Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Szarpnięcie przy ponownym naciśnięciu pedału przyśpieszenia.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
539 odpowiedzi w tym temacie

#16 przemo1983

przemo1983
  • Forumowicz
  • 165 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:35, 20.10.2013

U mnie ten problem wystepuje zarowno na gazie i benzynie. Wiec to troszke zaweza obszar poszukiwan.
Trzeba szukac w elementach wspolnych dla obu ukladow.

Uklad zaplonowy, uklad dolotowy, uklad wydechowy, uklad elektryczny, uklad napedowy :)
  • 0

#17 jaroslavos

jaroslavos
  • Forumowicz
  • 120 postów
  • Skąd:Wielkopolska
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 09:15, 21.10.2013

Trzeba by się zastanowić co jest odpowiedzialne za płynne dodawanie i odejmowanie gazu. Trzeba też wziąć pod uwagę, iż kiedy pedał przyśpieszenia jest już wciśnięty nawet trochę to całą praca pedału przyśpieszenia i reakcji samochodu jest prawidłowa.
Tak jak wspomniał przemo1983 trzeba szukać w tych elementach, które są identyczne, wspólne, które nie zostały zmienione po lifcie w obu modelach. Pierwsze co przychodzi mi do głowy to sterowanie ilością paliwa, powietrza. Co się dzieje w momencie całkowitego puszczenia gazu ? Kiedy wciskam ponownie gaz przepustnica się otwiera i co dalej ? chwila zastanowienia ? komputer nie wie, że został delikatnie wciśnięty pedał przyśpieszenia ? W momencie gwałtownego wciśnięcia jest zachłyśnięcie , ale reaguje od razu ... (jakby to opisać pierwsza faza wciskania gazu od razu jest nieczytelna dla auta).
Miałem kiedyś szarpnięcia, które były spowodowane brudną przepustnicą, która się blokowała w momencie całkowitego zamknięcia. Po oczyszczeniu został tylko opisywane szarpnięcia...ale pedał już się nie blokuje - przepustnica działa płynnie.
  • 0
individual design

#18 mackry

mackry
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 07:53, 22.10.2013

ja też mam podobny problem, poza tym z tego co zauważyłem ostatnio jak wkręcę na pierwszym biegu max obroty to przy zmianie muszę chwilę odczekać - silnik bardzo powoli schodzi z obrotów po odjęciu gazu - czy ktoś ma podobny problem z obrotami??
  • 0

#19 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:02, 24.10.2013

Każdy pisze że wyczyścił przepustnice a czy IAC też czyściliście?
Polecam zrobić tą operacje: http://www.accordklu...pic.php?t=39132

Dodatkowo polecam każdemu porządnie wyczyścić EGR (tak tak mowa o benzynowych EGR-ach)
Nie tylko wyciągnąć go i z wierzchu wyczyścić ale wymoczyć go kilka h w benzynce lub czymś podobnym, a najlepiej rozłożyć na czynniki pierwsze (manual jest na forum)

Zróbcie sobie mały test jak ja robiłem.
Pierwsza Uwaga - miejcie kompa do Acco żeby błędy wykasować (zwykły kabel + elm wystarczy) lub jakiegoś mechanika. Jak nie macie to możecie jeździć z błędem (ja tak jeżdziłem ze 3 tygodnie i potem kupiłem kabel i wykasowałem :mrgreen: )

1) Odłączacie wtyczkę od EGR i tak jeździcie aż wyskoczy wam check engine na blacie.
I tu kolejna Uwaga wyskoczy wam dopiero po jakiś (około) 50 - 100 km jazdy i dopiero wtedy zobaczycie jak auto zapiernicza.
Samo wypięcie wtyczki (bez checka na blacie) nic wam nie pokaże, dopiero jak wyskoczy (komp przyjmie inne wartości) i auto będzie śmigać że aż wam sie banan na twarzy pojawi.

Lub ewentualnie ja bym stawiał na Map sensor jeszcze.
  • 0

#20 przemo1983

przemo1983
  • Forumowicz
  • 165 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:38, 25.10.2013

Każdy pisze że wyczyścił przepustnice a czy IAC też czyściliście?
Polecam zrobić tą operacje: http://www.accordklu...pic.php?t=39132

U mnei po lifcie w przepustnicy ten zawor musi inaczje wygladac. Jak czyscilem przepustnice to nic takiego nei widzialem.
Malo tego, ja przepustnice wymienilem tez i jest to samo. Wiec watpie ze to IAC jest winowajca.
Bo na starej przepustnicy, jak i "nowej" szarpie dalej.


Dodatkowo polecam każdemu porządnie wyczyścić EGR (tak tak mowa o benzynowych EGR-ach)
Nie tylko wyciągnąć go i z wierzchu wyczyścić ale wymoczyć go kilka h w benzynce lub czymś podobnym, a najlepiej rozłożyć na czynniki pierwsze (manual jest na forum)

Rozlozylem na czynniki pierwsze, czyscilem, zlozylem, zlutowalem i wlozylem z powrotem.
Nawet w temacie o tym mowiacym sie pochwalilem operacja. :) Nic to nie dalo. :/
Pozniej jeszcze podmienilem tego EGRa na innego i to samo mialem.


Lub ewentualnie ja bym stawiał na Map sensor jeszcze.

Tez o tym mysle. Tego jescze nei wymienilem.

Generalnie prawie wszystko wymienilem u siebie. Zostal silnik i map sensor. :)
  • 0

#21 jaroslavos

jaroslavos
  • Forumowicz
  • 120 postów
  • Skąd:Wielkopolska
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 18:21, 25.10.2013

Akurat przy czyszczeniu przepustnicy bylem i mechanik czyści ja środkiem do czyszczenia gaźników ale idąc dalej na pewno nie czyścil IAC. Analizując co wmienil juz Przemo rzeczywiście pozostaje tylko map sensor. Na allegro widzialem go za 100 zl (denso taki niebieski) wiec chyba można zaryzykować. Na dniach formalnie jeszcze przeczyszcze egr bo z tego co widzialem to jest to banalnie proste a mam jeszcze ten środek do czyszczenia gaźników. Chociaż nie wiem dlaczego ale ciągle mi cos mówi ze to cos odpowiedzialne za problem jest powiązane-polaczone z przepustnica.
  • 0
individual design

#22 przemo1983

przemo1983
  • Forumowicz
  • 165 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:16, 25.10.2013

Kurcze, map sensor do polifta jest troche inny niz przed liftem i nie ma go na allegro. :( To samo na forum. Napisalem w dziale "kupie", ze kupie taki map sensor, ale nikt nie ma.
Szkoda, bo te 200 zlotych jestem w stanie dac, aby sprawdzic czy to pomoze. Tak mnie denerwuje to zjawisko, ze odbiera mi przyjemnosc z jazdy zupelnie.
W poniedzialek zadzwonie do ASO i zapytam sie ile kosztuje oryginalny czujnik, ale cena oscylowac bedzie napewno w granicach 1k PLN.
  • 0

#23 jaroslavos

jaroslavos
  • Forumowicz
  • 120 postów
  • Skąd:Wielkopolska
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 20:49, 25.10.2013

Odnośnie egr na forum znalazlem jeszcze cos takiego...



" sam zawór EGR to nie wszystko. Pod listwą paliwową jest tzw EGR plate - i to ona bardzo często jest zatkana węglem ze spalin.
Z tego co wiem są dwa błędy EGR - błąd zaworu i błąd przepływu. "


Może ktoś powiedzieć cos więcej na temat tego drugiego egr'a ? Może to on sprawia te problemy ?
  • 0
individual design

#24 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:59, 25.10.2013

Odnośnie egr na forum znalazlem jeszcze cos takiego...



" sam zawór EGR to nie wszystko. Pod listwą paliwową jest tzw EGR plate - i to ona bardzo często jest zatkana węglem ze spalin.
Z tego co wiem są dwa błędy EGR - błąd zaworu i błąd przepływu. "


Może ktoś powiedzieć cos więcej na temat tego drugiego egr'a ? Może to on sprawia te problemy ?

To jest ale w VI gen a VII tego już nie ma.
  • 0

#25 wojtas12343

wojtas12343
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Grodzisk Maz.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 21:23, 25.10.2013

Każdy pisze że wyczyścił przepustnice a czy IAC też czyściliście?
Polecam zrobić tą operacje: http://www.accordklu...pic.php?t=39132

U mnei po lifcie w przepustnicy ten zawor musi inaczje wygladac. Jak czyscilem przepustnice to nic takiego nei widzialem.
Malo tego, ja przepustnice wymienilem tez i jest to samo. Wiec watpie ze to IAC jest winowajca.
Bo na starej przepustnicy, jak i "nowej" szarpie dalej.


Dodatkowo polecam każdemu porządnie wyczyścić EGR (tak tak mowa o benzynowych EGR-ach)
Nie tylko wyciągnąć go i z wierzchu wyczyścić ale wymoczyć go kilka h w benzynce lub czymś podobnym, a najlepiej rozłożyć na czynniki pierwsze (manual jest na forum)

Rozlozylem na czynniki pierwsze, czyscilem, zlozylem, zlutowalem i wlozylem z powrotem.
Nawet w temacie o tym mowiacym sie pochwalilem operacja. :) Nic to nie dalo. :/
Pozniej jeszcze podmienilem tego EGRa na innego i to samo mialem.


Lub ewentualnie ja bym stawiał na Map sensor jeszcze.

Tez o tym mysle. Tego jescze nei wymienilem.

Generalnie prawie wszystko wymienilem u siebie. Zostal silnik i map sensor. :)


Wygląda inaczej bo masz K20Z2 i elektroniczną przepustnicę. A map sensor jest identyczny o ile o niego ci chodzi, map sensor przykręcany jest do kolektora na jedną śrubkę i jest identyczny do przed lifta jak i po lifta i jestem prawie pewnien, że po wymianie nie bedzie roznicy poniewaz nie tam lezy problem. A jak już wspomniałeś o cenie map sensora to się zdziwisz gdy spytasz o cene PFKL554466 SENSOR ASSY., MAP £352.01 (€401.29) ($563.22) :)
  • 0

#26 przemo1983

przemo1983
  • Forumowicz
  • 165 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:17, 26.10.2013

wojtas12343 piszesz ze przed i po lifcie map sensor jest taki sam.
Kolega wolek to samo mi powiedzial.
Ale dziwi mnie fakt, bo na allegro kolesie sprzedaja map sensor do Accorda 02-08 2.0 155KM, ktory wyglada tak:

Dołączona grafika

A u mnie jest taki:

Dołączona grafika

Mojego oznaczenia to:
DENSO SENSOR ASSY, MAP
079800-7240
PS-5A 6J28

Skad wynika ta roznica w obudowie?
Kolesie na allegro sprzedaja inne?
  • 0

#27 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:44, 26.10.2013

Ja mam identyko jak ten z pierwszego obrazka. Może Ty masz jakiś inny wstawiony?
  • 0

#28 przemo1983

przemo1983
  • Forumowicz
  • 165 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:52, 26.10.2013

Ja mam identyko jak ten z pierwszego obrazka. Może Ty masz jakiś inny wstawiony?

No wlasnie tutaj moze byc pies pogrzebany.
Czy znacie kogos z Accordem VII 2.0 po lifcie, zeby sprawdzic, czy jednak te sensory sa inne?

Panowie, znalazlem taki sam map sensor (pierwsze oznaczenia) jak moj na allegro ale od Hondy City 1.4
Oto jego zdjecie:
http://img14.allegro...9/75/3592497547

Nie kumam juz tego.
  • 0

#29 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:12, 26.10.2013

Zadzwoń do ASO i niech powiedzą Ci jaki numer części powinien być.
  • 0

#30 jaroslavos

jaroslavos
  • Forumowicz
  • 120 postów
  • Skąd:Wielkopolska
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 14:48, 26.10.2013

Ja też mam identyczny jak ten z pierwszego obrazka... na allegro jest dokładnie po 99 zł. Zastanawiam sie co dalej jeśli to nie będzie to...
  • 0
individual design




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq