Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

wymiana plynu we wspomaganiu kierownicy?

VII

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Brodziu

Brodziu
  • Forumowicz
  • 1477 postów
  • SkÄ…d:Gliwice/Manchester
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:22, 23.02.2014

Panowie czy ktos wymienial plyn we wspomaganiu? mam go malo i sie zastanwailem czy dolac czy od razu wymienic? czy jesli bym tylko dolewal musze uzyc jakis hondowski czy moze byc obojetnie jaki do wspomagania? nie wiem jaki mam teraz, ale przypuszczam, ze on jeszcze wyjechal z fabryki. Co do wymiany plynu, moze sie ktos podzielic wiedza co i jak? dzieki z gory :ok


  • 0

Moj Tourer

Tuned by Cinsoft


#2 marcin2008

marcin2008
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • SkÄ…d:Leeds,UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Eecutive
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:30, 23.02.2014

Najlepiej wymienic i lac tylko orginalny    http://www.coxmotorp...litre-p-68.html


  • 0

#3 Brodziu

Brodziu
  • Forumowicz
  • 1477 postów
  • SkÄ…d:Gliwice/Manchester
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:33, 23.02.2014

ok, rozumiem wiec ze 1 litr wystarczy, a jak z wymiana?ktos to ogarnial, jak sie do tego zabrac?


  • 0

Moj Tourer

Tuned by Cinsoft


#4 KamilM

KamilM
  • Forumowicz
  • 511 postów
  • SkÄ…d:WieÅ› Radom
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 15:44, 23.02.2014

Brodziu nie wiem jak w nowszych ale w starszych "szedÅ‚" czerwony. Zapytaj w sklepie z olejami o przekÅ‚adniowy speÅ‚niajÄ…cy normy Hondy. Na pewno coÅ› doradzÄ…. Co do wymiany chyba prostszy bÄ™dzie jak zaopatrzysz siÄ™ w strzykawkÄ™ i kawaÅ‚ek rurki, koÅ‚o 25 cm, może być taka jak przy spryskiwaczach szyby i 2 litry oleju ;-) Wysysasz strzykawkÄ… stary pÅ‚yn, lejesz nowy, odpalasz i krÄ™cisz lewo prawo koÅ‚o tych 2-3 minut i tak aż w strzykawce bÄ™dzie Å‚adny czysty olej :-) 


  • 0

#5 Brodziu

Brodziu
  • Forumowicz
  • 1477 postów
  • SkÄ…d:Gliwice/Manchester
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:45, 23.02.2014

no tak, zapomnialem, ze mam manuala :-P, ale jest tam napisane, ze:

"Uruchomić silnik i na biegu jałowym kilkakrotnie obrócić kierownicą od oporu do oporu. Gdy płyn przestanie wypływać z przewodu, zgasić silnik. Wylać płyn.", czy tym sposobem usune caly plyn z ukladu? bo jest napisane, ze jesli plyn ma ciemna barwe lub jest zabrudzony to nalezy powtorzyc procedure, to ile razy to robic? i czy nic sie nei stanie z pompa przy kreceniu kierownica na sucho jak bede usuwal plyn z ukladu?


  • 0

Moj Tourer

Tuned by Cinsoft


#6 KamilM

KamilM
  • Forumowicz
  • 511 postów
  • SkÄ…d:WieÅ› Radom
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 15:54, 23.02.2014

No ja robiÅ‚em jak napisaÅ‚em a powiedziaÅ‚ mi to mechanik któremu nie chciaÅ‚o siÄ™ tego robić. Nawet nie myÅ›laÅ‚em o tym że pompa miaÅ‚aby chodzić na sucho, wiÄ™c jeden litr poszedÅ‚ w caÅ‚oÅ›ci na przepÅ‚ukanie a drugi już na zalanie i starczyÅ‚o akurat. Zawsze Ci pewnie coÅ› zostanie i przy wymianie nie osiÄ…gniesz temperatury roboczej żeby mieć pewność że wszystko przepÅ‚ukane. Tak mi siÄ™ wydaje 


  • 0

#7 Brodziu

Brodziu
  • Forumowicz
  • 1477 postów
  • SkÄ…d:Gliwice/Manchester
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:13, 23.02.2014

dzieki KamilM :ok w manualu jest napisane tak:

 

1. Podnieść zbiornik płynu i rozłączyć przewód powrotny (A) od zbiornika. Uważać, aby nie rozlać płynu na nadwozie lub inne elementy. Rozlany płyn natychmiast wytrzeć.

 


 

SEA5E00F00000047001KBLD02.PNGCBAC
2. Do przewodu powrotnego dołączyć kawałek przewodu (B) o odpowiedniej średnicy i włożyć jego koniec do odpowiedniego naczynia.
  3. Uruchomić silnik i na biegu jaÅ‚owym kilkakrotnie obrócić kierownicÄ… od oporu do oporu. Gdy pÅ‚yn przestanie wypÅ‚ywać z przewodu, zgasić silnik. Wylać pÅ‚yn.
  4. Zamontować przewód powrotny do zbiornika pÅ‚ynu.
  5. NapeÅ‚nić zbiornik pÅ‚ynem do górnego poziomu ©.
  6. Uruchomić silnik i na biegu jaÅ‚owym kilkakrotnie obrócić kierownicÄ… od oporu do oporu, aby usunąć powietrze z ukÅ‚adu.
  7. Sprawdzić poziom pÅ‚ynu i uzupeÅ‚nić w razie potrzeby. Nie napeÅ‚niać zbiornika powyżej górnego poziomu.
  8. W przypadku zanieczyszczenia pÅ‚ynu, gdy pÅ‚yn jest ma ciemna barwÄ™ lub jest odbarwiony, należy powtórzyć procedurÄ™.

 

wiec chyba krecac kolami wiecej wyciagne tego plynu niz sama strzykawka, tak mi sie zdaje ;-)


  • 0

Moj Tourer

Tuned by Cinsoft


#8 KamilM

KamilM
  • Forumowicz
  • 511 postów
  • SkÄ…d:WieÅ› Radom
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 17:02, 23.02.2014

wiec chyba krecac kolami wiecej wyciagne tego plynu niz sama strzykawka, tak mi sie zdaje ;-)

Właśnie chyba o to chodzi, tylko z manuala wynika że na raz spuszczasz wszystko i zalewasz nowych a tak jak ja to robiłem, napisałem robisz to stopniowo. Nowy płyn przepłukuje układ przy kręceniu aż do momentu kiedy odsysasz czysty płyn. Jedno od drugiego różni się czasem wykonywania i jak zauważyłeś serwisówka jest robiona na sucho.


  • 0

#9 seiko

seiko
  • Forumowicz
  • 470 postów
  • SkÄ…d:poÅ‚udnie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:51, 23.02.2014

http://www.youtube.c...h?v=-XW3D-SDHpU


  • 0

#10 Brodziu

Brodziu
  • Forumowicz
  • 1477 postów
  • SkÄ…d:Gliwice/Manchester
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 01:53, 24.02.2014

dzieki wielkie KamilM i seiko :ok

w tym linku od seiko, wlasnie mowa, zeby dolewac plynu, zeby nie chodzila pompa na sucho, wiec zrobie tak jak pisales KamilM co zreszta jest tez ladnie pokazane na filmiku ;-), tylko, ze chyba bede potrzebowal wiecej niz 1 litr plynu ;-)


  • 0

Moj Tourer

Tuned by Cinsoft


#11 olek1305

olek1305
  • Forumowicz
  • 404 postów
  • SkÄ…d:NWW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:48, 25.02.2014

Kolego powiem tak, radze na razie dolać orygniał PSF Hondy. Ja też miałem ubytek wymieniłem całość i za jakiś czas magiel miał wyciek. Nie wiem czy od tego czy nie ale gdzieś czytałem że wymiana płynu może wypłukać nagromadzony przez lata syf z uszczelniaczy i pojamia się problem z wyciekami. Możliwe że Honda kiedyś lała coś innego i coś innego obecnie sprzedaje w serwisie i wchodzi w jakąś reakcję. Także tylko dolej i obserwuj co się dzieje.


Aha i zerknij na przekładnię szczególnie na osłony czy nie widać jakiś wycieków płynu i na pompę.


  • 0

#12 marlubin

marlubin
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • SkÄ…d:k/Krakowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:03, 03.11.2018

Wymiana pÅ‚ynu chyba i mnie czeka, 

Pytanie który to jest przewód powrotny do zbiorniczka? 

 

Czy układ sam się odpowietrzy podczas pracy , czy tak jak np z hamulcami trzeba pompować i wypuszczać bąbelki ?


  • 0

#13 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • SkÄ…d:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 08:49, 04.11.2018

Przewod powrotny to ten o mniejszej srednicy, przewaznie jest polozony wyzej. Ukladu nie trzeba odpowietrzac, wystarczy ze pokrecisz kieronica w obie strony i zrobi to sie samo. Uklady wspomagania nie maja zadnych wkladow filtrujacych, wiec warto przeplukac uklad, ale jest to troche kosztowne bo potrzeba okolo 4-5l plynu. Ostatnio robilem plukanie ukladu i dopiero przy 3 butelce zaczal leciec czysty plyn ;)


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#14 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 10:55, 04.11.2018

I kręcić kierownicą polecam na podniesionym aucie. No i na początek kręcić na wyłączonym silniku

Wysłane z ALE-L21
  • 0

#15 marlubin

marlubin
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • SkÄ…d:k/Krakowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:40, 04.11.2018

DziÄ™ki za odpowiedz. przed pÅ‚ukaniem ukÅ‚adu mam obawy, bo acco ma już trochÄ™ nalatane i nie wiem na ile serio brać pod uwagÄ™ plotki ze ukÅ‚ad siÄ™ wypÅ‚uka i zacznie cieknąć ale na razie na pompie czy obudowie maglownicy jest sucho i chciaÅ‚bym zeby tak zostaÅ‚o :) 

 

Temat wymiany rozpoczÄ…Å‚ siÄ™ gdyż zauważyÅ‚em że na przewodzie od pompy - na bloku gdzie jest wkrÄ™cony  czujnik - chyba ciÅ›nienia byÅ‚o trochÄ™ oleju a w zbiorniczku na min, wiec niestety cieknie. Przed wymianÄ… chcÄ™ zlokalizować miejsce wycieku i biorÄ™ pod uwagÄ™ ze to cieknie wÅ‚aÅ›nie z uszczelnienia pomiÄ™dzy czujnikiem a blokiem na przewodzie. 

 

Pytanie moje jest jakie tam jest uszczelnienie, czy jakiś o-ring, może podkładka czy jeszcze coś innego ... ?

 

Ceny tego przewodu od pompy do maglownicy są koszmarne .... a z innej beczki po co jest w nim włożona ta metalowa ""sprężyna" ?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq