Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problem po czyszczeniu przepstnicy i IAC

VII przepustnica accord IAC czyszczenie problem obroty

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
315 odpowiedzi w tym temacie

#16 RafGar

RafGar
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Gończyce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:pół Executive :P
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:48, 24.02.2014

Dzisiaj robiłem zerowanie ECU HDS-em i po zerowaniu wszystkie to objawy ustały . Był to accord 2.0 2005r z przepustnicą na lince.

 

Tak jak Kolega Muzyczka pisze. Po Jego zerowaniu HDS-em jak ręka odjął, i na razie jest tak jak powinno być :)


  • 0

#17 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1678 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 15:28, 26.02.2014

Miałem to samo w moim (przepustnica elektryczna, bez IAC), po czyszczeniu obroty na jałowym były za wysokie i dodatkowo wariowaly przy zmianie biegu (skakały jak piłka). Rady są dwie - wytrzymać to i pojeździć dzień-dwa aż ECU się w końcu nauczy nowej poprawnej pozycji przepustnicy dla biegu jałowego (albo pozycji IAC w 2.0) albo jak ma być na szybko to procedura uczenia z Service Manuala przy użyciu HDS.


  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#18 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 160 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:04, 01.03.2014

Miałem to samo w moim (przepustnica elektryczna, bez IAC), po czyszczeniu obroty na jałowym były za wysokie i dodatkowo wariowaly przy zmianie biegu (skakały jak piłka). Rady są dwie - wytrzymać to i pojeździć dzień-dwa aż ECU się w końcu nauczy nowej poprawnej pozycji przepustnicy dla biegu jałowego (albo pozycji IAC w 2.0) albo jak ma być na szybko to procedura uczenia z Service Manuala przy użyciu HDS.

Proszę o pomoc..

Mam ten sam problem.tzn.,dzisiaj po czyszczeniu przepustnicy(nauka wolnych obrotów zrobiona) podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło obroty spadają do 500 i po chwili odbijają do  1200-1400 rpm.

Czy po kilku dniach objawy ustaną 

Co to jest uczenie przy użyciu HDS?


  • 0
maniek

#19 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1678 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 23:42, 01.03.2014

HDS to komputer serwisowy Hondy. Dostępny w ASO. To samo to HIM ale to nie samodzielne urządzenie tylko sam interfejs do podłączenia auta do zwykłego komputera (laptopa). Chińskie podróbki HIMa są dostępne na Allegro. Z HDS lub HIM możesz nauczyć ECU nowego położenia spoczynkowego od ręki, tak jak to opisuje instrukcja serwisowa Hondy.
U mnie ECU nauczył się nowego położenia i wszystko zniknęło po jednym dniu normalnej jazdy, jakieś 40 km po mieście i 40 km poza miastem (wyjazd na działkę i z powrotem). Będzie stopniowo coraz lepiej ale trzeba się przemęczyć bo to wkurza na początku okropnie.

Użytkownik klosz007 edytował ten post 23:46, 01.03.2014

  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#20 ASTERIXMIX

ASTERIXMIX
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:OKOLICE WARSZAWY
  • Silnik:K24
  • Wersja:MUGEN
  • KM:200 może z plusem
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 02:27, 02.03.2014

czy taki macie objaw -  


Żeby nie szukać na przyszłość - macie tutaj link do tematu   IAC    

 

http://www.accordklu...-to-i-do-czego/

 

:gitara:


  • 0
ASTERIXMIX

#21 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 160 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:09, 02.03.2014

HDS to komputer serwisowy Hondy. Dostępny w ASO. To samo to HIM ale to nie samodzielne urządzenie tylko sam interfejs do podłączenia auta do zwykłego komputera (laptopa). Chińskie podróbki HIMa są dostępne na Allegro. Z HDS lub HIM możesz nauczyć ECU nowego położenia spoczynkowego od ręki, tak jak to opisuje instrukcja serwisowa Hondy.
U mnie ECU nauczył się nowego położenia i wszystko zniknęło po jednym dniu normalnej jazdy, jakieś 40 km po mieście i 40 km poza miastem (wyjazd na działkę i z powrotem). Będzie stopniowo coraz lepiej ale trzeba się przemęczyć bo to wkurza na początku okropnie.

A dzięki bardzo.

Dzisiaj jeszcze czyściłem IAC,był okropnie zasyfiony.Na razie obroty bez zmian.Polatam jeszcze pare dni,jak nie pomoże to będe musiał podjechać gdzieś pod HDS.

Jak potrzeba to mogę wrzucic fotki..

 

Poddaje się.Dzisiaj zamiast lepiej jest gorzej,gaśnie muli go a nawet raz wywaliło checka.To tak jakby dostawał lewe powietrze.

W środę jadę na kompa. :dobani:

No i tragedia !Odpaliłem normalnie ,jade na Pb i po 2 km zaczął tak jakby palić na 3 gary,telepie budą i miga check ,MASAKRA!! 

Co za porażka.O co w tym wszystkim chodzi... a zaczęło się od wrażenia "małej mocy" potem zdiagnozaowałem dwie duże pęknięcia(dziury) na rurze dolotowej filtr powietrza-przepustnica,czyszczenie przepustnicy,IAC i jest coraz gorzej. Ktos pomorze?... Ide jeszcze raz odpiąć AKU bo rano potrzebuje sam do lekarza .Wieczorem jade do mechanika...

A dopiero co kupilem Hanie... :(((


Użytkownik korbol2007 edytował ten post 23:25, 03.03.2014

  • 0
maniek

#22 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:29, 05.03.2014

Wykręć przepustnice i weź ja pod światło, jak zobaczysz światło to źle.

Ja u siebie za bardzo wyczyściłem i jak jest talerz przepustnicy (ten ruchomy w środku) na około zrobiły sie szpary i przepuszczał mi tedy powietrze - stad mi wariował silnik jakby miał lewe powietrze.

Do tego jeszcze IAC zaczął mi wodę przepuszczać do kolektora i musiałem wymontować cały kolektor i go wysuszyć.

Dobra rada sprawdź czy Ci płyn chłodniczy nie ubywa.

Bo jak czyściłeś IAC z ta czarna uszczelka na nim to preparaty (jak WD40, do czyszczenia gaźników itp) rozwarstwia ja i nadaje się do kosza.

Zakupiłem używkę (przepustnice) i zobaczę co z tego wyjdzie jak ja założę.


  • 0

#23 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 160 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:35, 07.03.2014

HA u mechanika. Jedno opanowane-telepanie budą i migający check -winna cewka na 2 cylindrze. Teraz mech walczy z obrotami. Własnie podpina kompa i ma zrobic reset i ´duże´ uczonko wolnych obrotow. Zobaczymy czy to pomoże.
  • 0
maniek

#24 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 160 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:05, 07.03.2014

HA u mechanika. Jedno opanowane-telepanie budą i migający check -winna cewka na 2 cylindrze. Teraz mech walczy z obrotami. Własnie podpina kompa i ma zrobic reset i ´duże´ uczonko wolnych obrotow. Zobaczymy czy to pomoże.

I nic nie zrobił ! Reset nie pomógł.Obroty jak skakaly tak skaczą.Znowu jestem w kropce,.Niby wszystko sprawne.

Może ktoś mi pomoże?

Co jeszcze można zrobić?


Wykręć przepustnice i weź ja pod światło, jak zobaczysz światło to źle.

Ja u siebie za bardzo wyczyściłem i jak jest talerz przepustnicy (ten ruchomy w środku) na około zrobiły sie szpary i przepuszczał mi tedy powietrze - stad mi wariował silnik jakby miał lewe powietrze.

Do tego jeszcze IAC zaczął mi wodę przepuszczać do kolektora i musiałem wymontować cały kolektor i go wysuszyć.

Dobra rada sprawdź czy Ci płyn chłodniczy nie ubywa.

Bo jak czyściłeś IAC z ta czarna uszczelka na nim to preparaty (jak WD40, do czyszczenia gaźników itp) rozwarstwia ja i nadaje się do kosza.

Zakupiłem używkę (przepustnice) i zobaczę co z tego wyjdzie jak ja założę.

I jak pomogło?


  • 0
maniek

#25 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:21, 07.03.2014

Czekam wciąż aż dotrze do mnie z PL (pewnie do kolejnego piątku przybędzie)


  • 0

#26 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 160 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:32, 10.03.2014

Jeszcze jedno nie daje mi spokoju.Po rozkręceniu IAC w pożądnym wyczyszczeniu blaszka wewnątrz jest tak jakby na sprężynce.Rozkręcałem IAC w ciągu ostatnich dni cztery razy i za każdym była w tej samej pozycji tzn.otwarta w1/3 zakresu .Gdy ją poruszam to chodzi płynnie nigdzie się nie zacina.Podpiąłem napięcie pod gniazdo IAC (4V) blaszka się poruszała. Zastanawia mnie tylko fakt że po rozkręceniu cały czas jest w pozycji niedomkniętej. Może tędy łapie lewe powietrze? Ma może ktos taki zawor IAC? Na allegro są tylko z przepustnicą. Ile może kosztowac?
  • 0
maniek

#27 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:02, 10.03.2014

Ja miałem tak samo że po rozkręceniu był tak jakby uchylony lekko a poruszał sie w całej skali.

Dzieje sie tak że gdy gasisz silnik to przepustnica jest zamknięta wtedy i powietrze dochodzi przez IAC więc gdy ją wykręcisz do czyszczenia ujrzysz jej ostatni tryb pracy (czyli uchylona podczas pracy na wolnych obrotach).

 

Jeżeli chcesz żeby po wyjęciu była w pozycji zamkniętej to zrób tak (potrzeba 2 osób):

1 osoba: Odpal silnik, wciśnij gaz i podczas wciskania gazu (przepustnica otwarta wtedy)

2 osoba: wyciągnij wtyczkę od IAC (wyskoczy napewno check)

1 osoba: zgaś silnik

i wyciągnij IAC - bedzie zamknięta.

 

 

A jak Ci mechanik robił naukę wolnych obrotów? Na ciepłym czy zimnym silniku?

Bo jak na ciepłym to sobie tę naukę wolnych obrotów w buty może schować bo robi sie ją wyłącznie na zimnym silniku.

A dokładnie tak:

Silnik zimny całkowicie

Baterie odpinasz na min 10 minut

Potem przy odpiętej baterii wciskasz pedał STOP na 10 sek (żeby rozładować prąd w układzie)

Podpinasz baterie

Włączasz na zapłon i wyłączasz wszystkie odbiorniki (nawiewy, klime, światła, radio...wszystko na OFF)

Odpalasz auto

I czekasz aż sie rozgrzeje do odpalenia 2 razy wiatraków.

Po 2gim wiatraku (jak się już wyłączy) gasisz auto, odpalasz i w drogę.

Koniec

 

 

A tu masz IAC do kupienia jak co:

http://allegro.pl/ho...3972593154.html

 

http://allegro.pl/ho...3980862973.html

 

tylko ja za ten hajs (dokładnie 230 zł z przesyłką) kupiłem całą przepustnicę z IAC i TPS.

 

A ruszałeś może TPS wogóle?


Użytkownik taryfa edytował ten post 10:17, 10.03.2014

  • 0

#28 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 160 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:16, 10.03.2014

Nauke wolnych obrotów robiłem sam kilkakrotnie praktycznie co dzien na zimnym silniku oczywiscie.To teraz nie wiem czy jest sens kupowac IAC lub kpl. przepustnice. Nic innego nie ruszałem.Ten czujnik TCP to jest czujnik położenia przepustnicy?
Chodziło mi o TPS. Sorki ,pisze z tel.
Gdzie moge jeszcze szukac aby uspokoić obroty ?Błędów żadnych nie mam,check nie świeci. Nerwicy sie chyba nabawie.


Użytkownik korbol2007 edytował ten post 09:28, 29.03.2014

  • 0
maniek

#29 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:39, 10.03.2014

Wyciąnij przepustnice i weź ją pod światło - masz światło szukaj nowej przepustnicy


  • 0

#30 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 160 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:36, 10.03.2014

wczoraj tak sprawdzałem. Może są dwie ale bardzo minimalne szparki,ale naprawde minimalne. Nie wiem czy takie mają byc. Wydaje mi sie że jakis luz musi byc.

 

Nagranie wideo podczas jazdy i na postoju.

http://youtu.be/59mlDNjIKBY

http://youtu.be/U1hdX794JEg

 

Nikt nie pomoże?


Użytkownik korbol2007 edytował ten post 19:29, 11.03.2014

  • 0
maniek





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, przepustnica, accord, IAC, czyszczenie, problem, obroty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq