Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Accord 7 2.2 cdti czy 2.4Vtec

VII 2cdti czy 2.4 Diesel benzyna diesel lub benzyna

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#16 chrismave

chrismave
  • Forumowicz
  • 216 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.5
  • Wersja:IS250 mk3
  • KM:207
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:56, 19.04.2015

Diesle VIII gen roznia sie od VIIgen:

-silnik przekrecony o 180' tj. w VIIIgen turbo jest od strony zderzaka

-w VIIIgen wszystkie diesle maja dpf

-VIIIgen wtrysk jest piezoelektryczny a w VII elektromagnetyczny

-VIIIgen ma 10KM i 10Nm wiecej niz VII

Co do benzyny w VIIIgen. 2,0 i glowica z jednym walkiem w VII gen dwa walki. Silniki w VIIIgen. maja troche lagodniej poprawdzona moc i moment i daje wrazenie wolniejszych niz VIIgen. Ogolnie benzyny w hondach sa bezawaryjne i nie ma co sie bac czy to VII czy VIIIgen

w uzupełnieniu:

VIII i-DTEC N22B jest w dwóch wersjach 150PS i 180PS. Poza tym jest różnica w stopniu sprężenia oraz skoku tłoka (delikatne odprężenie N22B w stosunku N22A) w stosunku do VII gen (N22A). Zmiana tylko z powodu emisji spalin. Mechanicznie generalnie bez zmian. Pewne zmiany w osprzęcie, m.in. piezoelektryki czy to tak naprawdę lepiej miam mieszane uczucia w zakresie np. głośności jednostki napędowej.

Co do wcześniejszych postow ten N22A (i-CTDi) jest bardzo udaną konstrukcją jak przystało na Hondę (gdyby nie ten DPF to byłoby jeszcze lepiej). Ja i tak mimo pokusy Nm (jeżdziłem długo mocnymi Dieslami) wybrałbym K24A3 bez zastanowienia. Jeżdże dwoma K20Z2, jeżdziłem K24A3 oraz N22A. K24A3 to najlepszy silnik w gamie Acco. Powodów jest bardzo wiele (służę informacją w razie potrzeby). Pozdrawiam. 


Użytkownik chrismave edytował ten post 20:04, 19.04.2015

  • 0

#17 vifvaf

vifvaf
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Wittmund
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:10, 19.04.2015

Ogólnie 2.4 to mój głos serca, tylko cholernie ciężko coś znaleść w budzie kombi :-/ to co mnie jeszcze interesuje to ile średnio rocznie muszę przeznaczyć na utrzymanie Accorda?? Zastanawiam się także nad LPG, ponieważ mieszkam w Niemczech i chciałbym odwiedzić rodzine z 3 razy w roku. Potym co teraz przeżywam z Megane II wole zapytać 30 razy i ugruntować swój wybór
  • 0

#18 bogdann

bogdann
  • Forumowicz
  • 474 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:-
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:29, 19.04.2015

Nie ma porównania do Francuza...  Koszty to tylko eksploatacja, zależy jak duzo jeździsz.. olej, klocki, ew. pojedyncze elementy w zawieszeniu.

 

Ogólnie 2.4 to mój głos serca, tylko cholernie ciężko coś znaleść w budzie kombi :-/ to co mnie jeszcze interesuje to ile średnio rocznie muszę przeznaczyć na utrzymanie Accorda?? Zastanawiam się także nad LPG, ponieważ mieszkam w Niemczech i chciałbym odwiedzić rodzine z 3 razy w roku. Potym co teraz przeżywam z Megane II wole zapytać 30 razy i ugruntować swój wybór


  • 0

#19 chrismave

chrismave
  • Forumowicz
  • 216 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.5
  • Wersja:IS250 mk3
  • KM:207
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:41, 19.04.2015

znalezienie używanego Acco z K24A3 w dobrym stanie jest bardzo trudne (bardzo mała podaż) - to wymaga czasu, ale jest to możliwe. Co do LPG to ja jestem bardzo ortodosyjny, IMO żadnego LPG w tych motorach. Będzie zachwyt na początku a pożniej płacz. Wiem, że odezwą się głosy... ale mnie nikt nie przekona nawet generacją X instalacji. Autem z tym motorem da się jeździć oszczędnie z zasilaniem Pb. Mam 2xacco Pb i daje radę. Wiem, że jest pokusa ale będą rozczarowania....zapewniam. Pozdrawiam. Megane - to inny świat....

PS. Jeśli konstruktorzy Hondy coś wymyślili to trzymajmy się tego.......dobrze radzę


  • 0

#20 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 12:20, 20.04.2015

Wedlug mnie tez 2.4 to najlepsza jednostka do accorda. Szukalem dla siebie VII z tym silnikiem, ale po prawie polrocznych poszukiwaniach nic nie znalazlem, i zaczalem szukac 2.2 i znalazlem. Po ponad 3 latach jazdy accordem w dieslu jestem bardzo zadowolony z tego wyboru i jesli ktos znajdzie zadbany i sprawdzony egzemplarz z czystym sumieniem mozna polecic ta jednotke. Nie wiem jak inni, ale ja 2.0 nawet nie bralem pod uwage.


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#21 prezesikm1

prezesikm1
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SPORT 30-Jahre Edition
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:37, 20.04.2015

Może 2.0 nie jest demonem prędkości, ale do przemieszczania sie z punku A do punktu B jest wystraczajacy. W wyższych partiach obrotów również daje  frajdę z jazdy. Jeżeli egzemplarz jest zadbany i z pewnej ręki to napewno można polecać, Zresztą każdy musi wiedzieć czego oczekuje od auta.


  • 0

CB-Uniden 520 +Wilson Litte Will‎
 


#22 Łukasz84

Łukasz84
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.7
  • Wersja:S4
  • KM:265
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:03, 20.04.2015

Ja od siebie mogę polecić 2.4 i zrobić reflash ecu za nie duże pieniądze. Momentu nie będzie miał tyle co 2.2 ale też jest elastyczny i lepsza kultura pracy silnika. Ale jak się trafi dobra sztuka w dieslu to można rozważyć i tę kwestię.


  • 0

#23 vifvaf

vifvaf
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Wittmund
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:32, 20.04.2015

Z grubsza przejrzałem oferty autoryzowanych serwisów Hondy. I tak oto dysponując kwotą ok. 16000€ - stary samochód w rozliczeniu mogę wybrać pośród:
1) 2.4 2008r. 80000km przebiegu, wersja executive
2) 2.0 2011r. 65000km, executive
3) 2.2 2009r. 60000km, executive
Wszystkie auta w budzie Kombi i z manualną skrzynią . Jakbym szukał sedana to ofert jest na pęczki. Kusi mnie 2.0 bo to już model po liftingu ;-)
  • 0

#24 bogdann

bogdann
  • Forumowicz
  • 474 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:-
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:08, 20.04.2015

Wybór jest oczywisty - 2.4 2008r. 80000km przebiegu, wersja executive ;)


  • 0

#25 Wydobywczy

Wydobywczy
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Chrzanów/Jaworzno
  • Silnik:2.7
  • Wersja:Limited
  • KM:164
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:WG
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:01, 20.04.2015

2.4 i święty spokój


  • 0

#26 bono

bono
  • Forumowicz
  • 296 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exe
  • KM:215 KM / 446 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V III
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:17, 20.04.2015

+ LPG i masz pozamiatane:-)


  • 0

#27 vifvaf

vifvaf
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Wittmund
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:17, 20.04.2015

Opcja elegancka :-) co do LPG:
1) instalacja w DE, KME 1500€ lub BRC 1700€
2) istalacja w PL, STAG pod niemiecki TÜV+papiery, opłaty, paliwo 1300€
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, 2cdti czy 2.4, Diesel, benzyna, diesel lub benzyna

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq