Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Dziwnie odpala

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
102 odpowiedzi w tym temacie

#1 adrianno

adrianno
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:śląsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:43, 16.11.2013

Witajcie. Mam mały zgrzyt z moim accordem. Chodzi o dziwną przypadłość przy odpalaniu na zimno po kilkugodzinnym postoju. Mianowicie pierwsze odpalenie odbywa się w następujący sposób: rozrusznik zakręci , silnik bardzo szybko załapie ale wejdzie tylko na 500 obr/min i tak przez 1-2 sek. się trzęsie , po czym obroty wskoczą na swoje normalne 1200-1300 obr. i jest ok. Dzieje się tak tylko przy pierwszym odpaleniu. Następne już jest płynne zarówno jak jest jeszcze zimny, jak i ciepły. Zrobione wymiana filtra paliwa,świec,regulacja zaworów,sprawdzone błędy silnika (brak),czujnik temperatury pokazuje poprawnie. Powoli opadają mi ręce. Chodzi o benz. 2.0
  • 0
2.2 i-ctdi 2004 tourer
2.0 i-vtec 2009 tourer

#2 trekker200

trekker200
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:cl 7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:02, 16.11.2013

a jaką masz zalaną oliwę? umnie kiedys w zimie też tak silnik chodził na 10w60

[ Dodano: 2013-11-16, 20:02 ]
teraz jeżdzę na 0w30 i jest o niebo lepiej

[ Dodano: 2013-11-16, 20:03 ]
możesz jeszcze spróbować wyczyścić przepustnice
  • 0

#3 adrianno

adrianno
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:śląsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:20, 16.11.2013

Olej dopiero zalany Shell 5w30. Co do czyszczenia przepustnicy to zdjąłem rurę dolotową i przetarłem szmatką trochę tą nalepioną sadzę. Nie wiem czy to wystarczy. Mam takie wrażenie jakby pompka w zbiorniku, która napełnia układ paliwowy przed rozruchem nie dawała rady i było za mało paliwa na początek. Zrobiłem tak,że przed rozruchem przekręciłem kluczyk 5 razy do pozycji zapłon żeby "podpompować" paliwko ale nic to nie dało.
  • 0
2.2 i-ctdi 2004 tourer
2.0 i-vtec 2009 tourer

#4 trekker200

trekker200
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:cl 7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:25, 16.11.2013

jest jeszcze przy przepustnicy taki elektrozawór który reguluje dopływ powietrza przy całkowicie zamknietej przepustnicy on odpowiada za wolne obroty, też potrafi się zasyfić i przycinać.
  • 0

#5 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:45, 16.11.2013

Przepustnica i zawór IAC do wyczyszczenia.

Co do czyszczenia przepustnicy to zdjąłem rurę dolotową i przetarłem szmatką trochę tą nalepioną sadzę. Nie wiem czy to wystarczy.

Nie to nie wystarczy. Ty nie wycierasz kurzów z półki tylko czyścisz przepustnicę która odgrywa dużą rolę w silniku.

Świeczki dobre kupiłeś? Nie za krótkie przypadkiem? Przerwa na świecach właściwa? Cewki czyste są? Dobrze zamontowane (dokręcone) i wtyczka wpięta do końca (tu raczej by wyskoczył błąd)
Gdzie Ty masz filtr paliwa? Tak jak VII gen w baku z pompką? Może jakieś syfiaste paliwo zalałeś i pompka to zassała?
Nic podczas jazdy nie przerywa? Nie szarpie?

Tak czy inaczej kup dodatek na czyszczenie układu paliwowego i wlej zgodnie z instrukcją (przeważnie 1 butla na pełniutki bak) i wyjeździj to do rezerwy i zalej same paliwo (bez dodatku). Zalej paliwo z jakiejś pożądnej stacji bo Hanki są wyczulone na tym punkcie.
  • 0

#6 ariel

ariel
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:48, 16.11.2013

Kolego jaki masz przebieg auta? Bo rocznik ten sam a u mnie tez jest podobny problem tylko przymulenie jest krótsze (ale zauważalne) i tak w okolicach 900 obrotów.

Wszystkie czynności jak Kolega adrianno tez wykonałem. Dodatkowo wlałem dodatek do czyszczenia wtryskiwaczy Millersa. To było na koniec kwietnia przy przebiegu 120 000. Pomogło, ale kilka tygodni temu przy chłodach i przebiegu 135 000 problem powrócił. Też zastanawiałem się nad przepustnicą i zaworem IAC. Problem zauważam też w garażu, ale zawsze po długim (kilku godzinnym) postoju. Olej to Amsoil 0w20
  • 0

#7 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:03, 16.11.2013

Dodatkowo wlałem dodatek do czyszczenia wtryskiwaczy Millersa. To było na koniec kwietnia przy przebiegu 120 000. Pomogło, ale kilka tygodni temu przy chłodach i przebiegu 135 000 problem powrócił.

No to sam sobie odpowiedziałeś :mrgreen: Niestety paliwo które lejemy do baku nie należy do najczystszych, zawsze coś sie przedostanie do układu co może wywołać problem (przypcha wtryski). Powtórz operacje z dodatkiem na wtryski lub do czyszczenia całego układu. Na forum jest potwierdzone że dopiero po 3 czy 4 butelce widać zauważalną różnicę (w tym spadek chlania paliwa przez Hanke)

Też zastanawiałem się nad przepustnicą i zaworem IAC.

:db Na pewno nie zaszkodzisz tym Accordowi a wręcz przeciwnie (także potwierdzone na forum w wielu przypadkach). Sam bez problemu to ogarniesz, manuale są na forum krok po kroku co jak i gdzie wsadzić :-P .
Dodatkowo polecam wyczyścić EGR, także operacja łatwa (2 śruby i Egr masz w łapach) a efekt też na +
  • 0

#8 adrianno

adrianno
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:śląsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:29, 17.11.2013

Pełen nadziei ,mimo że dzisiaj jest niedziela zabrałem się do czyszczenia przepustnicy i zaworu jak mu tam IAC. Godz 9.00 start do samochodu.Odłączenie akumulatora. Demontaż i pieczołowite czyszczenie aż lśniła przepustnica. Zaworek nie da się rozebrać bez ryzyka uszkodzenia więc został przelany kilkakrotnie środkiem odrdzewiającym i mocno przedmuchany. Mimo , że w zasadzie nie było dużo zanieczyszczeń pieszczenie zakończyłem o godz. 13.00. Podekscytowany o godz.18.00 próba na zimnym silniku i....... wielka du..... , żadnych zmian. Dalej nie wskakuje płynnie na obroty tylko przez pierwszą chwilę się męczy na niższych. Ktoś pytał mnie o przebieg w tej chwili mam 113.600 km. Wyjeżdziłem już dwa zbiorniki w ciągu ostatnich 3 miesięcy z środkami do czyszczenia układu paliwowego. :cry:
  • 0
2.2 i-ctdi 2004 tourer
2.0 i-vtec 2009 tourer

#9 grzegorzyz

grzegorzyz
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:46, 17.11.2013

Cześć,

od 2 miesięcy miałem dokładnie to samo. Wczoraj oddałem auto do ASO, auto na gwarancji. Po 2 godzinach dali znać, zawory do regulacji. Dziś rano sprawdziłem a zimnym silniku, problem znikł. Pali od razu, obroty wskakują na ułamek sek.na 1000 obr. a następnie na 1300 obr. Poprawa rewelacyjna. Pojeżdże kilka dni i sprawdzę. Auto ma 45kkm, od 10kkm gaz. Dlatego nastąpiło skasowanie luzów
Powodzenia
  • 0

#10 adrianno

adrianno
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:śląsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:00, 17.11.2013

Nie wiem co o tym myśleć bo zawory miałem regulowane jakieś 3-4 tys. temu i z tego co pamiętam przypadłość ta była i przed i po regulacji. Chyba , ze ASO tylko skasowało a regulacji nie zrobili. Umówiłem się do kliniki HONDY w Rybniku na wtorek żeby zostawić i w środę zobaczą jak pali.

Tak przy okazji dowiedziałem się w klinice , że moja honda podlega akcji naprawy mocowania listew szyby przedniej . Podjechałem przy okazji do ASO Kucza w Rybniku żeby się dowiedzieć co i jak. Popatrzeli i powiedzieli , że prawdopodobnie nie przyznają bo była wymieniana szyba przednia.Porobili zdjęcia i posłali zapytanie do Hondy. A listwy sterczą aż miło. Mimo to nie chciałbym żeby ten temat robił się o ASO i listwach...
  • 0
2.2 i-ctdi 2004 tourer
2.0 i-vtec 2009 tourer

#11 gebek

gebek
  • Forumowicz
  • 313 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ELEGANCE
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:18, 17.11.2013

W moim aucie podobny problem wystepowal sporadycznie od nowosci.Problemy z odpaleniem po nocy,lub odpalenie ze zbyt niskimi obrotami.
Wiec nie jest to raczej kwestia luzu zaworowego. U mnie byly wymienione z auta testowego nastepujace elementy....
przepustnica,cewki ,egr,ECU,pompa paliwa,przeplywomierz...nic to nie dalo. Problemy zniknely samoistnie,ale wystepowaly sporadycznie w ciagu calego
czasu eksploatacji tzn 70 kkm.
Zdarza sie to raz na kilka miesiecy...a tankuje zawsze na tej samej stacji.
Teraz otworzyli u mnie nowa tania stacje...i zatankowalem trzy razy. W ciagu ostatniego tygodnia wystapilo 3 krotne utrudnione odpalenie,a dzis rano
zapalil,natychmiast zgasl...a potem musialem trzykrotnie go dlugo krecic aby zaskoczyl.
Jak juz odpalil,to pracowal przez chwile ciezko i nierowno.
Oczywiscie ,kazde odpalenie na cieplo jest OK,i silnik pracuje rowniutko,nic nie szarpie.
Oczywiscie komp nie wykazuje bledow :k .
Powoli dochodze do wniosku,ze moze byc to kwestia paliwa :roll:
  • 0
Jest Accord...oraz Shadow VT750 Black Spirit

#12 adrianno

adrianno
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:śląsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:54, 17.11.2013

Ty masz złe paliwo, ja mam złe paliwo, inni mają złe paliwo... coś tu nie tak. Czy właściwie jest paliwo w Polsce które jest dobre do naszych Hond... Co do odpalania bardzo trafnie to opisałeś , też mam tak ale rzadko , że nie chce odpalić . Dopiero odpali z drugim razem z dużym oporem. Nie napawa mnie to optymizmem co napisałeś bo wymienili Ci naprawde chyba wszystko co obstawiałem. :eee
  • 0
2.2 i-ctdi 2004 tourer
2.0 i-vtec 2009 tourer

#13 gebek

gebek
  • Forumowicz
  • 313 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ELEGANCE
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:26, 17.11.2013

adrianno, skoro Ty masz takie same problemy jak ja...w testowce z ktorej bralismy czesci ten efekt takze wystepuje...to albo TTTM,albo jest to
kwestia paliwa,albo jakas wada ktoregos elementu,niewykrywalna przez kompa,o ktorej producent nie ma pojecia...bo jak znam Honde,bylaby kampania serwisowa.
  • 0
Jest Accord...oraz Shadow VT750 Black Spirit

#14 trekker200

trekker200
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:cl 7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:57, 17.11.2013

adriano jak bedziesz w aso powiedz żeby Ci zmierzyli ciśnienie na listwie wtryskiwaczy, bo jeżeli to wina paliwa to może być filtr już przypchany i ciśnienie siada.
  • 0

#15 adrianno

adrianno
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:śląsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:23, 17.11.2013

Filtr wymieniony w środę zrobione na nim może 150 km. Po wymianie filtra zero zmian tak jakby nie był wymieniany. mówię o tym filtrze w zbiorniku który jest razem z pompką i pływakiem.
  • 0
2.2 i-ctdi 2004 tourer
2.0 i-vtec 2009 tourer





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq