Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

kąt pochylenia koła


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
90 odpowiedzi w tym temacie

#1 Hiispan

Hiispan
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:20, 13.10.2013

Witam, mam problem z kątem pochylenia tylnego prawego koła w moim accordzie. Zmieniłem już całe tylne kompletne sanki i nadal jest cały czas ten sam kąt pochylenia koła co może być przyczyna? jeden z mechaników stwierdził ze to może łożysko z piastą , czy to możliwe? bo łożysko cały czas jest te same nie zmieniane? jak mogę na to poradzić? bo jak wiadomo nie ma tam regulacji kąta pochylenia koła ?
  • 0

#2 gość198777

gość198777
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:epicentrum KUTNO
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:41, 06.02.2014

Witam! Podłączę się do tematu bo mam podobnie w mojej halinie.Przednie koła mam idelanie prosto,natomiast oba tylne mam pochylone lewe tylne troszkę bardziej.Dopatrzyłem się że mam zużyte tuleje wachacza poprzecznego dolnego,są takie jak by wygniecione wyciśnięte.Pozostałe ''patyki'' wyglądają  dobrze.I teraz mam pytanie,czy możliwe  że te wyrobione tuleje w dolnym poprzecznym wahaczu są główną przyczyną pochylenia tylnych kół? Jeżeli tak to czy wystarczy wymienić same tuleje? Czy nie szczypać się i wymienić cały wahacz?


Użytkownik gość198777 edytował ten post 14:47, 06.02.2014

  • 0

#3 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:29, 07.02.2014

masz wydruk z geometrii?


  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#4 strach

strach
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Krk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7 Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:41, 11.02.2014

Przyczyny nikt nie zna.

u mnie też jest taki problem, rozmawiałem z gościem który już przyjął kilkanaście Accordów z takimi objawami, mówił ze trzeba rozwiercać belkę i odkręcić wahacz dolny jeśli tylko śruba w simerbloku pozwoli, w innym wypadku trzeba wycinać stary wahacz (zapieczona śruba w simerbloku) i wstawiać nowy wahacz. 

w moim accordzie prawy tył ma -1.2 a lewy -1.8  to jest prawie centymetr różnicy 


  • 0

#5 sojer_tychy

sojer_tychy
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:Tychy
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:41, 12.02.2014

W moim Accordzie również miałem na lewym kole tylnim 2 stopnie negatyw i zużywało nierównomiernie oponę. Wymieniłem górny wahacz na regulowany MOOG - według katalogu powinien pasować ale chyba był z VII generacji - ponieważ jest trochę dłuższy. Koło otrzymało dobry kąt pochylenia ale jest bliżej krawędzi auta ( teraz mam trzyśladowca). Obecnie czekam na dostawę  dolnych regulowanych wahaczy. Wtedy będzie można wyregulować kąt pochylenia koła wciągając go do środka - oczywiście górny wahacz trzeba będzie skrócić szlifierką kątową lub wymienić. Może zrobię manual'a.


  • 0

#6 Łukasz.

Łukasz.
  • Forumowicz
  • 244 postów
  • Skąd:Maz/Garwolin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:35, 13.02.2014

Ja mam -2,5 i -2  z tyłu . jedną oponę już ścięło . Regulacji nie ma zostaje rzeźba .


  • 0
,, Nie ma rzeczy niemożliwych do zrobienia są tylko trudne''

#7 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:42, 14.02.2014

Ja mam -2,5 i -2  z tyłu . jedną oponę już ścięło . Regulacji nie ma zostaje rzeźba .

po obniżeniu też mam zbyt duże kąty z tyłu, nie są to duże wartości, ale przez prawie 2 lata z oponami nic się nie dzieje.


  • 0

#8 Łukasz.

Łukasz.
  • Forumowicz
  • 244 postów
  • Skąd:Maz/Garwolin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:58, 14.02.2014

Mi w ciągu roku poszła


  • 0
,, Nie ma rzeczy niemożliwych do zrobienia są tylko trudne''

#9 jez985

jez985
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:https://t.me/pump_upp
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:40, 21.02.2014

I ja się dołączę do tematu, samochód pływał, określiłbym to jako gwałtowne ruchy, jak od wiatru. Trzy razy sprawdzałem luzy w zawieszeniu u dwóch diagnostów, nie ma nic na 100%, pozostała geometria i jest czeski film :/ Szczególnie źle prezentuje się tylne prawe koło, przód facet poprawił i jazda też się poprawiła, haneczka pływa nadal tylko że rzadziej i teraz to pływanie jest delikatniejsze, jakby bardziej pociągłe czy wolniejsze - nie wiem jak to opisać. Tyłu nie ruszał bo śruby by się zerwały na bank. Kupię co trzeba i w czwartek to wyreguluję, jednak to pychylenie jest nie do ruszenia :/ Czy myślicie, że wymiana wahaczy z tyłu pomogłaby? Czy ustawić tylko tę zbieżność a pochylenie odpuścić? Podejrzałem jeszcze na w komputerze u diagnosty schemacik z którego wynikało, że oba tylne koła prowadzą samochód w lewo, a przednie w prawo. W załączniku umieszczam co jeszcze zobaczyłem no i wydruk tych kątów. Sprawność amorków po 67%, prawy tył 63%. Dodam jeszcze, że nie dawno zaliczyłem niezłą dziurę, przednia felga w ósemkę się zgięła a z tyłu urwał się łącznik stabilizatora.
 

Załączone pliki

  • Załączony plik  geo1.JPG   7,65 KB   47 Ilość pobrań
  • Załączony plik  geo0.jpg   228,19 KB   40 Ilość pobrań

  • 0

#10 jez985

jez985
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:https://t.me/pump_upp
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:47, 16.03.2014

Wymiana tulei w tych wahaczach od zbieżności sprawiła, że pochylenia kół mam prawie książkowe teraz :)


Użytkownik jez985 edytował ten post 21:48, 16.03.2014

  • 0

#11 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:56, 28.03.2015

Witam.

Odkopię temat. Czy ktoś może potwierdzić, że wymiana samych tulei z tyłu może tak wpłynąć na pochylenie koła, żeby wróciło do normy. U mnie w VII gen po glebie na kołach 225/40/18 mam -2,4 lewe i -3,0 prawe. Auto nie trzyma kierunku i ogólnie jest nerwowe.

Myślę o regulowanych wahaczach, ale tu kolega strzelił takie info..


Użytkownik SimRacer edytował ten post 23:57, 28.03.2015

  • 0

#12 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 05:04, 29.03.2015

po obniżeniu auta nic nie da sama wymiana tulei, jedyny sposób żeby zmienić kąt pochylenia to montaż camberów


  • 0

#13 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:42, 29.03.2015

Też tak uważam aczkolwiek Koledze pomogło bo potwierdził na PW z wydrukami z geometrii. Chodzi też o różnicę na stronach bo nie rozjechały sie równo jak pisałem wyżej, a to faktycznie może być kwestia tulei. Kąty na całej osi pewnie będzie trzeba potraktować camberami. Dobrze kombinuje.. ?


  • 0

#14 Arthur

Arthur
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Dębica
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:28, 28.04.2016

Odkopię trochę temat, ale mam problem ze złymi kątami z tyłu w moim Accordzie. Myślę o kupnie regulowanego wahacza jednak nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedniego do VII. Chciałbym się dowiedzieć czy wahacz który jest w linku będzie pasował do VII gen. ponieważ są inne numery OEM.

1)  http://www.iparts.pl...8-j4944004.html  

2) http://www.iparts.pl...042-81945.html

Z rysunku wynika że numer górnego wahacza OEM to 52390-SEA-013, natomiast w katalogu iParts podają HONDA  52390-S84-A01 i teraz pytanie czy będzie pasował? 

 

Jest jeszcze jedna kwestia czy lepiej kupić z regulacją tylko od strony sworznia czy z regulacją od strony sworznia i tulejki, ponieważ widziałem że również takie produkują? 

 

Zastanawiam się czy może być to wina tulejek tak jak kolega wyżej pisał, jednak różnice w kącie pochylenia widać gołym okiem i raczej odrzucam tą możliwość? Dodam że góra opony idzie do wewnątrz samochodu po obydwu stronach i wartości na geometrii to PT 2'08"  LT 1'56". Jest to duże odchylenie od normy i tak jak pisałem nie trzeba komputera żeby to dostrzec. Opony już ewidentnie trochę pościnane więc nie wydaje mi się że to wina samych tulejek lub sworznia, jednak może akurat ktoś miał podobne objawy i jest jakiś tańszy sposób niż zakup regulowanych wahaczy? 

 

Wszystko jest w oryginale i nic nie było obniżane. 


Użytkownik Arthur edytował ten post 22:34, 28.04.2016

  • 0

#15 gabrys000

gabrys000
  • Forumowicz
  • 243 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2014
  • Nadwozie:Re6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:17, 10.05.2016

ja mam podobnie,tyl prawy 1,3" .auto sciaga na prawo i nerwowo sie prowadzi.


  • 0

moje :gd1-l13a1 cvt

Re6-N22b4 At





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq