Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Leniwie odbijająca kierownica


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#16 kamykFK

kamykFK
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Koszalin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:20, 30.01.2014

Dzieki wielkie. Wczoraj zaglądalem pod Hanke i zlokalizowalem już tą śrube. Teraz trzeba bedzie tylko troche pokręcić i zobaczymy czy coś to pomoże


  • 0

#17 Sheiva

Sheiva
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+Navi
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:12, 30.01.2014

Tylko żebyś nie narobił większego bubla niż jest...

Nie powinno się tym kręcić na oko, jest cała procedura ustawienia luzu odpowiednio, tj. odkręcić przeciwnakrętkę, wkręcić śrubę do końca, poluzować ją, wkręcić ją odpowiednim momentem, poluzować o odpowiedni kąt i dopiero skątrować. A na oko, może się okazać, że trzeba będzie 8x poprawiać, co do najbardziej komfortowych zadań nie należy, chyba że macie kanał i Wam się chce, to nastawcie się tylko psychicznie, że za pierwszym razem wcale nie musi wyjść i działajcie.


  • 0

#18 micky

micky
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:18, 30.01.2014

Najlepiej by było robić to na kanale, bo na podniesionym aucie z kołąmi oderwanymi od ziemi zupełnie inne naprężenia przenoszone są na maglownicę. Stukanie maglownicy wówczas też będzie praktycznie niewyczuwalne.

Jak uda Ci się poruszać tą śrubą to podaj jakich narzędzi użyłeś. Czy śruba do kasowania luzu jest na kwadratowy wpust?


  • 0

#19 kamykFK

kamykFK
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Koszalin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:06, 30.01.2014

O ile się nie myle to jest na imbus ale pewności nie mam. Nie predko się za to wezme bo mam teraz troche gorący okres i narazie nie mam dostępu do kanału, poza tym najpierw musze zrobić geometrie.. Jak tylko rusze z tematem to napewno dam znać chyba że ktoś z forum wcześniej to ogarnie. A orientuje się ktoś czy oprócz ogólnego dyskomfortu w prowadzeniu mogą być jakies konsekwencje jazdy na tak ciasno skreconym maglu?


  • 0

#20 honda-expert

honda-expert
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:47, 30.01.2014

Tak to wygląda

Załączone pliki


  • 0

#21 kamykFK

kamykFK
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Koszalin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:21, 31.01.2014

Kurcze troche mnie zaskoczyłeś bo ja myślałem ze wygląda to tak:

fad9c8eb09300663m.jpg

I raczej widze tu wpust na imbus niż śrubę na klucz oczkowy.Poprawcie mnie jeśli się myle bo sam już teraz nie wiem... :dobani:


  • 0

#22 micky

micky
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:15, 31.01.2014

Na oczkowy to chyba było w civicu


  • 0

#23 honda-expert

honda-expert
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:09, 31.01.2014

Co za niedowiarki :) , sprawdziłem organoleptycznie (chyba, że masz inny samochód niż acc 99-02?), inna sprawa, że manuale Hondy czasami zawierają błędy.

Załączone pliki


Użytkownik honda-expert edytował ten post 10:20, 31.01.2014

  • 0

#24 kamykFK

kamykFK
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Koszalin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:22, 31.01.2014

Domyślam się że największy problem bedzie z tym kluczem specjalnym:/ orientuje się może ktoś czy można gdzieś taki dostać czy tylko serwis?!

Ciekaw jestem ile mogłaby kosztowac taka usługa regulacji magla w serwisie

honda-expert wykonujesz może takie zabiegi? :)


Użytkownik kamykFK edytował ten post 11:43, 31.01.2014

  • 0

#25 honda-expert

honda-expert
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:29, 31.01.2014

Już nie mam tego samochodu, więc nie mogę zmierzyć. Natomiast zmierzyłem 2 klucze specjalne, których używam i są to sześciokąty o rozmiarach 40 i 43 mm. W niektórych Hondzianach jest kiepski dostęp ale zwykła płasko oczkowa 40 powinna wystarczyć, gorzej z dostępnością rozmiaru 43 mm. W pierwszym etapie zaznaczyć sobie położenie śruby regulacyjnej. W elektrycznej przekładni reguluje się bez zbędnych problemów natomiast w przekładni hydraulicznej trzeba śrubę regulacyjną wykręcić całkowicie (uważać aby nie wypadły części) i oczyścić śrubę ze starego silikonu. Następnie nałożyć nowy silikon wkręcić, wyregulować i dokręcić kontrę. Ja w starszych samochodach szczególnie w tych naprawianych przez innych fachowców, gdzie już nie sprawdza się manual reguluję w taki sposób abym mógł bez problemu przekręcić uniesionymi kołami w obie strony i listwa nie miała luzu. Taki kompromis między siłą potrzebną na przekręcenie kołem a stukaniem listwy przekładni. Po kilku próbach dojdzie się do wprawy ;)


  • 0

#26 kamykFK

kamykFK
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Koszalin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:23, 31.01.2014

No kolego widze ze Twoj nick odzwierciedla Twoje umiejetności ;-) Powiem Ci ze nie wiem czy moje doświadczenie, chęci i cierpliwość pozwolą mi zrealizować ten zabieg :/ Powiedz mi ile u Ciebie kosztuje taka regulacja? w przyszłym tygodniu bede prawdopodobnie w Wawce wiec może skorzystałbym z usługi :j


  • 0

#27 Mateusz607

Mateusz607
  • Forumowicz
  • 1001 postów
  • Skąd:~Radzyń Podlaski
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:162
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:00, 31.01.2014

Kurcze troche mnie zaskoczyłeś bo ja myślałem ze wygląda to tak:

fad9c8eb09300663m.jpg

I raczej widze tu wpust na imbus niż śrubę na klucz oczkowy.Poprawcie mnie jeśli się myle bo sam już teraz nie wiem... :dobani:

tak to wygląda w VII u mnie wystarczył obrót o jakby 3-5 minut na zegarku


  • 0

#28 chrisss25

chrisss25
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Skąd:Wojnicz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:24, 01.02.2014

Mojemu koledze kierownicqa już wogóle nie chciała odbijać.Problemem był sworzeń, który się zatarł.


  • 0

#29 honda-expert

honda-expert
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:41, 02.02.2014

nie wiem czy moje doświadczenie, chęci i cierpliwość pozwolą mi zrealizować ten zabieg :/

Myślę, że sobie poradzisz, informacji udzielam poprzez kontakt na mojej stronie


  • 0

#30 sebo_runner

sebo_runner
  • Forumowicz
  • 458 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:53, 02.02.2014

Mateusz607

 

Dokręcałeś czy luzowałeś ? Bo podobno jak za mocno dokręcona to i ciężej auto się prowadzi przy wyższych prędkościach i ciężej odbija ta fajera . 

 

Dawałeś tam jakiś sylikon itp jak ktoś pisał wyżej ? Wykręcałeś do końca tą kontrę ? 


Użytkownik sebo_runner edytował ten post 11:55, 02.02.2014

  • 0

Starajmy się jeździć jak ludzie ....

Mój Accord VII oraz nowe mody >>http://www.accordklu...pic.php?t=46314





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq