Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Regulacja pedału sprzęgła i biegów.

VIII sprzęgło lewarek regulacja

Najlepsza odpowiedź przemkowal , 22:20, 11.12.2016

Dla potomnych

 

Regulacja odbywa się przez zluzowanie nakrętki 33 i kręcenie trzpieniem.

Jeśli pedał za wysoko - wkręcamy trzpień w nakrętkę  z łącznika nr 3

Jeśli pedał za nisko - wykręcamy trzpień  w nakrętkę z łącznika nr 3 

 

OBOWIĄZKOWO

musi pozostać luz na trzpieniu.

Jako ułatwienie - trzpieniem nr 8 powinno się dać obrócić  a luzu musi zostać minimum 0,5mm.

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
84 odpowiedzi w tym temacie

#1 lanos1781

lanos1781
  • Forumowicz
  • 134 postów
  • Skąd:CW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:47, 20.12.2013

Fakt,ze mam crv 2.2 i-cdti,ale wszystko pewnie to samo co w accordzie.
Moglby ktos tutaj napisac,badz wkleic jakis manual jak sie reguluje lewarek zmiany biegow (na zimno 2ka ciezko wchodzi czasem,a 1ka gdy cieply).

Oraz wyskosc pedalu sprzegla,ile powinno brac itp.
:B


  • 0

#2 honda-expert

honda-expert
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:45, 20.12.2013

jak sie reguluje lewarek zmiany biegow

Jak dobrze pamiętam to nie ma tam regulacji, wymienia się zużyte elementy układu lewarek-wybierak
O pedale sprzęgła widziałem posty na tym forum trzeba poszukać. Ze swojego doświadczenia odradzam regulacje pedału sprzęgła. Jeżeli żaden grotołaz nie dłubał przy tym oraz sprzęgło było wymieniane przez fachowców nie ma takiej potrzeby. Może po prostu przyszedł czas na wymianę sprzęgła!
  • 0

#3 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 19:54, 20.12.2013

co do pedału sprzęgła to powinno mniej więcej w połowie brać, jeśli wysoko bierze to może znaczyć że sprzęgło jest zużyte i w pewnym momencie zacznie się ślizgać, jeśli bierze przy samej podłodze lub nie wysprzęgla tzn. że coś z dociskiem sprzęgła, wysprzęglikiem lub regulacją sprzęgła. oczywiście uszkodzona skrzynia (np. synchronizatory) również może być przyczyną problemów z przełączaniem biegów.
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#4 lanos1781

lanos1781
  • Forumowicz
  • 134 postów
  • Skąd:CW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:05, 20.12.2013

co do pedału sprzęgła to powinno mniej więcej w połowie brać, jeśli wysoko bierze to może znaczyć że sprzęgło jest zużyte i w pewnym momencie zacznie się ślizgać, jeśli bierze przy samej podłodze lub nie wysprzęgla tzn. że coś z dociskiem sprzęgła, wysprzęglikiem lub regulacją sprzęgła. oczywiście uszkodzona skrzynia (np. synchronizatory) również może być przyczyną problemów z przełączaniem biegów.



Generalnie pedał sprzęgła mam dużo wyżej niż pozostałe pedały.Czy bierze wysoko -tzn jak zmieniam bieg i odpuszczam sprzęgło to łapie ,,ciąg" dopiero pod koniec skoku pedała?
  • 0

#5 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 20:08, 20.12.2013

tak, "wysoko" tzn. jak już go puszczasz. no i pedał sprzęgła jest wyżej niż gazu.
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#6 lanos1781

lanos1781
  • Forumowicz
  • 134 postów
  • Skąd:CW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:08, 20.12.2013

jak sie reguluje lewarek zmiany biegow

Jak dobrze pamiętam to nie ma tam regulacji, wymienia się zużyte elementy układu lewarek-wybierak
O pedale sprzęgła widziałem posty na tym forum trzeba poszukać. Ze swojego doświadczenia odradzam regulacje pedału sprzęgła. Jeżeli żaden grotołaz nie dłubał przy tym oraz sprzęgło było wymieniane przez fachowców nie ma takiej potrzeby. Może po prostu przyszedł czas na wymianę sprzęgła!


Kurde niecale 120tys. km.
Ja o to sprzęgło dmucham i chucham. do 2tys. obrotów gazem operuje jak emeryt.Sprzęgło do tej pory uślizgu nie miało ( a może nie dałem mu szansy ku temu, nie wiem).
Niestety poprzednia właścicielka z racji starszego wieku pewnie już nie była taka dobra dla niego.

[ Dodano: 2013-12-20, 20:09 ]

tak, "wysoko" tzn. jak już go puszczasz. no i pedał sprzęgła jest wyżej niż gazu.


Czyli szykować się powoli na kosztowny wydatek związany z wymiana kompletu sprzęgła?
  • 0

#7 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 20:15, 20.12.2013

jak chcesz sprawdzić czy sprzęgło się ślizga, to na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu auta jedź ok 90km/h na ok 1500 - 2000 obrotów na minute silnika na 6 biegu i nagle wciśnij gaz do dechy i jak sprzęgło ma się ślizgać to właśnie w tym momencje będzie. Ja w swoim crv miałem wymienione samo sprzęgło przy 110tys km i koszt w aso ok 1500zł.
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#8 lanos1781

lanos1781
  • Forumowicz
  • 134 postów
  • Skąd:CW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:25, 20.12.2013

jak chcesz sprawdzić czy sprzęgło się ślizga, to na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu auta jedź ok 90km/h na ok 1500 - 2000 obrotów na minute silnika na 6 biegu i nagle wciśnij gaz do dechy i jak sprzęgło ma się ślizgać to właśnie w tym momencje będzie. Ja w swoim crv miałem wymienione samo sprzęgło przy 110tys km i koszt w aso ok 1500zł.



A te 1500 to cena za robotę czy części?
Ciekawe za sama robotę ile biorą?
Bo sprzęgła,które za chwile padnie nie widzi mi się zakładać (tylko z UK brać szportowe)

Hmmm dość ekstremalny test,ale może coś takiego zrobię.U mnie mało kiedy jeżdżę na 6tce (bo wg. mnie prędkość powinna oscylować >110km/h, a takich dróg u mnie nie za dużo.)

Ale na 4/5 biegu przy obrotach 2300 w górę robiło się pedał w podłogę i na razie efektu poślizgu nie było.
  • 0

#9 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 20:38, 20.12.2013

robocizna 1000zł
łożysko sprzęgła 98zł
smar 14zł
zestaw sprzęgła 611zł

z tym że sprzęgło założone niby poprawione (wzmocnione) o symbolu 22105PGE325, a oryginalnie było 22105PGE305.

ps. w teście na uślizg sprzęgła bardzo ważne jest aby silnik był zimny.
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#10 west

west
  • Klubowicz
  • 2304 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-s
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 29
Super

Napisano 20:42, 20.12.2013

Ja wymieniałem sprzęgło w środę poza ASO ale przez mechaników z ASO Hondy wiec jak coś polecam tych Panów , w sumie byle komu bym nie dał tego robić i cena też niższa
  • 0
<p>Nie sprawdzam numerów VIN . Nie sprawdzam cen części .Nie polecam nikogo ani niczego <br>
​Po prostu nie mam czasu ......................................<br>
Pozdrawiam , co złego to nie ja</p>

#11 lanos1781

lanos1781
  • Forumowicz
  • 134 postów
  • Skąd:CW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:46, 20.12.2013

robocizna 1000zł
łożysko sprzęgła 98zł
smar 14zł
zestaw sprzęgła 611zł

z tym że sprzęgło założone niby poprawione (wzmocnione) o symbolu 22105PGE325, a oryginalnie było 22105PGE305.

ps. w teście na uślizg sprzęgła bardzo ważne jest aby silnik był zimny.


Jak na drodze jutro będzie ok,to postaram się wykonać ten test.

Ps. Zakładając najgorszą opcję,tzn sprzęgło zacznie się ślizgać.
To czy jeżdżenie tak,aby unikać tych uślizgów można przeciągnąć w czasie wymianę sprzęgła bez jakiś negatywnych skutków?
  • 0

#12 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 21:01, 20.12.2013

no raczej można przeciągać jak się nie jeździ na uslizgu, z tym że jazda na ślizgającym się sprzęgle może spowodować uszkodzenie dwumasy ze względu na przegrzanie całego sprzęgła i jakiś smar niby z dwumasy wypłynie.
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#13 lanos1781

lanos1781
  • Forumowicz
  • 134 postów
  • Skąd:CW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:03, 20.12.2013

no raczej można przeciągać jak się nie jeździ na uslizgu, z tym że jazda na ślizgającym się sprzęgle może spowodować uszkodzenie dwumasy ze względu na przegrzanie całego sprzęgła.


No nic jutro/niedzielę zrobię test.Później będę myśleć co dalej.
Wymienię płyn sprzęgła -- tam zwykłe dot 4 się stosuje?
Napisze co wyszło po teście.
Dzięki Panowie za pomoc :ok
  • 0

#14 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 21:12, 20.12.2013

płyn do sprzęgła Honda Brake Fluid lub zwykły DOT4
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#15 lanos1781

lanos1781
  • Forumowicz
  • 134 postów
  • Skąd:CW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:57, 22.12.2013

Wiec test zrobiony i sprzęgło się nie ślizga, leniwie (wysoki bieg i niskie obroty) i prędkość i obroty rosły razem - a pedał gazu był wciśnięty do oporu.
Inna rzecz mnie zastanawia,czemu ten pedał sprzęgła jest tak wysoko.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Co dziwne,ręką naciskając pedał czuć brak oporu aż praktycznie do momentu gdy pedał sprzęgła zrówna się z pedałem hamulca


Dołączona grafika



Tam nad pedałem sprzęgła jest jakis czujnik z regulacją docisku,regulcja jest na 0.Wiec moze nia trzeba troche pedal do dolu przykrecic?

Dołączona grafika

Dołączona grafika
Maxell mógłbyś spr jak jest u ciebie?Czy ten czujnik też jest tak wykręcony i jak kształtuje się wysokość pedału sprzegła?

Kurde już zbytnio nie wiem jak to ugryźć koledzy może macie jakieś pomysły?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, sprzęgło, lewarek, regulacja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq