Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

ksenon raz działa raz nie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#16 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 18:39, 02.03.2015

Dzisiaj po 3 miesiecznej przerwie znow nie zapalil sie xenon(dopiero po paru probach udalo sie go odpalic). Mam pytanie czy ten zaplonnik to ori czy jakis zamiennik?

http://allegro.pl/st...5086921501.html


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#17 jerry69

jerry69
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Czeladź
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:42, 14.03.2019

Dzisiaj po 3 miesiecznej przerwie znow nie zapalil sie xenon(dopiero po paru probach udalo sie go odpalic). Mam pytanie czy ten zaplonnik to ori czy jakis zamiennik?

http://allegro.pl/st...5086921501.html


czesc  :duch:

 

ja mam natomiast taki problem ze moj lewy ksenon gasnie po pewnym czasie jazdy. i teraz zeby go zapalić trzeba wyłączyć i włączyc swiatła jeszcze raz. ksenon zapala sie i znowy swieci przez pewien czas aby ponownie kiedys tam zgansąć.

wydaje mi sie również ze po zapaleniu swieci on jasniejszym switłem niz ten prawy który działa cały czas.

 

czy ktos z Was spotkał sie z czyms takim i ma jakis pomysł na rozwiązanie tematu?


  • 0

#18 Szmugler

Szmugler
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:40, 29.04.2019

czesc  :duch:

 

ja mam natomiast taki problem ze moj lewy ksenon gasnie po pewnym czasie jazdy. i teraz zeby go zapalić trzeba wyłączyć i włączyc swiatła jeszcze raz. ksenon zapala sie i znowy swieci przez pewien czas aby ponownie kiedys tam zgansąć.

wydaje mi sie również ze po zapaleniu swieci on jasniejszym switłem niz ten prawy który działa cały czas.

 

czy ktos z Was spotkał sie z czyms takim i ma jakis pomysł na rozwiązanie tematu?

 

Spróbuj zamienić palniki (startery) stronami. Lewy na prawy i prawy na lewy. Trochę kombinacji potrzeba. Jeżeli będzie taki sam objaw to przetwornica jest do wymiany. Ta pod lampą. Sprawdź czy gniazda w palnikach nie są nadpalone (mogą nie kontaktować z żarnikiem). Sprawdź czy żarniki (żarówki D2S) prawidłowo są zamontowane w soczewkach i czy "masa" jest odpowiednio połączona od palników (starterów) - różnie to nazywają. Mam to samo u siebie. Oddałem samochód do elektryka, ale elektryk "paproch"...

 

Chyba sam się tym zajmę.

Bez sensu wydawanie pieniędzy na "specjalistów". Nawet w autoryzowanej stacji. Już widzę, że sam będę musiał poświęcić czas na naprawę tej lampy. Kilkaset złotych psu na budę.  


  • 0

#19 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:22, 30.04.2019

czesc  :duch:

 

ja mam natomiast taki problem ze moj lewy ksenon gasnie po pewnym czasie jazdy. i teraz zeby go zapalić trzeba wyłączyć i włączyc swiatła jeszcze raz. ksenon zapala sie i znowy swieci przez pewien czas aby ponownie kiedys tam zgansąć.

wydaje mi sie również ze po zapaleniu swieci on jasniejszym switłem niz ten prawy który działa cały czas.

 

czy ktos z Was spotkał sie z czyms takim i ma jakis pomysł na rozwiązanie tematu?

 

 

Ja bym zaczął od najprostszych rzeczy - pada żarnik.

Zamień stronami same żarniki - jak usterka "pójdzie za nim" to zostaw w spokoju startery i przetwornice...

 

/e12


  • 0

#20 Szmugler

Szmugler
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:13, 30.04.2019

Ja bym zaczął od najprostszych rzeczy - pada żarnik.

Zamień stronami same żarniki - jak usterka "pójdzie za nim" to zostaw w spokoju startery i przetwornice...

 

/e12

 

To niestety nie będzie kwestia żarników... ale warto od tego zacząć jak egon12 radzi :(

 

Jeżeli nikt wcześniej nie ruszał u Ciebie żarników (żarówek D2S) to prawdopodobnie awaria jest związana z przetwornicą lub palnikami (starterami). U mnie wszystko działało dobrze. Do momentu wyjęcia żarnika z lewej lampy. Miałem powód i wyjąłem go z lampy. Od tego momentu wariuje mi ten reflektor. Raz się zapala a raz nie. Oddałem do elektryka. Niby wymienił przetwornicę. Nadal widzę, że czasami nie odpala ta lampa. Wydałem kilkaset złotych, a objaw pozostał. Rzadko zdarza się żeby nie zapalił, ale zdarza się. Warto obserwować na bieżąco.

 

Nie każdy jest w stanie to zrobić sam. Nie każdy ma warunki by samemu to zrobić. Ja postaram się następnym razem zrobić to we własnym zakresie. Denerwuje mnie to od miesiąca czasu.

 

Moim zdaniem. Zostaw żarniki w gniazdach i spróbuj zamienić palniki. Jeżeli będzie tak samo, zmień żarniki stronami. Palniki oczywiście wsadź tak jak były. Jeżeli już kupować przetwornicę to nową. Może być zamiennik. W ASO ceny są dość wysokie.

 

I radzę stosować żarniki oryginalne. Te chińskie się nie nadają. 


Użytkownik Szmugler edytował ten post 21:49, 30.04.2019

  • 0

#21 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 05:34, 01.05.2019

Moim zdaniem. Zostaw żarniki w gniazdach i spróbuj zamienić palniki.

Według mnie dziwna teoria - z nie ruszaniem jarzników, przecież to najszybszy i najłatwiejszy sposób na sprawdzenie, ponadto u jerry69 usterka już jest, więc należałoby zacząć właśnie od tego, zwłaszcza że można zrobić to bez ściągania zderzaka.

Dlatego, tak jak napisał egon12 - zacząłbym od sprawdzenia jarzników.
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#22 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 15:49, 01.05.2019

Przełożenie żarników to 10 minut bez demontażu zderzaka. A samo zdjęcie zderzaka nawet dla osoby która robi to pierwszy raz to 20 minut na spokojnie:)

 

http://www.accordklu...ktory/?p=950736

 

Niestety często uszkodzeniu ulegają startery lub z powodu wilgocie same przetwornice.

Więcej znajdziesz tutaj:

http://www.accordklu...tania/?p=965258

http://www.accordklu...rniki/?p=950854

http://www.accordklu...racje/?p=954201

 

Powodzenia:)


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#23 jerry69

jerry69
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Czeladź
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:33, 06.05.2019

Przełożenie żarników to 10 minut bez demontażu zderzaka. A samo zdjęcie zderzaka nawet dla osoby która robi to pierwszy raz to 20 minut na spokojnie:)

 

http://www.accordklu...ktory/?p=950736

 

Niestety często uszkodzeniu ulegają startery lub z powodu wilgocie same przetwornice.

Więcej znajdziesz tutaj:

http://www.accordklu...tania/?p=965258

http://www.accordklu...rniki/?p=950854

http://www.accordklu...racje/?p=954201

 

Powodzenia:)


no wiec sprawę załatwiłem tak ze zakupilem dwa zarniki OSRAMA i wymieniłem w ASO 

i wszystko  jest ok, jeden zarnik padł po prostu

operacja trwała 40 minut i kosztowała 140 zł brutto

 


  • 0

#24 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:37, 06.05.2019

no wiec sprawę załatwiłem tak ze zakupilem dwa zarniki OSRAMA i wymieniłem w ASO 

i wszystko  jest ok, jeden zarnik padł po prostu

operacja trwała 40 minut i kosztowała 140 zł brutto

 

aaaa nie mówiłem :P u mnie było tak samo ... raz sie zapalał raz nie ... po zamianie miejscami usterka poszła za nim.

Nim wybrałem nowe żarniki :) to zdążył przejść w kolor niebieski, później mrugał, a później się wyłączył całkowicie.

4 dni i było po nim.

/e12


  • 0

#25 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 16:11, 06.05.2019

no wiec sprawę załatwiłem tak ze zakupilem dwa zarniki OSRAMA i wymieniłem w ASO 

i wszystko  jest ok, jeden zarnik padł po prostu

operacja trwała 40 minut i kosztowała 140 zł brutto

 

Długo coś im zeszło w tym ASO :) w 15 minut byś sam żarniki sobie zmienił, a 140 przeznaczył że dobrą łychę :)

No ale ważne że zrobione. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq