Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Problem z ukladem kierowniczym 2 rok!!

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 bombasek82

bombasek82
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:uk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:s
  • KM:148
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:s
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 13:33, 10.02.2014

Witam
Zacznę wszystko po kolei co było robione z moją acco 2006.nie mam już pomysłów co może być przyczyną tych objawów , proszę o jakieś sugestie może ktoś miał podobny problem .


Więc ponad 2 lata temu zmienialem pasek klinowy ,oczywiście dostałem pasek
krótszy z instrukcją usunięcia jednej rolki i założenia tego paska (czy wszyscy tak
robili?) Pierwsze 300km było ok, wrcalem z PL do uk na autostradzie w niemczech stanąłem w korku i nagle słychać buczenie w układzie kierowniczym przy kreceniu kołami na postoju,kierownica zaczęła ciężej pracować. Po następnych kilkuset kilometrach zaczęły się sztuki na kierownicy.
Po jakimś czasie magiel do regeneracji , pierwsze 3 dni wszystko ładnie pięknie kiera lekko chodzi zero stukow. niestety zaczęło się od delikatnych stukow w kierownicy i buczenia układu.
Teraz wymieniłem również pompę ,bez różnicy ten sam opór przy kreceniu kółkiem.
Więc kupiłem magiel uzywke ,założona wszystko ładnie pięknie przez tydzień !!!zaczęło się od buczenia i po jakichś kilkuset km te denerwujące sztuki w kierownicy.
Pojezdzilem jakiś czas i zdecydowałem się kupić kolejną przekładnie i ja wymienić !!niestety problem się powtórzył jak poprzednio ten sam schemat.
2 tyg temu miałem wymieniane sprzęgło i dwumase . Oczywiście żeby w acco to zrobić sanki zdjete i magiel zdjęty. Tym razem magla już nie wymienialem a wymieniłem tylko krzyzak. Po odebraniu samochodu wszystko ładnie smigalo !!!kierownicę krecilem jednym palcem i zero stukow !!niestety do czasu ,kiera pracuje coraz ciężej ,buczenie w układzie ,jak narazie bez stukow ale za to kiera nie chce odbijać do końca.ostatnie pół obrotu odbija skokami ,albo muszę sam ja prostować!!
Magiel nie wymieniany a tylko wyciągnięty i nagle wszystko działało płynnie.
Jakieś pomysły co może powodować takie zachowanie?czy zmiana paska klonowego na krótszy powoduje takie problemy? Ręce opadają tym bardziej że jeżdżę acco na taxi i robię tysiące kilometrów miesięcznie. Jeżeli ktoś ma jakas wizje lub pomysł proszę o pomoc .
  • 0

#2 olek1305

olek1305
  • Forumowicz
  • 404 postów
  • Skąd:NWW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:38, 10.02.2014

Witam
Zacznę wszystko po kolei co było robione z moją acco 2006.nie mam już pomysłów co może być przyczyną tych objawów , proszę o jakieś sugestie może ktoś miał podobny problem .


Więc ponad 2 lata temu zmienialem pasek klinowy ,oczywiście dostałem pasek
krótszy z instrukcją usunięcia jednej rolki i założenia tego paska (czy wszyscy tak
robili?) Pierwsze 300km było ok, wrcalem z PL do uk na autostradzie w niemczech stanąłem w korku i nagle słychać buczenie w układzie kierowniczym przy kreceniu kołami na postoju,kierownica zaczęła ciężej pracować. Po następnych kilkuset kilometrach zaczęły się sztuki na kierownicy.
Po jakimś czasie magiel do regeneracji , pierwsze 3 dni wszystko ładnie pięknie kiera lekko chodzi zero stukow. niestety zaczęło się od delikatnych stukow w kierownicy i buczenia układu.
Teraz wymieniłem również pompę ,bez różnicy ten sam opór przy kreceniu kółkiem.
Więc kupiłem magiel uzywke ,założona wszystko ładnie pięknie przez tydzień !!!zaczęło się od buczenia i po jakichś kilkuset km te denerwujące sztuki w kierownicy.
Pojezdzilem jakiś czas i zdecydowałem się kupić kolejną przekładnie i ja wymienić !!niestety problem się powtórzył jak poprzednio ten sam schemat.
2 tyg temu miałem wymieniane sprzęgło i dwumase . Oczywiście żeby w acco to zrobić sanki zdjete i magiel zdjęty. Tym razem magla już nie wymienialem a wymieniłem tylko krzyzak. Po odebraniu samochodu wszystko ładnie smigalo !!!kierownicę krecilem jednym palcem i zero stukow !!niestety do czasu ,kiera pracuje coraz ciężej ,buczenie w układzie ,jak narazie bez stukow ale za to kiera nie chce odbijać do końca.ostatnie pół obrotu odbija skokami ,albo muszę sam ja prostować!!
Magiel nie wymieniany a tylko wyciągnięty i nagle wszystko działało płynnie.
Jakieś pomysły co może powodować takie zachowanie?czy zmiana paska klonowego na krótszy powoduje takie problemy? Ręce opadają tym bardziej że jeżdżę acco na taxi i robię tysiące kilometrów miesięcznie. Jeżeli ktoś ma jakas wizje lub pomysł proszę o pomoc .

Wielu już zmieniało tu pasek na krótszy (łącznie ze mną) i nie odnotowali problemów. Druga sprawa że nie ściągałeś paska tylko magiel i na chwilę była poprawa także to coś w hydraulice. Tylko pytanie co, bo faktycznie cuda się dzieją w twoim przypadku. Rozumiem, że płynu nie ubywa i nie pieni się jak pokręcisz kierą?


  • 0

#3 Brodziu

Brodziu
  • Forumowicz
  • 1477 postów
  • Skąd:Gliwice/Manchester
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:07, 10.02.2014

ja tez pasek mam krotki i zadnych problemow, jestes pewny ze masz dobry pasek i wszytsko dobrze poskladane? jak podniesiesz caly przod to bez problemu mozesz skrecic kola kolami ( nie kierownica) sprawdzisz czy nei ma zadnego oporu, moze cos jest zapieczone i bardzo duzy opor musi pokonac magiel i siada.


  • 0

Moj Tourer

Tuned by Cinsoft


#4 bombasek82

bombasek82
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:uk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:s
  • KM:148
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:s
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 15:48, 10.02.2014

W zawieszeniu miałem zmieniane sworznie,końcówki drążków .też mi się wydaje że coś z hydraulika,ubywa mi płynu do wspomagania ale bardzo powoli.przez 8 miesięcy ubyło od Max do troszeczkę poniżej min. Co z hydraulika może być nie tak?jakiś przewód czy co??jadę dzisiaj do mechanika wymienić pompę a/c,podniose i zobaczę jak się skręca koła kołami.

Użytkownik bombasek82 edytował ten post 15:58, 10.02.2014

  • 0

#5 olek1305

olek1305
  • Forumowicz
  • 404 postów
  • Skąd:NWW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:00, 10.02.2014

Hmm czyli jest nieszczelność. Może być że jeszcze łapie gdzieś powietrze i de facto płynu masz jeszcze mniej (płyn + powietrze). Sprawddź wszystkie przewody pompa - magiel - zbiornik. Magiel i pompa wszędzie sucha bez wycieków?
 


Aha i jeszcze napisz co ci tam zalewali oryginał PSF czy jakiś przekładniowy?


  • 0

#6 bombasek82

bombasek82
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:uk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:s
  • KM:148
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:s
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 16:02, 10.02.2014

Sprawdze wszystkie przewody,słyszałem że wystarczy dziurka od szpilki i może gdzieś zasysyac powietrze.wcześniej miałem wyciek przy przekładni poprzedniej.Pompa jest sucha. Ma ktoś może schemat układu hydraulicznego wspomagania ??
Wszystkie płyny mam oryginalne hondy.płyn ma normalny kolor.ostatnio nie sprawdzałem ale przy zmianie ostatniej przekladni w zbiorniczku nie było żadnych pęcherzyków powietrza.sprawdzę dzisiaj jak to wygląda.

Co jeszcze dzisiaj zauważyłem to przy delikatnym hamowaniu kierownica robi ruchy w lewo ,to samo się dzieje jak dodaje gazu i puszczam .


Jak narazie zdjagnozowana chłodnica płynu wspomagania,mocno zardzewiala i poci się jakieś 15 cm na rurce.podejrzewam że tutaj jest nieszczelność i zalapuje powietrze .rurka 10mm już zamówiona.

Druga rzecz dziwne zachowanie kierownicy to sworzen w prawym kole.jeszcze nie bardzo ale jutro już do wymiany. Po zrobieniu tego wszystkiego napiszę czy jest poprawa.

Użytkownik bombasek82 edytował ten post 03:11, 12.02.2014

  • 0

#7 barthezo

barthezo
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Manchester
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Accord 2.2 iCtDi
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:13, 19.11.2018

I jak była poprawa po wymianie sworznia ?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq