XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Klimatyzacja, a temperatury ujemne
#1
Napisano 12:14, 20.11.2013
1. Jak używać klimatyzację w warunkach zimowych
2. Czy gasić samochód w zimę z A/C OFF i odpalać od razu z samym nawiewem
3. Czy jest określona temperatura przy której sprężarka się nie włączy
4. Włączanie klimatyzacji powinno nastąpić dopiero po nagrzaniu silnika
Pozdrawiam
#2
Napisano 14:29, 20.11.2013
Kolejna sprawa - na pewno pomaga, żeby odparować szyby. W nowszych samochodach klima (nawet jeśli jest włączona przyciskiem) nie uruchamia się poniżej ok. +5*C (być może jest gdzieś czujnik temperatury zewnętrznej). I ma to sens, bo i tak przecież nic nie schłodzi poniżej tej temperatury (moja schładza do ok 6*C), ewentualnie przydałaby się do osuszenia wnętrza. Jeśli temperatura spada poniżej wspomnianych 5*C - staram się nie używać klimy.
Co do włączania klimatyzacji po nagrzaniu silnika - nie słyszałem żadnych ostrzeżeń, żeby jej nie używać. Nie jest przecież smarowana olejem silnikowym, a napedzana jest paskiem. Jak ma dźwignąć prawie 1,5t na ssaniu, to taka sprężarka na pasku niewiele zmieni
#3
Napisano 14:42, 20.11.2013
#4
Napisano 14:45, 20.11.2013
jaca, dobrze pisze... w Acco ta graniczna temp. poniżej której klima się nie włącza to +4'C, z tym, że jest to oczywiście wartość przybliżona - na forum wypowiadały się osoby, u których nawet na delikatnym 'minusie' klima jeszcze działała...
Jestem ciekawy, czy to ograniczenie dotyczy to również funkcji osuszania przedniej szyby (naciśnięcie tego przycisku z automatu włącza klimę)...
Generalnie klimy powinno się od czasu do czasu poużywać z racji na 'nasmarowanie' całego układu...
Jeśli chodzi o uruchamianie z włączoną klimą, to dużo zależy od stanu akumulatora i miejsca uruchamiania (inaczej będzie z autkiem z nowym akumulatorem stojącym w ogrzewanym garażu, a inaczej przy starym/zużytym akumulatorze i samochodzie stojącym pod chmurką...)... niektórzy wyłączają wszystkie odbiorniki na czas rozruchu inni zupełnie się tym nie przejmują, więc... przy samochodzie stojącym na mrozie chwilowe włączenie jakiegoś odbiornika może paradoskalnie pomóc (wzbudzenie akumulatora)...
Ad.4 dla klimatyzacji (chłodzenia) nie ma żadnego znaczenia czy silnik jest zimny, czy ciepły... dla ogrzewania może mieć znaczenie, ale raczej bardzo niewielkie...
Pozdrawiam
Tomek
#5
Napisano 17:47, 20.11.2013
ustaw sobie klimke na AUTO i smigaj cały rok na okragło - nie zachodx w głowe czy sie właczy klimka czy nie.
Ona wie co robi )
W lecie szybko schłodzi a jesienią szybko osuszy wilgoc zwłaszcza zaparowane szyby natomiat zima błyskawicznie odmrozi szyby
i sprawi ze bedziesz miał dobra widoczność.
Tak wiec Full Auto i bedzie git.
#6
Napisano 17:54, 20.11.2013
takich tematów to jest minimum 10
ustaw sobie klimke na AUTO i smigaj cały rok na okragło - nie zachodx w głowe czy sie właczy klimka czy nie.
Ona wie co robi )
W lecie szybko schłodzi a jesienią szybko osuszy wilgoc zwłaszcza zaparowane szyby natomiat zima błyskawicznie odmrozi szyby
i sprawi ze bedziesz miał dobra widoczność.
Tak wiec Full Auto i bedzie git.
+1
(i nie warto słuchać opinii, że klimy zimą nie warto i że paliwa zeżre przy okazji )
#7
Napisano 11:25, 23.01.2014
Ale oczywiście z raz na tydzień włączam.
Natomiast zainteresowała mnie inna kwestia: wyłączanie odbiorników podczas odpalania!
U mnie (VIII gen) jest taka pozycja kluczyka tuż przed rozruchem, że wyłączają się niektóre urządzenia - na pewno silnik dmuchawy i radio. Podejrzewam, że tak samo jest z klimatyzacją, podgrzewaniem foteli i innymi odbiornikami elektronicznymi (poza światłami). Więc nie wiem, czy jest sens to wszystko ręcznie wyłączać…a raczej wiem, że sensu nie ma
#8
Napisano 14:11, 27.01.2014
zgadza się ja też nie włączam klimy, niestety, wiem, na wiosnę będzie pewnie zonk:D
#9
Napisano 12:08, 27.02.2014
Ja przeważnie jeżdżę bez klimy…ale nie ze względów ekonomicznych: pracuję w biurze, przed kompem. Mam trochę przemęczony wzrok i od klimatyzacji/suchego powietrza od razu mnie szczypią oczy. To samo mam np. w centach handlowych po kilkunastu minutach.
Ale oczywiście z raz na tydzień włączam.
Natomiast zainteresowała mnie inna kwestia: wyłączanie odbiorników podczas odpalania!
U mnie (VIII gen) jest taka pozycja kluczyka tuż przed rozruchem, że wyłączają się niektóre urządzenia - na pewno silnik dmuchawy i radio. Podejrzewam, że tak samo jest z klimatyzacją, podgrzewaniem foteli i innymi odbiornikami elektronicznymi (poza światłami). Więc nie wiem, czy jest sens to wszystko ręcznie wyłączać…a raczej wiem, że sensu nie ma
Nie wiem jak jest w Acco - ale juz w Civicu 20 lat temu przy rozruchu gasly swiatla, radio, nawiewy i inne *cenzura*y elektryczne normalnie dzialajace przy wlaczonym zaplonie. Bylo to realizowane w bardzo prosty sposob - przez stacyjke - w pozycji rozruchu odlacznany byl glowny obwod zasilania tych elementow a mialo to na celu wlasnie ulatwienie malemu aku odpalenia samochodu. Podejzewam ze w Acco jest analogicznie i tez uwazam ze reczne wylaczanie odbiornikow jest bez sensu - no chyba ze ktos przed odpaleniem silnika lubi sobie posiedziec z wlaczonym zaplonem
Michał
#10
Napisano 18:55, 20.11.2018
Witam, mam hondziaka VIII 2,2 150 KM i nie da się w okresie zimowym klimy wyłączyć co jest grane? lato bez problemu.
#11
Napisano 19:04, 20.11.2018
wszystko napisane w tym temacie - klimatyzacja nigdy nie włącza się w temperaturach bliskich 0*C (zwykle nie działa już od ok. +4*C)
#12
Napisano 19:50, 20.11.2018
Tłumacze cały czas praktycznie idzie, jak temp z -10 to w tedy cisza, ale teraz -5 do +7 cały czas pracuje, dziś bezpiecznik wyjąłem. Gdzie problem?
#13
Napisano 21:03, 20.11.2018
Sory - zrozumiałem, że to literówka i chodziło o "włączenie".
#14
Napisano 23:27, 20.11.2018
Jaca dobrze napisał, że wszystko masz w tym temacie... masz Diesla, a w nim w niskich temp. klimatyzacja jest wykorzystywana 'odwrotnie' niż normalnie, po to by szybciej rozgrzać silnik (i elektronika auta robi to bez udziału użytkownika).
Po tym jak się silnik nagrzeje, nie powinna się już włączać... no i na to nie masz wpływu, chyba, że jak Ty, wyjmiesz bezpiecznik, lub przekaźnik...
Pozdrawiam
Tomek
Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
#15
Napisano 07:34, 21.11.2018
Po tym jak się silnik nagrzeje, nie powinna się już włączać...
No właśnie, a mi cały czas pracuje dlaczego gdzie problem? silnik mam nagrzany jade do pracy 30km i to pod spore górki.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych