Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Podgrzewanie foteli


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 ozyrys15

ozyrys15
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190 + Reflash A1
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:33, 21.10.2013

Drodzy forumowicze, proszę pomóżcie mi rozwikłać zagadkę, dlaczego mój fotel nie grzeje w pozycji Hi, mimo że kontrolka się zaświeca na przycisku,w pozycji Lo grzeje. Nawet rozebrałem przycisk od włanczania ogrzewania,poczyściłem go i spryskałem preparatem do styków elektrycznych i dalej nic. Mata więc jest dobra bo grzeje w Lo. Stawiam browara za trafioną odpowiedź i z góry dziękuję.
  • 0

#2 uniu

uniu
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:w.
  • Silnik:2,2
  • Wersja:exe
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:02, 21.10.2013

JA bym sprawdził przekaźnik
  • 0

Części accord VII diesel polift oraz ufo diesel


#3 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 12:52, 22.10.2013

Grzałka w fotelu dobra ? Poniewaz jak grzeje na LO nie znaczy że druga grzałka jest doba. Jak dobrze pamiętam na LO grzeje jedna dolna grzałka na HI dwie równolegle.
  • 0

#4 ozyrys15

ozyrys15
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190 + Reflash A1
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:07, 22.10.2013

Powiem tak- nie sprawdzałem grzałek bo skoro grzeje na Lo to wydawało mi się że są sprawne,wniosek, -
1. Jak mam sprawdzić czy działa 2 grzałka na Hi( z drugiej strony czy jesli jedna grzalka grzejąca na Lo działa to czy nie grzala by co najmniej tak jak na Lo?)
2. Co tu sprawdzać w przekaźniku?
  • 0

#5 honda-expert

honda-expert
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:57, 22.10.2013

Mało precyzyjne informacje o usterce ale postaram się pomóc. Rozumiem, że mój fotel to fotel kierowcy :). To nie jest przekaźnik, gdyż przekaźnik zasila włącznik ogrzewania siedzeń. Obie maty grzewcze (oparcia i siedzenia) działają razem a włącznik ogrzewania przełącza grzałki albo szeregowo (LO) albo równolegle (HI). Skoro ogrzewanie działa (siedzenie i oparcie) na LO to pominiemy ten krok. Pod siedzeniem masz 4 pinową kostkę, sprawdź czy po włączeniu przełącznika na HI pojawi się napięcie akumulatora na przewodzie zielonym (wersja z siedzeniem regulowanym elektrycznie) lub na szarym (regulacja manualna). Podłącz sondę miernika bez rozpinania kostki. Jeżeli po załączeniu ogrzewania siedzenia na HI pojawi się napięcie akumulatora to uszkodzona jest mata grzewcza siedzenia (nie oparcia). Jest to spowodowane tym, że w macie na tym obwodzie znajduje się wyłącznik termiczny i przerywacz (często ulegały awarii w tych modelach)
  • 0

#6 ozyrys15

ozyrys15
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190 + Reflash A1
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:27, 23.10.2013

Siedzenie mam regulowane elektrycznie,więc zielony kabel. Teraz mam pytanie, czy jeśli wyjdzie że faktycznie nie działa mata przez ten wyłącznik termiczny, jakie powinno być moje działanie ( tzn. elektryka ) by ogrzewanie znowu działało?
  • 0

#7 honda-expert

honda-expert
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:35, 23.10.2013

Niestety obwód z wyłącznikiem termicznym i przerywaczem znajduje się w macie grzewczej siedzenia. Nie ma możliwości zobaczyć tych elementów bez rozprucia maty. W takim przypadku trzeba wymienić matę grzewczą. Chyba, że ktoś bawił się w rozpruwanie maty i próbował naprawiać? Skoro będziesz robił pomiary warto dla pewności sprawdzić sąsiednie przewody w kostce 4 pinowej. Na przewodzie czarnym musi być zawsze masa, natomiast na szaro-żółtym na LO napięcie akumulatora a na HI masa (tu nastepuje zmiana polaryzacji realizowana przez włącznik ogrzewania siedzeń).
  • 0

#8 cisek33

cisek33
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:WLKP
  • Silnik:V6
  • Wersja:MOCNA
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:58, 21.11.2013

podepnę się pod temat ;-) zakupiłem taki zestaw na dwa fotele http://allegro.pl/ma...3717698953.html rozebrałem fotel pasażera ,zamontowałem maty wraz z całą instalacją ,złożyłem fotel ,zamontowałem w aucie na szybko podłączając pod gniazdo zapalniczki , efekt jest taki ,że przez tapicerkę nawet nie czuć ciepła, moje 4 litery szybciej się nagrzeją niż te maty :k fotel kierowcy sobie na razie darowałem, natomiast podłączyłem drugi komplet mat tak "na wierzchu" żeby sprawdzić czy grzeją no i na HI coś jeszcze czuć ,ale na LO jest lipa , czy to przez podłączenie do gniazda zapalniczki ,może za "mało" prądu w niej jest i nie daje rady ich rozgrzać jak trzeba? może trzeba się wpiąć gdzieś w skrzynkę bezpieczników gdzie lepszy prąd jest?
  • 0

#9 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 20:33, 21.11.2013

Jeżeli na HI grzeje dobrze, a na LO słabo to jaki ma to związek z prądem.
Bezpieczniki ok, widocznie to grzanie na LO jest do duszy :mrgreen:
Podłącz na próbę bezpośrednio do akurat i będziesz wiedział co jest nie tak.
Ja obstawiam ze to wina układu mat a nie instalacji auta.
  • 0

#10 cisek33

cisek33
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:WLKP
  • Silnik:V6
  • Wersja:MOCNA
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:38, 21.11.2013

Jeżeli na HI grzeje dobrze, a na LO słabo to jaki ma to związek z prądem.
Bezpieczniki ok, widocznie to grzanie na LO jest do duszy :mrgreen:
Podłącz na próbę bezpośrednio do akurat i będziesz wiedział co jest nie tak.
Ja obstawiam ze to wina układu mat a nie instalacji auta.


nie grzeją dobrze ani na HI ani na LO :k po prostu na HI czuć jakieś tam bardzo delikatne ciepełko ,a na LO praktycznie zero ciepła i mowa tu o matach jeszcze nie zamontowanych, te zamontowane przez tapicerkę już ciepła nie dają :-/ jak znajdę wolną chwilę to bezpośrednio pod akumulator podłączę i zobaczymy co będzie
  • 0

#11 ozyrys15

ozyrys15
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190 + Reflash A1
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:38, 21.11.2013

To mam pytanie, czy gdzieś na forum jest instrukcja wyciągnięcia fotela kierowcy w acco 7 oraz co, jak i czym naprawić żeby grzała mata????
  • 0

#12 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 20:46, 21.11.2013

cisek33, gdyby instalacja auta była za słaba to będzie paliło bezpiecznik, będą się grały przewody.
Moim skromnym zdaniem to te maty są kiepskie. Tak jak mówiłem wcześniej Podłącz bezpośrednio pod akurat i sprawa częściowo się wyjaśni.

ozyrys15, chyba jest naprawa mat tylko czy w VI czy w VII nie pamiętam.
Wiem jedno na 100% w dziale dla klubowiczów jest em do VII w j. polskim i tam jest opisany cały układ sterowania.
  • 0

#13 ozyrys15

ozyrys15
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190 + Reflash A1
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:52, 21.11.2013

cisek33, gdyby instalacja auta była za słaba to będzie paliło bezpiecznik, będą się grały przewody.
Moim skromnym zdaniem to te maty są kiepskie. Tak jak mówiłem wcześniej Podłącz bezpośrednio pod akurat i sprawa częściowo się wyjaśni.

ozyrys15, chyba jest naprawa mat tylko czy w VI czy w VII nie pamiętam.
Wiem jedno na 100% w dziale dla klubowiczów jest em do VII w j. polskim i tam jest opisany cały układ sterowania.


To zapytam kolego inaczej, czy muszę odłanczać akumulator przed operacją wyciągania fotela ?
  • 0

#14 kristof

kristof
  • Forumowicz
  • 246 postów
  • Skąd:Kln
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:limuzyna
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:40, 25.11.2013

Podepnę się. Dałeś radę coś zrobić bo u mnie też grzeje jakby chciało a nie mogło. Sam szybciej nagrzeje tyłkiem niż te maty, a pamietam jak kiedyś escortem jechałem z kolegą starym kapciem to tyłek grzało naprawdę dobrze
  • 0

VTEC PIJE VTEC ŻYJE


#15 cisek33

cisek33
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:WLKP
  • Silnik:V6
  • Wersja:MOCNA
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:03, 26.11.2013

Podepnę się. Dałeś radę coś zrobić bo u mnie też grzeje jakby chciało a nie mogło. Sam szybciej nagrzeje tyłkiem niż te maty, a pamietam jak kiedyś escortem jechałem z kolegą starym kapciem to tyłek grzało naprawdę dobrze


nie miałem czasu nawet podpiąć ich bezpośrednio pod aku :k też masz jakieś uniwersalne maty z allegro?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq