Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana czujnika spalania stukowego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
136 odpowiedzi w tym temacie

#61 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 08:03, 07.09.2017

Ile taka przyjemność? Chyba sporo

z ASO do VI gena około 950zł do VII około 550zł


  • 0

#62 Duzy W

Duzy W
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155km
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:04, 10.09.2017

Nowy w ASO w Lesznie 504.30 zł. Jeszcze mam taki problem, zauważyłem że olej jak sprawdzam bagnet zaczął śmierdzieć benzyną, wcześniej tego nie było. Czy przyczyną tego stanu rzeczy może być to że ten czujnik był przepalony i auto ok miesiąca tak jeżdziło? Poboru oleju nie mam dużego, w ciągu roku dolewam ok 300ml.


  • 0

#63 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 14:57, 10.09.2017

Trudno powiedzieć ..może faktycznie było trochę za bogata mieszanka ...nie spalała sie do końca i szła do miski
  • 0
                       

#64 Duzy W

Duzy W
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155km
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:09, 11.09.2017

Na nowym oleju mam zrobione 4000km, no trudno, wymienie na nowy i zobaczymy co będzie


  • 0

#65 Gemek

Gemek
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Płońsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:s
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:12, 18.09.2017

Witam w moim przypadku było tak że jak założyłem zamiennik za 90 zł to przejechałem na nim około 1500-2000 km i znowu wywalił mi CHECK ;/  postanowiłem więc kupić używany oryginał za 149zł i to okazało się "strzałem w 10" od pory założenia przejechane jakieś 10 000 i auto śmiga jak należy, nic nie szarpie i nie wywala błędu.  


  • 0

#66 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 10:37, 21.09.2017

Witam w moim przypadku było tak że jak założyłem zamiennik za 90 zł to przejechałem na nim około 1500-2000 km i znowu wywalił mi CHECK ;/  postanowiłem więc kupić używany oryginał za 149zł i to okazało się "strzałem w 10" od pory założenia przejechane jakieś 10 000 i auto śmiga jak należy, nic nie szarpie i nie wywala błędu.  

tylko z używkami OEM jest deficyt na rynku wtórnym :> a jak już coś się pojawi, to w takim stanie, że może się jeszcze w przesyłce rozpaść ^^


  • 0

#67 quakemis

quakemis
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Grybow
  • Silnik:2,0
  • Wersja:TOURER
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:57, 21.09.2017

Witam w moim przypadku było tak że jak założyłem zamiennik za 90 zł to przejechałem na nim około 1500-2000 km i znowu wywalił mi CHECK ;/  postanowiłem więc kupić używany oryginał za 149zł i to okazało się "strzałem w 10" od pory założenia przejechane jakieś 10 000 i auto śmiga jak należy, nic nie szarpie i nie wywala błędu.  

 

A u mnie wręcz odwrotnie, kupiona na allegro używka OEM w stanie wizualnym idealnym zgasiła CHECK na cały 1 miesiąc. A nowy odpowiednik firmy NTY za 55 zł jeździ już 3 miesiące (ok 20.tys.km) i cisza... Auto zbiera się, komputer nie wywala błędu. Oczywiście obydwa czujniki dokręcane kluczem dynamometrycznym z odpowiednim momentem. 

 

Dla szukających używek na allegro polecam przeglądnięcie kategorii czujniki oleju... Zawsze znajdzie się tam kilka stukowców do accorda.


Użytkownik quakemis edytował ten post 10:58, 21.09.2017

  • 0

#68 Mrock

Mrock
  • Klubowicz
  • 75 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:01, 28.09.2017

Dla potomnych
Nie trzeba wałów kardana itp .Wyciągamy zbiorniczek wyrównawczy dwie śruby 10 i prawy wiatrak(prawy ..ten oczywiście od strony pasażera) dwie śruby 10 też widoczne u góry i odłączmy kostki 5min roboty .
Z czujnika wypinamy wsuwkę wkładając łapę pod kolektor od strony alternatora ..od tej strony też wkładamy nasadkę klucz 27 a przedłużkę(odpowiednio długą) do nasadki od strony chłodnicy pod kolektorem ..
Nowy czujnik to samo
To tak w skrócie .ok 20 min roboty :-)
Tyczy się VII gen benzyna

 

 

Siema wszystkim, 

 

Skorzystałem z porady kolegi Wlodar i:

Odkręciłem zbiorniczek i wentylator chlodnicy, chwila zabawy z wtyczkami i zrobione.

Zabrałem się za zdjęcie wtyczki z czujnika 30 minut kombinowania śrubokrętem żeby ją zsunąć (naciskanie blokady wtyczki i zsuwanie).

Odkręcenia czujnika to formalność dało radę pod kolektorem. Ale zaginął na polu bitwy, wpadł nie mam pojęcia gdzie ...

Założenie nowego czujnika od jarusa... koszmar i masakra w jednym....

Wsadzenie czujnika z nasadką i dosunięcie go do gniazda to porażka pomijam już w jakie miejsca ten czujnik mi wypadał i ciężko go było wyjąć. Jak już się udało to nie ma opcji żeby ustawić czujnik pod takim kątem żeby się ładnie wkręcił w gniazdo (grubość przedłużki nie pozwala go odpowiednio ustawić)  więc się wqr.... no i wcisnąłem na siłę ręce jedną pod kolektorem drugą obok (po prawej stronie) żeby chociaż załapać pierwszy zwój gwintu. Niestety chyba mam za grube przedramiona poza ranami na rękach nie zrobiłem nic, zabrakło mi 10 mm, jeżeli ktoś ma chude ręce to może mu się uda to ogarnąć inaczej nie polecam ....

 

Macie jakieś patenty jak dobrze wkręcić czujnik? 


Użytkownik Mrock edytował ten post 06:04, 28.09.2017

  • 0

See You on the road Guest


#69 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 06:36, 28.09.2017

Nie dałeś rady włożyć lewej ręki pod kolektor od strony alternatora wraz z nasadką i czujnikiem .?Wtedy możesz wstępnie złapać na pierwszy gwint. Wypinasz(wyciągsz tylko) przewód z jednej strony ten przy alternatorze i gdzieś na bok dajesz ..łatwiej łapsko włożyć z czujnikiem.
Tamtędy też wypinałem i zapinałem wtyczkę z czujnika

Użytkownik Wlodar edytował ten post 06:38, 28.09.2017

  • 0
                       

#70 Mrock

Mrock
  • Klubowicz
  • 75 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:49, 28.09.2017

Nie dałeś rady włożyć lewej ręki pod kolektor od strony alternatora wraz z nasadką i czujnikiem .?Wtedy możesz wstępnie złapać na pierwszy gwint. Wypinasz(wyciągsz tylko) przewód z jednej strony ten przy alternatorze i gdzieś na bok dajesz ..łatwiej łapsko włożyć z czujnikiem.
Tamtędy też wypinałem i zapinałem wtyczkę z czujnika

 

Od strony alternatora z góry ręka mi nie wlazła, nie ma szans, a poświęciłem naskórek i trochę skóry żeby tam dotrzeć :) ... chyba że jakoś z dołu.


Użytkownik Mrock edytował ten post 08:57, 28.09.2017

  • 0

See You on the road Guest


#71 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:51, 28.09.2017

Nie
.z boku kolektora od strony maski przy alternatorze
  • 0
                       

#72 Mrock

Mrock
  • Klubowicz
  • 75 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:08, 28.09.2017

Nie
.z boku kolektora od strony maski przy alternatorze

 

To nie ogarnąłem, a próbowałem do bólu i to dosłownie ... :dobani:


  • 0

See You on the road Guest


#73 grzechh

grzechh
  • Forumowicz
  • 537 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV ES
  • KM:150 147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:RE5 CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:17, 28.09.2017

Odkręć połówkę ssącego i odsuń go trochę na bok. I nie będziesz się męczył, przerabiałem to
  • 0

Long May You Ran


#74 Mrock

Mrock
  • Klubowicz
  • 75 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:07, 02.10.2017

Odkręcenie kolektora pomogło (ale już u mechanika ...)

Potwierdzam to co pisało kilku kolegów że po wymianie czujnika zniknęło szarpanie przy ruszaniu.

Jazda jest płynna i dynamiczna, mordka sie smieje jak wciskam gaz :D

Tego accord mam 5 lat i wychodzi na to że od początku z czujnikiem były problemy choć błąd wyskoczył dopiero teraz.

 

Wolne obroty mam teraz na poziomie 850-900 rpm czy to normalne czy za dużo bo przejrzałem wiele tematów i zdania są podzielone. Jeżeli chodzi o naukę wolnych to na forum wszyscy piszą że odpiąc aku i(po podpięciu bez obciążenia) czekać do włączenia (2x) wiatraka, a coś mi się kojarzy że gdzieś w manualu widziałem żeby robić to utrzymując 3000 obrotów. Jak powinno być i czy bawić się w to jak kultura pracy silnika jest nienaganna ? :)

 

Znalazłem:

Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM/PCM

Należy przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego tak, by moduł ECM/PCM mógł się nauczyć charakterystyki obrotów jałowych silnika.

Procedura uczenia obrotów biegu jałowego powinna być przeprowadzana za każdym razem, gdy:

  • wymieniany jest ECM/PCM.
  • kasowany jest ECM/PCM.
    UWAGA: Skasowanie DTC za pomocą testera HDS nie wymaga przeprowadzenia procedury uczenia obrotów biegu jałowego.
  • Wymieniana jest obudowa przepustnicy.
  • Obudowa przepustnicy jest czyszczona.

 

Procedura

 

 

1. Upewnić się, że wszystkie urządzenia elektryczne (klimatyzacja, audio, ogrzewanie tylnej szyby, światła itp.) są wyłączone.
 

 

 

2. Wyzerować ECM/PCM za pomocą testera HDS.
 

 

 

3. Włączyć zapłon (II) i odczekać 2 sekund.
 

 

 

4. Uruchomić silnik. Uruchomić silnik i utrzymywać obroty na poziomie 3.000 obr./min. (min-1) bez obciążenia (w położeniu P lub na luzie) do momentu włączenia wentylatora chłodnicy lub do momentu, gdy temperatura płynu chłodzącego silnika osiągnie wartość 90°C.
 

 

 

5. Pozostawić silnik na biegu jałowym przez około 5 minut przy pełnym zamknięciu przepustnicy.

UWAGA: Jeśli uruchomi się wentylator chłodnicy, nie należy wliczać czasu jego działania do podanych 5 minut.

 

Obroty biegu jałowego powinny wynosić:

 

 

Silnik K24A3: M/T 600±50 obr./min. (min.-1) A/T 650±50 obr./min. (min-1) (w położeniu P lub na luzie)

 


 

Silnik K20A6: M/T 650±50 obr./min. (min-1) A/T 650±50 obr./min. (min-1) (w położeniu P lub na luzie)

 

 

 

5. Przez 1 minutę pozostawić silnik na biegu jałowym przy dużym obciążeniu elektrycznym (włączyć układ klimatyzacji, nastawić temperaturę na maksymalne chłodzenie, dmuchawę na wysokie obroty, włączyć ogrzewanie tylnej szyby i światła drogowe).
 

 

Obroty biegu jałowego powinny wynosić: M/T 720±50 obr./min. (min-1) A/T 800±50 obr./min. (min.-1) (w położeniu [P] lub na luzie)

 

 

Ale ciągle nie wiem czy regulować czy nie, bo jak stara ludowa mądrość mówi "lepsze jest wrogiem dobrego" jak wszystko jest ok to uczyć hanke obrotów czy nie?


Użytkownik Mrock edytował ten post 08:25, 02.10.2017

  • 0

See You on the road Guest


#75 gilbertos7

gilbertos7
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:Tułowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:57, 21.10.2017

Też muszę ten czujnik zakupić, Udało mi się wykasować "CE" poprzez przełączenie na benzynę, ujechałem możę z 500 m i ikonka znikła. Niestety dzisiaj zapalila się znowu po przejechaniu 30 km. Tak więc czujnik do wymiany. W sumie dziwne bo obroty nie falują, chociaż wydaje mi się, że się trochę sąłbo zbiera na niskich. Ktoś coś? Pomożecie.


Użytkownik gilbertos7 edytował ten post 21:03, 21.10.2017

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq