Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Dobór felg na lato do Accorda VII

VII felgi koła

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
418 odpowiedzi w tym temacie

#181 tarjei86

tarjei86
  • Klubowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 11:40, 24.08.2017

Takie rzeczy zawsze można załatwić dystansem ;). Ważne, żeby 225/40/18 dobrze siedziało :)

Tak, tylko to dochodzi cena dystansow, ew. Dokupienia szpilek. I za chwilę masz cenę łączna jak za dobrze dopasowane felgi z odpowiednim ET i szerokością :)

Tarjei86 z ONEPLUS 3T @ Tapatalk
  • 0

#182 podly12

podly12
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Lubartów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190 +
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 05:38, 11.09.2017

Mam do wzięcia fajne tomasony tn4, tylko boje się że będą za duże, ich rozmiar to 18' 8.5J ET40. Samochód mam na seryjnym zawiasie ale planuje go troche obnizyć i pytanie czy nadole bedzie scinać opony, często mam zapakowany komplet ludzi i tył siada mocniej.


  • 0

#183 andimax16

andimax16
  • Forumowicz
  • 205 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Limuzyna
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 07:57, 11.09.2017

Mam do wzięcia fajne tomasony tn4, tylko boje się że będą za duże, ich rozmiar to 18' 8.5J ET40. Samochód mam na seryjnym zawiasie ale planuje go troche obnizyć i pytanie czy nadole bedzie scinać opony, często mam zapakowany komplet ludzi i tył siada mocniej.


Miałem takie felgi tylko 19" i przy obniżeniu -40 nie zauważyłem efektu scinania opony mimo że negatyw był już dość widoczny.
  • 0

#184 podly12

podly12
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Lubartów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190 +
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:05, 11.09.2017

A przy większym obciążeniu czułeś przycieranie na dołkach ?


  • 0

#185 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 1777 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 80
Super

Napisano 08:36, 11.09.2017

Wszystko jest kwestią opon, czy seria czy eibach/h^r itd

Przeczytaj ostatnią stronę tego tematu:

http://www.accordklu...a-7-gen/page-59

 

I nie ma opcji żeby z eibachem nie cięło opon od wewnątrz, bo negatyw na tyle wnosił u mnie przed zamontowaniem camberów -2,57 stopnia a przypomnę że im bardziej załadowany samochód tym negatyw się powiększa. Także nawet na 17 calach dwa wyjazdy do PL czy na południe Francji i opony tylne szły na śmietnik.

Maksymalna tolerancja to jest od -0,30 do -1,30. Do tego już nie wspomnę że tyłem "bujało" z racji takiego ułożenia kół względem jezdni.

 

A tak jak pisałem 8j i et 40 z oponami 225/35/19 z oponami są na równo z błotnikiem, przy ustawieniu camberów na -0,30 cięło opony, ale od zewnątrz przez ranty błotników z tyłu po załadowaniu chodź jedną osobą na tylnej kanapie. Także nie wiem jak chcesz 8.5J upchnąć i do tego et40, będzie wystawać, bez camberów i bez obniżenia się nie obejdzie żeby to jakoś wyglądało i żeby opon nie cięło czy to od wewnątrz przez negatyw czy zewnątrz przez ranty(przypomnę że 0,5  cala to 12,70 milimetra) 

Tu masz zdjęcie jak to wygląda na 19:

 

http://www.accordklu...7-gen/?p=877045

 

Kolego przemo ma takie same parametry felg jak moje i przerabiał te same "problemy" co u mnie, do tego jeszcze szerszą oponę miał 235/35/19.

Minusem jeszcze takiego ET jest że wystarczy jeden deszcz żeby auto było do linii okien w błocie/brudzie jako że część brudu chlapie prosto z kół na drzwi jako że koła wystają w dolnej części błotnika.... 


Użytkownik ślepak edytował ten post 08:40, 11.09.2017

  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#186 andimax16

andimax16
  • Forumowicz
  • 205 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Limuzyna
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 08:51, 11.09.2017

A przy większym obciążeniu czułeś przycieranie na dołkach ?

Ja miałem gwint więc nawet załadowany nie uginał się za wiele a i zawieszenie na nierównościach nie pracowało w takim zakresie jak będzie zapewne na springach.

Co do wystawiania poza oby auta, to było na równo.

Użytkownik andimax16 edytował ten post 08:53, 11.09.2017

  • 0

#187 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 1777 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 80
Super

Napisano 08:53, 11.09.2017

Ja miałem gwint więc nawet załadowany nie uginał się za wiele a i zawieszenie na nierównościach nie pracowało w takim zakresie jak będzie zapewne na sparingach

 

Dlatego na 8,5J mogłeś jeździć, bo na gwincie nic się nie ugięło  :diabelgrin:


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#188 podly12

podly12
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Lubartów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190 +
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:41, 11.09.2017

Opony do tych felg miałbym 225/40/18, i na przyszłość mysłałem o obniżeniu na sprężynach eibach. Właśnie chciałem uniknąć zakładania camberów


  • 0

#189 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 1777 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 80
Super

Napisano 10:35, 11.09.2017

Przy wielowahaczowym zawieszeniu cambery w Hondzie powinny być w standardzie. Tak jak np w mazdzie 6.

Także przy obniżeniu na eibachu czy jakiejkolwiek innej firmie bez camberów się nie obejdzie, bo jest to logiczne, im niżej zawieszenie wielowahaczowe tym robi się coraz większy negatyw. 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#190 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1101 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:18, 11.09.2017

I nie ma opcji żeby z eibachem nie cięło opon od wewnątrz,

Gdybyś napisał 'może ciąć opony' - mógłbym się zgodzić, ale że według Ciebie 'nie ma opcji żeby nie cięło' - to niestety, ale uważam że wypisujesz bzdury.

bo negatyw na tyle wnosił u mnie przed zamontowaniem camberów -2,57 stopnia a przypomnę że im bardziej załadowany samochód tym negatyw się powiększa. Także nawet na 17 calach dwa wyjazdy do PL czy na południe Francji i opony tylne szły na śmietnik.

U mnie wynosi -2,6° i na takim negatywie zrobiłem już 8 tysięcy kilometrów - 1.5 tysiąca z pasażerami oraz bagażnikiem załadowanym po sufit - i opony mają się świetnie, zero cięcia, brak negatywnych skutków, a już na pewno nie ma mowy o śmietniku (sprawdzam ich stan na bieżąco, bo głównie tego się obawiałem).

Dlatego ścięte opony - według mnie - to nie wina negatywu (plus-minus -2.5°), tylko ciulatej gumy i ewentualnie niewłaściwego ciśnienia.

Pozdrawiam
- Artur

PS

Maksymalna tolerancja to jest od -0,30 do -1,30.

-0.30°?
Pochylenie koła zgodnie z instrukcją obsługi.
rw0jJYt.jpg
  • 0
Pozdrawiam
- Artur

#191 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 1777 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 80
Super

Napisano 10:07, 12.09.2017

Żeby nie skłamać na dystansie 20 tysięcy opon zużyłem CZTERY opony 7mm na tylnej osi zanim kupiłem cambery i DOT nie wyższy niż 13, może to kwestia stylu jazdy, albo dróg, bo jak wiadomo autobany w DE są w dużej części z betonu, przez co powszechne jest ząbkowanie się opon, czy właśnie może ścieranie.

Nie mam w zwyczaju wypisywania głupot/bzdur jak to ująłeś, czy opowieści typu "bo wujek kolegi wujka powiedział" tylko własne doświadczenia.

U Ciebie problemów takich nie ma, ale nie napisałeś na jakim rozmiarze jeździsz,od tego chyba całe "zarzuty" co do moich postów należało by zacząć, bo mi 17 i 7J w rozmiarze 225/45/17 bez camberów ścinało wewnętrzną część opon, a kolega pytał o 18 cali i do tego w 8,5J i ET40, także jeszcze szerzej i na zewnątrz niż wspomniane 17, a na oem 16 205/50/16 6J i ET55 napisałbym że pewnie problemu z oponami nie będzie  :) A znalazłem stary wydruk ze zbieżności i miałem dokładnie taką samą wartość negatywu -2,57, tylko jak pamiętam wtedy na zobaczenie jaka jest wartość założyłem oem 16.

Co do zakresu wartości kątów mam trzy wydruki z urządzeń i na każdym z nich tolerancja dla hondy accord 03-08 jest -1,30 /-0,30

tak jak na tym zdjęciu:

 

9759744000_1505168711_thumb.jpg 

Jak widać wartości zbieżności też są inne od tego co przedstawiłeś.

Pozdrawiam


Użytkownik ślepak edytował ten post 10:11, 12.09.2017

  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#192 rafisz

rafisz
  • Forumowicz
  • 778 postów
  • Skąd:RZE, WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exeS MT
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 11:00, 12.09.2017

u mnie też ZE912 225/45 R17 poleciało od negatywu, zbieżność idealna a pochylenie -2,5, opony po 20 kkm poszły na śmietnik... co ciekawe seryjna felga z zimową oponą 205/55 R16 "cięcie" niezauważalne


  • 0

#193 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 544 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:11, 12.09.2017

U mnie jest -1.56 i po 35000 widać, że opony od środka są delikatnie bardziej zjedzone. Ale bez tragedii

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#194 crony

crony
  • Forumowicz
  • 236 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:17, 12.09.2017

fajnie jakbyscie przy okazji dopisali jakie obnizenie i parametry felgi+opona


Użytkownik crony edytował ten post 11:18, 12.09.2017

  • 0

#195 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 544 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:27, 12.09.2017

H&R -30, 225/40 r18

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, felgi, koła

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq