Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Plasti lak czy plasti dip, czyli co wybrać?

VI plasti lak

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 opi

opi
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Iława/Gdańsk
  • Silnik:1,8
  • Wersja:V-tec
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:01, 20.02.2014

Witam, w najbliżych planach mam zamiar pomalować felgi jedną z tych metod. Który ze środków jest odporniejszy? Czytając troche znalazłem ze plasti dip jest o wiele lepszy. Czy jest ktoś kto malował w ten sposó felgi? Jak jest z ich eksploatacją? Planuje kolor biały, jak z utrzymaniem go w czystości? Czy bez problemu można czyścić felgi?


  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7206 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 66
Super

Napisano 21:55, 20.02.2014

Plasti dip jest mocniejszy. Ja mam pomalowaną górę tylnej klapy ponad rok temu. 

Jest matowy i ciągnie trochę syfu - trzeba częściej myć. Zawsze można jeszcze klar na to nałożyć i będzie ok.


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#3 opi

opi
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Iława/Gdańsk
  • Silnik:1,8
  • Wersja:V-tec
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:34, 20.02.2014

A to prawda, że po nałożeniu klaru ciężej zerwać folię gdy mi się odwidzi? Powierzchnia musi być idealnie gładka przed malowaniem? 


  • 0

#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7206 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 66
Super

Napisano 09:30, 21.02.2014

Ja używałem bez klaru.

 

U mnie schodził klar  na klapie więc chciałem sprawdzić jak to będzie wyglądać.

Jeśli powierzchnia nie jest równa, to po prostu musisz nałożyć w tych miejscach więcej żeby całość się wyrównała.

Jeśli tego nie zrobisz, to będzie widać wgłębienie po prostu.


Użytkownik przemkowal edytował ten post 09:31, 21.02.2014

  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#5 markos

markos
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Skąd:Slask
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:35, 21.02.2014

Witam, w najbliżych planach mam zamiar pomalować felgi jedną z tych metod. Który ze środków jest odporniejszy? Czytając troche znalazłem ze plasti dip jest o wiele lepszy. Czy jest ktoś kto malował w ten sposó felgi? Jak jest z ich eksploatacją? Planuje kolor biały, jak z utrzymaniem go w czystości? Czy bez problemu można czyścić felgi?

 

Miałem pomalowane Plasti Dipem alufelgi i wszystkie znaczki w Suzuki Swift Sport na czarny mat. Wyglądały rewelacyjnie i po jednym sezonie nie miały żadnych defektów. Sam lakier jest dosć odporny - bez problemu można myć na myjniach bezdotykowych szczotką i "karcherem" (na zwykłej nie próbowałem), nic nie schodzi ani się nie łuszczy. Po jakimś czasie jednak brudzi się od pyłu klocków hamulcowych i wtedy trudniej domyć, bo powierzchnia generalnie jest matowo-chropowata. Do tego raczej powinieneś miec oponę z rantem chroniacym felgę, bo obcierki o krawężnik żaden plastidip nie przeżyje :)

Jakieś drobne ubytki od kamyków, czy od zakładania/zdejmowania koła wystarczy prysnąć miejscowo i po wyschnięciu w ogóle nie widać, że było coś poprawiane.


  • 0

#6 bender26

bender26
  • Forumowicz
  • 842 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 10:06, 21.02.2014

Plasti dip jest mocniejszy. Ja mam pomalowaną górę tylnej klapy ponad rok temu. 

Jest matowy i ciągnie trochę syfu - trzeba częściej myć. Zawsze można jeszcze klar na to nałożyć i będzie ok.

używałeś obydwa produkty?


  • 0

#7 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7206 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 66
Super

Napisano 10:34, 21.02.2014

Nie Ale widziałem jak się zachowuje na myjni. Generalnie plastilak jest mniej odporny.

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#8 bender26

bender26
  • Forumowicz
  • 842 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 10:42, 21.02.2014

a czy wiesz że odporność w dużej mierze zależy od dokładnośći oczyszczenia powierzchni, poprawnośći nakładania oraz ilośći warstw..?
 


  • 0

#9 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7206 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 66
Super

Napisano 15:27, 21.02.2014

Dawno temu jak się tym interesowałem to podalbym konkretne info i linki. Obecnie nie pamiętam co i gdzie więc nie będę ciągnął tematu.
A co do sposobu przygotowania i samego nakładania nie jestem się w stanie teraz wypowiedzieć.


Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#10 amos

amos
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Łask
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:16, 22.02.2014

generalnie powinno się nałożyć kilka warstw tego więc myślę że plastilak też sporo wytrzyma, a sporo tańszy


  • 0

#11 opi

opi
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Iława/Gdańsk
  • Silnik:1,8
  • Wersja:V-tec
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:35, 22.02.2014

Po wgłębieniu się w temat, myślę, że malowanie felg na biało tym jest mało opłacalne. Podobno strasznie ciężko je doczyścić od klocków. Jedyny plus to że można zawsze to zerwać. Za malowanie kompletu 250 zł, natomiast plasti dipem wychodzi ok 150zł, więc myślę iż lepiej dołożyć stówkę i mieć je pomalowane tak jak powinny być pomalowane felgi.


  • 0

#12 Buzon_mb

Buzon_mb
  • Klubowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Ciężkowo/Żnin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:145
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CD5
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:58, 01.03.2014

Podobno strasznie ciężko je doczyścić od klocków. Jedyny plus to że można zawsze to zerwać.

 

Podobno są do czyszczenia felg malowanych plastidipem odpowiednie środki. Zgłębiałem trochę temat, bo też mam plan pomalować swoje.

Tu masz link, pokazane przy użyciu produktu 4nano:

Myślisz aby pomalować je proszkowo - jednak jak sam zauważyłeś - plastidip łatwo samemu zerwać jak ci jednak kolor nie podpasuje.Ale to twój wybór.

 

Pozdrawiam


  • 0

#13 Goferr

Goferr
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:19, 26.03.2014

Panowie, korzystałem z obu produktów. Plastidip od nałożenia trzyma się świetnie już dwa lata na grillu. Teraz postanowiłem użyć Plastilaka mając nadzieję, że będzie równie trwały.. Niestety przejechałem się na tej oszczędności - praca i czas zmarnowane ;/  Dodam, że podchodziłem do malowania kilka razy i poszły dość grube warstwy, przykro mi robić antyreklamę rodzimemu produktowi, ale niestety straciłem czas i pieniądze, żeby się przekonać o tym, że to nie jest nic warte..


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, plasti lak

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq