Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Honda Accord 2010 2.2i-dtec - wysokie spalanie

VIII spalanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 jmb15

jmb15
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer Executive Aut
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:43, 06.03.2014

Witam. 

 

Posiadam Hondę accord 2.2 i-dtec tourer executive aut. z 2010 roku. auto posiada automatyczną skrzynię biegów. Powiedzcie proszę ile taka wersja auta wam spala ponieważ mi w zimę pali ok 12,5l/100km a w lato ok. 11,5 z tego co czytałem to jest dość duże spalanie ale proszę o wasza opinie. 

jeżeli faktycznie to jest duże spalanie to co może być przyczyną? 

 

dzięki z góry za odpowiedzi.


  • 0

#2 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:53, 06.03.2014

Dużo.

A jeździsz krótkie dystanse tylko? Masz tam dpf,  to może ciągle jest w trybie wypalania.


  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#3 jmb15

jmb15
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer Executive Aut
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:28, 07.03.2014

głównie jeżdżę po mieście. ostatnio byłem w trasie po Polsce i spalanie bylo 10l na odcinku 1500km. nie za bardzo wiem co to jest ten dpf :) 


  • 0

#4 damian18wdz

damian18wdz
  • Forumowicz
  • 1115 postów
  • Skąd:Anglia Swansea
  • Silnik:2,2
  • Wersja:sport
  • KM:183km/419nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 00:55, 07.03.2014

Jak dla mnie to bardzo duze spalanie jak na ten silnik nawet w automacie kiedy byl robiony serwis ?? Zacznij od wymiany filtrow a dpf to jest filtr czastek stalych poczytaj sobie w necie o nim
  • 0

#5 jmb15

jmb15
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer Executive Aut
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:15, 07.03.2014

Załączony plik  1.jpg   161,89 KB   19 Ilość pobrańwitam ponownie. muszę przyznac że póki co zupelnie sie nie znam na silnikach (tzn na nazwach i oznaczeniach różnych filtrów itd. ) wiec prosze o cierpliwosc o mnie :)

zaznaczam tylko ze jestem pierwszym wlascicielem auta kupione bylo w autoryzowanym salonie hondy i tam zawsze je serwisowalem. niestety jezdzil nim moj brat wiec nie mam pojecia jakie wtedy bylo spalanie ale w silniku na pewno nic nie bylo grzebane wszystko jest tak jak oryginalnie bylo. 

na serwisie bylem ok 2/3 tygodnie temu. za chwile postaram sie wstawic zdjecie zeby dokladnie pokazac co bylo wymienione. 

numerem 1 oznaczylem filtr ktory byl wymieniany (o ile dobrze wiem jest to filtr doplywu powietrza) a numerem 2 element dociskajacy (na rurze doprowadzającej powietrze do silnika) ktory wtedy byl bardzo luźny (najgorsze jest to że mechanik tego nie zauważył a osoba która sie nie zna zauważyła) w serwisie powiedzieli ze to może być przyczyna tego spalania ale teraz widze ze nie bardzo. jakie jeszcze mogą być przyczyny takiego spalania? jak sprawdzić czy dpf jest w trybie wypalania? prosze o rade co dalej z tym zrobic

 


jezeli chodzi o dpf  to gonie wymieniali i nie sprawdzali czy jest ok czy nie. ogólnie jak na serwisie powiedziałem ze dużo pali to nie za bardzo wiedzieli co powiedzieć (niestety w trójmieście ciężko znaleźć jakiegoś dobrego mechanika od hondy. 


Aha chciałem jeszcze dodać (choć wątpię czy to ma znaczenie) że dodatkowo mam jeszcze problem z akumulatorem. jakiś czas temu rozładował mi sie w 100% auto nie mogło odpalić itd.  później jak stałem 10-15 min na światłach przy wyłączonym silniku zaraz padł. w serwisie sprawdzili i powiedzieli ze akumulator jest 100% sprawny tylko trzeba go doładować. w domu naładowałem go przez noc w 100%. w trasie którą miałem tydzien temu po ok.150km jazdy auto stalo z zapalonymi lampami i radiem po ok 20 min akumulator padl. to chyba tez ie jest normalne wiec jak przy okazji możecie to doradźcie mi jakis najlepszy akumulator do tego auta. ale to przy okazji najbardziej zalezy mi na rozwiazaniu problemu duzego spalania. 


przed chwila z serwisem rozmawialem i mowia ze to moze tez byc wina oprogramowania i proponuja wgranie nowego softu bo slyszeli ze byly problemy z wypalaniem dpf i w tej aktualizacji to naprawili


Użytkownik jmb15 edytował ten post 09:40, 07.03.2014

  • 0

#6 MsDzaga

MsDzaga
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Czestochowa
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:20, 07.03.2014

Hey,

Co do akumulatora: mialem podobny problem - powiedzieli ze akumulator jest dobry (oryginalny hondowski) a padal co 2 tygodnie. Wymienilem na Bosha S5 77 ah i nie mam do tej pory zadnych problemow (3 mce jezdzone).

 

Co do spalania: mam to samo auto tylko ze w manualu. Po miescie pali mi okolo 8.3 (teraz w zime, srednia z 1400 km) a w trasie przy okolo 140 km/h ~ 7.6 l/100km oraz na "polnych drogach" gdzie V~90 km/h  schodzi do 6.5 litra . Ogolnie rekordem bylo 4.7 litra ale na krotkim plaskim odcinku (jakies 100 km drogi z ograniczeniami i bardz ostrozna jazda).

 

Wiec Twoj pali jakby nie patrzec duzo. 

Prawda jest ze podczas wypalania DPF zuzycie rosnie znacznie. Po podlaczeniu do kompa mozesz zapytac w serwisie zeby pokazali ci kiedy bylo ostatnie wypalenie oraz ile jest popiolu w DPF`ie. Bedziesz wiedzial cos wiecej czy czasem sie nie "konczy"

 

"Lewe powietrze" ktore bral przez te luzna opaske zaciskowa moglo cos po prostu popsuc. Ale tu juz musisz pogadac ze specjalista od diesli ktory poslucha popuka i poprawnie zdiagnozuje czy cie czasem nie czeka wymiana nie-regenrowalnych wtryskiwaczy denso ;)

Czego oczywiscie nie zycze.

 

Pzdre

Maciej


  • 0

#7 jmb15

jmb15
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer Executive Aut
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:54, 07.03.2014

Rozumiem ze wtryskiwacze Denso są dość kosztowne skoro tego nie życzysz :) 

Sam już nie wiem co się dzieje jak dla mnie jak bym miał spalanie po mieście na poziomie 9 litrów to bym skakał do nieba ze szczęścia :) 

 

Tak jak pisałem dziś jadę na serwis wiec jak macie jeszcze jakieś pomysły o co mogę ich spytać w tym przypadku to piszcie im więcej pytań tym lepiej. 

 

A jak będzie dużo popiołu w tym DPF'ie to co najlepiej zrobić ? oczyścić o ile wogole da rade) czy wymienić? jaki jest koszt wymiany takiej części? nie wiem też jaki rodzaj DPF'u ma Honda…jednorazowy czy samoczyszczący? jak myślicie czy to jest możliwe żeby to była wina tylko softu i ze po aktualizacji to się naprawi? 

 

aha jeszcze jedno. wczoraj włączyłem sobie widok na spalanie "bieżące" w komputerze. co mnie zdziwiło to to że jak jechałem z góry na luzie o było 0 ale jak zacząłem hamować to spalanie zaczęło rosnąć…to chyba też dziwne? 


  • 0

#8 jmb15

jmb15
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer Executive Aut
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:36, 07.03.2014

i jeszcze pytanie mam jaka powinna być różnica w spalaniu pomiędzy automatem i manualem? 


  • 0

#9 MsDzaga

MsDzaga
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Czestochowa
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:51, 07.03.2014

To co widziales na spalaniu chwilowym to bug developerow ktorzy pisali oprogramowanie twojej hondy :). Komputer ciagle dostaje sygnal ze samochod sie porusza i odwoluje spalanie chwilowe do poboru paliwa na biegu jalowym co jest bzdura.

 

DPF: drogo. Ale komputer by Ci powiedzial gdyby byla totalna padlina. Wiec to raczej nie DPF. Mozna go regenrowac/wypiekac lub czyscic specjalnymi srodkami chemicznymi. Pomoze na jakis czas. Mozna go tez po prostu wyjac i oszukac auto emulatorem. Ale to jest: nielegalne i nie proekologiczne, czyli rozwiazanie dla debili :)

 

Tak jak ktos wyzej napisal: zrob mu porzadny przeglad lacznie z odczytaniem bledow i parametrow wtrysku na komputerze i niech ktos ktos sie zna na dieslach to obejrzy. Musza zwrocic uwage na cisnienia, czasy otwarcia, wielkosci dawki i takie tam inne *cenzura*y na wtrysku.

 

Jesli padaloby cokolwiek z osprzetu silnika, zlwaszacza odpowiedzialnego za ekologie pojazdu, komputer dalby znac.

 

Moze masz ciezka noge ? :)

 

Czy auto brzmi normalnie ? nagraj i wrzuc na youtuba bieg jalowy i okolo 1500-2000 obrotow


  • 0

#10 jmb15

jmb15
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer Executive Aut
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:29, 07.03.2014

właśnie o to chodzi ze staram się jeździć jak najwolniej i najoszczędniej a tu nic…wiadomo ze czasami przycisne ale nie jest tak ze caly czas go żyłuje :) wrecz przeciwnie ostatnio staram sie jezdzic jak najoszczedniej. 

zobaczymy co mi dziś w serwisie powiedzą. 

jeżeli chodzi o prace silnika to chodzi bardzo dobrze równo i (po nagrzaniu ) cicho… no właśnie o to chodzi ze komputer nic nie wskazuje a pali jak smok :) mam nadzieje ze dzis cos sie wyjasni bo póki co z jednego baku przejezdzam niecale 500km :( 

dodatkowo przy okazji mam pytanie czy znacie moze jakies miejsce w ktorym moge dostac oslone dolną silnika do tego auta? bo mi sie urwała :) 


  • 0

#11 Guest_woocash_*

Guest_woocash_*
  • Guests

Napisano 19:11, 10.03.2014

Nowy Accord, aktualnie przejechane 20000 km, automat. Trasa 7,5l/100, miasto 8,5l/100km. Wyższego spalania nigdy nie miałem. Prędkość przeważnie między 120-140 na trasie, bez jakiegoś żyłowania, choć wolno się raczej Hondami nie da jeździć... Prowokują cholery...

 

Aaa.. I-DTEC oczywiście.


Użytkownik woocash edytował ten post 19:11, 10.03.2014

  • 0

#12 jmb15

jmb15
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer Executive Aut
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:02, 12.03.2014

to już sam nie wiem co się dzieje. jestem po serwisie. powiedzieli ze wszystko jest ok. wgrali nowe oprogramowanie, sprawdzili kiedy było ostatnie wypalanie itd. wszystko niby jest ok. od serwisu przejechałem 250km (ok 50 po autostradzie prędkość ok 120-140 i po mieście). po mieście jeżdżę bardzo wolno i ekonomicznie….spalanie średnie wyszło 11L :( nie mam bladego pojęcia co robić. macie może jeszcze jakieś pomysły co może być nie tak? 


  • 0

#13 www.gom.pl

www.gom.pl
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:04, 14.03.2014

Rzeczywiście dużo. W komputerze ustawiłem automatyczny pomiar z resetem przy każdym tankowaniu, ale licznika B, nie kasowałem od zakupu, więc wychodzi że po 3 latach jazdy mam średnie 8,0l, w trasie najniżej miałem 5,9, w mieście najwyżej (NIE OSZCZĘDZAJĄC) 9,6.
A niestety jedyny serwis Hondy w promieniu 100km nie bardzo sobie radzi z nietypowymi problemami... Może spróbuj w Pezalu w Gdańsku, kiedyś jeździłem z Audikiem po różnych serwisach w tym także autoryzowanych i dopiero tam znaleźli problem - co prawda specjalizują się głównie w Boschu, ale sprzedają też agregaty Hondy - więc są szanse. 


  • 0

#14 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 22:12, 14.03.2014

ok ale masz to spalanie na kompie czy realne, pokrywa się czy nie sprawdzałeś do końca ? bo to są też czasami 2 różne rzeczy. Może komp jest źle zaprogramowany, ja w swoim benzyniaku 2.0 na gazie takiego spalania nie mam co Ty w dieslu

 

jednym serwisem bym się nie sugerował, jedź do Słupska do Honda Igmar, bardzo dobry serwis, może powiedzą co innego ?


Użytkownik skubiszek edytował ten post 22:19, 14.03.2014

  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#15 jmb15

jmb15
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer Executive Aut
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:32, 17.03.2014

witam. no właśnie tak myślę że podjadę do Słupska albo do Gdańska. póki co bylem w Sopocie (już zamkneli ten serwis) i w Gdyni. mam zamiar wybrac sie tam bo to juz przesada wystarczy ze trochę szybciej spróbuję pojechać i od razu spalanie skacze powyżej 12 a nawet 13l. Tak obliczałem też sam spalnie i tutaj komputer jest raczej dokładny. póki co maksymalnie udało mi się przejchać ok 520-550km z jednego baku (zalane po korek do momentu w którym wlałem do auta 64l).

ciekawe czy jakiś z członków tego klubu też miał ten problem :) 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, spalanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq