Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

kąt pochylenia koła


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
90 odpowiedzi w tym temacie

#31 cysior

cysior
  • Forumowicz
  • 465 postów
  • Skąd:Zachodniopomorskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 15:28, 01.07.2016

z tego co wyszukałem jest jeszcze opcja podkładek na górną cześć sprężyny:

http://allegro.pl/gu...4993764554.html

co niektórzy tu sobie chwalili...


Użytkownik cysior edytował ten post 15:28, 01.07.2016

  • 0

#32 f_4

f_4
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:19, 26.05.2017

zadne kowalstwo... zrobi troche za duzo i bedziesz mial 120zl w plecy. wolalbym wydac 500zl na nowe regulowane wahacze febesta niz sie bawic w takie druciarstwo. To tylko 200zl drozej od dobrych zamiennikow.


  • 0

#33 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 20:06, 26.05.2017

z tego co wyszukałem jest jeszcze opcja podkładek na górną cześć sprężyny:
http://allegro.pl/gu...4993764554.html
co niektórzy tu sobie chwalili...

Czy do VII tourera te gumy będą pasować? Średnica itp.

Wysłane z mojego NX511J przy użyciu Tapatalka
  • 0

#34 Maxi

Maxi
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:36, 01.10.2017

Cześć, odświeżam wątek. Mam w Acco VIII ten sam problem. Widać ten typ tak ma.... Czy ktoś montował tę podkładkę 20mm pod tylne sprężyny ? Na moje oko to powinno załatwić temat.  Ewentualnie wymiana na sprężyny dłuższe o 20mm niż OEM.


  • 0

#35 Marcin Honda

Marcin Honda
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2015
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:34, 01.10.2017

Witam.Posiadam Accorda VIII kombi koła 18 cali i mam ten sam problem z kątem pochylenia tylych kół.Zcieło opony od srodka aż  jedna strzeliła.Wymieniłem sprezyny i amortyzatory i juz mam nowe opony wyząbkowane od srodka po 3 tys km.Wsadziłem podkładki miedzy zwoje sprężyny,ale sądze ze to nic nie dało poniewaz ciągle sie grzeje opona od srodka.Geometria robiona i niema luzów.W serwisie chcieli przerabiac wachacze na regulowane.Juz się poddałem sądząc ze ten typ tak ma.Pozdrawiam. :depresja:


  • 0

#36 Maxi

Maxi
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:52, 01.10.2017

No właśnie ten typ tak ma niestety.

Jedna opcja to wahacze regulowane.

Ewentualnie można było by wsadzić sprężyny 20 mm wyższe ( ja mam 2 stopnie na minusie dwa kółka). Amory tutaj nic nie dadzą. Ewentualnie te gumy, tylko nie wiem czy to ktoś ma czy to nie druciarstwo....  Panowie, dosyć powszechny problem, jak to rozwiązaliście ?


ps, nawet teraz zauważyłem że na mojej grafice (ściągniętej z neta) widać że tam tylne kółka też na minusie :-)


  • 0

#37 Marcin Honda

Marcin Honda
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2015
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:45, 01.10.2017

W serwisie chcieli mi dorabiac jakies sruby z mimosrodem ,ale nie wiem o co chodziło koszt około 800zł.Z tego co wiem to do VIII generacji nie ma regulowanych wahaczy do kupienia.W moim accordzie tez jest po obu stronach 2 stopnie na minusie.


  • 0

#38 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 23:39, 01.10.2017

Jeżeli opony po 3k km są wyząbkowane bądź ścięte - nawet na negatywie 2°, ale sprawnym zawieszeniu - to znaczy, że to zwykły paździerz jest, a nie opona.

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#39 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 07:41, 02.10.2017

 

nawet na negatywie 2°, ale sprawnym zawieszeniu

 

A co ma jedno do drugiego? :) Tzn... może inaczej. Co ma sprawne zawieszeniu do negatywu, który tworzy się przez obniżenie zawieszenia i siłą rzeczy - fizyki nie oszukasz - powoduje, że opona nie działa w naturalnych dla siebie warunkach? Skoro nie przylega idealnie powierzchnią bieżnika po całej szerokości jak należy, to siłą rzeczy będzie ją ścinać. I nie ma opcji, aby było inaczej... chyba, że jeździsz na jakichś chińskich twardych gumach. Każda guma jednak wcześniej czy później zacznie się poddawać. Jedna szybciej, inna później - zależnie od mieszanki i pewnie wewnętrznej konstrukcji.

 

Inna sprawa, że wielowahaczowe zawieszenia nie lubią się z niektórym typem bieżnika - i to też jest już niejednokrotnie potwierdzone. A skoro Accord VIII ma jakiś naturalny problem z negatywem - trzeba szukać sensownych rozwiązań, czyli albo odpowiednio dopasowane ogumienie albo wahacze regulowane.


Użytkownik tarjei86 edytował ten post 07:48, 02.10.2017

  • 0

#40 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 09:46, 02.10.2017

A co ma jedno do drugiego? :)

Że nikt nie powie - że może to przez niesprawne zawieszenie.

to siłą rzeczy będzie ją ścinać. I nie ma opcji, aby było inaczej...

Napisałem, że nie będzie?

To napiszę jeszcze raz - 3k km, negatyw 2°, i opony są ścięte bądź wyząbkowane, to znaczy, że to paździerz - nie opony, i najlepiej napisać markę i model, żeby ustrzec przed ich zakupem.

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#41 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 10:00, 02.10.2017

 

3k km, negatyw 2°, i opony są ścięte bądź wyząbkowane, to znaczy, że to paździerz - nie opony, i najlepiej napisać markę i model, żeby ustrzec przed ich zakupem.

 

Owszem... dobrze byłoby znać markę i model... .ale i tak uważam, że Twoje stwierdzenie jest zbyt daleko idące. Przykładowo Uniroyale Rainsport też znikają w oczach... bo mają miękką ściankę boczną i taką mieszankę gumy. Ale w ogólnym rozrachunku to bardzo dobre opony, na deszczu wręcz kapitalne. Miałem 2 komplety takich i chwalę je. Jeśli ktoś potrzebuje ich w konkretnych warunkach, bo w takim miejscu żyje/mieszka/jeździ - jak znalazł. Ale np. koledze wystarczyło w VII genie w sedanie rok jeżdżenia bez gleby - seryjne zawieszenie - ale z często zapakowanym bagażnikiem i LPG - aby z opon był śmietnik. No i to wciąż nie oznacza, że opony są kijowe, tylko nie jest to opona dostosowana do takich warunków użytkowania.


  • 0

#42 Marcin Honda

Marcin Honda
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2015
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:12, 02.10.2017

Opony to Hankook Zr 18.Jezdze sam po niemieckich autostradach z predkoscią 150 -170km/h.Poprzednie tez Hankook inny model.Zdarlem je do wystrzału jadac z rodziną z Chorwacji.Było gorąca i załadowany z bagaznikiem dachowym.
Opony były juz wyzabkowane i wyjazdu nie wytrzymały.
Moze jest cos w tym co kolega pisze ze te opony sie nie nadaja.Na zime mam fuldy 17 i tam sie nic nie dzieje,ale zrobiłem 5 -8 tys km.
Pozdrawiam.

Użytkownik Marcin Honda edytował ten post 19:30, 02.10.2017

  • 0

#43 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 21:04, 03.10.2017

Opony to Hankook Zr 18.Jezdze sam po niemieckich autostradach z predkoscią 150 -170km/h.Poprzednie tez Hankook inny model.Zdarlem je do wystrzału jadac z rodziną z Chorwacji.Było gorąca i załadowany z bagaznikiem dachowym.
Opony były juz wyzabkowane i wyjazdu nie wytrzymały.

ZR to symbol, nie model opony.
Te które wystrzeliły - miałeś od nowości, ile miały przejechane?

Najważniejsze, że nic Wam się nie stało!

Moze jest cos w tym co kolega pisze ze te opony sie nie nadaja.Na zime mam fuldy 17 i tam sie nic nie dzieje,ale zrobiłem 5 -8 tys km.
Pozdrawiam.

U mnie negatyw 2.6°, przejechane mam już na nim ponad 9 tysięcy i opony (letnie) nadal mają się bardzo dobrze - brak cięcia czy ząbkowania, dlatego uważam, że to kwestia gum, a nie niesłusznie napiętnowanego negatywu ;)


Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#44 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 16:13, 04.10.2017

W preludzie na dunlopach sport maxx zrobiłem z 40tys katowania na negatywie ok 3 stopnie i różnica między zewnętrzną a wewnętrzną częścią byłą na poziomie moooże 1mm, ale raczej mniej. Teraz mam dunlopy bluresponse i po 10tyś km w accordzie ok 3 stopnie nie widać zużycia czy różnic.


Użytkownik lukasrz edytował ten post 16:14, 04.10.2017

  • 0

#45 Marcin Honda

Marcin Honda
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2015
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:14, 04.10.2017

Nowe opony to Hankook Ventus V12 evo2 o rozmiarach 225/45 R18 95Y.Poprzednie ktore zdarło to były nie hankooki lecz Nokian ZLINE O takich samych wymiarach.Były jak kupiłem auto i na pewno jezdziły w tym aucie.Były juz wyząbkowane bo strasznie hałasowały z 2015 roku .Bieznik miały jeszcze około 5 -6 mm i zrobiłem na nich około 30-40 tysiecy km.9582845_1506967018118.JPEG


Użytkownik Marcin Honda edytował ten post 16:47, 04.10.2017

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq