Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Regulacja pedału sprzęgła i biegów.

VIII sprzęgło lewarek regulacja

Najlepsza odpowiedź przemkowal , 22:20, 11.12.2016

Dla potomnych

 

Regulacja odbywa się przez zluzowanie nakrętki 33 i kręcenie trzpieniem.

Jeśli pedał za wysoko - wkręcamy trzpień w nakrętkę  z łącznika nr 3

Jeśli pedał za nisko - wykręcamy trzpień  w nakrętkę z łącznika nr 3 

 

OBOWIĄZKOWO

musi pozostać luz na trzpieniu.

Jako ułatwienie - trzpieniem nr 8 powinno się dać obrócić  a luzu musi zostać minimum 0,5mm.

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
84 odpowiedzi w tym temacie

#76 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8875 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 07:49, 22.07.2022

bo trzeba było wykręcić z widełek trzpień a nie wkręcić.
wykręcasz tylko do styku główki trzpienia z pompą - nie dalej


  • 0

#77 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:13, 22.07.2022

Przekręć teraz w drugą stronę ze trzy obroty
  • 0
                       

#78 Yoschi

Yoschi
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Siedlce
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:31, 18.08.2022

Powróciłem, wymieniłem pompę sprzęgła płyn i olej w skrzyni na ori i jak ręką odjął... Biegi wskakują jak w masełko i nawet pedał bierze trochę wyżej:) :) czyli sprzęgło jeszcze może pojeździć:D dzięki Panowie za odpowiedzi i podpowiedzi:)
  • 0

#79 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:35, 31.08.2022

Hej,

Jakiś czas temu wymieniłem 2x płyn w pompie sprzęgła + pełne odpowietrzenie. Dodatkowo podregulowałem trochę pedał sprzęgła, żeby tłoczek tworzył większe ciśnienie – innymi słowy, żeby wyżej „brało” sprzęgło.

W tym samym czasie nowiutki i oryginalny olej w skrzyni biegów – mam MT 6 biegów.

Wszystkie problemy z haczeniem dwójki odeszły w niepamięć…. Jednak raz na jakiś czas pojawiają się problemy z biegami.

Ciężko wtedy zmienić bieg… nie znalazłem jeszcze przypadku kiedy tak się dzieje, ale najbardziej mi to pasuje do długiej jazdy i wysokiej temperatury silnika/skrzyni.

Co mogę jeszcze zrobić ? wymiana pompy i wysprzęglika ? dalsza regulacja ?

Mam nalatane 200kkm, ale nie wydaje mi się że przyszedł już  czas na sprzęgło…

Proszę o jakieś porady  w którą stronę iść z diagnozą.

Pozdr,

e12


Użytkownik egon12 edytował ten post 12:40, 31.08.2022

  • 0

#80 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8875 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 15:12, 31.08.2022

A nie masz za głęboko podkręconej regulacji? Po wyjęciu trzpienia pod pedałami powinna być możliwość włożenia go z powrotem bez wciskania tłoczka na pompie.

Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka
  • 0

#81 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:12, 01.09.2022

A nie masz za głęboko podkręconej regulacji? Po wyjęciu trzpienia pod pedałami powinna być możliwość włożenia go z powrotem bez wciskania tłoczka na pompie.

Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka

 

Mogę jeszcze podregulować, ale to wtedy pedał sprzęgła idzie do góry ... w stosunku do pedału hamulca.

Czy jeżeli będzie wysoko pedał w stanie spoczynku, a regulacja pomoże na ciężko wchodzące biegi, to można przyjąć, że pompa (ew + wysprzęglik) do wymiany ?

Tak jak pisałem wcześniej - płyn w sprzęgle był wymieniany 2x i porządnie to było odpowietrzone.

 

Z drugiej strony, jeżeli nic nie cieknie ... to nie widzę powodu, żeby pompa tworzyła za niskie ciśnienie... i wysprzęglik za mało pracował na skrzynię.

/e12


  • 0

#82 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8875 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 08:41, 01.09.2022

Wydłużanie skoku podkręcając pedał do góry może się skończyć uwaleniem pompy. Nie wiadomo jak głęboko wtedy tłoczek pójdzie do środka, czy uszczelnienie nie spotka się z krawędzią obrabianą lub tłoczek z dnem pompy i go zgnieciesz.

Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka
  • 0

#83 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:12, 01.09.2022

Wydłużanie skoku podkręcając pedał do góry może się skończyć uwaleniem pompy. Nie wiadomo jak głęboko wtedy tłoczek pójdzie do środka, czy uszczelnienie nie spotka się z krawędzią obrabianą lub tłoczek z dnem pompy i go zgnieciesz.

Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka

 

wiem, właśnie nie bez powodu jest podana wysokość pedału sprzęgła w ESM i to jest parametr do ustawiania...

 

To wracam do pytania, czy jak nie ma wycieków... to wymiana pompy/wysprzęglika coś zmieni ?

mogę też wyciagnąć jedno i drugie, rozebrać, wymienić gumki i poskładać z nowym płynem ...

/e12


Użytkownik egon12 edytował ten post 09:18, 01.09.2022

  • 0

#84 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8875 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 09:39, 01.09.2022

Zacznij od rozebrania i wyczyszczenia, można na nowych gumkach. W wysprzęgniku zbiera się dużo syfu. Wymiana wg mnie nie ma sensu jak nie ubywa płynu i pompa trzyma ciśnienie.

Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka
  • 0

#85 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:30, 01.09.2022

Zacznij od rozebrania i wyczyszczenia, można na nowych gumkach. W wysprzęgniku zbiera się dużo syfu. Wymiana wg mnie nie ma sensu jak nie ubywa płynu i pompa trzyma ciśnienie.

Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka

 

tak się zastanawiam, jak to zrobić, żeby się nie narobić :)

da sie wyjechać samymi tłoczkami bez wyciagania wysprzęglika i pompy ? pewnie syf się przy nich zbiera ....

 

update: regulacja - następne podciągniecie pedału sprzęgła do góry i więcej tłoczka w pompę, na razie temat uzdrowiło. Czeka mnie jednak porządy przegląd pompy i wysprzęglika. Jak to nie pomoże na dłuższą metę, zostaje sprzęgło.

 

/e12


Użytkownik egon12 edytował ten post 08:14, 02.09.2022

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, sprzęgło, lewarek, regulacja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq