Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana czujnika spalania stukowego


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
136 odpowiedzi w tym temacie

#121 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 08:01, 05.04.2021

Padł mi ten nieszczęsny czujnik w K20Z i tutaj w przeciwieństwie do K20A jest problem z dostępem z powodu plastikowego gunwa które jest pod kolektorem. Wymieniał ktoś stukowca w tym silniku?


Rozłącz przepustnice, wykrec zbiornik wyrównawczy, z prawej strony wiatrak, wykręć cały kolektor ssacy...powodzenia

Użytkownik Edson edytował ten post 08:01, 05.04.2021

  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, pÅ‚ynów, sprzÄ™gÅ‚a, rozrzÄ…du, silników, naprawa silników, skrzyÅ„ MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#122 Pawell87

Pawell87
  • Nowy
  • 16 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Ececutive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:52, 25.08.2021

Ma ktoś schemat żeby sprawdzić ten przewód od czujnika?
  • 0

#123 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8874 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 16:18, 07.09.2021

Ma ktoś schemat żeby sprawdzić ten przewód od czujnika?

W dziale klubowicz masz esm i w nim powinny być wszystkie informacje

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#124 krzys993

krzys993
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • SkÄ…d:Kaszuby
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:03, 29.01.2022

W moim przypadku jak odkręciłem czujnik spalania stukowego to się okazało, że był tam wkręcony czujnik za 40 zł (ja go wcześniej nie wymieniałem) , więc wytrzymał, conajmniej 180 tys. km, bo tyle już mam przejechane od kiedy accorda kupiłem. Wkręciłem zamiennik za 140 zł, przejechałem już ponad 100 km i błąd póki co się nie wyświetlił. ( Dokrecalem bez klucza dynamometrycznego), a wcześniej błąd wyskakiwały praktycznie po 2 km.
Zobaczę jak długo pojeżdżę bez błędu.
Pozdrawiam wszystkich borykających się z tym błędem.
  • 0

#125 ishater

ishater
  • Nowy
  • 5 postów
  • SkÄ…d:Ruda ÅšlÄ…ska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:27, 05.08.2022

Witam,

od kilkunastu dni borykałem się z problemem tego czujnika. Auto nie miało mocy, obroty często spadały, błąd się zapalał co jakiś czas i ogólnie ciężko było ruszyć bo auto muliło niemiłosiernie.

Jestem wÅ‚aÅ›nie po wymianie - dÅ‚ugo myÅ›laÅ‚em o kupnie oryginaÅ‚u (używki) lub zamiennika i padÅ‚o na  zamiennik firmy FEBI o numerze katalogowym 170128, dokrÄ™caÅ‚em kluczem dynamometrycznym 30Nm i skasowaÅ‚em bÅ‚Ä…d. 

Efekt ? Auto zapierdziela jak by wyjechało dopiero z fabryki, nie ma problemu z obrotami. Przejechałem kilkadziesiąt km - błędu i oznak zamulenia nie ma.

Za jakiś czas dam znać czy się coś zmieni.

 

ps. warto przy okazji przeczyścić świece zapłonowe.

 

Pozdrawiam!

 

 

edytuje 21.08

przejechaÅ‚em ok 800km i wszystko nadal wporzÄ…dku :) 


Użytkownik ishater edytował ten post 19:18, 21.08.2022

  • 0

#126 verul

verul
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:13, 02.11.2022

Czesc :)

 

Tez mi wywaliło błąd 23. Co prawda nie zauważyłem żeby samochód gorzej jeździł - nic nie szarpie, mocy nie brakuje. Tylko check sie świeci. Czasem gaśnie, czasme nie, czasem gaśnie, potem znowu się zapala.

Zakładając że kupię ori z ASO to jak najlepiej wymienić - od góry, czy z kanału? Bo akurat dostęp do kanału mam.

I dokręcać 30Nm czy 31Nm bo różnie tu było pisane na forum.

 

Pozdr.


  • 0

#127 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • SkÄ…d:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 17:15, 02.11.2022

od góry zwala sie poÅ‚owe ssÄ…cego i masz dostep idealny. caÅ‚a operacja to max 30 min roboty bez wyginania sie w chiÅ„skie X 


  • 0

#128 verul

verul
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:39, 20.11.2022

Ok, dzieki. Ide dzialac :)

 


Po 3 godzinach nie mam pojecia jak to zrobic. Chcialem odkrecic ssacy ale zostala srubka od spodu od strony filtra. Nie umiem do niej dojsc.
Odkrecilem wentylator i zbiorniczek ale nawet nie widze tego czujnika tam. Masakra to jest jakas.
Jutro przedzwonie ile za to wezmie mechanik :/


Użytkownik przemkowal edytował ten post 22:02, 20.11.2022

  • 0

#129 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 15:11, 20.11.2022

masz do odkręcenia wspornik kolektora ssacego, jest na dole..klucz 12mm


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, pÅ‚ynów, sprzÄ™gÅ‚a, rozrzÄ…du, silników, naprawa silników, skrzyÅ„ MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#130 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • SkÄ…d:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:30, 20.11.2022

Po 3 godzinach nie mam pojecia jak to zrobic. Chcialem odkrecic ssacy ale zostala srubka od spodu od strony filtra. Nie umiem do niej dojsc.
Odkrecilem wentylator i zbiorniczek ale nawet nie widze tego czujnika tam. Masakra to jest jakas.
Jutro przedzwonie ile za to wezmie mechanik :/

To czytałeś? Mój post
http://www.accordklu...tukowego/page-2

Użytkownik Wlodar edytował ten post 19:32, 20.11.2022

  • 0
                       

#131 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 21:39, 20.11.2022

Włodar - nie każdemu się tam łapa zmieści aby ściągnąć kostkę, ja akurat mam duże dłonie, szybciej idzie mi zrzucenie kolektora :D


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, pÅ‚ynów, sprzÄ™gÅ‚a, rozrzÄ…du, silników, naprawa silników, skrzyÅ„ MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#132 verul

verul
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:24, 21.11.2022

Wlodar - czytalem. Tyle ze ja bym musial to wpierw zobaczyc bo oprocz tego ze reka tam ciezko wchodzi to nawet nie wiem czego nia szukac ;)

Ta srubke 12tke od wspornika odkrecilem. A w zasadzie nakretke bo to byla ta zaraz pod kolektorem. I mi to nic nie dalo bo przeciez nie podniose kolektora zeby go zdjac z gwintu bo od gory tez jest na srubkach i musze go ciagnac. Czyli w sumie bym musial odkrecac nie kolektor od wspornika tylko caly wspornik. Jest to nieco dalej. Poki co spasowalem, moze w weekend podejde jeszcze raz do tematu. Mechanik umowiony ale niechetnie zostawiam samochod na caly dzien bo to wszystko dezorganizuje. Mam nadzieje ze jak juz zdejme ten kolektor to zobacze ten czujnik.


  • 0

#133 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • SkÄ…d:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:23, 03.04.2023

Zbliża się 60 tys kilometrów, odkąd wymieniłem czujnik spalania na zamiennik (Engitech) za 68 złotych i jest ok, błędów brak i silnik chodzi jak szwajcarski zegarek🙂
Dlatego podtrzymuję opinię, że jeśli ktoś nie śpi na kasie, (a nawet jak śpi i coś tam sam potrafi robić przy aucie), ma czasami trochę czasu, to może zaryzykować i wstawić niekoniecznie oryginał. Ryzyko jest takie, że jak się ewentualnie błąd znowu zapali, to w cenie czujnika OEM kupi kilka zamienników, które nie wszystkie będą wadliwe i wymiana następnego nie będzie go kosztowała nic...
  • 0

#134 TURNMILLS

TURNMILLS
  • Nowy
  • 4 postów
  • SkÄ…d:BiaÅ‚ystok
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:137
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:30, 18.05.2023

Czesc :)

Tez mi wywaliło błąd 23. Co prawda nie zauważyłem żeby samochód gorzej jeździł - nic nie szarpie, mocy nie brakuje. Tylko check sie świeci. Czasem gaśnie, czasme nie, czasem gaśnie, potem znowu się zapala.
Zakładając że kupię ori z ASO to jak najlepiej wymienić - od góry, czy z kanału? Bo akurat dostęp do kanału mam.
I dokręcać 30Nm czy 31Nm bo różnie tu było pisane na forum.

Pozdr.


Panowie. Pomóżcie. 30 czy 31 nM? Na ciepłym , zimnym silniku? Czy to bez znaczenia?
  • 0

#135 verul

verul
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:16, 18.05.2023

Mi wymienial mechanik. Meczyl sie z tym 2 - 3 godziny. Silnik zdecydowanie byl zimny jak to robil, a jakim momentem to nie wiem. Wszystko dziala.


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq