Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wahacze górne tył - ogarnięte!

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
61 odpowiedzi w tym temacie

#1 Beef

Beef
  • Forumowicz
  • 724 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Turas
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 22:58, 17.12.2013

Czy ktokolwiek wymieniał wahacze 18/19 z rysunku poniżej?

Dołączona grafika

Nie spotkałem się z zamiennikiem ( chyba że słabo szukałem ), oryginał to wydatek ponad 600 zeta za szt, tulejka jest chyba dostępna a jak ma się sprawa ze sworzniem? Musze zdjąć koło i zorientować się czy jest wymienny.

[ Dodano: 2013-12-19, 22:08 ]
Popytałem w kilku miejscach i nikt nie jest w stanie znaleźć jakiegokolwiek zamiennika. Myślę że trzeba będzie rzeźbić czyli postanowiłem kupić dwa takie wahacze i dobrać no nich sworznie. Rozmawiałem z człowiekiem w Motorsystemie i powiedział że chyba w jakiejś Preludzie jest podobny problem że wahacza nie ma w zamienniku, nie ma w ofercie sworznia ale ludzie dopasowują z civiców więc jest nadzieja że do Accorda też da się coś dorzeźbić :-)
Na razie muszę znaleźć odpowiednie wahacze-używki i lecimy z tematem ;-)

EDIT-------------------->

Zacząłem całą operację od zakupu używanych wahaczy. Jak najtaniej, aby całe i proste. Trafiłem po 20 zł na allegro prawą i lewą stronę. A oto pacjent:
Dołączona grafika

Sworzeń został wybity młotkiem, ważne aby podłożyć coś pod wahacz tak, aby obejmował kołnierz sworznia.
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Po wyjęciu sworznia zdobyłem wymiary:

Średnica sworznia - 35mm
Wysokość kołnierza w wahaczu- 10mm
Rozmiar stożka: od 13mm w najwęższym miejscu do 14mm w najgrubszym

Sworzeń dobrałem z katalogu Dokuji numer TL0192. Wymiary:
Średnica - 35,5mm
Wysokość od kołnierza do segera ( zamiennik ma seger, oryginał niema ) - 10mm
Stożek zgodny z oryginałem

Sworzeń w oryginale jest kierunkowy zaś w zamienniku nie. Jak to się będzie sprawowało to będę miał okazję przetestować na sobie :-)

Swożeń po wciśnięciu pasował idealnie, seger został zapięty.

Tulejkę dobrałem też z katalogu Dokuji numer katalogowy TU0439. Tuleja jest dwustopniowa i wymiarami zgodna z oryginałem:
Długość całkowita - 50mm
Długość od ramienia do ramienia - 31mm
Średnica: z jednej strony 37mm, z drugiej 38mm
średnica wewnętrzna 12mm

WAŻNE: tulejka jest stopniowa dlatego też należy wyprasować ją w odpowiednią stronę aby nie zniszczyć otworu w wahaczu. Podczas wyprasowywania napotkałem jeszcze na jeden problem mianowicie wahacz zbudowany jest z dwóch ramion, które potrafią się deformować podczas wyciskania. Dlatego też u tokarza dorobiłem taki pierścionek, który włożyłem pomiędzy ramiona aby te się nie deformowały. Wymiary pierścionka:
Grubość - 24mm
Średnica wew - 43mm
Średnica zew -53mm

Wygląda to tak:
Dołączona grafika

Po zamontowaniu wszystkich gratów wygląda to tak:
Dołączona grafika

Zaczynamy wyjmowanie tego dziada :mrgreen: Odkręcamy koło i odkręcamy nakrętkę ze sworznia. Kilka młotków na zwrotnicę i sworzeń powinien sam wyskoczyć. Ważne aby zapamiętać w jakiej pozycji jest wahacz po wyskoczeniu ze zwrotnicy gdyż w takiej samej należy go ustawić. Teraz odkręcamy tulejkę. Odkręcamy śrubę a nie nakrętkę ponieważ nakrętka jest na stałe o czym dowiedział się połamany na niej klucz płaski :-P Aby ruszyć śrubę zmontowałem pokrętło z przedłużką i przegubem gdyż prosta nie podejdzie. Przełożyłem taki zestaw jak na foto:
Dołączona grafika

Jak już się ruszy śruba to wystarczy płaski klucz 17. Ja dla zwiększonego komfortu pracy :mrgreen: użyłem płaskiego z treszczotką. Jak już wyjęliśmy dziada, wkładamy "nowego". Śrubę posmarowałem smarem grafitowym aby sie nie zapiekał w tulei. I tak nie powinna się zapiec ale strzeżonego Pan Bóg strzeże ;-) Dokręcając ustawiam wahacz w takiej pozycji, w jakiej się ustawił jak wystrzelił ze zwrotnicy. Jak już dociśniemy śrubę to bierzemy się za sworzeń. Trzeba trochę siły aby napchnąć zwrotnicę a jak ktoś za dużo jej nie ma to najlepiej robić to we dwie osoby gdzie jedna napycha druga trafia sworzniem w zwrotnicę. Samemu jest ciężko ale wykonalne. Jak już trafiliśmy to teraz dokręcanie i powinno wyglądać to tak:
Dołączona grafika

Skoro wszystko dokręciliśmy to stawiamy na koło i jazda.

Można dobierać sworznie i tuleje z innych firm ale z Dokuja pasowały idealnie. Można kupić tuleje Dokuja i dać do wypełnienia poliuretanem. Sworzeń można zapewne dopasować z innej firmy i jak ktoś coś znajdzie to dawać znać :ok

I tak zamiast 620 zł za szt wydałem w sumie blisko 300 zł za 2 szt razem z przesyłkami i dorabianiem pierścionka. Na jak długo to wystarczy to się okaże w praniu ;-)
  • 0

 


#2 ASTERIXMIX

ASTERIXMIX
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:OKOLICE WARSZAWY
  • Silnik:K24
  • Wersja:MUGEN
  • KM:200 może z plusem
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 02:50, 02.03.2014

i Jak sytuacja wygląda na dzień dzisiejszy   ??      działa ?? :czytaj:


  • 0
ASTERIXMIX

#3 Beef

Beef
  • Forumowicz
  • 724 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Turas
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:58, 02.03.2014

Byłem we czwartek na sprawdzenie zawieszenia bo coś pukało z tyłu jednak okazał się to być łącznik stabilizatora. Sworznie jak i tuleje jak narazie robią robotę a jeżdżę miesiecznie około 1000 km po średniej jakości drogach. Znalazłem jednak inne sworznie z firmy CTR chyba jdmshop ma takie i teoretycznie pasują wymiarami, są też w katalogu Ruville'a sworznie, które też teoretycznie pasują wymiarami więc jak Dokuje się wytłuką to pokombinuję z tymi CTR a tuleje wyślę do wypełnienia poliuretanem. Jak ktoś ma jakiś dobrze zaopatrzony sklep z częściami lub znajomości w intercarsie to zawsze może zajść z suwmiarką na magazyn i pomierzyć sworznie. Wymiary oryginału podałem w pierwszym poscie 


  • 0

 


#4 rzeski

rzeski
  • Klubowicz
  • 475 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:02, 04.03.2014

Bardzo fajnie opisana robota !

Proponujue wrzucic to do dzialu "zrob to sam" aby i inni w przyszlosci skorzystali na Twojej wymianie :P


  • 0
<p>Moja była Hania: <a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...-str-2/</a></p>
<p><span style="font-size:18px;">Obecna Hania TYPE S 2.4:</span> <a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...lack-sedan/</a>

#5 Beef

Beef
  • Forumowicz
  • 724 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Turas
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:43, 25.05.2014

23.05 sprawdzałem zawieszenie. Dokuje dają radę. Żadnych luzów i innych niepokojących zachowań także nie jest ok zważywszy na to że drogi mamy takie jakie mamy no i teraz dochodzi jazda na 18" i niskim profilu


  • 0

 


#6 Beef

Beef
  • Forumowicz
  • 724 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Turas
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:19, 14.11.2014

12.11 kolejne sprawdzenie zawieszenia. "Kombinowane" wahacze są ok, nic nie stuka, żadnego luzu także myślę że te elementy z Dokuji mogę polecić zważywszy na jazdę przez cały sezon na 18" po średniej jakości drogach.


  • 0

 


#7 buamazur

buamazur
  • Forumowicz
  • 106 postów
  • Skąd:Lublin i okolice
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:57, 22.11.2014

Wrzucaj kolego temat do działu "zrób to sam". Niebawem wymieniam wszystkie tuleje w zawieszeniu na poliuretan i sprawdzę jaki u mnie stan tych sworzni, w razie czego wiem, że można same sworznie wymienić, dzięki


  • 0

#8 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:10, 29.03.2015

Sworzeń w oryginale jest kierunkowy zaś w zamienniku nie.

 


 

Dokuji również jest kierunkowy ale w przeciwieństwie do oryginały nie jest oznaczony na kołnierzu ale po zdjęciu gumy widać że jest kierunkowy. Poza tym nie pasuje tak dokładnie. W skrajnych wychyleniach wahacz opiera się o zwrotnicę i boję się że może się uszkodzić. Po prostu trzpień jest krótszy i węższy niż oryginał przez co wchodzi głębiej w zwrotnicę.


  • 0

#9 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:02, 11.04.2015

UWAGA - nie kupujcie tego gówna, bo te sworznie są "do kuja" nie podobne i to tylko zmarnowanie kasy.

 

Tak wyglądają osłony sworznia Dokuji które wymieniłem dwa tygodnie temu. Jest pocięta i porwana przez zwrotnicę.

 

C6nm4W2.png

 

Dzisiaj wymieniłem na sworznie kupione w ASO (jednak można) po 100 zł za sztukę.Sworznie są firmy CTR a numer jest na zdjęciu.

Sworznie dokuja jak wspominałem nie pasują bo mają za krótki sworzeń i cieńszy niż oryginał przez co sworzeń wchodzi bardzo głęboko. Różnicę widać od razu - wahacz opiera się na zwrotnicy:

 

Dokuji         uDTjFGI.jpg

 

CTR            44wQhDa.jpg

 

CTR wchodzi elegancko, wystarczająco ciasno ale jednocześnie można go wpić tuleją pukając w nią młotkiem.

Cały zestaw jest rozłożony więc nie trzeba się babrać ze zdejmowaniem osłony. W zestawie jest smar który nakładamy przed założeniem osłony:

 

AyjWaNT.jpg

 

Oryginał i CTR wychylają się dużo bardziej niż dokuji i widać to na zdjęciu:

 

ZNWa0HC.jpg

 

fsEoRvE.jpg

 

 

Numer katalogowy sworznia:

 

P5oggQP.jpg

 

Sam sworzeń w Dokuji jest nie tylko krótszy o 3 mm od ctr i oryginału ale też cieńszy:

 

C4FZ73t.jpg

 

oDFaZq9.jpg


  • 0

#10 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 19:44, 11.04.2015

Jakie były objawy że wymieniłeś? :)
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#11 grzechh

grzechh
  • Forumowicz
  • 537 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV ES
  • KM:150 147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:RE5 CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:00, 11.04.2015

Sworzeń 15-0534 CTR jest też zakładany do górnego przedniego wachacza, u chłopaków na forum +-55zł
  • 0

Long May You Ran


#12 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:11, 11.04.2015

Jakie były objawy że wymieniłeś? :)

 

Na badaniu wyszło że lewy ma lekki luz więc wymieniłem oba. Przy okazji wymieniłem gumy stabilizatora i chciałem amortyzatory ale śruba ani drgnęła.

 

Sworzeń 15-0534 CTR jest też zakładany do górnego przedniego wachacza, u chłopaków na forum +-55zł

 

Wiem że są w takiej cenie bo nawet wcześniej widziałem je na allegro ale nie wiedziałem czy będą pasować. W ASO powiedzieli że mają ale zobaczyłem że to CTR dopiero jak kupiłem.


  • 0

#13 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 10:50, 04.05.2015

czyli ten sworzeń na tył to ten sam co w przednich wahaczach górnych i wystarczy wybić stary i założyć nowy CTR? dobrze zrozumiałem?


  • 0

#14 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:56, 05.05.2015

Nie wiem czy ten sam, ale tak, wystarczy wybić stary i wbić nowy.


  • 0

#15 dino50

dino50
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:ex
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:combi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:27, 05.06.2015

Mam pytanko czy ktos zamawiał z innej firmy ta tulejke do górnego wachacza??? czy jest wogóle dostepna?????? i czy sa dostepne tulejki do dolnego wachacza???


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq