi kreskord z informacjami sprzedawcy EBC jest w temacie http://www.accordklu...er=asc&start=15
Pozdrawiam

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:38, 29.08.2009

greeny w aucie o takiej wadze to nieporozumienie, tak naprawdę to greeny są przeznaczone do aut gabarytów civica...

Mam poprzedniego accorda CL9 i od zakupu zmagałem się z problemem gównianych hamulców, rozważałem zakup Big Brake Kitu K-Sport bądz D2 8 tłoczkowego tarcza 330 mm ale ostatecznie zakupiłem tarcze TAROX G88 + klocki EBC Red Stuff + przewody w stalowym oplocie + płyn MOTUL RBF 600 i dało to jakąś poprawę chodz osobiście oczekiwałem czegoś lepszego. Nie bardzo wiem jak po założeniu klocka Green mozna czuć jakąkolwiek poprawę...




IPB Skin By Virteq