Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Regulacja pedału sprzęgła i biegów.

VIII sprzęgło lewarek regulacja

Najlepsza odpowiedź przemkowal , 22:20, 11.12.2016

Dla potomnych

 

Regulacja odbywa się przez zluzowanie nakrętki 33 i kręcenie trzpieniem.

Jeśli pedał za wysoko - wkręcamy trzpień w nakrętkę  z łącznika nr 3

Jeśli pedał za nisko - wykręcamy trzpień  w nakrętkę z łącznika nr 3 

 

OBOWIĄZKOWO

musi pozostać luz na trzpieniu.

Jako ułatwienie - trzpieniem nr 8 powinno się dać obrócić  a luzu musi zostać minimum 0,5mm.

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
84 odpowiedzi w tym temacie

#16 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 15:01, 22.12.2013

u mnie jest dokładnie to samo co u Ciebie, i dodatkowo w dieslu mamy samoregulujące się sprzęgło to raczej w sprzęgle bym nie szukał przyczyny zgrzytów przy wrzucaniu biegów, tym bardziej jeśli nie "bierze" (wysprzęgla) przy samej podłodze.

Dołączona grafika

Dołączona grafika
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#17 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 15:14, 22.12.2013

Nie wierzę ,że to jest normalne aby pedał był tak wysoko i na pewno da się to wyrównać...... a przynajmniej trochę go opuścić
  • 0
                       

#18 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 15:19, 22.12.2013

ale to w niczym nie przeszkadza, bo przecież dwiema różnymi nogami to naciskasz :-D . podejrzewam że można by coś na siłę podregulować, ale skoro auto było do tej pory skrupulatnie serwisowane w aso to nie wydaje mi się żeby tego nie zauważyli.

ps. poza tym jak opuścisz w dół ten pedał, to sprzęgło może zacząć się ślizgać więc lepiej tego nie ruszać.
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#19 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 15:23, 22.12.2013

Pewnie zauważyli ale mają to w dup.e :-)
Mnie to by irytowało ale do wszystkiego można się przyzwyczaić
  • 0
                       

#20 lanos1781

lanos1781
  • Forumowicz
  • 134 postów
  • Skąd:CW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:24, 22.12.2013

u mnie jest dokładnie to samo co u Ciebie, i dodatkowo w dieslu mamy samoregulujące się sprzęgło to raczej w sprzęgle bym nie szukał przyczyny zgrzytów przy wrzucaniu biegów, tym bardziej jeśli nie "bierze" (wysprzęgla) przy samej podłodze.

Obrazek

Obrazek



Dzieki Wielkie :ok
Ty masz nowe sprzęgło (a przynajmniej niedawno wymieniane),wiec skoro na nowym sprzegle tak jest to sprzegła nie ma co tykac narazie.
Ciekawe czy wysprzeglik (bo tak sie nazywa to co popycha pedal sprzegla,czy na dzwigni tloczka ma regulacje.

O tej samoregulacji też myślałem.Ale samoregulacja jest w sprzęgle.A ty skoro masz nowe sprzęgło to i regulacja nie jest już przy końcu.
Swoja droga,kiedyś ktoś tu pisał i mam fotki urządzenia do kasowania tej samoregulacji podczas wymiany sprzęgła (jeśli wymianiamy np. sama tarcze,gdy wymieniamy komplet to podobno nic prócz standardowego centrowania nie trzeba robić.)

A koledzy posiadający accordy,czy u was nie ma takich dysproporcji wyskości?
  • 0

#21 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 15:27, 22.12.2013

Regulujesz na tym czujniku żeby tak wysoko nie szedł pedał i na pompie ( tym niby wysprzęgliku co piszesz) powinna być regulacja żeby znowu pozostał luz
  • 0
                       

#22 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 15:32, 22.12.2013

wysprzęlik jest na 99% procent hydrauliczny więc teoretycznie mógłby być zapowietrzony ale to tak jak mówiłem w takim przypadku sprzęgło brało by na samym dole, a jak Ci bierze mniej więcej w połowie to raczej nie wysprzęglik.
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#23 lanos1781

lanos1781
  • Forumowicz
  • 134 postów
  • Skąd:CW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:35, 22.12.2013

Regulujesz na tym czujniku żeby tak wysoko nie szedł pedał i na pompie ( tym niby wysprzęgliku co piszesz) powinna być regulacja żeby znowu pozostał luz


Wydaje sie to logiczna,bo skoro opór na sprzęgle czuć podpiero jak zaczyna być na wysokości pedału hamulca to chyba ten skok jałowy jest zbyt duży.
Musze, popatrzeć i z miarką pomierzyć od ilu cm lapie,ile jest skoku jałowego itp.
Trochę mi to przeszkadza,bo honda jako samochod 3 w rodzinie jest uzytkowana okazjonalnie.A pozostale samochody nie maja takich ,,sprzegiel" ,więc troche denerwuje to.


PS. Trochę z innej bajki,czy jak łączymy się hds-em to za każdym razem trzeba wpisywać przebieg auta?Bo jak mi się łaczy to klikam ,,wybierz nowy pojazd".
Nie wiem,może powinienem kliknąć coś innego?
  • 0

#24 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 16:00, 22.12.2013

Trochę z innej bajki,czy jak łączymy się hds-em to za każdym razem trzeba wpisywać przebieg auta?Bo jak mi się łaczy to klikam ,,wybierz nowy pojazd". Nie wiem,może powinienem kliknąć coś innego?


pewnie nie trzeba wpisywać dokładnego przebiegu , ale ja zawsze to wpisuje :mrgreen: , no i na początku musisz kliknąć wybierz nowy pojazd

ps. ja paru osobom dałem sie przejechać autem i nikt nie wspomniał nawet o tym pedał sprzęgła że jest za wysoko, ja nawet tego nie zauważyłem, a dopiero teraz jak mi o tym powiedziałeś ;-)
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#25 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 16:20, 22.12.2013

Regulujesz na tym czujniku żeby tak wysoko nie szedł pedał i na pompie ( tym niby wysprzęgliku co piszesz) powinna być regulacja żeby znowu pozostał luz


Wydaje sie to logiczna,bo skoro opór na sprzęgle czuć podpiero jak zaczyna być na wysokości pedału hamulca to chyba ten skok jałowy jest zbyt duży.
Musze, popatrzeć i z miarką pomierzyć od ilu cm lapie,ile jest skoku jałowego itp.
Trochę mi to przeszkadza,bo honda jako samochod 3 w rodzinie jest uzytkowana okazjonalnie.A pozostale samochody nie maja takich ,,sprzegiel" ,więc troche denerwuje to.


PS. Trochę z innej bajki,czy jak łączymy się hds-em to za każdym razem trzeba wpisywać przebieg auta?Bo jak mi się łaczy to klikam ,,wybierz nowy pojazd".
Nie wiem,może powinienem kliknąć coś innego?

Jak jest duży jałowy skok to możesz samym tym czujnikiem go zmniejszyć ale pozostawiając oczywiście trochę luzy ...i może ci to już wystarczy ... 3 minuty roboty :-)
  • 0
                       

#26 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 17:16, 22.12.2013

może specjalnie jest taki duży luz zrobiony, żeby nie jeździć nieświadomie na półsprzęgle, bo i tak wiadomo że w dieslu sprzęgło jest kiepskiej jakości. ;-) , a nieraz zdarza się, szczególnie w kobiecym wykonaniu że noga pani siedzi ciągle na sprzęgle :-D
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#27 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 17:43, 22.12.2013

Może :-) ..ale podejrzewam ,że jest też regulacja przy pompie w samochodzie i można wyregulować pedał żeby był na równo i miła taki sam luz jałowy jak miał wcześniej
  • 0
                       

#28 lanos1781

lanos1781
  • Forumowicz
  • 134 postów
  • Skąd:CW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:40, 23.12.2013

Troche szukajac natrafilem na regulacje sprzegla w crv II,ale chyba benzyna
http://translate.goo...763XJrJw#153616

Tutaj na rosyjskim forum,ktos widac ma instrukcje serwisowa do crv III (szkoda,ze nie znam jezyka,bo chetnie tez bym taka instrukcje sciagnal)
http://translate.goo...lla:pl:official
  • 0

#29 fullrespect

fullrespect
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Leicester
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:198
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:11, 15.04.2015

scorpion - rozumiem ze bez powodzenia skoro sie nie odezwales ? U mnie dwójka opornie wchodzi.


  • 0

#30 rhomek

rhomek
  • Forumowicz
  • 100 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:50, 20.04.2015

co do pedału sprzęgła to powinno mniej więcej w połowie brać, jeśli wysoko bierze to może znaczyć że sprzęgło jest zużyte i w pewnym momencie zacznie się ślizgać, jeśli bierze przy samej podłodze lub nie wysprzęgla tzn. że coś z dociskiem sprzęgła, wysprzęglikiem lub regulacją sprzęgła. oczywiście uszkodzona skrzynia (np. synchronizatory) również może być przyczyną problemów z przełączaniem biegów.

 

Wydawalo mi sie ze oznaka konczacego sie sprzegla jest wlasnie branie przy samej podlodze czy nie tak? No i twardosc. U mnie bierze przy samej podlodze i z tego co wiem to powoli sie konczy, choc jeszcze nie slizga.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, sprzęgło, lewarek, regulacja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq