Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Domowa diagnoza: przetwornica czy zapłonnik?

VII ksenon przetwornica zapłonnik

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 pan_szyneczka

pan_szyneczka
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tour
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:22, 04.02.2014

witam,

jedno światełko ksenon nie żyje (żarniki sprawdzone i sprawne),

pozostaje kwestia właściwej pracy albo przetwornicy - albo, jak ostatnio gdzieś znalazłem na forum, zapłonnika.

 

pytanie: czy istnieje "domowy" sposób na sprawdzenie, co padło,żeby nie strzelać w ciemno?

ps. najlepiej żeby uniknąć wachlowania zapłonnikami - lewy na prawą stronę i odwrotnie. Nie wyglądają strasznie, ale nie wiem czy sobie bezproblemowo poradzę. Nie jestem aż takim praktykiem a mechaniory póki co mnie zlewają, więc może poradzę sobie sam :zoltek:

dla porównania dodam, że przetwornica to jakieś 5 stów, zapłonnik 2

 

z góry dziękuję za pomoc


Użytkownik pan_szyneczka edytował ten post 21:25, 04.02.2014

  • 0

#2 szaman

szaman
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Horyszów, Zamość
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive +
  • KM:190 +
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:27, 25.05.2014

Najprościej zamienić zapłoniki stronami żadna filozofia wypinasz zapłonnik przekręcając go w lewo z żarnika , wypinasz masę na jednym przewodzie zamontowana na wsuwkę do obudowy światła i wypinasz kostkę z przetwornicy . Jedynie co musisz okręcić to jeden wkręt od dekielka na samym początku. Na pewno sobie poradzisz. Powodzenia. A i sprawdź bezpieczniki pod maska po prawej stronie . 


  • 0

Moja LALA http://www.accordklu...amanowa-hancia/

 

Używam sarkazmu bo strzelanie do idiotów jest zabronione!


#3 bartox88

bartox88
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Knurów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:10, 02.07.2018

Witam. Przepalił mi się żarnik od strony pasażera. Elektromechanik posprawdzal i powiedział, że to wina żarnika. Zakupiłem więc Night breakery za 350 zł bo powiedział, że takie są lepsze. Po 4 dniach ide w nocy do auta i patrze, a żarnik zaś się nie pali. Podjechałem do niego ponownie i stwierdził, że zaś się przepalił ( 150 zł psu w du**). Pytam się co jest przyczyną, a on że prawdopodobnie to co przedtem wykluczył, czyli przetwornica, lecz ręki nie da sobie uciąć. Podłączył inny żarnik na próbę i okazało się, że działa. Sam nie wiem co robić bo wydać 300 zł na przetwornice i ponad 150 na żarnik, a przyczyna będzie inna i zaś się spali.

Użytkownik bartox88 edytował ten post 19:11, 02.07.2018

  • 0

#4 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:16, 02.07.2018

Moja rada to wydaj raz a dobrze i będziesz miał problem z głowy!
Kupisz sam satarter, to zaraz może paść przetwornica lub na odwrót! Auto i osprzęt nie młody! Kup komplet nowy przetwornica plus starter i po problemach....niestety deko zaboli ale jak policzysz nerwy i popalone D2S -y. To chyba jasne co lepiej wybrać do zakupu!!
Pzd.
  • 0

#5 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 07:28, 03.07.2018

Jak walczyłem ze swoimi lampami i trafiłem do tego gościa:

http://xenon-ekspert.pl/
xenon-ekspert Piotr Jastrzębski
Armii Krajowej 46, 40-698 Katowice
513 740 413 https://g.co/kgs/LDfnHF

to usłyszałem od niego, że nie tak łatwo jest spalić - zwłaszcza nowy - żarnik, bo jeżeli jest coś nie tak z prądem, to w pierwszej kolejności uszkodzona zostaje przetwornica lub zapłonnik.
I coś w tym jest, bo u mnie pomimo kilku zwarć - przez wodę w lampie - paliły się albo przetwornice, albo zapłonnik, ale nigdy żarnik.

Jeżeli u Ciebie padł jarznik, to może gościu źle/nieodpowiednio go wpiął i nastąpiło zwarcie?

W pierwszej kolejności sprawdziłbym bezpieczniki, a następnie 'przepalony' żarnik przełożyłbym do lampy po stronie kierowcy ;)

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#6 bartox88

bartox88
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Knurów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:38, 03.07.2018

Zadzwoniłem do gościa i od razu stwierdził że Night breaker nie nadaje się do auta z 2003 roku, że za szybko przepala zapłonnik. Mówi koszt zapłonnika nowego z wymianą 300 zł. Czas 30 min
  • 0

#7 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 09:25, 03.07.2018

Nie wiem czy to tylko jego teoria, czy faktycznie tak jest, ale mi również o tym mówił - że fabryczne zapłonniki Hondy są za słabe na 'wzmacniane' jarzniki i mogą się przepalać.

Ja już na Nightbreakerach mam zrobione blisko 40 tysięcy i nic - żaden zapłonnik, ani przetwornica - z przeciążenia nie padło, dlatego wiadomość o 'za słabych starterach' traktuję z przymrużeniem oka.
Dodam, że 40 tysięcy kilometrów mam zrobione bez lampek choinkowych - dziennych ;)

Dlaczego chce wymieniać zapłonnik, skoro podobno żarnik padł?
Zapobiegawczo?

300PLN za nowy?
Używany na allegro/olx/naszej giełdzie za 150/180, do 200, powinno dać się wyrwać.

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#8 bartox88

bartox88
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Knurów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:46, 04.07.2018

Jednak zapłonnik. Żarnik obstał i teraz nareszcie świeci. 350zl z wymianą za nowy zapłonnik. Dzięki Adam za polecenie gościa. Naprawdę się zna.
  • 0

#9 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 10:45, 06.07.2018

Teraz zapłonnik, a za miesiąc przetwornica zgniję w środku i tak w kółko....

 

 

Ja uporałem się w taki sposób z problemem i od dwóch lat święty spokój, a do tego lepsze przetwornice.

 

http://www.accordklu...nda-accord-vii/


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#10 peter1987

peter1987
  • Forumowicz
  • 107 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:7 Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:59, 08.07.2019

Witam.
Mi prawy ksenony w zimę odpala a w lato nie. (chodzi o temperaturę zewnętrzną)
Mechanik powiedział mi że przetwornica.
Czytając forum wychodzi że najlepiej wymienić przetwornice i zapłonnik.

Co sądzicie o przetwornicach z aliexpress?
Koszt kompletu wygląda zachęcająco
https://s.click.alie...s.com/e/01T7vlI
  • 0

#11 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:09, 11.07.2019

Chińskiego dziadostwa nie zakładaj.... Masz link powyżej ode mnie, a w tym temacie czwarty post, masz porównanie chińskich przetwornic... Z resztą sam miałem i nawet z palnikiem D2s za worek pieniędzy świecić nie będzie.

Jak sprawdzić co jest uszkodzone też znajdziesz na forum.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#12 siara_nh

siara_nh
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:25, 14.04.2022

panowie u mnie jest podobna sytuacja , zapalam światła działają minutę i xenony gasną , wyłącze je włączę i działają znowu minutę - tylko w odróżnieniu od was mi sie to dzieje w obu lampach - chyba mało prawdopodobne żeby od razu padły mi dwa żarniki/przetwornice ?


  • 0

#13 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 20:32, 14.04.2022

obydwie lampy gasną w tym samym momencie? jeżeli tak, to przez neta będzie trudno to naprawić, jeżeli przełącznik jest sprawny to prawdopodobnie coś w MICU kierowcy się wysypało, przełącznik jest podpięty do MICU, lampy też... miernik w dłoń i posprawdzaj czy masz zasilanie na przetwornicy, ale coś czuję że bez HDSa się nie obejdzie


  • 0

#14 siara_nh

siara_nh
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:24, 14.04.2022

Ok dzięki czy raczej pozostaje mi uderzyć do mechanika
  • 0

#15 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 22:02, 14.04.2022

obydwie lampy gasną w tym samym momencie? jeżeli tak, to przez neta będzie trudno to naprawić, jeżeli przełącznik jest sprawny to prawdopodobnie coś w MICU kierowcy się wysypało, przełącznik jest podpięty do MICU, lampy też... miernik w dłoń i posprawdzaj czy masz zasilanie na przetwornicy, ale coś czuję że bez HDSa się nie obejdzie

 

Lampy przednie są zasilane z przekaźników znajdujących się w skrzynce pod maską, z pominięciem MICU. Schemat jest w ESM.

Oryginalne przetwornice wyłączają się po tym jak przysiada napięcie (chyba do około 8V) i po kilku próbach włączenia przestają się włączać. 

Więc jeśli obie lampy pomigają i nie włączą się, to rzeczywiście (choć mało prawdopodobne) może być to zbiorczy problem gdzieś na zasilaniu w skrzynce bezpiecznikowo-przekaźnikowej pod maską. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, ksenon, przetwornica, zapłonnik

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq