Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Moduł kierunkowskazów komfort

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 burango

burango
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:08, 07.01.2014

Czy ktoś słyszał, o czymś takim jak komfort kierunkowskazów? Załączają się same 3-5 razy po podniesieniu/opuszczeniu dźwigni (bez przestawienia w pozycję górną lub dolną. Wiecie może jak to działa jest dodatkowy przekaźnik jakiś, który powtarzałby sygnał jeszcze 2-3 razy po jednym sygnale, a po dwóch już np. nie? Na forum niewiele o tym pisze.
Jest coś takiego w VIII gen?
  • 0

#2 Davidowski

Davidowski
  • Forumowicz
  • 622 postów
  • Skąd:sosnowiec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:35, 07.01.2014

o takie cos ci chodzi http://archiwum.alle...3593617337.html
  • 0

#3 burango

burango
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:02, 08.01.2014

Tak

Ma ktoś coś takiego u siebie w aucie? Działa?

Czy to nie jest jakiś tani badziew, który po roku czasu sam zajmie sie włączeniem kierunków?
  • 0

#4 rpiekny

rpiekny
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:kalisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifstyle
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedean
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:06, 09.01.2014

Witam ! Posiadam Accorda z 2012 roku i jak rzeczywiście działa to znakomicie Po lekkim uniesieniu dźwigni kierunkowskaz miga bodaj 3 razy Pozdrawiam Radek
  • 0

#5 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 19:09, 06.03.2015

Hi,

jak ktoś ma kaprys zainstalowania sobie kierunkowskazów komfortowych tzn. funkcja że jak raz lekko naciskasz (pykniesz bez kliknięcia) przycisk kierunkowskazu to miga samoczynnie w zależności od ustawienia kierunkowskaz  3 albo 5 razy.

Według mnie to jest bardzo praktyczna funkcja i tym samym przełącznik kierunkowskazów jest odciążony.

Ja sobie to zainstalowałem i jestem zadowolony.

 

Np. firma PEKATRONIK sprzedaje elektroniczne układy na eBay do:
Honda Accord, Typ CG4 (1998-2001)
Honda Accord,Typ CL7, (2002-2008)

Jak i czy do innych Acoordow pasuje trzeba porównać schematy elektryczne.

 

Przy instalacji albo jakichkolwiek przeróbkach Accorda musi być odłączony akumulator!
 

Einbauinformation für Honda Accord, Typ CL7, Baujahr 2002-2008, Minusimpuls
Lista podłączeń po Niemiecku:
SCHWARZ KL-31 > Masa
ROT KL+15 > weiß/rot vom Zündschloss kommend oder: schwarz/gelb, 7pol. grüner Stecker vorne über Sicherungskasten isolieren.  (Schemat – wolny bezpiecznik 31)
WEISS/GRÜN KL+49R > braun, 14pol. grüner Stecker „F“ an „Zentraleinheit“ oder weißer Mehrfachstecker mit Bügel senkrecht an „Zentraleinheit“ hinter Fußablage im Fußraum Fahrerseite.
BLAU KL+49L > rot/blau, 14pol. grüner Stecker „F“ an „Zentraleinheit" oder weißer Mehrfachstecker mit Bügel senkrecht an „Zentraleinheit“ hinter Fußablage im Fußraum Fahrerseite.
GELB Blinkimpuls > KL-31 Masse
BRAUN Impuls rechts > orange/weiß, 10pol. schwarzer Stecker am Lenkstockhebel
GRAU Impuls links > schwarz/grün, 10pol.schwarzer Stecker am Lenkstockhebel

 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Z tego co mogłem sprawdzić to w CL7, CL9, CM1, CM2, CN1 i CN2 schematy kierunkowskazów są takie same.

Z grubsza takie kroki (tu moje „wolne” tłumaczenie):
1. Zdemontować górną obudowę kolumny kierownicy, osłonę dolną deski rozdzielczej,  osłonę progu drzwi i osłonę skrzynki bezpieczników.
2. Najpierw wszystkie złączki od kolumny kierownicy odłączyć żeby mieć dobre dojście do kabli przełącznika kierunkowskazów.
3. Z tylu jest gruby zaizolowany kabel który idzie w kierunku fotela pasażera. Odizolować i szukać dwóch kabli pomarańczowo /biały i czarno /zielony i połączyć odpowiednio (przylutować) z BRĄZOWYM i SZARYM.
4. BIAŁY – zaizolować, bo nie jest potrzebny.
5. CZARNY i ZÓŁTY razem połączyć i podłączyć do  masy karoserii.
6. CZERWONY podłączyć do bezpiecznika 31.
7. Tam gdzie jest MICU w skrzynce bezpieczników jest biała duża złączka (wtyczka). Tam trzeba znaleźć brązowy i czerwono/niebieski i odpowiednio podłączyć z BIAŁO / ZIELONYM i z NIEBIESKIM  (np. przylutować).

 

Lista podłączeń (tu moje „wolne” tłumaczenie):

CZARNY  KL-31 --> Masa
ZÓŁTY impuls kierunkowskazu do --> KL-31 i do masy.

CZERWONY KL+15 --> biało /czerwony od stacyjki albo: czarno/żółty, 7pol. zielona wtyczka (łączówka) z przodu nad skrzynką bezpieczników.  (albo jak na schemacie – użyć wolny bezpiecznik 31)
BIAŁO / ZIELONY KL+49R --> brązowy kabel, 14pol. zielona wtyczka (łączówka)  „F“ przy „MICU“ albo  biała wtyczka  przy  „MICU“ za wycieraczką w  nogach po stronie kierowcy.
NIEBIESKI  KL+49L --> czerwono/niebieski, 14pol. zielona wtyczka  „F“ przy „MICU“ albo  biała wtyczka  przy  „MICU“ za wycieraczką w  nogach po stronie kierowcy.
BRĄZOWY  prawy impuls kierunkowskazu --> pomaranczowo/biały, 10pol. czarna wtyczka (łączówka) przy przełączniku kierunkowskazów.
SZARY lewy impuls kierunkowskazu --> czarno/zielony, 10pol. czarna wtyczka (łączówka) przy przełączniku kierunkowskazów.
BIAŁY - zaizolować

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Schemat do CL, CN i CM:

cl7-kierunkowskaz-momfortow.jpg?lgfp=300

 

 

W skrzynce bezpieczników:

 

micu-CL-.jpg?lgfp=3000

 

Przykład możliwości zasilania układu w accordzie CL.
Tu najlepszy jest bezpiecznik 31, bo jest on za włącznikiem zapłonu = za stacyjką.

 

schemat.jpg?lgfp=3000

 

I to musi neistety  być:
Przy instalacji albo jakichkolwiek przeróbkach Accorda musi być odłączony akumulator.
To jest kopia z innego niemieckiego forum wiec nie odpowiadam za błędy.
W razie pytań najlepiej jest się zwrócić do firmy PEKATRONIK.
Link: http://www.pekatronic.de/

http://www.pekatroni...ortblinkmodule/


Użytkownik Kardynal edytował ten post 11:50, 08.03.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#6 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 19:13, 06.03.2015

Jakbyś mógł napisać jaka cena za to na niemieckim ebay'u? Bo pracuje nad podobnym fjuczerem tylko chce do tego jeszcze dołożyć przednie pozycyjne jaki coming home po rozbrojeniu/uzbrojenie alarmu
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#7 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 19:25, 06.03.2015

Nie no schemat bardzo prosty, czytelny, przejrzysty - dla elekktryków :)

Czy ten Pekatronik to załącza wszystkie migacze z jednej strony, jakie są na autku ?


  • 1

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#8 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 19:38, 06.03.2015

Calzone, możesz wskazać konkretny model do CG8, proszę


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#9 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 19:41, 06.03.2015

Hi,

na stronie ebay + - 44,00eur + przeslanie + - 15 eur: http://www.ebay.de/i...c4ad38#shpCntId

Na stronie producenza ciutke taniej, bo 36,00 eur + 16,00 eur paczka.

 

Miałem ten układ starym Accordzie i teraz mam w drugim (przebudowałem) i znowu  funkcjonuje prima.

Nie jest to jakaś rewelacja ale dość praktyczna funkcja.

 

EDIT:

W nowszych Acoordach funkcjonuje podawanie impulsu na kierunkowskazy trochę inaczej jak w starych Accordach jak moim CA5 (ECM itd).
Dlatego mój PEKATRONIK do kierunkowskazów nie pasuje do np. CL7 Accorda (z tego co widziałem).
Poza tym w PEKATRONIKu można ustawic 3 i 5 razy miganie (powtarzanie).
Ja mam na 5 razy miganie ustawione bo lubię z zapasem i w większej ilości sytuacji mi się to ustawienie sprawdziło.
Ale naturalnie jak kto lubi...wasza sprawa.

 

Tu jeszcze fotka z oryginalnymi podłączeniam...jakby ktos go instalowali:

 

accord-peka.jpg?lgfp=3000

 

+++++++++++++++++++++++++++

Dla porównania schemat mojego accorda CA5 z PEKATRONIKIEM.
Może to być dla kogoś pomocne jak ktoś ma starszego Accora, młodszego jak 2003. (Bez za dużo ECM itd ;-) )

 

CA5-Komfort-Blinkrelais.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 11:55, 08.03.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#10 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:28, 06.03.2015

Z tym wykrywaniem impulsów itd. to mam wrażenie ze już gdzieś aprpopo w emailu w jakiejś instrukcji przy mojej instalacji  od PEKATRONIK czytałem, to żadna rewelacja. ;-)
 

Jak by nie patrzeć, jeden ma jedno ustawienie (3x) a inny ma dwa ( 3x i 5x)
 Ja wypróbowałem i wybrałem 5x, bo mi 3x jest za krótko.
Jak kupisz z jednym ustawieniem np. 3x to tak zostanie.
 

Alle jak kto lubi.

 

Ps.: Ja tam nic od nikogo nie mam (many many many ), pisze tylko jak jest Ok i funkcjonuje. c065.gif

 

Ps2: podłączenie Pekatronika jest bardziej skomplikowane może NIE bez powodu!

Jakiego masz Accorda @calcone ??


Użytkownik Kardynal edytował ten post 20:40, 06.03.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#11 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:42, 06.03.2015

Hej ty masz Audi?

to nie wiem o czym gadamy! :-(

 

Ps.: zwrotki, zmieniające ilość błysków MNIE nie interesuje.

Ma pasowac i  funkcjonowac.  a030.gif
 


Użytkownik Kardynal edytował ten post 20:45, 06.03.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#12 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:52, 06.03.2015

Z tego co wiem do CL7 i do innych starszych Accordow (zobacz pierwsze strony moich wskazówek) firma PEKATRONIK sprzedaje INNE układy elektroniczne = inne skrzyneczki.

 

Tak wiec 2 tematy!

Dlatego 2 schematy.

 

 

Edit: Schemat wygrzebałem do CG7-9 (jak twój moduł uniwersalny na Allegro)

 

Instrukcja montażu für Honda Accord, Typ CG7, CG8, CG9, CH1 rok produkcji 1998-2001

RED (Zasilanie, KL+15) z YEL/RED od stacyjki / bezpieczników podłączyć.
WHT (wejście przełącznika kierunkowskazów, KL+49A) z GRN/ORN przy przełączniku kierunkowskazów podłączyć.
GRN (wyjście prawego przełącznika kierunkowskazów, KL+49R) z LT BLU przy przełączniku kierunkowskazów podłączyć.
BLU (wyjście lewego przełącznika kierunkowskazów, KL+49L) z purpurowym (fioletowym) przy przełączniku kierunkowskazów podłączyć.
BLK (KL-31) z  Masą połączyć.
YEL zaizolować.
BRN zaizolować.
GRY zaizolować.

 

CG7-9-Komfort-Blinkrelais.jpg?lgfp=3000

 

 

Dla porównania schemat od Accora CE.
Wstawiam dlatego bo  kolory kabli są takie same jak w instrukcji PEKATRONIKa do accorda CG4.

 

ce-migacze.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 15:56, 07.03.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#13 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:58, 06.03.2015



Być może...

Oh, wielkie dzięki!

Technicznie = nic nie wiadomo!

 

Ale i moduł uniwersalny nie pasuje do wszystkich aut.

 

 

Edit: calcone, chyba starczy naszych dyskusji. Pozdro.  c065.gif


Użytkownik Kardynal edytował ten post 15:05, 07.03.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#14 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 21:03, 06.03.2015

Ja sie zdecyduję na ten polski produkt z możliwością doświetlania.

Technicznie zadecydował brak grzebania w stacyjce.

Politycznie nie chcę wzbogacać PKB Germanii :)


  • -1

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#15 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 22:32, 06.03.2015

Ty chyba jesteś marzyciel! a015.gif
 

Firma BartSoft powstała 2006. (Oj..oj to firma z doświadczeniem. )
Z ich i-strony: http://serwiselektro...nfo/oferta.html

...diagnostyka  + naprawa + naprawy + naprawy = świadczy o tym, jak dla mnie, sprzedają chińszczyznę a nie polski produkt. (nic sami nie robią)

 

Porównaj np. strony Pekatronica i BartSoft.

 

Ps.: Ale jak wiesz więcej jak ja to mnie oświeć. c075.gif


Użytkownik Kardynal edytował ten post 13:23, 07.03.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq