Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Kąt wyprzedzenia zapłonu/ rozbieżne dane


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 seiko

seiko
  • Forumowicz
  • 470 postów
  • Skąd:południe
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:40, 20.10.2013

Korzystając z uprzejmości kolegi z forum, który podłączył mi auto pod kompa, przeglądając parametry pracy silnika, wyszła jedna ciekawostka. Chodzi konkretnie o parametr - kąt wyprzedzenia zapłonu. Jak pokazywał HDS u mnie było to w granicach 7.5 - 9 stopnia. Silnik w pełni rozgrzany na biegu jałowym ok 650obr./min. ( przy włączonych światłach i włączonych czyli 800obr/min było tak samo)
A HDS podpowiadał że prawidłowy zakres to 13-18 stopni. dziwne
Z kolej manual ESM podaje inne wartości jako prawidłowe czyli 8stopni +/- 2stopnie.

Czyli prawidłowo tak jak u mnie wyszło.

 dziwne, żeby HDS błędnie podpowiadał. I nie wiem już sam które wartości są prawidłowe??
Dodam, że w sterowniku silnika nie ma żadnych błędów.

6ilp.jpg
2xms.jpg
 


Użytkownik seiko edytował ten post 13:34, 18.10.2014

  • 0

#2 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 11:17, 22.10.2013

Co prawda manual jest starszy i odnosi się do silników K20A/K24 a silnik po lifcie jest konkretnie K20Z2 ale to właściwie to samo.

Czy jesteś pewien,że to te same silniki ? I takie smo ecu, czyli komputer sterujący silnikiem? PS: jak nie pali się na zółto to jest ok... niedługo będziecie liczyc obroty, temperaturę itd .. bo różni się o 1 z wartością nominalną :) Sprawdzę to na moim samochodzie.
  • 0

#3 seiko

seiko
  • Forumowicz
  • 470 postów
  • Skąd:południe
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:22, 26.10.2013

w manualu  serwisowym z acury gdzie jest mowa o silniku K20Z2 i K20Z3 też jest podane:

8stopni +/- 2 . wychodzi na to, jakby jednak hds źle podawał. choć wszystkie inne wartości sie zgadzały.


Użytkownik seiko edytował ten post 15:14, 16.09.2014

  • 0

#4 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 17:07, 26.10.2013

no ok, to może zróbmy tak, w strefie klubowicza jest serwisówka do accorda VII gen. po liftingu - to niech ktoś (kto ma statut klubowicza) zobaczy tam, jaki powinien być ten kąt wyprzedzenia zapłonu i niech w tym temacie napisze żeby rozwiać wszelkie wątpliwości raz na zawsze. :-)
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq