Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Klekotanie za schowkiem. Accord VI

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
44 odpowiedzi w tym temacie

#31 Grado

Grado
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:WZY
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:05, 18.03.2015

Widzę, że w temacie dalej w zasadzie nic się nie dzieje.

W weekend mam wolne od szkoły jest trochę cieplej więc może wreszcie podejmę właściwe kroki w temacie, na 100% jest problem z krokowcem tylko jest strasznie zagnieżdżony pod deską i stertą kabli.

 

Gdyby ktoś się też przymierzał to postaram się jak najwięcej spamiętać i opisać - jeśli ktoś już to zrobił, proszę o porady, żebym czegoś nie spierniczył.


  • 0

#32 Sławek81

Sławek81
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • Skąd:RZE
  • Silnik:1,6
  • Wersja:M62AZ1
  • KM:90
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:ED/ SW
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:39, 18.04.2015

OK, przyszedł czas na wymianę filtra kabinowego, więc zerknąłem też za tym Air Mix Control Motor. W manualu (str 22-63) to może na pierwszy rzut oka wyglądać, jakby był gdzieś z przodu, za deską rozdzielczą itp.

Na szczęście silniczek umieszczony jest chyba w trochę bardziej dostępnym miejscu:

Trzeba zerknąć pod schowek przed siedzeniem pasażera, lewa strona (może trochę bardziej w przód). Nie trzeba raczej rozmontowywać samego schowka, tak jak do wymiany filtra.

6ohrw9.jpg

 

A sam silniczek (ten, gdzie wpięta jest zielona wtyczka) jest połączony cięgłami z mechanizmem.

wqohfc.jpg

Zanim go zlokalizowałem, chwilę kręciłem pokrętłem i słuchałem klekotania. Jak na złość, jak go już znalazłem, klekotanie ustało (pewnie zjechałem temp. do minimum na pokrętle).

Generalnie przy kręceniu pokrętłem temperatury, silniczek pracuje i cięgła poruszają się.

Jak znowu zacznie klekotać, to może go wymontuję - może nie będzie jakichś specjalnych filozofii, trzeba odkręcić go z blaszek mocujących i rozpiąć mechanizm cięgieł. A potem już właściwe oględziny.

 

 

PS: Chciałem dołączyć jpg do tego posta, ale "Nie możesz użyć grafiki o takim rozszerzeniu na tym forum.", oraz "Błąd Serwer zwrócił błąd podczas wysyłania":(


Użytkownik Sławek81 edytował ten post 14:10, 19.04.2015

  • 0

#33 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 18:22, 18.04.2015

Wrzuc foto na zewnetrzny hosting
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#34 Grado

Grado
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:WZY
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:32, 29.04.2015

Z lokalizacją to nie ma problemu, tylko 1 śruba jest na wierzchu, a 3 są bardzo niewygodnie schowane.

Sęk w tym, że silniczek jest pod deską i dość głęboko a co za tym idzie przy samej podłodze. Ciężko jest czymkolwiek podejść, żeby 3 pozostałe śrubki odkręcić.


  • 0

#35 senseitbk

senseitbk
  • Klubowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rabka-Zdrój/Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:32, 06.05.2015

A jakby go jakimś wd-40 albo beko pociągnąć? U mnie na szczęście jest to dość ciche, a poza tym mam nawyk z poprzednich aut (im starsze auto tym głośniej puszcza się muzykę, żeby zagłuszyć "złe" dźwięki ;) )

 

U mnie, mam wrażenie z tego co pamiętam, czasami częstotliwość się zwiększa wraz z obrotami, więc może u mnie jest to wina jednak wiatraka.

 

EDT:

A jednak ten silniczek, tylko raz gorzej raz lepiej działa. W takim razie, czekamy na relację czyjąś z wymiany, chyba że uda mi się być jako pierwszy


Użytkownik senseitbk edytował ten post 21:59, 09.05.2015

  • 0

#36 Gr3at

Gr3at
  • Forumowicz
  • 190 postów
  • Skąd:Swobnica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:38, 16.05.2015

Czujnik temperatury wewnętrznej masz po prawej stronie między kierownicą a panelem środkowym - taka krateczka z poziomymi szczelinami. Tyle, że to nie on terkocze, a silniczek poziomowania nawiewu.

Wie ktoś jak tą krateczkę wymontować i wyczyścić ten czujnik? Podważyć go czy wypychać jakoś od strony wewnętrznej z dołu? Tak przy okazji, bo tego nie robiłem, a ktoś gdzieś to chyba opisywał...


  • 0

#37 Grado

Grado
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:WZY
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:17, 08.06.2015

Krateczkę z tego co pamiętam podwadza się od dołu i delikatnie odciąga.

 

Co do naszego cudownego silniczka. Domyślam się, że nikt się nie zajmował nim i w dalszym ciągu nie ma pomysłu jak go wyjąć bez rozbierania całej deski?


  • 0

#38 Grado

Grado
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:WZY
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:36, 18.07.2015

Kupiłem bit gwiazdkę o długości 1cm (krótszych nie widziałem), krótką nasadkę i zagięty klucz ampulowy.

Całość ma ok, 2,5cm ale i tak się nie mieści i tych 2 śrubek z tyłu odkręcić nie mogę.

 

Nie wiem czym innym można to ruszyć. Chyba pozostanie totalna demolka, rozpięcie klimy i demontaż nagrzewnicy - wtedy będę miał dziada na widelcu :)


  • 0

#39 Sławek81

Sławek81
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • Skąd:RZE
  • Silnik:1,6
  • Wersja:M62AZ1
  • KM:90
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:ED/ SW
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:26, 01.08.2015

Ok, wykręciłem ten mechanizm - tylko nie wiem czy jest sens.. zębatki są na pierwszy rzut oka w bdb stanie, nasmarowane jak trzeba itp. Cały mechanizm działa ok.. Spróbuję trochę pokręcić i znaleźć to położenie z klekotaniem..

 

 

Do odkręcenia użyłem zwykłej małej "terkotki" + nasadowy na te 3 wkręty, ew. krótsza przedłużka. Dwa najbliższe wkręty można sobie pomóc krótszą przedłużką, trzeci wkręt, który jest najgłębiej popuściłem kluczem, potem odkręciłem w palcach nasadką + przedłużka. Wcześniej odchyliłem trochę matę i zrobiło się więcej miejsca.

 

Obudowa trzyma się na zatrzaskach, delikatnie to odchylajcie bo są trochę kruche (tworzywo z włóknem) i stare (u mnie).

 

15x7ci0.jpg
 

 

PS: Od (01.08) rozkręcenia i skręcenia minął prawie miesiąc, i nie słychać klekotania. Regulacja temperatury działa jak należy.. Także może coś to dało.


Użytkownik Sławek81 edytował ten post 18:58, 25.08.2015

  • 0

#40 pawelski

pawelski
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,5
  • Wersja:Elegance
  • KM:208
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:GSE20L
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:12, 01.08.2015

Całe szczęście, że od kilku miesięcy mam z tym spokój i ciszę bo widzę temat mocno skomplikowany i niewygodny w naprawie.


  • 0

Alfa Romeo 33 146 156,Accord VI VII,Lexus IS250


#41 Grado

Grado
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:WZY
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:26, 10.08.2015

 

Do odkręcenia użyłem zwykłej małej "terkotki" + nasadowy na te 3 wkręty, ew. krótsza przedłużka. Dwa najbliższe wkręty można sobie pomóc krótszą przedłużką, trzeci wkręt, który jest najgłębiej popuściłem kluczem, potem odkręciłem w palcach nasadką + przedłużka. Wcześniej odchyliłem trochę matę i zrobiło się więcej miejsca.

 

Wreszcie szlak przetarty :)

Czekam tylko na spadek temperatury, pakuję się do wnętrza i bez silniczka nie wychodzę :)


  • 0

#42 DaRoN

DaRoN
  • Klubowicz
  • 300 postów
  • Skąd:Cracovia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:euroR
  • KM:190?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 11:50, 13.09.2015

teraz pytanie, ten jeden silniczek (jego wykręcenie) rozwiązuje problem?

ostatnio jak było cicho w samochodzie usłyszałem jeszcze drugi. i owszem, jak spradziłem przed chwilą schemat na japancars.ru jest tam jeszcze jeden. po drugiej stronie pudła nagrzewnicy. on co ciekawe takich dźwieków nie wydaje, a też jest sterowany z jednostki sterującej climatroniciem.


  • 0

#43 Sławek81

Sławek81
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • Skąd:RZE
  • Silnik:1,6
  • Wersja:M62AZ1
  • KM:90
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:ED/ SW
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:49, 15.09.2015

teraz pytanie, ten jeden silniczek (jego wykręcenie) rozwiązuje problem?

ostatnio jak było cicho w samochodzie usłyszałem jeszcze drugi. i owszem, jak spradziłem przed chwilą schemat na japancars.ru jest tam jeszcze jeden. po drugiej stronie pudła nagrzewnicy. on co ciekawe takich dźwieków nie wydaje, a też jest sterowany z jednostki sterującej climatroniciem.

DaRoN,

u mnie rozkręcenie i skręcenie (przy okazji odłamanie jednego zaczepu przy obudowie;)) spowodowało tyle, że po tym fakcie nikt, kto jedzie autem, łącznie ze mną, nie dosłuchał się klekotania.

Tak jak pisałem, wszystko w środku wyglądało OK i nic przy tym więcej nie dłubałem.

U kogoś innego może będą widoczne jakieś fizyczne uszkodzenia, odłamane zęby itp.


  • 0

#44 dlubson

dlubson
  • Forumowicz
  • 252 postów
  • Skąd:Łódź/EWI
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe
  • KM:201KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:20, 22.09.2015

Warto te zębatki przesmarować smarem wazelinowym.
  • 0

#45 senseitbk

senseitbk
  • Klubowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rabka-Zdrój/Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:32, 04.10.2015

A czy rozbierał ktoś kiedyś wentylator? Niestety, u mnie to on klekocze, myślałem że to będzie regulator, skoro w zależności od temperatury rosła/malała częstotliwość klekotu, jednak dziś jak się położyłem, to wyszło że to wiatrak. Miałem go nawet w ręku, ale nie wiem jak ściągnąć łopaty z trzpienia


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq