Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Kontrolka VSA ani na chwile się nie zapala

Accord Type-S 2003r.

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 elfix86

elfix86
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Podlasie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:00, 17.03.2014

Witam

Jestem tu nowy ale zdążyłem już dużo poczytać. Samochód mam od 15 marca. Honda Accord Type-S 2003r.

Już nie wspominam, że pali mi się ABS i wykrzyknik zaciągniętego hamulca ręcznego. Kontrolki zapalają się losowo. Albo od razu przy przekręceniu kluczyka, ABS od razu a wykrzyknik po przejechaniu paru metrów lub obydwa po przejechaniu paru metrów lub sam ABS, który gaśnie po paru metrach, a następnie zapala się razem z wykrzyknikiem hamulca ręcznego. Ale nie o tym chciałem. Postaram się podpiąć go pod komputer i będę wiedzieć. Chociaż podpowiedzi mile widziane :)

Chodzi mi o kontrolkę VSA. Szukałem na forum, ale nie znalazłem. Pytanie jest takie: Czy po przekręceniu kluczyka kontrolka od VSA powinna się na chwile zapalić po czym zgasnąć? Już nawet na YouTubie szukałem filmów z zapalaniem samochodu :) W jednym znalazłem, że kontrolka na chwilę się zapala po czym gaśnie, w kolejnym znów, że w ogóle się nie zapala.

Interesuje mnie to bo u mnie nie zapala się żadna kontrolka od VSA nawet na chwile. Dodatkowo przycisk VSA OFF nie reaguje, po wciśnięciu nie ma żadnej reakcji. Nic na desce się nie zapala. Jakby w ogóle tego systemu nie było. Macie jakieś pomysły?

Przycisk ten sprawdzałem również gdy ABS nie wyrzucał błędów (były i takie chwile ze przez parę kilometrów ABS był sprawny, więc w tym momencie sprawdzałem przycisk VSA OFF)


  • 0

#2 damian18wdz

damian18wdz
  • Forumowicz
  • 1115 postów
  • Skąd:Anglia Swansea
  • Silnik:2,2
  • Wersja:sport
  • KM:183km/419nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:56, 17.03.2014

Moze zarowka przepalona ?? A kontrolka recznego pali sie jak jest za malo plynu warto sprawdzic
Az poszedlem do samochodu zobaczyc kontrolki przy wlaczeniu zaplonu zapala sie abs vsa i zolty trojkat z ! A po wlaczeniu guzika vsa na desce zapala sie zolty trojkat z ! Tylko ze ja mam diesla ale mysle ze powinno byc tak samo

Użytkownik damian18wdz edytował ten post 21:57, 17.03.2014

  • 0

#3 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 23:19, 17.03.2014

coś masz nie halo z systemami...

 

odpal auto, wciśnij guzik od vsa i spróbuj spalić gumę. jak ci się uda, to wciśnij jeszcze raz guzik i to samo.

 

jak w obu przypadkach ci się uda, to nie jest przepalona żarówka, tylko jakieś dziadostwo upchane zamiast prawidłowego odczytu, albo awaria kompa.


  • 0

#4 elfix86

elfix86
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Podlasie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:51, 18.03.2014

Jutro postaram się tak zrobić. Aż mnie zaciekawiło to rozwiązanie. Teoretycznie po odpaleniu system VSA jest zawsze aktywny, czyli gumy raczej nie powinienem spalić, a po naciśnięciu guzika teoretycznie system powinien się wyłączyć.

A czy przy palącej się kontrolce ABS układ VSA może działać prawidłowo?

Podpięcie pod komputer coś powie mi na temat VSA?


Użytkownik elfix86 edytował ten post 19:58, 18.03.2014

  • 0

#5 damian18wdz

damian18wdz
  • Forumowicz
  • 1115 postów
  • Skąd:Anglia Swansea
  • Silnik:2,2
  • Wersja:sport
  • KM:183km/419nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:57, 18.03.2014

Jesli bedzie jkis blad to ci pokaze
  • 0

#6 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 08:46, 19.03.2014

elfix86 życzę powodzenia w szukaniu "żaróweczki"  w liczniku są wlutowane diody smd a  żywotność takiej diody jest  kilkadziesiąt lat przy ciągłym świeceniu...
​ W mojej stopce jest spinacz  zrobić podłóg instrukcji i odczytaj bład  ABS-u (czyli co wymruga dioda)  bo masz padnięty któryś czujniki i niesprawny system  hamowania , czyli nawet abs nie działa. 

  • 0

#7 elfix86

elfix86
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Podlasie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:00, 19.03.2014

Dziś sprawdzałem VSA. Nie działa, można piszczeć przy ruszaniu jak się chce. Dziś został podpięty pod komputer. Wyrzuca dwa lub trzy błędy. Przy pierwszym skasowaniu błędów i próbnej przejażdżce znów wyskoczył ABS i wykrzyknik ręcznego (płyn hamulcowy jest, może klocki się kończą?). Po ponownym podpięciu dwa błędy. Jakiś czujnik się wysypał, ale co konkretnie to nie wiem, no i zły rozmiar kół. Wspomnę, że mam 205/55/16. Raczej seria. W następnym tygodniu będę wiedział coś więcej. Dziś było tylko tak na szybko.


  • 0

#8 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 08:34, 20.03.2014

O padniętym czujniku pisałem wyżej wystarczy zworkę zrobić w obd2 i będzie wiadomo który padł. Zły rozmiar kół - ten błąd oznacza masz na osi różnej wielkości opony :) Wystarczy przeprowadzić kalibrację układu VSA i błąd o różnej wielkości opon zniknie :) Jeszcze jedno - podłączasz auto pod jakiś uniwersalny komp, który powoduje te błędy i bardziej szkodzi accordowi niż pomaga :) Kalibracja układu za pomocą spinacza jest bardziej profesjonalna niż  kompem za kilkadziesiąt tysięcy złotych - wszytko znajdziesz na forum ..


  • 0

#9 elfix86

elfix86
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Podlasie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:45, 20.03.2014

Ja za bardzo nie chcę się odzywać, ale przekaże to dalej jak będę odstawiać samochód do diagnosty. To może skrócić czas jego główkowania :) Może w końcu zacznie działać system VSA? W ogóle da jakiś znak życia?

Mogło to być spowodowane jazdą samochodu na dojazdówce?


Użytkownik elfix86 edytował ten post 10:48, 20.03.2014

  • 0

#10 elfix86

elfix86
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Podlasie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:25, 22.03.2014

Czyli rozumiem, że poniżej podany opis jest opisem kalibracji systemu VSA? Jutro zamierzam to zrobić, ale chciałbym się dowiedzieć, czy faktycznie chodzi o to?

 

Zapamiętanie położenia neutralnego czujnika VSA
UWAGA: Nie wciskać pedału hamulca.
1. Ustawić samochód na równej nawierzchni.
2. Gdy zapłon jest wyłączony, podłączyć tester HDS do 16-stykowego złącza diagnostycznego (DLC) (A), znajdującego się pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy.
3. Podłączyć zworę serwisową (SCS) do masy za pomocą HDS. (zwierasz 4 i 9 na obd2)
4. Włączyć zapłon przy zwolnionym wyłączniku pozycji pedału hamulca.
5. Kontrolka ABS włączy się na 2 sekundy i wyłączy się.
6. Po zgaśnięciu kontrolki ABS jednokrotnie nacisnąć i zwolnić wyłącznik VSA w ciągu pół sekundy.
7. Po zapaleniu się kontrolki ABS jednokrotnie nacisnąć i zwolnić wyłącznik VSA w ciągu pół sekundy.
8. Kontrolka aktywacji VSA mignie dwa razy i zgaśnie w ciągu jednej sekundy, następnie system zakończy zapamiętywanie położenia neutralnego czujnika VSA.
9. Wyłączenie się kontrolki ABS, kontrolki układu VSA i kontrolki aktywacji VSA oznacza koniec zapamiętywania. Jeżeli kontrolki nie gasną, należy ponownie wykonać podane czynności.
10. Wyłączyć zapłon i odłączyć tester HDS od 16-stykowego złącza DLC.


  • 0

#11 elfix86

elfix86
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Podlasie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:56, 11.04.2014

Po dłuższej przerwie napiszę coś. Okazało się, że kontrolki VSA i wykrzyknik były zalepione. To zostało ogarnięte. Ale jest inny problem.

Dopóki jeżdżę po mieście wszystko działa jak należy. Żadnych błędów. Po wyjechaniu poza miasto i przejechaniu 2 lub 3 kilometrów zapala się ABS, VSA, wykrzyknik oraz kontrolka hamulca ręcznego. Skalibrowałem VSA, ale błąd dalej wyskakuje. Kod błędu to 71.

Może to kwestia kręcenia kierownicą? Komputer cały czas dostaje różną prędkość obrotową z kół, ale dopóki jeżdzę po mieście i często skręcam to nie jest to wyłapywane jako błąd. Natomiast jak jest jakaś dłuższa prosta zaraz błąd wyskakuje bo jadę prosto a z któregoś lub wszystkich czujników spływają różne sygnały prędkości obrotowej i wyrzuca błąd.

Tak właśnie zauważyłem, że abym wypadł poza miasto i jechał dłużej prosto to zaraz błąd ABS. Cztery razy z rzędu ABS wyskoczył mi na prostej drodze poza miastem. Któryś czujnik? Zębatka na piaście brudna, albo uszkodzona?

Jakieś pomysły? :)


  • 0

#12 Trevor

Trevor
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:25, 11.04.2014

Podepnę się pod temat mam 8gen  i chciałbym się dowiedzieć co zapala się na zegarach jak wyłączy się VSA, to że wyskakuje żółty wykrzyknik  to wiem ale czy nie powinna się zapalać jeszcze jedna kontrolka symbolizująca wyłączona kontrolę trakcji.


  • 0

#13 elfix86

elfix86
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Podlasie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:00, 12.04.2014

Od niedawna mam sprawne te kontrolki, ale z tego co zauważyłem to właśnie ten trójkąt symbolizuje wyłączoną kontrolę trakcji. U mnie tylko on się zapala jak wyłączam VSA.


  • 0

#14 elfix86

elfix86
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Podlasie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:54, 15.08.2014

Chłopaki mam pytanie.

Jeśli ktoś z Was ma Accorda z przedziału lat 2003-2005 o pojemności 2.4 podajcie mi swoje numery pomp ABSu. Im więcej ludzi by mi podało tym bym był bardziej pewny.

Kod ten zaczyna się od SEA......

Dla przykładu: SEAE02 5V26-0026 EAWWW

Moja pompa zaczyna się od zupełnie innych liter SEDGO. Myślę, że wszystkie pompy do Sedanów 2.4 powinny zaczynać się od SEA.

5 min a pomoc nieoszacowana ;)


  • 0

#15 Marecki

Marecki
  • Forumowicz
  • 531 postów
  • Skąd:Ełk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Z dokładkami
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:30, 16.08.2014

SEDG5 3C04-0292 EDVVV


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq