Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana czujnika spalania stukowego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
136 odpowiedzi w tym temacie

#1 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:37, 12.12.2013

Pierwsza awaria przy przebiegu 220 tys. Czujnik spalania stukowego wywalił błąd. Od zawsze szukałem powodu dziwnych szarpnięć, przymulenia na niskich obrotach. Problem częściowo się rozwiązał po założeniu gazu (wyższa liczba oktanowa -> mniejsza podatność na spalanie stukowe) ale nie zniknął całkowicie. Jak się zapalił check to problem wrócił w pierwotnej sile.
Kupiłem czujnik za 430 zł w ASO ale wymiana to droga przez mękę.
Jakby ktoś planował wymianę, czujnik jest w bloku, pod kolektorem dolotowym. Żeby się do niego dostać, planowałem zdjąć kolektor dolotowy ale kitajce pierdzielneli pod niego wspornik którego nie zdejmie się bez podejścia z kanału.
Trzy godziny i dwie wyprawy do Leroya przyniosły efekt. Można to zrobić szybko i w miarę łatwo. Potrzeba nasadki 27, cardana, przedłużkę 10cm, dwie przejściówki z 1/2 na 3/8, grzechotka 3/8 (taki zestaw był w moim przypadku).
1. Zdejmujemy gumowy wąż od alternatora i tamtędy wkładamy łapę z nasadką 27 i nakładamy na czujnik (oczywiście po zdjęciu wtyczki). Problem jest taki że tam wystaje blacha od trzymania wężyków od zaworu poduszki silnika - ja to w *cenzura*u wygiąłem bo podejść z kluczem żeby to odkręcić też nie było jak ale można to z powrotem odgiąć.
2. Pod kolektorem wsadzamy grzechotkę z resztą kompletu i nasadzamy na nasadkę. Ruch w lewo i odkręcone.
3. Montaż w odwrotnej kolejności.
Jak będzie zainteresowanie tematem to mogę strzelić kilka fotek żeby pokazać co i jak i podać konkretnie ile musi być od grzechotki do nasadki bo między wentylatorem a kolektorem jest bardzo ciasno.

Rajd po garażu wygląda obiecująco, zobaczymy jak będzie jutro.
  • 0

#2 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 07:42, 13.12.2013

Żeby się do niego dostać, planowałem zdjąć kolektor dolotowy ale kitajce pierdzielneli pod niego wspornik którego nie zdejmie się bez podejścia z kanału.

jak sie nie da jak da... teraz sam wyjmowałem silnik i wszystko od góry odkręcałem..
stukowca dokręca się momentem 30 Nm .. ;-) ;-) ;-)
ale wiem że ułożenie go jest wyjebiste
  • 0

#3 michal1981

michal1981
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Gostyn
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:40, 08.01.2014

a ja mam do wymiany czujnik spalania stukowego i musze go gdzies kupic.czy jazda bez tego czujnika grozi wieksza awaria?
  • 0

#4 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 20:46, 08.01.2014

Możesz sobie narobic problemów
  • 0

#5 Sheiva

Sheiva
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+Navi
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:41, 09.01.2014

Toś mu pomógł ;)
Może normalnie jeździć, nic się nie stanie, jeśli zapłon jest prawidłowo ustawiony i paliwo nie jest chrzczone.
  • 0

#6 michal1981

michal1981
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Gostyn
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:19, 09.01.2014

dzieki za pomoc,musze kupic ten czujnik a jest drogi wiec troche to potrwa zanim wymienie bo musze znalesc najtaniej...;)
  • 0

#7 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:41, 09.01.2014

Toś mu pomógł ;)
Może normalnie jeździć, nic się nie stanie, jeśli zapłon jest prawidłowo ustawiony i paliwo nie jest chrzczone.


Na moment zapłonu ogromne znaczenie ma sygnał z tegoż czujnika, więc o jakim prawidłowym ustawieniu zapłonu piszesz?
  • 0

#8 Davka

Davka
  • Forumowicz
  • 199 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:41, 09.01.2014

Trigger, i jak z zachowaniem auta? Ustąpiły szarpnięcia i zmulenie na niskich?
  • 0

#9 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:54, 09.01.2014

Trigger, i jak z zachowaniem auta? Ustąpiły szarpnięcia i zmulenie na niskich?


Zdecydowanie. Teraz auto reaguje natychmiast na wciśnięcie gazu i odzyskało żwawość.
  • 0

#10 DamianSiła

DamianSiła
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:ldz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Accord VI
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:44, 02.03.2014

Witajcie Sorki za podpiecie ale nie mam dostepu do czesci sprzedam/kupie ma ktos moze do sprzedania w miare za rosadna cene jakas dobra uzywke(zamienniki to lipa)  na sprzedanie? na alledrogo niestety nic nie znalazle a moj niestetety sie rozpadł kleilem go ale dalej wywala blad. Chodzi o czujnik spalania stukowego do 1.8 vtec honda accord 1999r. 


  • 0

#11 Michas6346

Michas6346
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:Kolno
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:13, 05.05.2014

Witam

ja wymienilem czujnik na nowy kupilem go za 80 zl poniewaz tamten tez mi sie rozpadl przy odpinaniu  kabla :depresja:

ale teraz wywala mi caly czas jego blad.

Niewiem co z tym zrobic teraz odeslac na gwarancje ?

czy moze trzeba go jakims sposobem wkrecic?

swieci mi sie chec  wiec autko nie chodzi jak nalezy ...


  • 0

#12 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 15:27, 05.05.2014

skasować błąd skanereme obd i zobaczyć jak się zapali znowu to czujnik jest uwalony


  • 0

#13 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:40, 11.05.2014

czy moze trzeba go jakims sposobem wkrecic?

 

Nie sposobem tylko trzeba przykręcić odpowiednim momentem (patrz manual) ;)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#14 Michas6346

Michas6346
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:Kolno
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:53, 13.05.2014

Wkrece dzis go jak nalezy wykasuje i zobaczymy , bo z tym check-iem to nie jazda  ;)


  • 0

#15 seba2ts

seba2ts
  • Forumowicz
  • 290 postów
  • Skąd:zaręby
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:30, 13.05.2014

ja kupiłem ten czujnik zamiennik bo tez uległ mi uszkodzeniu podczas swapa . poprostu sie rozleciał. dokręciłem go normalnie kluczem i żadnego błedu mi nie wywala


  • 0
"Tak to my ludzie z gry nakręceni pasją, porzuć łzy ruszaj ty swoja drogą jasną... "

http://www.accordklu...p=563034#563034




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq