Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana łożysk kól VII


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:15, 12.11.2013

Witam

Mam do wymiany łożysko koła. Nie wiem jeszcze dokładnie które - dziś jadę na sprawdzenie do mechanika.
Zostałem uprzedzony że podczas wymiany trzeba odkręcić czujnik ABS który często ulega wtedy uszkodzeniu.

Możecie polecić jaki serwis (mazowieckie lub podlaskie ) który wymieni mi łożysko bezproblemowo ?
Nie chce wymieniać dodatkowo czujnika ABS który kosztuje 500zł :(

Z góry dzięki za odpowiedzi.

EDIT: Coś czytałem że czujnik ABS można wypiąć w komorze silnika. W którym miejscu mniej więcej ??
  • 0

#2 tojejo

tojejo
  • Forumowicz
  • 915 postów
  • Skąd:SGL
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:wystarczająco
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 17:22, 12.11.2013

Można wypiąć i nawet należy, idź po kablu a dojdziesz do kostki, ale to nie rozwiązuje problemu, bo chodzi o wrażliwość miejsca zamocowania czujnika w zwrotnicy, po prostu trzeba się delikatnie obchodzić podczas demontażu. Poza tym nie przesadzaj, że 500 pln bo spokojnie znajdziesz taniej używkę jakby coś poszło nie tak.
  • 0

#3 Gico

Gico
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:Dzierzgoń
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:45, 12.11.2013

Z tyłu kolego to samemu wymieniałem i zajęło mi to z 30minut. Nie wiem jakim cudem można uszkodzić czujnik abs?
  • 0
Alu: Buddy Club P1 Racing QF, Guma: Dunlop SPORT MAXXX 215/40/17, Zawieszenie: KW Variant 2, Dolot: Wkładka K&N

#4 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:43, 12.11.2013

Byłem na sprawdzeniu. Mechanik nie był w stanie stwierdzić które to łożysko hałasuje ( podobno za mało jest zużyte jeszcze )
Pozostaje jeździć aż huczenie się bardziej nasili. Ale już teraz mnie to doprowadza do furii :(
Znacie jakiś warsztat który może mi to zdiagnozować ?? ( np stetoskopem )

Z tyłu kolego to samemu wymieniałem i zajęło mi to z 30minut. Nie wiem jakim cudem można uszkodzić czujnik abs?


Z tyłu chyba prościej bo wymieniasz chyba razem z piastą ??
  • 0

#5 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 20:33, 12.11.2013

Z tyłu kolego to samemu wymieniałem i zajęło mi to z 30minut. Nie wiem jakim cudem można uszkodzić czujnik abs?


Koledze flashmaniac chodzi raczej o przednie łożysko a to już nie jest taka łatwa sprawa jak się wydaje. Tył owszem łatwo zmienić całą piastę i z czujnikiem nie ma problemu. Natomiast czujnik z przodu siedzi bardzo mocno i nie tak łatwo jest go wyjąć. Połamać można w kilka sekund. U siebie jak pamiętam to nie wyjmowałem czujnika i dało się wymienić łożysko. Bardzo ważne z przodu, żeby dokręcić odpowiednim momentem bo jak przesadzisz to szybko łożysko będzie ponownie do wymiany.
Przód
M22 -181 Nm
M24 -245 Nm
Tył - 181 Nm

Dołączona grafika

Łożyska które najczęściej siadają prawy przód i tył w VII

A żeby sprawdzić które łożysko jest do wymiany to jedź gdzieś gdzie samochód będzie miał wszystkie koła w górze. Wtedy najłatwiej to sprawdzić. Kręć każdym i to które ma największy opór będzie do wymiany. Jeszcze jedno. Czy zmieniałeś już koła na zimowe ? Jeżeli któreś łożysko jest uszkodzone to często jest problem z odkręceniem koła bo łożysko się grzeje, temperatura przenosi się na piastę i śruby się zapiekają. Miałem tak kilka razy i powiem Ci że to się sprawdza.
  • 0

#6 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:35, 13.11.2013

Zmieniałem na zimówki i śruby nie były zapieczone.
Auto było podnoszone i nasłuchiwane kola podczas ręcznego kręcenia . Żadne koło nie chodziło głośniej.
Ciężki orzech do zgryzienia.....
  • 0

#7 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 23:35, 13.11.2013

Pewnie faktycznie jest mało zużyte jeszcze i huczy lekko ale pod obciążeniem ..... z tym stetoskopem próbowałeś ?
Obstawiam któreś tylne .....ale oczywiście strzelam
  • 0
                       

#8 tojejo

tojejo
  • Forumowicz
  • 915 postów
  • Skąd:SGL
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:wystarczająco
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 01:04, 14.11.2013

To wyeliminowales juz tyl, czy nie, bo nie rozumiem? Jesli tak to sprawa jest prosta, powinno sie nasilac od zewnetrznej strony w zakrecie. A skoro dzwiek jest na tyle glosny ze az irytuje to powinno dac sie zauwazyc roznice.
  • 0

#9 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:56, 17.11.2013

Byłem na sprawdzeniu w innym warsztacie gdzie mówili że mają stetoskop.
Podczas kontroli oczywiście nie używali stetoskopu mimo że wspominałem o tym.
Nic nie znaleźli. Będę jeździł z tym i czekał aż się nasili bardziej.
  • 0

#10 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:08, 18.11.2013

Pewnie dzięcioły :k mówili tak z sarkazmem tylko po to żebyś tam przyjechał .Byli pewni ,że stetoskop jest im nie potrzebny ,bo mają w uszach :k i wychwycą łożysko bez problemu jak to robili nie raz ...a tu zonk :-)
Tylko różnica była taka ,że wcześniej przyjeżdżali klienci z huczącym łożyskiem które ich zmusiło do wizyty ,a ty z ledwo słyszalnym ale irytującym dla kogoś kto nie traktuje samochodu jako przemieszczacza ;-) z miejsca na miejsce.

Ja na zakończenie zapytałbym się....Gdzie ten stetoskop doktorki ? :evil:....od siedmiu boleści
  • 0
                       

#11 cisoboy

cisoboy
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Kombi
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:36, 14.06.2014

Zamiast stetoskopu możesz użyć długiego śrubokręta lub pręta. Ważne abyś miał jeden metalowy koniec dotknięty do obudowy łożyska a drugi metalowy koniec do swojego ucha (zatkaj oczywiście sobie drugie ucho ). Świetnie metal przewodzi dźwięk i w ten sposób nie zagłusza ci szum z pozostałych części. Co do dźwięków jak hałasują zużyte łożyska to tylko doświadczenie. Możesz dla treningu włączyć sobie silnik i ostrożnie przyłożyć taki przyrząd np: do obudowy łożysk w pompie wspomagania, lub alternatora - usłyszysz różnicę, gwarantuję. Na kołach tego nie trenowałem jeszcze.

 

W rowerze też mam normalne łożyska z uszczelniaczami. Stary smar jest spenetrowany przez wilgoć i inne związki chemiczne i pomimo swojej sporej ilości nie wchodzi pomiędzy kulki łożyska i nie smaruje. Uszczelniacze łożyska delikatnie podważam śrubokrętem płaskim naciskając na taki mały rowek podważam i wyjmuję, myje łożysko izopropanolem potem odtłuszczaczem do samochodowych tarcz hamulcowych (wysoka kwaśność), przedmu*cenzura*ę i na nowo smaruję. Uszczelniacze wskakują na swoje miejsce wkładane palcami. Różnica jest ogromna w kulturze pracy łożyska.

 

Może coś takiego przećwiczę na łożyskach auta. :slimak:


Użytkownik cisoboy edytował ten post 10:42, 14.06.2014

  • 0

C1_SOBOY_1.png

 


 


#12 Przemin

Przemin
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Ząbki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:59, 13.03.2020

Bardzo łatwo jest sprawdzić, gdy nic nie słychać to kręcimy kołem i kładziemy łapsko na sprężynę amortyzatora, będziemy czuć lekkie drgania na sprężynie
  • 0

#13 rafalsar

rafalsar
  • Forumowicz
  • 132 postów
  • Skąd:Rypin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:54, 13.03.2020

Z tyłu i ja wymieniałem bez demontażu i wszystko gra. Tylko to może być jeszcze wyząbkowanie opon a tam można słuchać i nic nie będzie tylko przy jeździe.


Użytkownik rafalsar edytował ten post 20:58, 13.03.2020

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq