Skocz do zawartości


RODO w HAKP

all_gen

Podniesienie mocy k24

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
876 odpowiedzi w tym temacie

#541 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:23, 07.10.2017

Ja dzisiaj byłem na autostradzie niemieckiej gdzie nie było ograniczenia =) i powiem wam że to jest inne auto . Nie wierzyłem nigdy czasu żadnym spezetem. Ale jeśli ktoś jest z Rzeszowa zapraszam na fotel pasażera. Nie żałuję żadnej zł na to i dalej myślę to ci jeszcze ew wymienić bo to jednak choroba =)
  • 0

#542 crony

crony
  • Forumowicz
  • 267 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 00:21, 08.10.2017

pytanie laika, jaki to ma wplyw na żywotność silnika? bo wiadomo w takim wieku to juz najlepsze czasy maja raczej za sobą


  • 0

#543 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 00:29, 08.10.2017

ehhh, ja nie o tym co kto czuje, już tłumaczę, ja trzymam sie idei że jak cos robić to tak żeby były miarodajne korzyści, pisałem że kreski z hamowni mnie zbytnio nie interesują , dupohamownia też nie, bo wystarczy zmienić charakterystykę reakcji padału przyspieszenia i już większość będzie się wypowiadała w samych ochach i achach jakie to jego auto zrywne, max P wiadomo że ma wpływ na V max, Nm wiadomo na przyspieszenia, mnie nie interesują indywidualne doznania, ja jestem tym który używa szkiełka i oka, ja jestem ciekaw cyfr, czyli realnych pomiarów elastyczności/ przyspieszenia, a co za tym idzie bezpieczeństwa swojego i pasażerów przy na przykład wyprzedzaniu, no bo chyba o to chodzi w tuningu takiego dziadkowozu jakim jest accord (chyba zgodzicie się z twierdzeniem że do sportów samochodowych acco sie nie nadaje i nie zostało do tego stworzone, z resztą chyba nigdy do tego celu nie zostało wykorzystane co już mówi samo za siebie), w samochodzie który waży tyle co acco VII gen 2.4 (typeS albo exe dwie najcięższe wersje) wg mnie 10 czy 20 Nm, albo 20 KM nie gra jakiejś większej roli, to nie civic z "90 lat (VII gen żeby miało pier...cie musiałoby miec min 300 KM i co najmniej 300 Nm, przy 200 KM porusza sie jedynie w miarę sprawnie/ poprawnie), owszem będzie trochę żywsze od serii i z tym nie polemizuję bo to oczywiste,

 

 

cytat wypowiedzi kol tarjei86, jakos nie ogarniam cytatów tu na forum:

Skoro moment podskoczyl i pięknie płasko idzie w dużo większym zakresie, wiadomo że już niżej niż seryjnie samochód jedzie lepiej. Będzie zatem realnie zwawszy i szybszy wczesniej, niż to miało miejsce na seryjnym programie ECU.

 

OK wszystko w porządku, ale jaki jest to rząd różnic i jak to sie przekłada na realne osiągi na ulicy - czy w sprincie 0-100 po modach brata (wykresy 35 strona, wpakowane kilka tys zł) udało się urwać chociaż 1 sekundę? albo 0,5 sekundy w przyspieszaniu 60-100 na czwartym biegu na którym z reguły z takimi prędkościami się jeździ? na takie pytania chciałbym uzyskać odpowiedzi... 

 

crony, takie niewielkie mody nie mają żadnego wpływu na trwałość, nic tu znaczącego chłopaki nie zrobili, nie było modów głowicy/ tłoków ( a tym samym stopnia sprężania/ obciążenia układu korbowo/ tłokowego, ot po prostu niewielkie poprawienie fabryki


Użytkownik rafisz edytował ten post 01:30, 08.10.2017

  • 0

#544 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 06:56, 08.10.2017

Najlepiej byłoby wsiąść ze slash'em w jego samochód i zrobić Realne pomiary :) wtedy miałbyś konkretną odpowiedź. Nie wiem czy ktoś tutaj robił takowe po tych modyfikacjach. Po samych wykresach jednak widać że jest zdecydowanie lepiej i jestem pewien, że dają realne korzyści na drodze.

Natomiast do zdecydowanych odczuć szybszej zbiórki do 100km/h i wyżej trzebaby jeszcze dodać modyfikacje skrzyni - przełożenie, krotsze biegi.

I wreszcie kwestia myślę najważniejsza - modyfikacje silników n/a nigdy nie były proste, tanie i tak odczuwalne jak np. W silniku z doładowaniem. W wielu przypadkach jest to więc chęć urwanie kilkunastu koni, sztuka dla własnej satysfakcji , ale przede wszystkim chodzi o poprawę krzywej, czyli elastyczności itp - to czego brakowało w Acco seryjnie.
I owszem - Accord brał udział w wyscigach na torze. Nie pamiętaj teraz serii wyścigów, ale jeździły tam Accordy również. Zarówno VI jak i VII.
  • 0

#545 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 08:04, 08.10.2017

no właśnie cały czas myslałem żeby nakrecić filmiki elastyczności na serii ale ovczywiscie zapomniałem. I teraz by zrobił bysmy cos konkretnie zrobili. Filmiki z max pedałem gazu gdzieś mam jest duża róznica. Bo nawet z drugiego brata cl9 seria jechalismy i w każdym momencie czy to 4tys rpm czy to 6 odchodziłęm mu bez problemu. A waga mojego auta z tym co bylo w srodku bylo z 300kg róznicy na moją niekorzyść.

ale ile to realnie to trzeba by drugi seryjny acco jak mojpojechac na wage wyrównac i potem testowac


Użytkownik slasz129 edytował ten post 08:05, 08.10.2017

  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#546 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 08:14, 08.10.2017

 

Bo nawet z drugiego brata cl9 seria jechalismy i w każdym momencie czy to 4tys rpm czy to 6 odchodziłęm mu bez problemu

 

No nawet tutaj odpowiedziałeś bratu - jak jest :-)


  • 0

#547 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:32, 08.10.2017

Slash to teraz co , głowica??? Wczoraj ogarnąłem sondę. I chce skoczyć jeszcze na hamownie zobaczyć te doloty jak wyjdą mój a liczony
  • 0

#548 MADMAN

MADMAN
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:BOOSTperformance
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type S
  • KM:218
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:00, 08.10.2017

Kreski to nie wszystko. Ja odczułem dużą różnicę po zmianie przełożenia głównego i wsadzeniu lekkiego koła zamachowego. Kreski bez zmian a różnica spora.
  • 0

#549 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:00, 08.10.2017

Też mnie nachodzi na lekkie koło ale nie mam ani kanału ani podnośnika żeby wymienić sam
  • 0

#550 FairFaX

FairFaX
  • Informatyk
  • 301 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S Supercharged
  • KM:300 ???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:11, 08.10.2017

Slash to teraz co , głowica? ?? Wczoraj ogarnąłem sondę. I chce skoczyć jeszcze na hamownie zobaczyć te doloty jak wyjdą mój a liczony

Chłopaki napiszcie coś więcej na temat tych liczonych dolotów - na jakie obroty silnika był liczony szczyt momentu?

 

Też mnie nachodzi na lekkie koło ale nie mam ani kanału ani podnośnika żeby wymienić sam

Pomysł jest dobry, ale dosyć kosztowy (robocizna), jeśli nie ma sie kanały, podnosnika.

No jak zabierać się za lekkie koło, to całkiem sporo roboty - zrzucać wózek itp - a jak zrzucać skrzynie, to można by od razu pomyśleć o krótszym przełożeniu glówym, albo hybrydzie, a jak rozbierać skrzynie to moze od razu LSD.


  • 0

#551 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 10:22, 08.10.2017

No nawet tutaj odpowiedziałeś bratu - jak jest :-)

 

hehe, ale to z innym bratem testowali, jest nas trzech z accordami VII gen :), ja niestety nie uczestniczyłem "w tych wyścigach" no i stąd moje pytania czy taki tuning o 20 -30 KM i tyle samo Nm to nie jest tylko sztuka dla sztuki w przypadku ciężkiego samochodu typu accord, gdyby wrzucić takie przyrosty do lekkiego civica 4, 5 czy 6 gen z silnikiem 1.6 to urywało by d..pę, a tutaj wydaje mi sie że jest to jedynie odczuwalne, no nic może za dwa tygodnie wpakuje się w Sławka bolid i sam sprawdzę :), jeździłem jego samochodem po tych flashach robionych przez kolegę z UA, owszem było coś tam odczuwalne ale wg mnie nie warte tych pieniędzy (chyba 400 zł za to wtedy płacili)

 

a i jeszcze jedno - do nikogo nie piję, nikogo nie atakuję, Wasze auta, Wasze pieniądze i nic mi do tego, tak po trzech piwach wczoraj mi sie nasunęło to o czym tu napisałem  :piwo:  :picie: :)

ja accorda nie tuninguję bo dla mnie to mulasty dziadkowóz który żeby zaczął jeździć musiałby mieć min 300 KM i tyle samo Nm


  • 0

#552 ralfi2000

ralfi2000
  • Partner HAKP
  • 236 postów
  • Skąd:Torun / Wwa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:35, 08.10.2017

Rafisz,
Wiem ze mozna poprawic reakcje przepustnicy i juz subiektywne odczucia beda lepsze. Chcialbym jednak zaznaczyc ze w moich reflashach nikomu zazwyczaj nawet nie dotykam kalibracji przepustnicy :D Uwazam ze nie ma sensu bo po zmianie map zaplonu itd i tak jest juz lepiej. Realnie. Zmiab dojonuje dopoero na wyrazne zyczenie jak ktos chce miec bardziej dzika charakterystyke :D Piotrkowi to nawet zlagadzalem ta charakterystyke ze wzgledu na wieksza przepustnice zeby jakos sensownie kontrolowac oddawanie mocy.
Zwykly reflash nonwiadomo toznie moze siasc na aucie i efekt moze byc rozny. Moj jest troche inny bo zrobiony dokladnie i ma mniej niedociagniec niz inne. Juz nie wspomne o pewnych niuansach ktorych nie zdradze a jednak poprawiaja troche wiecej niz taki standard :D dlatego jest odczucie wiekszego momentubi nienjest to symulowane przepustnica. Aaa no i custom jest custom. Praktycznie z jedno na 10aut sie trafi ze nie musze wprowadzac zadnych poprawek dlatego tez efekty sa odpowiednie :)

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

Reflashe/custom remapy, K24/K20, strojenia, EMU,Hondata,Crome, chiptuning i inne cuda: https://www.facebook...77707015783366/

Reflash  K24A3, K24Z3, K20A6, R18, N22A1 i wiele innych

  Zapraszam PW


#553 FairFaX

FairFaX
  • Informatyk
  • 301 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S Supercharged
  • KM:300 ???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:49, 08.10.2017

hehe, ale to z innym bratem testowali, jest nas trzech z accordami VII gen :), ja niestety nie uczestniczyłem "w tych wyścigach" no i stąd moje pytania czy taki tuning o 20 -30 KM i tyle samo Nm to nie jest tylko sztuka dla sztuki w przypadku ciężkiego samochodu typu accord, gdyby wrzucić takie przyrosty do lekkiego civica 4, 5 czy 6 gen z silnikiem 1.6 to urywało by d..pę, a tutaj wydaje mi sie że jest to jedynie odczuwalne, no nic może za dwa tygodnie wpakuje się w Sławka bolid i sam sprawdzę :), jeździłem jego samochodem po tych flashach robionych przez kolegę z UA, owszem było coś tam odczuwalne ale wg mnie nie warte tych pieniędzy (chyba 400 zł za to wtedy płacili)

 

a i jeszcze jedno - do nikogo nie piję, nikogo nie atakuję, Wasze auta, Wasze pieniądze i nic mi do tego, tak po trzech piwach wczoraj mi sie nasunęło to o czym tu napisałem  :piwo:  :picie: :)

ja accorda nie tuninguję bo dla mnie to mulasty dziadkowóz który żeby zaczął jeździć musiałby mieć min 300 KM i tyle samo Nm

 

Napisze jak to wygląda z mojej perspektywy.

Wg. specyfikacji, którą znalazłem to OEM Tourer Type-S wazy ok 1520kg (są pewne rozbieżności w specyfikacjach, ale korzystałem z http://www.automobil...gon/2006.html),a mój z modyfikacjami wpływającymi na wagę (pełne wygłuszenie, LPG, dojazdówka, troche elektorniki, 2 foteliki dzieciece) to na lekko ponad 1630kg. Owa specyfikacja mówi o przyspieszeniach 0-100 ~ 8.4 sek i 0-200 ~ 47.6s :o

Wg. moich pomiarów - i są one mocno obiektywne (mam nakrecone wideo z kilku takich przyspieszen i z tego policzylem, wiec granica błędu jest spora) - udalo sie urwac z przyspieszenia 0-100 od 0.5 do 1 sekundy, a przyspieszenie 0-200 to okolice 28 sekund. Nie mniej jeśli powyższa specyfikacja ma chociaz troche zwiazku z prawdą, to różnica jest kolosalna.

Ale ale ale....

Pomiary na hamowni, i pomiary przyspieszeń to jest pomiar na WOT (pełne otwarcie przepustnicy), które nijak nie ma się do elastycznosci silnika.

Jestem osobiście przekonany, że wprowadzone przeze mnie modyfikacje (w wiekszosci podone jak u reszty chlopakow) daje bardzo dobry efekt jeśli chodzi o poprawienie elastyczności i krzywych momentu w srednich zakresach obrotowych i co niekoniecznie musi się przekładać na cyferki z hamowni.


  • 0

#554 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:41, 08.10.2017

FairFax lekkie koło to koszt około 300 zł jeśli robimy je z oem kola . Koszt robocizny niestety albo we własnym zakresie jak się ma gdzie . A co do skrzyni to napewno było by mega fajnie + LSD ale to już parę ładnych tyś =) dolot liczył człowiek z civicklub.
  • 0

#555 FairFaX

FairFaX
  • Informatyk
  • 301 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S Supercharged
  • KM:300 ???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:48, 08.10.2017

FairFax lekkie koło to koszt około 300 zł jeśli robimy je z oem kola . Koszt robocizny niestety albo we własnym zakresie jak się ma gdzie . A co do skrzyni to napewno było by mega fajnie + LSD ale to już parę ładnych tyś =) dolot liczył człowiek z civicklub.

Samo przetoczenie koła, czy krótsze FD, to stosunkowo niski koszt.
Skrzynie z FN2 z oem LSD - z edycji limitowanej, widziałem kiedyś za ok 2500.
Ja nie mam warunków, żeby to zrobić samemu, więc muszę zlecieć - koszt w okolicach 800-1000, więc w moim przypadku jak zrzucać skrzynie to robić coś grubiej, żeby optymalizować koszty robocizny.

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq