Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Buczenie dolotu po wywaleniu rezonatora i czyszczeniu...FILM


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:47, 12.01.2014

Witam :B
Mam problem z dolotem, jak tylko silnik sie nagrzeje wydobywa sie jednostajne buczenie, na zimnym objawu brak.
Zaczęło sie to po wywaleniu rezonatora i czyszczeniu EGR Plate (obie operacje tego samego dnia)
Razem z kolegą Hefi-m doszliśmy że dźwięk buczenia wydobywa sie z filtra powietrza, potem wytargaliśmy całą puszkę z filtrem i buczenie teraz wydobywa sie z rury która wchodzi w puszkę z filtrem.

Oto buczenie:



Ktoś wie czemu tak sie dzieje?
Jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny?
Raczej przy czyszczeniu EGR Plate nie mogłem nic popsuć bo tam są tylko śruby, pokrywa i uszczelka z metalowymi płytkami zczepione ze sobą nitami.
  • 0

#2 krisss111

krisss111
  • Klubowicz
  • 1568 postów
  • Skąd:Mińsk Maz/Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG4
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 16:50, 12.01.2014

ja tam nic nie słyszę. a po wywaleniu rezonatora to normalne że buczy, choć nie jest to zależne od tego czy silnik zimny czy ciepły
a takie zgniatanie rury, to nic nie pokazuje, to tak jak z gwizdaniem, jak ułożysz usta i język to taki dźwięk wydobędziesz :-/ może gdyby film był bardziej ogólny, z większej odległości od auta, dłuższy itp,to byłoby łatwiej dostrzec o co kaman
  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...sss111/</a></p>
<p> </p>
<p> </p>

#3 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:53, 12.01.2014

krisss111 najlepiej na słuchawkach słychać.
A po wywaleniu rezonatora buczy ale jak sie wciśnie gaz w podłogę a nie na luzie na wolnych obrotach.
Tak jak na filmie jest zgnieciona rura to ja mam cały czas taki dźwięk po nagrzaniu silnika.
Na zimnym cisza absolutna więc coś nie halo.
  • 0

#4 krisss111

krisss111
  • Klubowicz
  • 1568 postów
  • Skąd:Mińsk Maz/Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG4
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 16:59, 12.01.2014

może coś nie tak poskładałeś :-/
no bo co się mogło spsuć :roll:
  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...sss111/</a></p>
<p> </p>
<p> </p>

#5 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:04, 12.01.2014

No właśnie nie było co popsuć bo:
- rezonator wyleciał cały więc tutaj nic zbytnio nie ma co
- EGR Plate, kilka śrubek na klucz 10, pokrywa i uszczelka która wchodzi spowrotem tylko na 1 sposób (nie da rady jej wsadzić inaczej)


EDIT:
Zapomniałem dodać że po zgaszeniu silnika po sekundzie słychać takie BUFF (tak jakby gdzieś zbierało się powietrze na odpalonym silniku i uleciało po zgaszeniu)
  • 0

#6 Davidowski

Davidowski
  • Forumowicz
  • 622 postów
  • Skąd:sosnowiec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:00, 12.01.2014

rozkrec wszystko jeszcze raz i znowu poskladaj moze cos zle tam siadlo jak tak zawsze robie jak cos po mojej ingerecji nie dziala
  • 0

#7 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:54, 04.02.2014

Rozkrecalem wszystko po kolei:

- najpierw wywalilem puszke z filtrem powietrza - buczy

- potem rure od przepustnicy do puszki z filtrem - buczy

- rozkrecilem EGR plate i zlozylem raz jeszcze - to samo

 

To tak jakby za przepustnica mi to sie gdzies zbieralo.

Dodatkowo przy gaszeniu auta jak slychac te buczenie wcisne pedal gazu i odrazu beka.


  • 0

#8 pomierdor

pomierdor
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Łódź
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:30, 04.02.2014

wyjmi  na chwilę wtyczkę od krokowca i będzie cisza.


  • 0
Accord F20B6 http://www.accordklu...opic.php?t=1019
Civic EJ9 D14+
Były
Civic EG8 D15B7 + mody
Civic EJ2

#9 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:41, 04.02.2014

wyjmi na chwilę wtyczkę od krokowca i będzie cisza.

kolego powiedz mi tylko chodzi Ci o IAC?


Użytkownik taryfa edytował ten post 22:54, 04.02.2014

  • 0

#10 lbx3046

lbx3046
  • Forumowicz
  • 369 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 22:12, 04.02.2014

Ale po co wyjmować ten rezonator przecież on jest właśnie po to żęby nie buczało a Ty wyjąłeś i jesteś nie zadowolony żę buczy :om: ...


  • 0

Accord II 85r ->Accord III 87r->Accord CB7 91->Accord CC7 94r->Accord CG8 99r ->Accord CM1 + Civic EP2 01r->CM1+ Civic IX 16r


#11 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:54, 04.02.2014

Ale po co wyjmować ten rezonator przecież on jest właśnie po to żęby nie buczało a Ty wyjąłeś i jesteś nie zadowolony żę buczy :om: ...

 

lbx3046 prosze o  uważne czytanie postów bo jak napisałem kilka postów wyżej:

 

... po wywaleniu rezonatora buczy ale jak sie wciśnie gaz w podłogę a nie na luzie na wolnych obrotach.
Tak jak na filmie jest zgnieciona rura to ja mam cały czas taki dźwięk po nagrzaniu silnika.
Na zimnym cisza absolutna więc coś nie halo.

 

Więc sumując jak ktoś jedzie tempem normalnym (bez rezonatora) to auto wydaje taki sam dźwięk jak seria, natomiast wielki Ryk jest dopiero po gwałtownym wciśnięciu pedału przyspieszenia...a nie na postoju na luzie :yees


  • 0

#12 Sheiva

Sheiva
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+Navi
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 00:06, 05.02.2014

Więc sumując jak ktoś jedzie tempem normalnym (bez rezonatora) to auto wydaje taki sam dźwięk jak seria, natomiast wielki Ryk jest dopiero po gwałtownym wciśnięciu pedału przyspieszenia...a nie na postoju na luzie :yees

 

No, a jakie zadanie ma rezonator ? Zamontuj go z powrotem i Twoje buczenie zapewne ustąpi.


  • 0

#13 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:10, 05.02.2014

Rezonator podpiąłem na krotko (czyt. nie zamontowałem tam gdzie był tylko podpiąłem go do puszki z filtrem i wystawał poza auto) odpaliłem auto i niestety dźwięk wydobywa się nadal.


  • 0

#14 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 09:07, 09.10.2014

i właśnie mam ten sam dziwny dźwięk tak jakby odkurzacz pracował - dziwnie wyje na wolnych obrotach i to niezależnie od rezonatora. słysze to nawet w dużej odległości od auta, a po zgaszeniu silnika to wycie ustaje po ok. 1-2 sek.

ma ktoś pomysł co to jest i jak to usunąć? coś wymienić, wyczyścić?


  • 0

#15 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:27, 09.10.2014

Musisz wyjac przepustnice, dostac sie do IACValve (cos jak krokowiec) i tam jest uszczelka gumowa - ja musisz wymienic.

Ta uszczelka nie lubi zadnych preparatow (typu WD40, czy do czyszczenia gaznikow) bo po ich zaaplikowaniu puchnie ta uszczelka i nie trzyma jak powinna.

To IACValve Ci buczy.

Na odpalonym silniku odlacz wtyczke od IACV (uwaga bo wyskoczy check i musisz go potem skasowac) i jak przestanie buczec to na bank ta uszczelka padla i buczy.

Dodatkowo zobacz czy plyn chlodzacy Ci nie ubywa, bo przepustnica jest grzana tym plynem i jak uszczelka sie rozwarstwi to plyn moze przelatywac do dolotu.


Użytkownik taryfa edytował ten post 09:28, 09.10.2014

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq