Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Opony 215 zamiast 225 pomoże coś ?

VII 215/45r17 czy 225/45r17 Co na to koleiny ?

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#16 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 13:33, 20.06.2017

.
.... i im mniejsze ET tym bardziej ciągnie po koleinach ...no alo coś za coś :-)
  • 0
                       

#17 Miami

Miami
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:SK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:03, 21.06.2017

Szersza opona = bardziej szarpnie ciągnie i znosi w koleinach.
Wyższa opona = większy komfort.

W accord 205 szerokość nie ciągnie po koleinach w cale... im więcej tym będzie ściągać.

 

Na obniżonym ciągnie, inni już o tym pisali. Również moja Hanka z 205 jest tego przykładem


Użytkownik Miami edytował ten post 19:03, 21.06.2017

  • 0

#18 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 19:45, 21.06.2017

Mam obniżone auto felga seria 205/55 R16 mogę po mega dolach i koleinach jechac z jednym palcem na kierownicy,jednym palcem i nic nie ciągnie...zarowno w miescie po dolach jak i w trasie w koleinach i z dużą prędkością zero ruchów kierownicy czy szarpania.

Użytkownik lukasrz edytował ten post 19:45, 21.06.2017

  • 0

#19 dandix

dandix
  • Forumowicz
  • 90 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:46, 23.06.2017

W poprzednim aucie ( Vectra C) oryginalnie miałem 215 55 16 później zmieniłem na 215 na 50 na 17. Komfort jazdy zmniejszył sie dosłownie minimalnie ale co to sciągania po koleinach... praktycznie go nie było, bez różnicy czy na 16 czy 17. Nie wiem jak w Accordzie bo jezdze na 205 na 55 na 16 i narazie nie bede zmienial bo ładnie na nich wygląda,


  • 0

#20 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:34, 26.06.2017

To czy opona ciągnie w koleinach nie ma głównie wpływu przez jej szerokość, głównie rodzaj i konstrukcję barków opony.


  • 0

#21 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 11:01, 27.06.2017

To czy opona ciągnie w koleinach nie ma głównie wpływu przez jej szerokość, głównie rodzaj i konstrukcję barków opony.


Nie ma czegos takiego jak bark opony. Jest tylko pasek barkowy bieznika, ktory to nawiasem mowiac jest jednolitym paskim gumy wtlaczanej razem z bieznikiem.
Moze chciales powiedziec bok opony ?
  • 0

#22 Broock

Broock
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:58, 27.06.2017

Przy zakupie auta miałem założone opony Michelin Pilot Sport (chyba 2), , ale wytarte do znacznika. Nie dało się jeździć, ciągnęło w koleinach, na dołach wyrywało kierownicę. Żona nie chciała w ogóle jeździć. Z duszą na ramieniu kupiłem taki sam rozmiar 225/45/17" ale nowiutką Fuldę Sport Control 2 i od tamtej pory mega zmiana. Nie zwracam już uwagi na ciągnięcie w koleinach (pewnie jest, ale dużo mniejsze), a żona (mój eksper) jeździ bez problemu. Dodatkowo przestało mi telepać kierownicą przy 110-130. Nie wiem skąd taka duża różnica- może budowa opony, może fakt że nie jest wzmacniana, może dlatego że ma cały bieżnik, ale jeździ się teraz elegancko. 


  • 0

#23 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 19:20, 27.06.2017

Nie ma czegos takiego jak bark opony.


S6MWNpy.jpg

HGw4Rgb.jpg

ESBN3KQ.jpg

8po6sGS.jpg

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#24 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 20:56, 27.06.2017

najwidoczniej dla obrazowego wytłumaczenia użyto okreslenia bark opony

co nie zmiania faktu, że chodzi o pasek barkowy bieznika :)

 

w prosty sposób mozna sobie to wyobrazić tak

z bardzo dużej maszynki do miesa, która składa sie z czterech mniejszych maszynek połączonych jednym wylotem

wychodzi jeden bieznik, który składa sie z trzech lub czterech elementów

- bieznik główny

- prawy i lewy pasek barkowy

- kapa pod bieznikiem

 

 

he :)
potęga internetu ...
we wszystkich tych opisach chodzi o skrajne częsci bieznika - tzw pasek barkowy i nie udowadniajmy sobie racji :) bo nie o to w tym chodzi

 

 

 

 


  • 0

#25 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 22:15, 27.06.2017

nie udowadniajmy sobie racji :) bo nie o to w tym chodzi


Ale to Ty próbujesz udowodnić, że:

Nie ma czegos takiego jak bark opony.


więc, skoro tak, to daj choć jeden przykład, że 'bark opony' to BŁĄD.


Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#26 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:32, 28.06.2017

Z technicznego punktu widzenia może i nie. Tak samo jak nie ma świateł krótkich i długich, bo fachowo nazywa się je mijania i drogowe, tak może nie ma barku tylko pasek barkowy opony.

 

Nie ma też cukru waniliowego, o którym mało kto wie ;)

 

http://www.fulda.com...tires-are-made/

 

 

 

Bark: Bark opony to niewielka fazowana krawędź między bieżnikiem a ścianą boczną. Odgrywa ważną rolę podczas pokonywania zakrętów.

Użytkownik AntonioPL edytował ten post 11:34, 28.06.2017

  • 0

#27 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 11:39, 28.06.2017


Nie ma też cukru waniliowego, o którym mało kto wie ;)

 

 

 

https://kuchnia.wp.p...54909406794881a

 

:hiehie

 

Fakt, że prawie każdy mając w ręku cukier wanilinowy myśli, że to waniliowy


  • 0

#28 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:05, 29.06.2017

https://sjp.pl/bark
Tak jest jak ktoś tłumaczy z angielskiego na polski nie zastanawiając się nad określeniami w jez.pl
  • 0

#29 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:23, 29.06.2017

helpTireConstruction.gif

 

oraz

 

https://translate.go...#en/pl/shoulder

 

Moim zdaniem tłumaczenie odpowiednie.


  • 0

#30 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 10:07, 29.06.2017

Panowi, dajmy juz spokój tym dywagacjom na temat barku, paska barkowego, ramienia itp :)

bo jesli tak dalej pójdzie to bedziemy mogli napisac doktorat na ten temat.

Konstrukcje opon zmieniaja sie stosunkowo często i na rysynkach - przekrojach dostępnych w internecie i tak nie ma aktualnych, a zwłaszcza polskie tłumaczenia ich nazw często bywaja zupełnie odmienne od rzeczywistej nawy konstruktora opony.

Powiem tylko dla przykładu, że ostatnio były uruchamiane automaty tzw nakładarki wypełniacza gdzie jeden z komunikatów błędu brzmi

zerwane futro wytłaczarki  :diabelfaja: a powinno być mniej wiecej - brak / zerwany pasek zasilajacy wytłaczarkę  tak jest jak tłumacz nie ma pojęcia o kwestiach technicznych maszyny, urządzenia i nie dostosuje tłumaczenia- jego sensu do kontekstu całości.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, 215/45r17 czy 225/45r17, Co na to koleiny ?

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq