Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Dobór felg na lato do Accorda VII

VII felgi koła

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
307 odpowiedzi w tym temacie

#181 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 300 postów
  • Skąd:K-Pax
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 19:05, 23.08.2017

Się nawet widzą ;) Kolor fajny, szerokość trochę mała, jak to w CR-V ale przy takiej szerokości OEM 17' do Acco VII miały ET55 więc tutaj będzie ciut lepiej. Co nie znaczy że idealnie ale to już rzecz gustu.
Dla mnie duży offset felg hondowskich nigdy jakoś nie był dyskfalifikujący.
  • 0

#182 Kaucz`u

Kaucz`u
  • Klubowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:10, 23.08.2017

Takie rzeczy zawsze można załatwić dystansem ;). Ważne, żeby 225/40/18 dobrze siedziało :)


  • 0

#183 tarjei86

tarjei86
  • Klubowicz
  • 4903 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 11:40, 24.08.2017

Takie rzeczy zawsze można załatwić dystansem ;). Ważne, żeby 225/40/18 dobrze siedziało :)

Tak, tylko to dochodzi cena dystansow, ew. Dokupienia szpilek. I za chwilę masz cenę łączna jak za dobrze dopasowane felgi z odpowiednim ET i szerokością :)

Tarjei86 z ONEPLUS 3T @ Tapatalk
  • 0

#184 podly12

podly12
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Lubartów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190 +
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 05:38, 11.09.2017

Mam do wzięcia fajne tomasony tn4, tylko boje się że będą za duże, ich rozmiar to 18' 8.5J ET40. Samochód mam na seryjnym zawiasie ale planuje go troche obnizyć i pytanie czy nadole bedzie scinać opony, często mam zapakowany komplet ludzi i tył siada mocniej.


  • 0

#185 andimax16

andimax16
  • Klubowicz
  • 197 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Limuzyna
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 07:57, 11.09.2017

Mam do wzięcia fajne tomasony tn4, tylko boje się że będą za duże, ich rozmiar to 18' 8.5J ET40. Samochód mam na seryjnym zawiasie ale planuje go troche obnizyć i pytanie czy nadole bedzie scinać opony, często mam zapakowany komplet ludzi i tył siada mocniej.


Miałem takie felgi tylko 19" i przy obniżeniu -40 nie zauważyłem efektu scinania opony mimo że negatyw był już dość widoczny.
  • 0

#186 podly12

podly12
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Lubartów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190 +
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:05, 11.09.2017

A przy większym obciążeniu czułeś przycieranie na dołkach ?


  • 0

#187 ślepak

ślepak
  • Klubowicz
  • 1229 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 60
Super

Napisano 08:36, 11.09.2017

Wszystko jest kwestią opon, czy seria czy eibach/h^r itd

Przeczytaj ostatnią stronę tego tematu:

http://www.accordklu...a-7-gen/page-59

 

I nie ma opcji żeby z eibachem nie cięło opon od wewnątrz, bo negatyw na tyle wnosił u mnie przed zamontowaniem camberów -2,57 stopnia a przypomnę że im bardziej załadowany samochód tym negatyw się powiększa. Także nawet na 17 calach dwa wyjazdy do PL czy na południe Francji i opony tylne szły na śmietnik.

Maksymalna tolerancja to jest od -0,30 do -1,30. Do tego już nie wspomnę że tyłem "bujało" z racji takiego ułożenia kół względem jezdni.

 

A tak jak pisałem 8j i et 40 z oponami 225/35/19 z oponami są na równo z błotnikiem, przy ustawieniu camberów na -0,30 cięło opony, ale od zewnątrz przez ranty błotników z tyłu po załadowaniu chodź jedną osobą na tylnej kanapie. Także nie wiem jak chcesz 8.5J upchnąć i do tego et40, będzie wystawać, bez camberów i bez obniżenia się nie obejdzie żeby to jakoś wyglądało i żeby opon nie cięło czy to od wewnątrz przez negatyw czy zewnątrz przez ranty(przypomnę że 0,5  cala to 12,70 milimetra) 

Tu masz zdjęcie jak to wygląda na 19:

 

http://www.accordklu...7-gen/?p=877045

 

Kolego przemo ma takie same parametry felg jak moje i przerabiał te same "problemy" co u mnie, do tego jeszcze szerszą oponę miał 235/35/19.

Minusem jeszcze takiego ET jest że wystarczy jeden deszcz żeby auto było do linii okien w błocie/brudzie jako że część brudu chlapie prosto z kół na drzwi jako że koła wystają w dolnej części błotnika.... 


Użytkownik ślepak edytował ten post 08:40, 11.09.2017

  • 0
-F23A1    CG3
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1
 
 

#188 andimax16

andimax16
  • Klubowicz
  • 197 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Limuzyna
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 08:51, 11.09.2017

A przy większym obciążeniu czułeś przycieranie na dołkach ?

Ja miałem gwint więc nawet załadowany nie uginał się za wiele a i zawieszenie na nierównościach nie pracowało w takim zakresie jak będzie zapewne na springach.

Co do wystawiania poza oby auta, to było na równo.

Użytkownik andimax16 edytował ten post 08:53, 11.09.2017

  • 0

#189 ślepak

ślepak
  • Klubowicz
  • 1229 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 60
Super

Napisano 08:53, 11.09.2017

Ja miałem gwint więc nawet załadowany nie uginał się za wiele a i zawieszenie na nierównościach nie pracowało w takim zakresie jak będzie zapewne na sparingach

 

Dlatego na 8,5J mogłeś jeździć, bo na gwincie nic się nie ugięło  :diabelgrin:


  • 0
-F23A1    CG3
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1
 
 

#190 podly12

podly12
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Lubartów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190 +
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:41, 11.09.2017

Opony do tych felg miałbym 225/40/18, i na przyszłość mysłałem o obniżeniu na sprężynach eibach. Właśnie chciałem uniknąć zakładania camberów


  • 0

#191 ślepak

ślepak
  • Klubowicz
  • 1229 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 60
Super

Napisano 10:35, 11.09.2017

Przy wielowahaczowym zawieszeniu cambery w Hondzie powinny być w standardzie. Tak jak np w mazdzie 6.

Także przy obniżeniu na eibachu czy jakiejkolwiek innej firmie bez camberów się nie obejdzie, bo jest to logiczne, im niżej zawieszenie wielowahaczowe tym robi się coraz większy negatyw. 


  • 0
-F23A1    CG3
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1
 
 

#192 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1028 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 24
Super

Napisano 20:18, 11.09.2017

I nie ma opcji żeby z eibachem nie cięło opon od wewnątrz,

Gdybyś napisał 'może ciąć opony' - mógłbym się zgodzić, ale że według Ciebie 'nie ma opcji żeby nie cięło' - to niestety, ale uważam że wypisujesz bzdury.

bo negatyw na tyle wnosił u mnie przed zamontowaniem camberów -2,57 stopnia a przypomnę że im bardziej załadowany samochód tym negatyw się powiększa. Także nawet na 17 calach dwa wyjazdy do PL czy na południe Francji i opony tylne szły na śmietnik.

U mnie wynosi -2,6° i na takim negatywie zrobiłem już 8 tysięcy kilometrów - 1.5 tysiąca z pasażerami oraz bagażnikiem załadowanym po sufit - i opony mają się świetnie, zero cięcia, brak negatywnych skutków, a już na pewno nie ma mowy o śmietniku (sprawdzam ich stan na bieżąco, bo głównie tego się obawiałem).

Dlatego ścięte opony - według mnie - to nie wina negatywu (plus-minus -2.5°), tylko ciulatej gumy i ewentualnie niewłaściwego ciśnienia.

Pozdrawiam
- Artur

PS

Maksymalna tolerancja to jest od -0,30 do -1,30.

-0.30°?
Pochylenie koła zgodnie z instrukcją obsługi.
rw0jJYt.jpg
  • 0
Pozdrawiam
- Artur

#193 ślepak

ślepak
  • Klubowicz
  • 1229 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 60
Super

Napisano 10:07, 12.09.2017

Żeby nie skłamać na dystansie 20 tysięcy opon zużyłem CZTERY opony 7mm na tylnej osi zanim kupiłem cambery i DOT nie wyższy niż 13, może to kwestia stylu jazdy, albo dróg, bo jak wiadomo autobany w DE są w dużej części z betonu, przez co powszechne jest ząbkowanie się opon, czy właśnie może ścieranie.

Nie mam w zwyczaju wypisywania głupot/bzdur jak to ująłeś, czy opowieści typu "bo wujek kolegi wujka powiedział" tylko własne doświadczenia.

U Ciebie problemów takich nie ma, ale nie napisałeś na jakim rozmiarze jeździsz,od tego chyba całe "zarzuty" co do moich postów należało by zacząć, bo mi 17 i 7J w rozmiarze 225/45/17 bez camberów ścinało wewnętrzną część opon, a kolega pytał o 18 cali i do tego w 8,5J i ET40, także jeszcze szerzej i na zewnątrz niż wspomniane 17, a na oem 16 205/50/16 6J i ET55 napisałbym że pewnie problemu z oponami nie będzie  :) A znalazłem stary wydruk ze zbieżności i miałem dokładnie taką samą wartość negatywu -2,57, tylko jak pamiętam wtedy na zobaczenie jaka jest wartość założyłem oem 16.

Co do zakresu wartości kątów mam trzy wydruki z urządzeń i na każdym z nich tolerancja dla hondy accord 03-08 jest -1,30 /-0,30

tak jak na tym zdjęciu:

 

9759744000_1505168711_thumb.jpg 

Jak widać wartości zbieżności też są inne od tego co przedstawiłeś.

Pozdrawiam


Użytkownik ślepak edytował ten post 10:11, 12.09.2017

  • 0
-F23A1    CG3
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1
 
 

#194 rafisz

rafisz
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:RZE, WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exeS MT
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:00, 12.09.2017

u mnie też ZE912 225/45 R17 poleciało od negatywu, zbieżność idealna a pochylenie -2,5, opony po 20 kkm poszły na śmietnik... co ciekawe seryjna felga z zimową oponą 205/55 R16 "cięcie" niezauważalne


  • 0

#195 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 425 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:11, 12.09.2017

U mnie jest -1.56 i po 35000 widać, że opony od środka są delikatnie bardziej zjedzone. Ale bez tragedii

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, felgi, koła

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq