Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

wymiana oleju rozgrzany czy zimny

wymina olej

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:32, 08.03.2014

Pytanie typu (niby) oczywistego

Czemu wymieniać na ciepłym ?


Użytkownik Wlodar edytował ten post 20:33, 08.03.2014

  • 0
                       

#2 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:36, 08.03.2014

Pytanie typu (niby) oczywistego

Czemu wymieniać na ciepłym ?

na rozgrzanym, olej jest bardziej płynny i szybciej wypłynie, nie będzie taki lepki jak zimny i mniej go zostanie w misce ;p

 

prosty test:

postaw w lodówce trochę oleju, lub na zewnątrz jak jest zimno i zobacz jaka ma konsystencje

a drugi słoik postaw pod kaloryferem lub dmuchaj na niego jakąś farelką.


Użytkownik Pyra edytował ten post 20:37, 08.03.2014

  • 0

#3 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:47, 08.03.2014

niby tak.... takie było zawsze oczywiste założenie ....  ale po nocy np. na bagnecie jest kilka mm ( ok100-200 ml) więcej oleju jak po 15 czy 30min od zgaszenia.......a taki syntetyk 0w30 czy 5w30 nie mówiąc o 0w20  leci jak woda przy 10 - 20*C to z miski bez problemu zleci jak nic ,a góra jest przynajmniej dobrze zcieknięta

Sądze ,że więcej ściągnę bezproblemu na zimnym niż na ciepłym ...to nie 15w40

Nie wspominając już wymiany u jakiegoś mechanika ,który nie będzie chciał ci wiścieć przy samochodzie przynajmniej 30min przy wymianie oleju :-D co i tak z moich obserwacji nie da stanu takiego jak po nocy


Użytkownik Wlodar edytował ten post 20:51, 08.03.2014

  • 0
                       

#4 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 21:01, 08.03.2014

jeszcze dodam że po wymianie oleju rozruch zimnego silnika może wpłynąć niekożystnie na podzespoły silnika ze względu na długi czas pracy bez smarowania i nadmierne obroty bez oleju na tzw "ssaniu", które to na pewno się załączy po uruchomieniu zimnego silnika, ciepły silnik wcześniej (w czasie rozgrzewania) rozprowadzi sobie olej po newralgicznych punktach typu panewki i już praca bez oleju nie będzie dla niego tak niekożystna jak w przypadku gdy w silniku przez całą noc olej spływał do miski. I ogólnie silnik najbardziej zużywa sie podczas zimnego rozruchu więc po co dodatkowo go katować w tym czasie brakiem oleju.


Użytkownik Maxell edytował ten post 21:12, 08.03.2014

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#5 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:06, 08.03.2014

..a po nocy jak odpalasz zimny silnik to np. panewki masz inaczej  nasmarowane niż po wymianie  :-D  ? Przecież ja nie mam zamiaru go odpalać bez oleju w misce

to co napisałeś kompletnie mnie nie przekonuje ,bo to jest taka sama sytuacja jak co rano przy odpalaniu

jedynie co może mieć znaczenie ( a nie napisałeś ) to pusty filtr oleju


Użytkownik Wlodar edytował ten post 19:05, 10.03.2014

  • 0
                       

#6 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 21:42, 08.03.2014

jedynie co może mieć znaczenie ( a nie napisałeś ) to pusty filtr oleju

 

pfff.... to może zadam Ci zagatke:

 

ze względu na długi czas pracy bez smarowania

 

co innego niż pusty filtr oleju może być przyczyną długiego czasu pracy silnika bez smarowania.

Poza tym awarie typu "wyjście korbowodu bokiem" najczęściej zdarzają się w zimę ze względu na gazowanie silnika przy niedostatecznym smarowaniu gęstym olejem, ogólnie już ktos mądrzejszy od nas wymyślił to żeby nie wymieniac oleju na zimnym silniku.


Użytkownik Maxell edytował ten post 23:07, 08.03.2014

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#7 tojejo

tojejo
  • Forumowicz
  • 915 postów
  • Skąd:SGL
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:wystarczająco
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 21:47, 08.03.2014

Tylko znowu nowy olej nawet jak jest zimny, to jest rzadszy od przepracowanego o tej samej temperaturze, także pieprzenie na wyrost, jedyny sensowny punkt przy wymianie jest taki, żeby spuszczać na rozgrzanym, bo więcej smoły ścieknie :)


  • 0

#8 fifi5

fifi5
  • Forumowicz
  • 235 postów
  • Skąd:Rumia
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:52, 08.03.2014

Nie ma co kłócić się z inżynierami z Hondy ;)

Załączony plik  Capture.JPG   88,65 KB   9 Ilość pobrań


Użytkownik fifi5 edytował ten post 22:52, 08.03.2014

  • 0

#9 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 12:52, 09.03.2014

Jak wymieniamy filtr, to trzeba go zalać olejem przed wkręceniem.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#10 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:00, 09.03.2014

Jak wymieniamy filtr, to trzeba go zalać olejem przed wkręceniem.

bez przesady nie trzeba, a można ....nie róbmy zaś afery, że to Bóg wie jakie skutki negatywne przyniesie :) ponadto według mnie istnieje pełna dowolność co do zlewania oleju czy to ciepłego czy zimnego jak kto woli. niemniej dla pewnych stosowanych lepkosci oleju zdecydowanie szybciej schodzi rozgrzany...


Użytkownik lakatus edytował ten post 13:03, 09.03.2014

  • 0

#11 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 16:11, 09.03.2014

szybciej schodzi ale mniej ...no chyba ,że ze trzy godziny poczekamy

zalewając filtr to nie będzie już w tedy żadnych argumentów na zmianą rozgrzanego oleju .


  • 0
                       

#12 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 19:12, 09.03.2014

o ile da się zalać ten filtr, bo w 5 generacji accorda nie ma takiej opcji, bo filtr jest przykręcany poziomo i olej by się z niego najnormalniej w świecie wylał, w dieslu 2.2 hondy też nie ma możliwości zalania filtra olejem.


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#13 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 19:57, 09.03.2014

Może nie zalać, ale nasączyć olejem.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#14 janwan

janwan
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2,0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:03, 10.03.2014

filtr się sam napełni odpal na wolnych obrotach i po porunastu sekundach zgaś i po paru minutach uzupełnij poziom


  • 0

szybka jazda to nie jazda - życie to jest jazda


#15 Brodziu

Brodziu
  • Forumowicz
  • 1477 postów
  • Skąd:Gliwice/Manchester
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:38, 10.03.2014

ile wiecej tego oleju zleci 100ml? 200ml? zgadzam sie z lakatusem, bez przesady, wymieniac spokojnie na rozgrzany olej, filtra w diesku nie zalejesz, a nasaczac go??


  • 0

Moj Tourer

Tuned by Cinsoft






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: wymina, olej

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq