Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Sworzeń wahacza górnego Accord VII cl7

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
85 odpowiedzi w tym temacie

#76 varrol

varrol
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Milanówek
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:45, 16.07.2020

Czy warto prewencyjnie wymienić sworznie dolne? Ew. również górne? Widzę że nie do końca da się ocenić ich stan (a może się da?), a nie chciałbym zgubić koła. Przebieg 170k.

 

Dodam, że kierownica relatywnie ciężko chodzi - zwłaszcza po dłuższej jeździe - choć nie mam porównania jak chodzić powinna normalnie (palcem się nie obróci).


Użytkownik varrol edytował ten post 21:49, 16.07.2020

  • 0

#77 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 06:07, 17.07.2020

Tu masz dosc ciekawy temat dotyczacy sworzni, napewno sie dowiesz czy wymieniac czy nie ;)

 

 

http://www.accordklu...nych-w-hondzie/

 

oraz:

 

http://www.accordklu...wybrać-ankieta/


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#78 varrol

varrol
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Milanówek
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:01, 21.07.2020

Dzięki! Wygląda na to, że oryginał powinien 200k km wytrzymać, a zamiennik firmy 555 100k km - także przy moich małych przebiegach po prostu wymienię i będę miał spokój na 10 lat.


  • 0

#79 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:30, 21.07.2020

Delphi też jest ok, zrobiłem 45 tys kilometrów i luzu brak, ktoś z forum też na nich jeździł i zaczęły mieć luzy po 60 tys kilometrów, ale lekko nie miały na co dzień...
  • 0

#80 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 17:44, 21.07.2020

Ja Delphi omijam szerokim łukiem. Montowałem dolne sworznie tej firmy w Renault i wytrzymały niecale półtora roku...
  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#81 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:40, 22.07.2020

Być może trafiają się lepsze i gorsze partie Delphi czy też części innych producentów. Na 555 lub CTR czasami ludzie też narzekają mimo wszystko, kwestia partii, dostawy, itd. może też być, gdzie wyprodukowane...

Właśnie sprawdzałem dziś rano luzy na przodzie, 45 tyś kilometrów i brak jest jakiegokolwiek, choćby najmniejszego luzu. Być może na plus jest to, że nie jeżdżę agresywnie po złych nawierzchniach i często robię przeloty po drogach dobrej jakości, nie zmienia to jednak faktu, że po ponad roku jest ok i gumy sworzni wyglądają też jak nowe w moim Delphi.
Może też fakt, że jest to góra a nie dół i są mniejsze siły nacisku na sworznie, tak przypuszczam...
  • 0

#82 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:36, 17.07.2021

Mi wychodzi z pomiarów, że górny sworzeń z oryginalnego wahacza ma 35,3mm.

A jako ciekawostka dolne sworznie 555 z haparts co prawda nie w accordzie  ale w civicu (w accordzie są większe) wytrzymały 5 lat i jakieś 50-60 tyś km.  więc  tak  sobie .....


  • 0

#83 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 11:43, 11.03.2023

Siema, chce wymienić u siebie w CL7 górne sworznie na CTR, ale który model dokładnie wybrać? CBHO-34, czy CBHO-14, czy jeszcze inny? :)

Już przyszłościowo zapytam również o CU2 jakie górne sworznie CTR będą odpowiednie? ;)
  • 0

#84 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:50, 16.05.2023

Po przeglądzie zawieszenia w weekend, co do przednich górnych sworzni wyszło tak, że na ctr po stronie pasażera po przejechanych 60 tys km, na obecną chwilę luzu brak, natomiast od strony kierowcy nadal siedzi Delphi, zrobione na nim 126 tys kilometrów i luzu również brak (Delhi z prawej strony przed montażem ctr wytrzymało mi bez luzu 70 tys km). Ostatnio Accord nie miał łatwo i zdarzyło mu się pojeździć też po gorszych nawierzchniach, choć głównie robię trasy po dobrej jakości drogach.
Także, przynajmniej w mojej opinii, Delphi aż taki zły nie jest, pod względem ceny również nie rujnujący kieszeni.
  • 0

#85 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 12:03, 16.05.2023

Górne przenoszą małe siły także będą trzymać nawet średniej jakości sworznie
  • 0
                       

#86 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:40, 16.05.2023

Górne przenoszą małe siły także będą trzymać nawet średniej jakości sworznie


Tak jak piszesz, chodzi tu raczej bardziej o komfort prowadzenia samochodu przy większych prędkościach, jak luzu na górnym sworzniu nie ma, to drgań na kierownicy jest brak (zakładając, że pozostałe części zawieszenia i półosie są w pełni sprawne, felgi proste i opony dobrze wyważone), jak jest tam luz, to drgania będą i to nie będzie tak, jak być powinno, jeśli chodzi o przyjemność prowadzenia.

Czy jednak przy zbyt dużym luzie w górnym sworzniu, nie powstanie niebezpieczeństwo może nie wypadnięcia, ale nadmiernego przechyłu koła od góry na boki i w ekstremalnej sytuacji, dojdzie do uszkodzenia innych, dolnych części zawieszenia, a w konsekwencji wypadku?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq