Pytanie typu (niby) oczywistego
Czemu wymieniać na ciepłym ?
Użytkownik Wlodar edytował ten post 20:33, 08.03.2014
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Napisano 20:32, 08.03.2014
Pytanie typu (niby) oczywistego
Czemu wymieniać na ciepłym ?
Użytkownik Wlodar edytował ten post 20:33, 08.03.2014
Napisano 20:36, 08.03.2014
Pytanie typu (niby) oczywistego
Czemu wymieniać na ciepłym ?
na rozgrzanym, olej jest bardziej płynny i szybciej wypłynie, nie będzie taki lepki jak zimny i mniej go zostanie w misce ;p
prosty test:
postaw w lodówce trochę oleju, lub na zewnątrz jak jest zimno i zobacz jaka ma konsystencje
a drugi słoik postaw pod kaloryferem lub dmuchaj na niego jakąś farelką.
Użytkownik Pyra edytował ten post 20:37, 08.03.2014
Mój accord:
http://www.accordklu...progi-rozpórka/
Napisano 20:47, 08.03.2014
niby tak.... takie było zawsze oczywiste założenie .... ale po nocy np. na bagnecie jest kilka mm ( ok100-200 ml) więcej oleju jak po 15 czy 30min od zgaszenia.......a taki syntetyk 0w30 czy 5w30 nie mówiąc o 0w20 leci jak woda przy 10 - 20*C to z miski bez problemu zleci jak nic ,a góra jest przynajmniej dobrze zcieknięta
Sądze ,że więcej ściągnę bezproblemu na zimnym niż na ciepłym ...to nie 15w40
Nie wspominając już wymiany u jakiegoś mechanika ,który nie będzie chciał ci wiścieć przy samochodzie przynajmniej 30min przy wymianie oleju co i tak z moich obserwacji nie da stanu takiego jak po nocy
Użytkownik Wlodar edytował ten post 20:51, 08.03.2014
Napisano 21:01, 08.03.2014
jeszcze dodam że po wymianie oleju rozruch zimnego silnika może wpłynąć niekożystnie na podzespoły silnika ze względu na długi czas pracy bez smarowania i nadmierne obroty bez oleju na tzw "ssaniu", które to na pewno się załączy po uruchomieniu zimnego silnika, ciepły silnik wcześniej (w czasie rozgrzewania) rozprowadzi sobie olej po newralgicznych punktach typu panewki i już praca bez oleju nie będzie dla niego tak niekożystna jak w przypadku gdy w silniku przez całą noc olej spływał do miski. I ogólnie silnik najbardziej zużywa sie podczas zimnego rozruchu więc po co dodatkowo go katować w tym czasie brakiem oleju.
Użytkownik Maxell edytował ten post 21:12, 08.03.2014
Napisano 21:06, 08.03.2014
..a po nocy jak odpalasz zimny silnik to np. panewki masz inaczej nasmarowane niż po wymianie ? Przecież ja nie mam zamiaru go odpalać bez oleju w misce
to co napisałeś kompletnie mnie nie przekonuje ,bo to jest taka sama sytuacja jak co rano przy odpalaniu
jedynie co może mieć znaczenie ( a nie napisałeś ) to pusty filtr oleju
Użytkownik Wlodar edytował ten post 19:05, 10.03.2014
Napisano 21:42, 08.03.2014
jedynie co może mieć znaczenie ( a nie napisałeś ) to pusty filtr oleju
pfff.... to może zadam Ci zagatke:
ze względu na długi czas pracy bez smarowania
co innego niż pusty filtr oleju może być przyczyną długiego czasu pracy silnika bez smarowania.
Poza tym awarie typu "wyjście korbowodu bokiem" najczęściej zdarzają się w zimę ze względu na gazowanie silnika przy niedostatecznym smarowaniu gęstym olejem, ogólnie już ktos mądrzejszy od nas wymyślił to żeby nie wymieniac oleju na zimnym silniku.
Użytkownik Maxell edytował ten post 23:07, 08.03.2014
Napisano 21:47, 08.03.2014
Tylko znowu nowy olej nawet jak jest zimny, to jest rzadszy od przepracowanego o tej samej temperaturze, także pieprzenie na wyrost, jedyny sensowny punkt przy wymianie jest taki, żeby spuszczać na rozgrzanym, bo więcej smoły ścieknie
Napisano 22:52, 08.03.2014
Nie ma co kłócić się z inżynierami z Hondy
Capture.JPG 88,65 KB
9 Ilość pobrań
Użytkownik fifi5 edytował ten post 22:52, 08.03.2014
Napisano 12:52, 09.03.2014
Do zobaczenia na trasie.
Napisano 13:00, 09.03.2014
Jak wymieniamy filtr, to trzeba go zalać olejem przed wkręceniem.
bez przesady nie trzeba, a można ....nie róbmy zaś afery, że to Bóg wie jakie skutki negatywne przyniesie ponadto według mnie istnieje pełna dowolność co do zlewania oleju czy to ciepłego czy zimnego jak kto woli. niemniej dla pewnych stosowanych lepkosci oleju zdecydowanie szybciej schodzi rozgrzany...
Użytkownik lakatus edytował ten post 13:03, 09.03.2014
Napisano 16:11, 09.03.2014
szybciej schodzi ale mniej ...no chyba ,że ze trzy godziny poczekamy
zalewając filtr to nie będzie już w tedy żadnych argumentów na zmianą rozgrzanego oleju .
Napisano 19:12, 09.03.2014
o ile da się zalać ten filtr, bo w 5 generacji accorda nie ma takiej opcji, bo filtr jest przykręcany poziomo i olej by się z niego najnormalniej w świecie wylał, w dieslu 2.2 hondy też nie ma możliwości zalania filtra olejem.
Napisano 19:57, 09.03.2014
Do zobaczenia na trasie.
Napisano 07:03, 10.03.2014
filtr się sam napełni odpal na wolnych obrotach i po porunastu sekundach zgaś i po paru minutach uzupełnij poziom
szybka jazda to nie jazda - życie to jest jazda
Napisano 19:38, 10.03.2014
ile wiecej tego oleju zleci 100ml? 200ml? zgadzam sie z lakatusem, bez przesady, wymieniac spokojnie na rozgrzany olej, filtra w diesku nie zalejesz, a nasaczac go??
Tuned by Cinsoft
VIII
Mechanik →
Silniki →
Accord 2.4 2009r. bierze olej. 700ml/1000km Jaki zalac?Napisany przez gi3lda , 04 cze 2019 VIII, Olej, Bierze, Pali, 2.4 i 1 więcej |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Silniki →
R20A3 problem z poborem oleju / Wadliwe tłokiNapisany przez Antau , 20 kwi 2019 VIII, olej |
|
|
||
VI
Mechanik →
Silniki →
2.0 Vtec Honda Accord VI Problem z olejem. LPGNapisany przez Nefris , 12 mar 2019 VI, Olej |
|
|
||
VII
Mechanik →
Silniki →
Rosi olejem przy filtrze oleju po wymianie 2.2 CDTI [VII]Napisany przez Pajosław , 14 gru 2018 VII, vii, olej |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Zły olej i 136k przebieguNapisany przez wolfik990 , 27 lis 2018 VII, Olej, 10w60, nowe |
|
|
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych