Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

nakrętki - Różne nakrętki?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 wawaleszek

wawaleszek
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:03, 23.11.2013

Witam wszstkich
Niedawno zmieniłem opony letnie (z alusiami) na zimowe (ze stalkami).
Kolega spytał mnie czy zmieniłem też nakrętki, bo (podobno) tak się robi. Czy to prawda? Nadmieniam że założyłem "firmówki", czyli i alu i stalowe felgi dedykowane Hondzie Accord VI gen.
Pozdrawiam
  • 0

#2 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 16:07, 23.11.2013

Może tak być, bo nakrętki są ze stożkowym, lub sferycznym zakończeniem. Ta część która dociska felgę.
  • 0

#3 majzok

majzok
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 23:22, 23.11.2013

Posiadam takie i takie nakrętki. Z tego co patrzyłem kiedyś, to różnią się tym, że do stalówki nakrętki mają kołnierz podtrzymujący kołpak (przykręcasz koło wraz z kołpakiem, nakrętki trzymają kołpak).
  • 0

#4 wawaleszek

wawaleszek
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:23, 24.11.2013

Ok. Załóżmy, że kupiłem kołpaki wciskane a nie dokręcane z felgą. Czy jakiś wpływ na bezpieczeństwo ma to, że używam tych samych śrób?
  • 0

#5 majzok

majzok
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:59, 24.11.2013

W teorii? Nie wiem. W praktyce? Zeszłej zimy nie mogłem znaleźć kołpaków i przejeździłem całą na stalówkach z nakrętkami od alusów. Efekt? Żyję :mrgreen:

Zrobiłbym Ci zdjęcie jednych i drugich, ale jedne mam na aucie (alu), a na drugich jeździ kumpel swoim acco.
Ale tutaj masz na szybko znalezione w necie:
Stalówki:
Dołączona grafika
Alusy:
Dołączona grafika
Ja miałem identyczne.
  • 0

#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 12:06, 24.11.2013

Witam wszstkich
Niedawno zmieniłem opony letnie (z alusiami) na zimowe (ze stalkami).
Kolega spytał mnie czy zmieniłem też nakrętki, bo (podobno) tak się robi. Czy trawda? Nadmieniam że założem "firmówki"
Pozdrawiam

Po pierwsze
Sprawdź co napisałeś i popraw błędy.
Po drugie
Co wg Ciebie oznacza słowo "firmówki"?
Letnie i zimowe felgi to są felgi oryginalne Hondy?


Posiadam takie i takie nakrętki. Z tego co patrzyłem kiedyś, to różnią się tym, że do stalówki nakrętki mają kołnierz podtrzymujący kołpak (przykręcasz koło wraz z kołpakiem, nakrętki trzymają kołpak).

A nie ma przypadkiem różnicy w tym że jedne mają stożek a drugie kulę - w miejscu styku z felgą?

W teorii? Nie wiem. W praktyce? Zeszłej zimy nie mogłem znaleźć kołpaków i przejeździłem całą na stalówkach z nakrętkami od alusów. Efekt? Żyję :mrgreen:


Jeśli w obu przypadkach gniazda w feldze są kulowe, to ok. Ale jeśli masz letnie felgi z gniazdem stożkowym a przykręcasz nakrętką z gniazdem kulowym to masz dużo mniejszą powierzchnię styku a więc dużo słabiej felga jest przytrzymywana przez nakrętki.
Efektem może być odlatujące w czasie jazdy koło.
Jeśli nakrętką stożkową przykręcasz gniazdo kulowe, to rozgniatasz gniazdo w feldze - efekt - patrz jak wyżej

:k
  • 0

#7 majzok

majzok
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:19, 24.11.2013

Wydawało mi się, że cały temat nie jest pytaniem o to, czym się różnią nakrętki stożkowe od kulowych i w drugą stronę, tylko pytanie, jak jest w oryginałach hondy (tak zrozumiałem "firmówki"). A z tego co kojarzę to nie ma oryginalnych felg hondy ze stożkowymi nakrętkami.

Nie wiem skąd taka irytacja w Twoim poście?
  • 0

#8 ZENek

ZENek
  • Forumowicz
  • 214 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała, Żywiec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:03, 24.11.2013

Sprawdź gniazda w felgach. Jak masz takie same to nie ma problemu.
Ja w stalowych na zimę mam kule a w alusach na lato mam stożek - toteż mam różne nakrętki. Ale ja tylko stalowe felgi mam z Hondy a alusy dobrane samodzielnie.

Tak jak kolega wspominał wcześniej powinieneś mieć nakrętki kulowe do takiego gniazda w felgach lub nakrętki stożkowe jeżeli stożek masz w feldze.
  • 0

Była: Honda Accord 1.6 LS   Moje Acco CG7

Jest: Honda Accord 2.0 Sport


#9 wawaleszek

wawaleszek
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:12, 24.11.2013

Panowie, dzięki serdeczne. Będę musiał to sprawdzić, choć wulkanizator nic mi nie krzyczał, że coś nie hallo.
P.S.
Literówki też poprawiłem. Za stary jestem do pisania w telefonie :-(
  • 0

#10 cycunio16v

cycunio16v
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Dębina
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:06, 25.11.2013

Podepnę się do tematu
Mam taki problem że mam nie oryginalne felgi chyba od mitsubishi i pasują ładnie nakrętki stożkowe kupiłem oryginalne kołpaki i teraz kołpaki przechodzą mi na wylot bo nie mam tych plastikowych podkładek natomiast te nakrętki z plastikową podkładką mają zakończenie streficzne co z tym zrobić żeby te kołpaki mi się trzymały?
  • 0

#11 ZENek

ZENek
  • Forumowicz
  • 214 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała, Żywiec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:22, 26.11.2013

Podepnę się do tematu
Mam taki problem że mam nie oryginalne felgi chyba od mitsubishi i pasują ładnie nakrętki stożkowe kupiłem oryginalne kołpaki i teraz kołpaki przechodzą mi na wylot bo nie mam tych plastikowych podkładek natomiast te nakrętki z plastikową podkładką mają zakończenie streficzne co z tym zrobić żeby te kołpaki mi się trzymały?


Albo nie używaj kołpaków albo kup takie co nie wymagają trzymania na śrubach tylko na takim sztywnym drucie w około - ja takie miałem z Hondy ale o średnicy 14. Aktualnie jeżdżę bez bo jakoś do kołpaków nie jestem przekonany
  • 0

Była: Honda Accord 1.6 LS   Moje Acco CG7

Jest: Honda Accord 2.0 Sport


#12 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 16:21, 27.11.2013

Albo zipami przyszczypić kołpaki do felgi.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq