Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

problem z slinikiem accord 2004 2.2i-ctdi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 hondaexaccord

hondaexaccord
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:internet
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:06, 03.12.2013

Witam wszytskich .Pisze w tym dziale bo mam problem ze swoim serduszkiem w moim accordzie . Wczoraj jechałem na dłuzsza przejazdzkę i dałem swojej hondzie troche w tyłek . Po wjechaniu na autostrade rozpędziłem ją do ok 200 km na godzine i nagle wyskoczył mi bład a mianowicie zaswieciła sie kontrolna od świec żarowych . Przestraszyłem sie bo nie wiedziałem do jest grane , po tym śilnik weszedł chyba w tryb awaryjny tzn [ kręcił sie tylko do 2tys obrotów ] . Zjechałem na podocze , zgasiłem go , ale nic nie pomogło , silnik nadal był w trybie awaryjnym .Dopiero po odczekaniu jakiś 15 minut silnik zaczął wchodzic normalnie na obroty ale bład cały czas świecił .Na szczeście udałomi sie dojechac do domu . Dzis pojechałem odrazu z rana do kolegi by wpiąc auto pod komputer . Błedy które sie pokazały mówiły coś o doładowaniu ciśnienia . Kolega skasował mi je , po czym auto zaczęło tak jakby jeszcze lepiej chodzic niż przez awaria tzn mogłem miec tylko takie wrazenie... ale po krótkiej przejażdzce znów zaczeło sie coś dziad .Zaden bład nie wyskoczył ale śilnik nie działa tak jakl działał tzn mam takie wrazenie jakby działo sie cos z turbina bo przy prędkości ok 100 km/h na 4 biegu auto przestaje ćiągnąc.. turbiny nie słychac.. dopiero po odłozeniu nogi z gazu i po ponownym dodaniu czuć ze samochód jedzie ale zaraz jest to samo .I to nie tylko na 4 ale i na 5 biegu. Nie wkreca sie na obroty tak jak powino. Co sie mogło stac ? czy to wina turbiny czy zawora egr ?? prosze o pomoc bo po skasowaniu tych błedów juz nic nie wyskakuje ale auto nie jedzie . Brak mu mocy .Prosze o pomoc pozdrawiam
  • 0

#2 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 18:18, 03.12.2013

kody błędów są po to żeby łatwiej było zdiagnozować usterkę. To mówisz ze kolega, skasował błąd, wziął za to kasę, a auto dalej nie naprawione? to proponuje zmienić mechanika :roll:
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#3 hondaexaccord

hondaexaccord
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:internet
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:23, 03.12.2013

na szczescie kasy za to nie wziął ale zbytnio mi nie pomógł.. kurcze nie wiem co się stało z tym autem . Bład bym od doładowania ćisnienia więc jak myślisz kolego z czym to moze byc wziazane ??
  • 0

#4 seiko

seiko
  • Forumowicz
  • 470 postów
  • Skąd:południe
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:59, 03.12.2013

zawór sterowania turbiną, nieszczelność w dolocie, może wężyki podciśnieniowe , może zapieczone kierownice spalin, czujnik ciśnienia doładowania może szwankować albo niestety sama turbina już nie jest w stanie dmuchać tyle ile powinna, zapchany katalizator. opcji jest sporo. trzeba sprawdzać po kolei i eliminować podejrzenia.
  • 0

#5 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 21:17, 03.12.2013

szkoda że nie wiesz kodu błędu, teraz to strzelam że mógł być taki: (ale jak był inny to inaczej trzeba to sprawdzać, mogło być np. wyższe ciśnienie)
DTC P1237: Ciśnienie doładowania niższe od oczekiwanego
1. Sprawdzić, czy przewód podciśnienia sterowania turbosprężarką nie jest poluzowany lub uszkodzony:
•Pompa podciśnienia i elektrozawór sterowania ciśnieniem doładowania
•Elektrozawór sterujący ciśnieniem doładowania i przepona sterująca ciśnieniem doładowania
•Pompa podciśnienia i serwo układu hamulcowego
Czy przewody są sprawne?
TAK - Przejść do 2.
NIE - Naprawić lub wymienić wadliwe przewody elastyczne, następnie przejść do punktu 17.
2. Sprawdzić, czy nie ma uszkodzenia lub wycieków z chłodnicy powietrza doładowującego i przewodów elastycznych.
Czy kanał dolotu powietrza jest dobry?
TAK - Przejść do 3.
NIE - Naprawić lub wymienić uszkodzony kanał dolotu powietrza, a następnie przejść do punktu 17.
3. Sprawdzić wkład filtra powietrza.
Czy wkład filtra powietrza jest dobry?
TAK - Przejść do 4.
NIE - Wymienić wkład filtra powietrza, a następnie przejść do punktu 17.
4. Włączyć zapłon (II).
5. Skasować kody DTC za pomocą HDS.
6. Uruchomić silnik. Utrzymywać prędkość obrotową silnika na poziomie 2.000 obr./min. (min-1) bez obciążenia (na luzie) do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy, a następnie przejść na obroty jałowe.
7. Za pomocą HDS wykonać SPRAWDZANIE CIŚNIENIA DOŁADOWANIA w MENU INSPEKCJA.
Czy wynik jest prawidłowy?
TAK - Przejść do 8.
NIE - Przejść do 10.
8. Przeprowadzić jazdę próbną w następujących warunkach:
•Temperatura płynu chłodzącego powyżej 80 °C
•Prędkość obrotowa silnika powyżej 3.000 obr./min. (min-1)
•Jeździć przez około 10 minut
9. Używając HDS sprawdzić STAN OBD w MENU DTC, aby przekonać się, czy nie pojawił się kod usterki DTC P1237.
Czy na ekranie został wyświetlony komunikat NEGATYWNY?
TAK - Przejść do 10.
NIE - Jeśli na ekranie został wyświetlony komunikat POZYTYWNY jest to usterka okresowa, układ obecnie jest sprawny. Jeśli na ekranie został wyświetlony komunikat NIEZAKOŃCZONY, przejść do punktu 8 i sprawdzić ponownie.
10. Wyłączyć zapłon.
11. Sprawdzić pompę podciśnienia.
Czy przewód jest dobry?
TAK - Przejść do 12.
NIE - Wymienić pompę podciśnienia, następnie przejść do punktu 17.
12. Odłączyć przewód podciśnienia (A) od elektrozaworu (B) sterującego ciśnieniem doładowania i podłączyć pompkę/wskaźnik podciśnienia do elektrozaworu (B).
13. Włączyć zapłon (II).
14. Wytworzyć podciśnienie w przewodzie.
Czy utrzymuje się podciśnienie?
TAK - Przejść do 15.
NIE - Wymienić elektrozawór sterowania ciśnieniem doładowania, następnie przejść do punktu 17.
15. Wyłączyć zapłon.
16. Wymienić zespół turbosprężarki.
17. Podłączyć wszystkie złączki i przewody elastyczne.
18. Włączyć zapłon (II).
19. Wyzerować ECM za pomocą HDS.
20. Uruchomić silnik. Utrzymywać prędkość obrotową silnika na poziomie 2.000 obr./min. (min-1) bez obciążenia (na luzie) do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy, a następnie przejść na obroty jałowe.
21. Przeprowadzić jazdę próbną w następujących warunkach:
•Temperatura płynu chłodzącego powyżej 80 °C
•Prędkość obrotowa silnika powyżej 3.000 obr./min. (min-1)
•Jeździć przez około 10 minut
22. Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC.
Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC?
TAK - Jeśli wskazywany jest DTC P1237, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach elektrozaworu sterowania ciśnieniem doładowania oraz modułu ECM, następnie przejść do punktu 1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterek dla wskazanych kodów DTC.
NIE - Przejść do 23.
23. Używając HDS sprawdzić STAN OBD w MENU DTC, aby przekonać się, czy nie pojawił się kod usterki DTC P1237.
Czy na ekranie został wyświetlony komunikat POZYTYWNY?
TAK - Usuwanie usterki zostało zakończone.n
NIE - Jeśli wyświetlany jest komunikat NEGATYWNY, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach elektrozaworu sterowania ciśnieniem doładowania oraz modułu ECM, następnie przejść do punktu 1. Jeśli na ekranie został wyświetlony komunikat NIEZAKOŃCZONY, przejść do punktu 20 i sprawdzić ponownie.
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq