Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

zawieszenie pneumatyczne (air ride)

VI acco VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 cieniuszek

cieniuszek
  • Forumowicz
  • 211 postów
  • Skąd:RJA
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:44, 20.02.2014

Witam od dłuższego czasu szuka zawieszenia pneumatycznego i w trakcie poszukiwań natrafiłem na innym forum na temat ze można samemu zrobić taka zawieche :) tylko zbytnio nie mam pojęcia jak (gdzie kupić części potrzebne, co jest do tego potrzebne, jak to złożyć do kupy i jak to wszystko połączyć z kompresorem ) :D może jest wśród nas ktoś kto się tym interesuje lub ma jakieś pojecie na ten temat :P 


  • 0

#2 Guest_NitrousNDF_*

Guest_NitrousNDF_*
  • Guests

Napisano 00:47, 21.02.2014

Podpinam sie pod temat, chodziło mi to ostatnio po głowie i ciekaw jestem ile trzeba rzeźbić i jakie koszty :)


  • 0

#3 krisss111

krisss111
  • Klubowicz
  • 1568 postów
  • Skąd:Mińsk Maz/Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG4
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 06:51, 21.02.2014

elementy do montażu można znaleźć na przykład tutaj:

http://www.airride-system.pl


  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...sss111/</a></p>
<p> </p>
<p> </p>

#4 cieniuszek

cieniuszek
  • Forumowicz
  • 211 postów
  • Skąd:RJA
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 07:21, 21.02.2014

a jest możliwość zamontowania tego za seryjnych anorach i springach -40mm ?? czy potrzeba do tego gwinta ?? a ceny maja tam z kosmosu :D z tego co ja czytałem na innym forum to gościa to wyniosło 1700 pln tylko nie wiem czy ta suma z zawiecha czy tylko same części potrzebne do pneumata :D a orientuje się ktoś jak to później złożyć żeby to miało ręce i nogi :D ??


  • 0

#5 krisss111

krisss111
  • Klubowicz
  • 1568 postów
  • Skąd:Mińsk Maz/Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG4
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 15:41, 21.02.2014

1700  :shock:

 

no to to  jest chyba raczej suma z kosmosu.

jakby to tyle kosztowało, to nie wydaje Ci się, że połowa forum zamiast ciągnąć gwinty z zagranicy za mniej więcej 3k, pakowała by sobie air za 2k i hulała........ swego czasu nad tym myślałem, i uwierz mi jeśli idziemy w nowe klamoty a nie jakieś używki, to cena 3k to tak na start na podstawowy zestaw. w samą konstrukcję się nie zagłębiałem, bo nie mogłem się doczytać jak trwałe są te zawieszenia, jak wytrzymują zimową eksploatację, itd, a że trochę ze sprężonymi gazami do tej pory miałem do czynienia w pracy, zamarzające zawory, krućce wydawcze, złączki itd. to sobie temat odpuściłem zanim rozkminiłem sposób montażu. po prostu stwierdziłem, że gwint to bardziej sprawdzone i pewne rozwiązanie

 

no ale tak na chłopski rozum, to zamiast sprężyn wstawiasz miechy powietrzne. amor chyba ten sam, ale jak długo pociągnie, to pewnie loteria. do tego butla i kompresor w kufrze i parę metrów przewodów pneumatycznych, kilka złączek i rozdzielaczy, do tego sterownik 


Użytkownik krisss111 edytował ten post 15:43, 21.02.2014

  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...sss111/</a></p>
<p> </p>
<p> </p>

#6 cieniuszek

cieniuszek
  • Forumowicz
  • 211 postów
  • Skąd:RJA
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:32, 21.02.2014

ja nie wiem ile to będzie kosztowało dlatego się pytam :) a może własnie wszyscy ściągają zaweche do pl bo każdemu się może wydawać ze to jest bardzo drobie i dlatego nikt nawet się tym nie interesuje  :P 


  • 0

#7 amos

amos
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Łask
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:05, 22.02.2014

raczej krisss111 ma rację, po co byłoby cisnąć na gwincie jakby można od razu air zapodać i robić robote. na raceism.com często opisują swoje airrady więc może tam się dowiesz czegoś konkretnego


Użytkownik amos edytował ten post 16:08, 22.02.2014

  • 0

#8 cieniuszek

cieniuszek
  • Forumowicz
  • 211 postów
  • Skąd:RJA
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:58, 22.02.2014

oka dzieki poczytam :D


  • 0

#9 beceen

beceen
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:K24
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:47, 07.03.2014

hm, gwint vs. airride to nie zawsze kwestia budzetu, ale prowadzenia i latwosci uzytkowania.

Gwint to de facto tradycyjne zawieszenie (amortyzator gazowy + sprezyna), wiec ma przewidywalna charakterystyke pracy (podobna do serii, czesto lepsza - w koncu po to sie to robi. no i dla lansu:]).

 

airride, czyli rozwiazanie oparte o poduszki i pompe jest trudniejsze w uzytkowaniu - w naszym klimacie (zamarzanie przewodow), mniej trwale i nikt mnie nie przekona, ze auto prowadzi sie rownie dobrze i pewnie (nie plywa) na poduszkach jak na amortyzatorze.


  • 0

beceen | Simply Clean Accord CU2

 


#10 Biedrona

Biedrona
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Galicja
  • Silnik:2.0
  • Wersja:custom
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:21, 12.03.2014

Airride jest tylko do spokojnej jazdy i lansu.

Nie ma możliwości wejść na większej prędkości w ciasny zakręt (tzn jest taka możliwość tylko zrobisz to raz a później zostaje klapania auta bo okaże się że wypadłeś z zakrętu). Do tego dochodzi sprawa którą poruszył już beceen - nasz klimat.

Ale jeżeli ktoś się już zdecyduje to dobrze jest mieć przygotowane z 4 tys min

Kiedyś zastanawiałem się nad tym zawieszeniem (nie tylko ja jeden na tym forum) ale odpuściłem.  

 

 


  • 0

#11 beceen

beceen
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:K24
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:06, 12.03.2014

o, jaki ladny camber sie robi na tylnym kole:]


  • 0

beceen | Simply Clean Accord CU2

 


#12 artek0903

artek0903
  • Forumowicz
  • 329 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:28, 13.03.2014

bądź też negatyw


Użytkownik artek0903 edytował ten post 10:29, 13.03.2014

  • 0

#13 krisss111

krisss111
  • Klubowicz
  • 1568 postów
  • Skąd:Mińsk Maz/Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG4
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 19:21, 13.03.2014

Panowie,  to ja wam zapodam taki oto filmik....... i po jego obejrzeniu jeszcze raz wystawcie opinię ,co się lepiej sprawdzi na torze 

 

też mi się wydawało, ze to raczej nie do tego, ale jak widać, da się i to bardzo dobrze się da .... polatać na poduchach


  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...sss111/</a></p>
<p> </p>
<p> </p>

#14 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 19:42, 13.03.2014

Krisss... tylko weź pod uwagę jedną, zasadniczą kwestię - to nie jest PL. W naszych warunkach i dostępie do tajli (...i, niestety, masie ludzi chcących temat załatwić jak najtaniej :eee  i po najniższej linii oporu) to się zwyczajnie nie ma prawa sprawdzić. Tam są dedykowane zestawy oraz profesjonalne firmy zajmujące się tematem. U nas - na palcach jednej ręki policzyć ;-) a większość jeżdżących po PL samochodów z AR to jakieś garażowe samoróbki. Więc nijak się to nadaje na zakręty i szczerze wątpię, czy którykolwiek właściciel miałby jaja żeby tego spróbować ;-)


  • 0

#15 krisss111

krisss111
  • Klubowicz
  • 1568 postów
  • Skąd:Mińsk Maz/Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG4
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:30, 13.03.2014

truth truth .... nie powiem, ze nie, ale jednak się da :-D  

a wszystkie aspekty które przedstawiłeś wpłynęły na to, ze ja sobie ten temat odpuściłem ,a nie powiem rozkminiałem taką opcję


  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...sss111/</a></p>
<p> </p>
<p> </p>





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, acco VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq