Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Accord VIII problem z ogrzewaniem

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 navaja

navaja
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:06, 21.01.2014

Cześć,
mam problem z ogrzewaniem w moim aucie (Accord VIII diesel). Zimą jeżdżę na ustawieniu nawiewu szyba+nogi temperatura 21-22 stopnie. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że przy tym nastawie dmucha mi zimnym powietrzem z tych okrąglych kratek na desce rozdzielczej - to są te dwie małe kratki po lewej i prawej, nad tym kratkami, które można regulować. Problem nie występuje od razu tylko po jakimś czasie, jak się leci kilkadziesiąt minut w trasie i im szybciej jadę tym mocniej dmucha - tak jakby pęd powietrza był tam wtłaczany. Po przestawieniu przeciskiem MODE na inny tryb problem znika i za parę minu pojawia się ponownie. Przy nastawie na full na przednią szybę z w/w kratek wali normalne powietrze 22 stopnie czy tam ile jest ustawione. Tylko przy nastawie szyba + nogi coś nie bangla.
Zgłaszałem problem w Hondzie ale trochę zlekceważyli temat - muszę przycisnąć.
Czy może ktoś z Was sprawdzić w siebie czy podczas długotrwałej jazdy (raczej trasa niż miasto) ma takie objawy? Czy przy nastawie szyba+nogi wogóle powinno coś dmuchać z tych kratek?
Ewentualnie wszelkie sugestie gdzie szukać rozwiązania mile widzane.
Pozdrawiam
  • 0

#2 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:19, 22.01.2014

Ale mocno Ci dmucha z tych kratek? Ja tez jezdze na opcji nogi+szyba to delikatnie cos tam dmucha z tych centrali. Co do temp. to wiesz u nas nawet jak masz tryb manulany to dziala czujnik temp wew. i ustawiajac nawiew np. na 22C na poczatku dmucha bardziej cieple aby nagrzac auto a potem jak juz temp. osiaga wartosc docelowa to temp. nawiewu tez spada. To jest dla mnie tez denerwujace bo ja jezdze zazwyczaj 18-20C i na poczatku jest fajnie cieple a potem czuje ze juz takie "łamane" to powietrze leci a nie ciegle o tej samej temp.
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#3 navaja

navaja
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:57, 23.01.2014

Hej,
dmucha lodowatym powietrzem. Klima wyłączona, zresztą przy tych mrozach i tak by nie zadziałała.
Wczoraj akurat spędziłem prawie 12 godzin w samochodzie i mogłem sobie poobserwować. Jak się kolebię tak 80-90 km/h to coś tam tylko delikatnie dmucha ale jak lecę szybciej z prędkościami autostradowymi to dmucha mocno. Dmuchawa ustawiona na trzecią kreskę. Miałbym to w d... gdyby to było ciepłe powietrze ale wali mrozem.
Co najlepsze: z tej kratki, która jest pod spodem czyli z tej, którą można zamykać i sterować lewo-prawo, góra-dół czuć gorące powietrze. Nie dmucha (kratka jest otwarta, nawiew szyba+nogi) ale czuć tam ciepło a parę centymentrów wyżej wali lodem.
Oczywiście wiem, że do każdej z tych dwóch kratek idzie osobny kanał.

Oczywiście mogę olać temat i latac na trybie auto ale ten ma jeden minus: działa dobrze jak się jedzie samemu. Jak są trzy osoby na pokładzie to nie wyrabia się z przednią szybą, która zaczyna parować. Filtr kabinowy ( z węglem aktywnym) jest nowy i wymieniam go przy każdym przeglądzie.

Co do trybu manualnego i czujnika temperatury wewnętrznej to bym dyskutował. To co opisujesz to sprawdza się w trybie auto: najpierw mocno przypieka a potem zaczyna schładzać by zadaną temperaturę unormować.

Podejrzewam, że jakaś klapa od kanału nie trzyma ewentualnie zaczyna puszczać po jakimś czasie, ponieważ jak pisałem problem nie występuje od razu tylko po parudziesięciu minutach szybkiej jazdy.

Elipsis napisz proszę jakie powietrze Ci dmucha delikatnie z tych kratek. Ciepłe, ewentualanie o zadanej temperaturze czy zimne?
  • 0

#4 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:46, 23.01.2014

Odnośnie tego, o czym piszesz w poprzednim poście, a dokładniej, nt parującej szyby w trybie auto: tak jest faktycznie.
Ale z tego, co dobrze kojarzę: jak przełączysz sobie kierunek nawiewu na nogi i szybę nie ruszając przycisku od prędkości nawiewu - system AUTO nadal działa tzn utrzymuje zadaną temperaturę i automatycznie dostosowuje prędkość nawiewu z tą różnicą, że powietrze leci tam, gdzie sobie ustawiłeś.

A jeśli chodzi o podstawowy problem czyli zimno walące tymi okrągłymi otworami: nie zauważyłem tego u siebie…tzn nigdy nie odczułem, że dmucha mi zimne powietrze. Ale nie oznacza to, że nie mam tak samo - sprawdzę przy najbliższej okazji.
  • 0

#5 drago_rd

drago_rd
  • Forumowicz
  • 55 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:34, 23.01.2014

navaja, u mnie jest dokładnie tak samo jak opisałeś, więc chyba ten typ tak ma :-)
  • 0

#6 Sobeiski

Sobeiski
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:śląsk
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:100000
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:14, 27.01.2014

u mnie też tak dmucha wkurzajce trocje to jest coś musi z tym być że już nie pierwsza osoba o tym mowi;p


  • 0

#7 adamss75

adamss75
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Exclusive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer(kombi)
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:37, 31.01.2014

Ja chyba mam podobnie bo długo nagrzewa i musze od razu po odpaleni dać Hi czyli full wyżej niż 28 stopni to potem powoli zwalnia nagrzewanie.Tylko takie małe mrozy a problem z nagrzewaniem...........Dołącze pytanko : po odpaleniu zimnego śmierdzi wewnątrz kabiny dziwnymi spalinami przez 5 minut a potem ustaje i już nie wali....co to może być?


  • 0
adamss75

#8 Misiorak

Misiorak
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:18, 03.02.2014

Mój kolega ma accorda z 2010 roku i z prawej strony mógł regulować zimno gorąco a z lewej zimno ciepło. W aso sprawdzali silniczki od nawiewów i stwierdzili, że wszystko działa ok. Po wielu kłótniach naprawili na gwarancji, polegało to na zdjęciu deski rozdzielczej i wymianie tej całej gomuły z klapami nawiewów. Podobno po czasie się blokują.


  • 0

#9 dario83

dario83
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:UK Scotland
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:41, 10.02.2014

Ja cały czas mam na auto i działa świetnie nic nie paruje nawet jak jada 4 osoby. Owszem jak auto po zgaszeniu zapalam ponownie po krótkim czasie zaparuje delikatnie przednia szyba i po chwili jest cała odparowana ale moim zdaniem to normalne. 


  • -1

#10 paciej

paciej
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:11, 06.01.2016

Hej.

 

Odnośnie nawiewu i temperatury. Ostatnio jechałem podczas gdy na zewnątrz panowały temperatury rzędu -10 st C i również odczuwałem chłodne powiewy lecz nie wpadłem na to żeby sprawdzić ten okrągły wlot. 

 

Mam natomiast prośbę oraz pytanie do was. Czy moglibyście wrzucić fotki od siebie ile pokazuje wskazówka temperatury płynu gdy włączają się wentylatory w silniku czyli przy normalniej temperaturze eksploatacyjnej  ? 

Ja podczas mojej ostatniej podróży ustawiłem na "HI" a powietrze z kratek nie parzyło lecz było zwyczajnie ciepłe. Temperatury w środku nie pozwalały rozpiąć polara nawet. 

Może nie powinienem porównywać ,ale nawet w autobusie na codzień mam cieplej. 


  • 0

#11 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 16:37, 11.01.2016

Moze ktos z dizlowcow opisac jak u Was dziala nagrzewnica elektryczna ?


  • 0

#12 jendrek.pzl

jendrek.pzl
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Chełm Piaski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:17, 05.11.2018

Witam choć to stary temat ale czy koledzy poradzili sobie z tematem ogrzewania swoich aut?Bo może to moje mylne odczucie ale raczej ogrzewanie w tych autach nie jest zbyt dobre.Proszę o odpowiedz kolegów co mieli problem i go rozwiązali


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq