Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

sprzegło


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 base13

base13
  • Forumowicz
  • 148 postów
  • Skąd:toruń
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:00, 01.01.2014

Witajcie.
Na wstępie wszystkiego dobrego w nowym roku!!
Mam pytanie do osób znających temat sprzęgła, chodzi mi o to czy sprzęgło z modelu ce7 1.8 (f18a3) podejdzie do modelu cg8 1.8 (f18a2) 99' bo różnica cenowa powala na kolana plus robocizna. Podajcie jaki koszt wymiany powinien być w normalnym warsztacie bo ASO krzyczą około 1500 zeta.
pozdr
  • 0

#2 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 18:11, 01.01.2014

Na 4 setki za robociznę musisz się przygotować.
  • 0

#3 mury

mury
  • Forumowicz
  • 256 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 19:40, 02.01.2014

Witam
Mam podobny problem, tylko w drugą stronę. Niedawno pytałem o zestaw LUK. Do modelu F18A3 jest o połowę tańszy niż do F18B2. Choć niektóre katalogi podają, że oba podejdą. W przyszłym tygodniu wymieniam sprzęgło, jak Ci się nie śpieszy to odpiszę czy podejdzie, czy będę musiał wymieniać zestaw.
Pozdrawiam
  • 0

#4 west

west
  • Klubowicz
  • 2304 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-s
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 29
Super

Napisano 19:44, 02.01.2014

Myślę że zapłacisz nie więcej niż 500zł

Podajcie jaki koszt wymiany powinien być w normalnym


  • 0
<p>Nie sprawdzam numerów VIN . Nie sprawdzam cen części .Nie polecam nikogo ani niczego <br>
​Po prostu nie mam czasu ......................................<br>
Pozdrawiam , co złego to nie ja</p>

#5 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 13:26, 03.01.2014

Sprzęgło z 5.gen'a ma dużo większą tarczę 225mm i dłużej układa się z zamachem w 6.genie, który fabrycznie pracuje z tarczą 210mm (szarpanie na pół-sprzęgle).

Zresztą katalogi wogóle mają problem ze sprzęgłami dla 6.gen'a, trzeba patrzyć na średnicę tarczy żeby nie była większa niż 219mm to będzie OK (może być np. z Hondy Prelude 2.0 92-01).
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#6 base13

base13
  • Forumowicz
  • 148 postów
  • Skąd:toruń
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:34, 08.01.2014

Ok. Jak kolega MURY opanuje temat to proszę o relacje co i jak i czy w ogóle. Już wcześniej widziałem różnice w średnicy tarcz niby niewiele ale różnica w cenie jest spora. A że od preli może podejść to ciekawy temat do przemyślenia. Czekam na relacje. pozdr
  • 0

#7 mury

mury
  • Forumowicz
  • 256 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 20:07, 10.01.2014

Nie wiem czy się nie pomyliłeś. bo napisałeś model 99 CG8 F18A2, nie powinno być F18B2?

Odpowiadam:
Sprzęgło LUK o numerze 623 1672 00 opisywane w katalogach, że pasuje do F18A3 a nie pasuje do F18B2 - JEDNAK PASUJE i jest o połowę tańsze od sprzęgła LUK 623 3293 00 które katalogowo pasuje do F18B2
  • 0

#8 base13

base13
  • Forumowicz
  • 148 postów
  • Skąd:toruń
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:41, 29.01.2014

Długo mnie tu nie było.

MURY masz racje walnąłem się, typ F18b2 oczywiście. Dzięki za wygrzebanie numerów, po rozmowie z mechanikiem okazało się że on już kiedyś montował tańsze sprzęgło  623167200 do tego silnika. Klient jeździ do dziś i nic się nie dzieje. Dzięki za zainteresowanie tematem.

pozdr 


  • 0

#9 artek

artek
  • Forumowicz
  • 169 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:52, 10.09.2014

Potwierdzam, mam zamontowane od lutego. Za robociznę zapłaciłem w okolicach 250-300 (nie pamiętam dokładnie i coś tam jeszcze dodatkowo robiłem).


  • 0

#10 misza

misza
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Białobrzegi
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:35, 17.11.2014

Ja także potwierdzam. Sprzęgło LUK 623 1672 00 pasuje do F18B2. Założone dwa dni temu. Pracuje lekko i nic nie szarpie. Jednakże ja musiałem oddać koło zamachowe do szlifu bo było nierówne


  • 0

#11 senseitbk

senseitbk
  • Klubowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rabka-Zdrój/Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:29, 26.01.2015

Pozwolę sobie odkopać temat, bo się ciut pogubiłem:

Raz czytam, że nie należy montować większej tarczy niż 219mm bo szarpie na półsprzęgle, a teraz czytam że polecacie sprzęgło 623 1672 00 które ma tarczę 230mm. Fakt, cena zakupu sprzęgła z wymianą < cena sprzęgła katalogowo pasującego, ale co z efektami ubocznymi?


  • 0

#12 p_rafal

p_rafal
  • Forumowicz
  • 360 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:46, 26.01.2015

Moje przemyślenia: nie ma znaczenia rozmiar tarczy odnośnie szarpania. Ma znaczenie równoległość powierzchni ciernych.

 

Na oryginalnej tarczy - sprzęgło nie szło równolegle do koła zamachowego - miałem takie skoki - raz łapało, raz nie - wyrzeźbiło rowek delikatny na zamachu. To był w sumie powód zmiany sprzęgła - bo nie ślizgało jeszcze.

 

Wymieniłem sprzęgło na LUK od V gen. Większa tarcza akurat spowodowała, że sprzęgło pracuje na "nowej", nie używanej powierzchni koła zamachowego - nie ma żadnego szarpania ani innych cudów. Od początku wszystko dobrze działa.

 

Uważam, że gdybym zamontował nóweczkę sprzęgło, ale o takiej samej średnicy jak miałem - musiałbym przetaczać koło zamachowe - bo dalej by krzywo łapało (bo już było lekko wyrobione).

 

Nie znam się na tym jakoś specjalnie... takie moje luźne przemyślenia. Może błędne, a może nie....


  • 0

#13 senseitbk

senseitbk
  • Klubowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rabka-Zdrój/Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:56, 26.01.2015

Moje sprzęgło obecnie łapie na samej górze, nie ślizga, biegi wchodzą bez problemów, jednak w Morawicy gosćiu mi potestował i stwierdził że już zużyte w 70%, choć jeszcze jest na tyle mocne, że zdusił nim silnik. Auto i tak mam w trasy, więc pewnie z 10 000przejedzie, ale wolę się już dowiedzieć na przyszłość. 

 

Tak patrząc po cenach, to chyba lepiej jednak zaoszczędzić te 5 stówek.


  • 0

#14 tomahawk5000

tomahawk5000
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Sochaczew
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:26, 04.05.2015

pomozecie mi tego LUK znaleźć? mam silnik f18b2 na allegro jakos nie widze...


dobra juz mam

czyli tarcza 230mm podejdzie tak?

nie bedzie zadnych klopotow?

kwestiia tylko tego czy toczyc kolo zamachowe czy nie?

 

mowie tu o LUK 623 1672 00

 

 

znalazlem taka aukcje

http://allegro.pl/sp...5173946889.html

co prawda nie napisany jest model ale na innej aukcji

http://allegro.pl/lu...5294649776.html

juz model jest napisany a wg mnie to te same sprzegla


Użytkownik tomahawk5000 edytował ten post 18:34, 04.05.2015

  • 0

#15 artek

artek
  • Forumowicz
  • 169 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:12, 04.05.2015

Zagadaj do kogoś z forum. Ja kupowałem u CAR-DOM za poniżej 400 zł. Jeżdżę już ponad rok na tym Luku 623 1672 00. Nic się nie dzieje.


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq