Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Filtr cząstek stałych

VIII fitr DPF wypalanie wycinanie kreator mocy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
254 odpowiedzi w tym temacie

#31 daniel76

daniel76
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Łowicz
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:44, 31.12.2013

tomtytus jaki jest koszt wycięcia DPF-u i czy mógłbyś polecić warsztat gdzie ci to zrobili
  • 0
daniel76

#32 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:36, 01.01.2014

daniel76, filtr wycinałem w kreatormocy.pl
Wybrałem tą firmę, bo na stronie widać sporo aut klasy premium, w których robili to samo...więc uznałem, że są godni zaufania.
Czy mogę ich polecić - to się okaże po dłuższym okresie użytkowania w każdym razie póki co jest OK.
Koszt: 1500zł
  • 0

#33 neo166

neo166
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:a-chów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:33, 01.01.2014

miał ktoś jakąś inna przyczynę przejścia w tryb awaryjny niż zapchanie filtra ?
jakaś awaria czujnika itp ?
samochód ma 70tys przebiegu i od razu zaświecił się komunikat z wykrzyknikiem

mam do zrobienia trasę około 100km mogę jechać na tym trybie awaryjny ? czy grozi to jakąś poważniejsza awarią ?

jaką firmę zajmującą sie usuwaniem dpf-u ewentualnie byście polecili w okolicy bielska białej?

co sądzicie o pomyśle żeby najpierw usuną filtr mechanicznie i sprawdzić czy wyświetli się błąd ?
  • 0

#34 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:27, 01.01.2014

Ja też miałem od razu taką sytuację, że zaświecił mi się symbol z wykrzyknikiem i to dwukrotnie. Nie wiem, dla czego...ale to chyba kolejny dowód na to, że w Accordzie wypalanie filtra nie działa tak, jak powinno.

Odnośnie wywalenia filtra mechanicznie bez ingerencji w oprogramowanie - tak się nie da.
Przy wylocie i wlocie do filtra są czujniki badające m.in. ciśnienie spalin. Jeśli ciśnienie spalin na wylocie jest niższe niż powinno - komputer wywala błąd.
Jeśli usuniesz filtr to czujniki będą zczytywały zdecydowanie różne wartości od tych, które są z filtrem i na pewno wyskoczy jakiś błąd.

A czy można z komunikatem i ograniczeniem mocy jechać te 100km? Myślę, że nie powinno się nic stać.
  • 1

#35 neo166

neo166
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:a-chów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:55, 02.01.2014

byłem dziś w aso w bielsku
ale niestety mają uszkodzony komputer i nie są w stanie się podpiąć,
objeździłem znajomych elektroników i po wielu próbach zczynania błedów nic im nie wychodziło,
nie było żadnych błędów. Jest to dość dziwne, pewnie mają za cienki sprzęt...
wszyscy jednak zgodnie twierdzili że wypalanie dpf w serwisie jest bardzo niszczące dla silnika i osprzętu z racji wykonywania tej czynności na postoju co o tym sądzicie ?

[ Dodano: 2014-01-03, 21:18 ]
czy komuś z was po wyrzuceniu dpf-u nie działał tempomat?
podobno jest taka przypadłość że po zmianach w ecu nie działa tempomat i nie da sie zrobić innaczej
  • 0

#36 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:31, 04.01.2014

Dziwna sprawa, że mają uszkodzony komputer w ASO.
No i zastanawiam się, jakiej odpowiedzi szukałeś u znajomych podpinając samochód pod komputer: błąd pokazujący zapchany filtr mówi sam za siebie przecież.
Odnośnie szkodliwości wypalania filtra na postoju nie wiem, jak to jest. Temperatura spalin i wydechu drastycznie wzrasta ale ja nie zauważyłem, żeby np włączała się wentylator chłodnicy.
Tempomatu nie sprawdzałem-będę musiał to zrobić bo wcześniej o tym nie pomyślałem a też gdzieś czytałem o takim problemie.
  • 0

#37 neo166

neo166
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:a-chów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:59, 04.01.2014

chciałem usunąć ten błąd żeby wyszedł z trybu awaryjnego i żeby dało się wypalić filtr w normalnych warunkach (drogowych)
jednak okazało że trzeba wejść bezpośrednio do sterownika dpfu a to już nie każdy potrafi
  • 0

#38 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:21, 04.01.2014

Po pojawieniu się symbolu z wykrzyknikiem pozostaje tylko procedura wypalania przez komputer...

ps: sprawdzałem tempomat i działa bez problemów.
  • 0

#39 PITerM77

PITerM77
  • Forumowicz
  • 3 postów
  • Skąd:Piła
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:218
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:22, 06.01.2014

Czy przedłużona gwarancja obejmuje wymianę DPF'a?
  • 0

#40 neo166

neo166
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:a-chów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:40, 06.01.2014

dpf to jest część eksploatacyjna jedynie jego szybsze zużycie może spowodować że po pisaniu do nich zwrócą część kosztów
  • 0

#41 PITerM77

PITerM77
  • Forumowicz
  • 3 postów
  • Skąd:Piła
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:218
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:42, 06.01.2014

dpf to jest część eksploatacyjna jedynie jego szybsze zużycie może spowodować że po pisaniu do nich zwrócą część kosztów


zależy co oznacza "szybsze zużycie"
  • 0

#42 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:58, 07.01.2014

PITer, najlepiej będzie, jak zadzwonisz do serwisu i się zapytasz.
Ja, jak byłem na wypalaniu, otrzymałem informację, że producent przewiduje w hondzie żywotność filtra na 160tyś. km.
Niemniej jednak każdy z nas wie, że problemy pojawiają się przy przebiegach rzędu 40-60tyś. km.
Z jednej strony to część eksploatacyjna tak, jak amortyzatory, hamulce itp. Z drugiej strony można by próbować powalczyć o swoje, jeśli auto jest na gwarancji. Sprzęgło też jest niby częścią eksploatacyjną ale na gwarancji wymieniają z tym, że ślizgające się sprzęgło jest ewidentnie dowodem na nieprawidłowe działanie części...natomiast wypalanie filtra to przewidziana przez producenta procedura, którą znajdziesz w instrukcji obsługi.
Myślę, że wszystko, co możesz wywalczyć to częściowy zwrot kosztów.
A tak z innej beczki: czy mając 218 koni masz auto na gwarancji? :)
  • 0

#43 PITerM77

PITerM77
  • Forumowicz
  • 3 postów
  • Skąd:Piła
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:218
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:42, 07.01.2014

Dzięki za informacje. Póki co nie mam żadnych problemów ze swoim Accordem. Cięższa noga podobno służy. Zobaczymy jak dalej będzie się auto sprawowało.

W sprawie gwarancji również zobaczymy. Jak będę z niej korzystał to się przekonamy jak działa wydłużona gwarancja :)
  • 0

#44 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:52, 07.01.2014

Filtrowi na pewno służy cięższa noga ale przede wszystkim dłuższe trasy.
Sprzęgło cięższą nogę znosi niechętnie ale masz Type-S'a więc jest szansa, że da radę :)
  • 0

#45 Lukasz

Lukasz
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:Norwegia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Ex
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:cu3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:37, 27.03.2014

Witam :)
To moze teraz ja opowiem swoja historyjke z tym ustrojstwem...
kupilem auto majac 76tys. jazda do pracy i z powrotem zajmuje mi 60km i mieszkam w Norwegii... wiec drogi krete i pod gorke, max predkosc to ok 80-100km/h wiec z wypalaniem ciezko.

majac ok 78tys. przejechane bumm.. jakas kontrolka mi wyskoczyla i to z wykrzyknikiem, zasiegajac informacji bylem na wypalaniu bo to na gwarancji i tak kolejne chyba 3 albo 4 razy w ciagu 2msc.

Mowilem zeby posprawdzali mi czujnik i moze egr jest zapchany... Oni "ze komputer nic nie pokazuje" i ze teraz wypalili juz solidnie. Bum kolejny raz, mysle sobie kieerrwa pojade i ich tam samych przepale.

 

W koncu wymienili filtr na nowy (gwarancja na rok) zapytalem tez czy mi olej wymienili bo to chyba standardowa procedura, a oni ze nie bo nie trzeba, no ok niby specjalisci w serwisie Hondy).

Ja szczesliwy i uradowany po 2 tygodniach smigalem sobie do pracy i nagle ciach... kontrolka z wykrzyknikiem, mowie kurrr... co to ma byc. Co dziwne to mi nie spadala moc auta, tylko ta kontrolka, brak tempomatu i sygnalizacji zmiany biegow.

 

Pojechalem do nich i mowie ze znow mam ta kontrolke... wypalili, po tygodniu to samo i mowie ze teraz jade do Polski i jestem umowiony w 2 warsztatach gdzie kaze im wszystko sprwadzic. A jak nie to usune to *cenzura* w *cenzura*iet bo mam dosc.

Tak wiec jade pierw do W-wy na wymiane tarcz klockow itp. kaze im sprwadzic tego Egr i niech moze sprawdza jeszcze cos co ma zwiazek z tym... Nie jestem jakims super specem od aut, ale jak ludzie pracuja w warsztatach to chyba powinni miec jakies pojecie na ten temat, czyz nie ? 

Umowilem sie tez na wizyte w Kreatorze Mocy, gdzie koles mi powiedzial zeby to usunac bo to normalne, ze ta kontrolka wyskoczy, no ale dajcie spokoj... ludzie nie po to placa za nowy filtr zeby zaraz znowu kontrolka wyskoczyla.

Moj kumpel w swoim Audi to samo... wymienil na nowy i po tygodniu kontrolka wiec wycial w Poznaniu bo mial dosc.. jezdzi juz 3 lata po wycieciu i z-chipowaniu i jest git.

 

U mojej dziewczyny w aucie VW golf tez sie zaswiecila kontrolka i kumpel z warsztatu powiedzial, ze to czujnik. Wymienili i wsio smiga teraz.

U mojej dziewczyny rodzicow w Suzuku Grand vitarze bylo to samo, a przyczyna byl sparcialy gumowy przewod, ktory byl nieszczelny i co najlepsze... ze to jej tata powiedzial im zeby sprwadzili bo tam wysokie temperatury sa i moze cos sie tam stalo. Oni chcieli wymieniac caly filtr na nowy.

 

Nie wiem tez jak wyglada (od strony prawnej) sprawa wycinania filtra w Norwegii bo slyszalem, ze Policja jak Cie czasem zatrzyma to wkladaja sonde w rure i sprawdzaja.

Kumpel z warsztatu mowi, ze spotkal ludzi bez tego i jezdza.

ehh


  • 0
Lukasz





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, fitr, DPF, wypalanie, wycinanie, kreator mocy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq