Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

wycięcie katalizatora a wzrost mocy

VI katalizator strumienica wydech

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
48 odpowiedzi w tym temacie

#31 User32

User32
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Skąd:Wroc
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS+
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:31, 25.09.2017

M.in. dlatego ja zrobiłem myk w.. drugą stronę i wywaliłem "tłumik" przelotowy a wstawiłem nowy zamiennik kata spełniający normy emisji spalin EURO4 i śpię spokojnie. 

Braku mocy nie stwierdzam, kto wie, może jest nawet lepsza cyrkulacja spalin (trudno to ocenić, bo w tym okresie co wrzucałem kata wymieniałem świece, kable, czyszczony była przepustnica i krokowy). Ze średnim spalaniem póki co zszedłem o ponad 0.2 litra (kat jest od jakichś 2k km, średnia jest liczona dla całości przebiegu, czyli w tym momencie +14k km) i bez problemu (czyt. bez emeryckiego zamulania) schodzę dalej.

Starczy już tej patoli, jaka jest obecnie.


  • 0

#32 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1720 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 21:07, 25.09.2017

No a co z LPG? Toć paliwo jest bardziej ekologiczne od Pb/diesla i wtedy każą przełączać na samo pb?! :-P ja na dniach mam przegląd, ale wątpię, żeby coś w tym kierunku robili...

Użytkownik soul edytował ten post 21:07, 25.09.2017

  • 0

#33 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 06:13, 26.09.2017

No a co z LPG? Toć paliwo jest bardziej ekologiczne od Pb/diesla i wtedy każą przełączać na samo pb?! :-P ja na dniach mam przegląd, ale wątpię, żeby coś w tym kierunku robili...

No właśnie. Jak to jest - jest jakiś obowiązek że sprawdzają spaliny na PB czy na tym na czym jeździsz? No bo przecież benzyny możesz mieć tylko na rozruch, a główne paliwo to LPG z którego nie ma tylu nieczystości. Ktoś coś wie na ten temat?
  • 0

#34 andimax16

andimax16
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Limuzyna
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:54, 26.09.2017

W zeszłym roku sprawdzał mi spaliny na LPG i delikatnie przekraczał normy. Poprosił żeby na PB przełączyć i zrobił kolejny pomiar. Wskazania spadły, przegląd podbił także sam nie wiem co bardziej Eco jest
😁
  • 0

#35 Dawidooo

Dawidooo
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Wąbrzeżno
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S VTEC
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:10, 28.09.2017

Jaka jest średnica rury, jeżeli bym chcial wstawic strumienice?


  • 0

#36 Vipek

Vipek
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Orzech
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Cooper D
  • KM:135
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Mini
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:06, 28.09.2017

Jaka jest średnica rury, jeżeli bym chcial wstawic strumienice?

 

nie rób tego :) ...strumienice to ściema, równie dobrze możesz tam wstawić kawałek rury. Jak już chcesz wywalić kata to wstaw zamiast niego tłumik, ale tak jak chłopaki pisali wczesniej za chwile może być problem z przejsciem przeglądu technicznego. 


  • 0

#37 Dawidooo

Dawidooo
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Wąbrzeżno
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S VTEC
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:13, 28.09.2017

nie rób tego :) ...strumienice to ściema, równie dobrze możesz tam wstawić kawałek rury. Jak już chcesz wywalić kata to wstaw zamiast niego tłumik, ale tak jak chłopaki pisali wczesniej za chwile może być problem z przejsciem przeglądu technicznego. 

Dlatego można kupić strumienice w obudowie katalizatora. Nic chyba się nie stanie nie? Chciałbym tylko poznać średnice otworu bo są od fi45 do fi60


  • 0

#38 User32

User32
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Skąd:Wroc
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS+
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:20, 28.09.2017

Taa, bo jak na przeglądzie sprawdzają hamulce to tylko patrzą czy masz tarcze i klocki a nie czy układ działa... No cycki opadają..
  • 0

#39 Dawidooo

Dawidooo
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Wąbrzeżno
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S VTEC
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:22, 28.09.2017

Taa, bo jak na przeglądzie sprawdzają hamulce to tylko patrzą czy masz tarcze i klocki a nie czy układ działa... No cycki opadają..

U mnie w miasteczku przegląd nie polega na sprwadzeniu każdej śrubki, bez przesady... połowa jeździ z wyciętymi katalizatorami. Chciałbym poznać tylko wymiar


  • 0

#40 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 14:43, 28.09.2017

U mnie w miasteczku przegląd nie polega na sprwadzeniu każdej śrubki, bez przesady... połowa jeździ z wyciętymi katalizatorami. Chciałbym poznać tylko wymiar

Wymiar jest taki jak rury.


  • 0

#41 Vipek

Vipek
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Orzech
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Cooper D
  • KM:135
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Mini
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:54, 28.09.2017

U mnie w miasteczku przegląd nie polega na sprwadzeniu każdej śrubki, bez przesady... połowa jeździ z wyciętymi katalizatorami. 

 

Za chwile to sie ma zmienić i sprawdzenie norm czystości spalin będzie obligatoryjne i ta połowa może sie lekko zdziwić 


  • 0

#42 rafalsar

rafalsar
  • Forumowicz
  • 132 postów
  • Skąd:Rypin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:14, 28.09.2017

Pewnie się zmieni. :) Tylko mnie zastanawia jedna rzecz co będzie z silnikami tfsi z grupy vw które potrafią około litra oleju wciągnąć na 1000km. Przecież ten silnik nie ma prawa przejść norm spalin nawet z katem.


  • 0

#43 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 17:43, 28.09.2017

No co będzie ?.po kolei...do rowu :-D
...a na poważnie to będą jaja jak berety
  • 0
                       

#44 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:23, 28.09.2017

W UK dość restrykcyjnie podchodzą do emisji spalin,ja zaryzykowałem i pojechałem na MOT (przegląd) bez kata. I jakież było moje zdziwienie kiedy na papierze wyszła mniejsza emisja spalin jak rok wcześniej z katem. Nie pamiętam różnicy. Nie była duża,ale jednak była. Także nie ma co panikować. Jak motor w db stanie ,to będzie dobrze. Mój ma przebieg 200tys.km.

Kolega znowu nie przeszedł emisji samochodu A4 1.8T z katem.

(Kolega jezdzi jak emeryt) . Wlał specyfiku do paliwa pogniliśmy maszynę na autostradzie i następnego dnia przeszło.

Także nie zamulać tylko ogień na tłoki :) .


  • 0

#45 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1720 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 19:06, 28.09.2017

Kolejny rok z głowy - auto po przeglądzie i nawet nikt nic nie pisnął o katalizatorze i badaniu spalin. Co jeszcze - nawet szczelność instalacji LPG nie sprawdzono... eh specjaliści ;-)

Ja tam się nie zdziwię jak w końcu to się zmieni i wcale nie będę płakał, że nie mam kata. Do tego czasu pewnie zmienie auto, a kolejna sprawa to restrykcje wejdą do dużych miast znacznie szybciej, w małych miasteczkach jeszcze na to poczekamy...
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, katalizator, strumienica wydech

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq