Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Problem po czyszczeniu przepustnicy i IAC

VII przepustnica accord IAC czyszczenie problem obroty

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
317 odpowiedzi w tym temacie

#286 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 15:47, 28.07.2015

a jak sprawdzic przepustnice w k20z2?


  • 0

#287 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:52, 28.07.2015

Tam nie ma IACV bo zamiast niego komp steruje przepustnicą i uchyla ją lekko. Jak masz problemy z tym to tylko HDS-em to zrobisz. No chyba że ktoś zna inny sposób to prosimy.


  • 0

#288 Mihty

Mihty
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:37, 30.07.2015

 

Ostatnio pisalem z kolega sebo_runner i podalem mu takie instrukcje jakie zadzialaly u mnie i jemu tez pomoglo.

 

U mnie zadziałało tak:

1) Silnik zimny (po całonocnym staniu), wsiadasz i włączasz zapłon.

2) Otwierasz maskę, ustawiasz tps (dobrym, nie chinolem) miernikiem na właściwą wartość (ja sie wpinałem sie w te 2 kabelki co idą od wtyczki TPS-u + i - [nie bierz minusa z aku! Tylko z TPS-u])

3) Wyłączasz zapłon, Kluczyki w kieszenie (Nie w stacyjce!) i wypinasz wszystkie wtyczki od kompa (ECU mieści sie pod radiem na dole przy podłodze)

4) odłączasz aku (obie klemy) na jakieś 10 min

5) wsiadasz do auta wciskasz pedał STOP na 10 sek (rozładowuje resztki prądu w układzie)

6) podpinasz aku (po tych 10 minutach)

7) podpinasz wtyczki od ECU

8) wsiadasz do auta i włączasz na zapłon [NIE ODPALAJ AUTA] i wszystkie elektryczne urządzenia na OFF (wszystko co ciągie prąd - radio, nawiewy, lusterka, nawet wtyczka co wchodzi w gniazdo zapalniczki itp na OFF)

9) odpalasz i czekasz aż odpali sie 2 razy wiatrak [NIE Dotykac pedałów pod żadnym pozorem, jak dotkniesz jest po zawodach i wracasz do punktu 3)] (to potrwa około 35-45 min zanim sie nagrzeje i odpali wiatrak 2 razy)

I tu może wystartować Ci na 1500 rpm na starcie i długo bedzie sie tak trzymać - spokojnie, napij sie zimnego piwka i czekaj aż 2 razy sie włączy i wyłączy wiatrak, do tego czasu bedzie delikatnie schodził sam z obrotów powoli do tych właściwych.

Ja sie bałem że bedzie stał na tych obrotach ale dopiero pod koniec po jakiś 35 minutach zaczął dopiero schodzić w dół z obrotami

Wiatraki sie włączą na bank, tylko uzbroi sie w cierpliwość bo może to trwać nawet 45 minut. Najlepiej jak odpalisz auto miej maskę otwartą i usiądź przed autem żebyś słyszał jak sie załączy wiatrak. Musi sie odpalić 2 razy potem gasisz auto.

Jak nie masz innego miernika niż chinol to pożycz od kogoś jakiś pożądniejszy na dobrych kablach. Ja na początku robiłem chinolem i nie szło za cholere tego ustawić. Potem skombinowałem pożądny sprzet i za pierwszym razem sie udało.

 

Tps ustawiasz:

0,45V zamknięta przepustnica

a 4,5V otwarta przepustnica (jak ustawisz 0.45V na zamkniętej przepustnicy to potem niech ktoś delikatnie wciska pedał gazu a Ty patrz na mierniku czy wzrasta liniowo - jak nie wzrasta  liniowo to TPS walnięty -i w pełni otwartej przepustnicy nie powinno przekroczyć 4.5V powinno być poniżej tego. Jak przekroczy TPS walnięty.

 

 

Wynika z tego, że czynności te udało Cię wykonać bez udziału HDS-a/HIM-a, zgadza się?

(nic nie piszesz, jakobyś go używał podczas tej akcji)


  • 0

Pozdrawiam,
Michał


#289 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:48, 30.07.2015

Bo HDS-em nie zdziałasz nic w przepustnicy na linkach. (Ewentualnie reset kompa - bynajmniej u mnie)

Chyba HDS nada sie do przepustnicy elektronicznej.

Mam HDS-a i po wybraniu opcji "Nastawy IACV" (czy coś w ten deseń) wyskakuje mi komunikat "Nie obsługiwane dla tego pojazdu"


Użytkownik TaryfiX edytował ten post 07:56, 30.07.2015

  • 0

#290 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 12:58, 30.07.2015

a skąd jestes?;)


  • 0

#291 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:00, 30.07.2015

Z Włocławka ale mieszkam w UK
  • 0

#292 Mihty

Mihty
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:05, 31.07.2015

Bo HDS-em nie zdziałasz nic w przepustnicy na linkach. (Ewentualnie reset kompa - bynajmniej u mnie)
Chyba HDS nada sie do przepustnicy elektronicznej.
Mam HDS-a i po wybraniu opcji "Nastawy IACV" (czy coś w ten deseń) wyskakuje mi komunikat "Nie obsługiwane dla tego pojazdu"

Jasne

Wysłane z mojego ST23i przy użyciu Tapatalka
  • 0

Pozdrawiam,
Michał


#293 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 07:55, 01.08.2015

hmm szukam kogoś kto ma hds-a bo mam wrażenie że przepustnica przy zmianie biegów na wiekszych obrotach zamiast pozostać uchylona to się przymyka i to jest powodem szarpniecia przy zmianie biegów tak jakby motor na sekunde na tracił powietrze.


  • 0

#294 tomaszeknce

tomaszeknce
  • Forumowicz
  • 304 postów
  • Skąd:Niepołomice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tour
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:20, 05.11.2015

odświeżę trochę temat czy w polifcie występuje ten czujnik IACV, czy można czyścić płynami bez demontażu przepustnicy, przeczytałem cały wątek i trochę się pogubiłem, czy normalne że w polifcie utrzymuje obroty na zegarze na ciepłym około 900 a na zimnym 1200


  • 0

#295 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:18, 05.11.2015

W polifcie nie ma juz IACV, funkcje regulacji obrotow reguluje juz elektroniczna przepustnica. A co do obrotow to wszystko zalezy od temperatury i obciazenia silnika odbiornikami elektrycznymi, w tym wypadku raczej nie odbiegaja od normy. Chociaz te 900 to troche duzo, powylaczaj swiatla i inne odbiorniki pradu na cieplym silniku, wtedy powinny sie obnizyc.


  • 0

#296 tomaszeknce

tomaszeknce
  • Forumowicz
  • 304 postów
  • Skąd:Niepołomice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tour
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:55, 05.11.2015

to jest koło 850/800 a jak to czyścić można normalnie bez demontażu specjalnymi sprayami 


  • 0

#297 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:02, 05.11.2015

Zdejmij ta gumowa rure dolotowa i benzynka ekstrakcyjna, delikatnie na jakims kawalku tkaniny. Przepustnice mozesz otworzyc przytrzymujac palcem, ale stacyjka musi byc wylaczona. Najlepiej nie wkladaj w ogole kluczykow dla bezpieczenstwa.


  • 0

#298 tomaszeknce

tomaszeknce
  • Forumowicz
  • 304 postów
  • Skąd:Niepołomice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tour
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:59, 05.11.2015

oki dzięki za info


  • 0

#299 lelek

lelek
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:38, 07.01.2016

oki dzięki za info

U mnie w K20 był problem z wyskakującym co jakiś czas błędem 14 (czyli zawór IAC). Zdemontowałem całą przepustnice z czujnikiem i z krokowcem ,rozkręciłem krokowca (faktycznie w środku było trochę nagaru i ten ``wałeczek trochę przycinał``) wymyłem wszystko benzyną estrak. przepustnicę wypolerowałem i  poskładałem. Narazie śmiga.


U mnie w K20 był problem z wyskakującym co jakiś czas błędem 14 (czyli zawór IAC). Zdemontowałem całą przepustnice z czujnikiem i z krokowcem ,rozkręciłem krokowca (faktycznie w środku było trochę nagaru i ten ``wałeczek trochę przycinał``) wymyłem wszystko benzyną estrak. przepustnicę wypolerowałem i  poskładałem. Narazie śmiga.

A i oczywiście cała procedura uczenia kompa na nowo po resecie odbyta.


oki dzięki za info

Trzyma równo 800 obr.


  • 0

#300 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:30, 12.01.2016

Bo HDS-em nie zdziałasz nic w przepustnicy na linkach. (Ewentualnie reset kompa - bynajmniej u mnie)

Chyba HDS nada sie do przepustnicy elektronicznej.

Mam HDS-a i po wybraniu opcji "Nastawy IACV" (czy coś w ten deseń) wyskakuje mi komunikat "Nie obsługiwane dla tego pojazdu"

Absolutnie nie.

W HDS orginalnym ów opcja występuje(nastawy IACV).

Przestaw TPS-a na inne napięcie i spróbuj ustawić obroty biegu jałowego.

Orginalnym idzie bez problemu.


  • 0
maniek





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, przepustnica, accord, IAC, czyszczenie, problem, obroty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq