Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

ustawianie kątow tył honda accord


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
124 odpowiedzi w tym temacie

#91 SōichirōMarian

SōichirōMarian
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:-
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:21, 01.12.2020

Cześć wszystkim, mam problem ze zbieżnością w prawym tylnym kole. Bylem w serwisie ASO Hondy w WWA - powiedzieli, że trzeba wymienić tylną belkę oraz wahacz, żeby to ustawić koszt to ok 3k, ale, że z taką zbieżnością to można jeździć i jest ok. Moim zdaniem to totalne bzdury i czuję, że auto prowadzi się nie tak jak trzeba. Zresztą taka sama sytuacja była z przodu, samochód prowadził się źle, był przegląd powiedzieli, ze wszystko jest ok , a miesiąć później urwała się tuleja, wymienili i jest o niebo lepiej. Po tych przygodach pojechałem do innego mechanika i stwierdził, że można by wymienić pozostałe tuleje z przodu, tylko problem bo nie ma OEM i podobno zamienniki to jednak szybko się zużywają. A z tyłu to nie wiadomo czu uda się te śruby odkręcić i jeśli nie to trzeba będzie je wyciąć coś tam wspawać i powinno być ok.

Moje pytanie co z tym zrobić, czy spawanie jest ok czy może lepiej kupić belkę z wahaczem  OEM, wymienić tak, żeby było git?

Drugie pytanie czy można gdzieś kupić OEM tuleje do wahaczy przednich (mechanik powiedział, ze są zużyte, ale żeby pojeździć jeszcze rok i wymienić. Wolałbym zrobić wszystko teraz i wymienić je najlepiej na OEM. Co do tuleji wahaczy tylnych - z wątku wynika, że można kupić tylko zamienniki i najlepiej febest. Czy może jednak da się gdzieś znaleźć OEM.

 

LongStoryShort Zła zbieżność.Czy wymieniać belkę z wahaczem czy kupować tuleje i spawać. Czy da się gdzieś kupić tuleje oryginalne, a jeśli nie to czy zmienić już na te febest z przodu czy na razie zostawić. 

 

PS. Przepraszam za tak długi post, ale to moje pierwsze auto, które właśnie zakupiłem i średnio ogarniam temat. Auto to Honda Accord VII 2007 r. 190 km 2.4.  180 tyś. km. Z góry dziękuję za pomoc. 


Użytkownik SōichirōMarian edytował ten post 22:24, 01.12.2020

  • 0

#92 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 10:00, 02.12.2020

Tuleje montujemy tylko OEM. Zakupić je możesz u naszego partnera jarusnet.pl ceny są śmieszne w stosunku do tego ile wytrzymują. O zamiennikach nawet nie myśl. Jesteś z Warszawy to co widzę, skorzystaj z usług serwisowych które znają się na robocie. Proponuję naszych sprawdzonych partnerów: Wołek lub 4performance(Edson).
  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#93 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 11:01, 02.12.2020

oryginalne tuleje kupisz w haparts, jesteś z Warszawy wiec masz na miejscu, tylnych tulei oryginałów nie kupisz, występują tylko z całymi wahaczami, także jeżeli masz je do wymiany to albo całe wahacze albo zamienniki tulei np. od febesta... ale pytanie się nasuwa czy aby na pewno musisz wymieniać tylne? tam bardzo rzadko coś się psuje i jedynie z czym trzeba walczyć to śruby od zbieżności, zapiekają się w tulei no trzeba wycinać + ewentualna wymiana tej tulei jeżeli nie da się ze środka wybić pozostałości po śrubie


  • 0

#94 Danielqq

Danielqq
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Sokółka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Vll
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:12, 02.12.2020

A więc tak wymieniłem górne wahacze na hardrace camber kit 690 zł w interparts. Do tego na dolnych wahaczach od zbieżności były zapieczone śruby po kilku podgrzewaniach puściły, ale trzeba było wymienić na nowe śruby i wahacze. Koła prościutkie byłem na geometrii wszystko luks.1000 zł wszystko. Dodam, że na tyle miałem kąty 2,6 stopnia, a powinno być około 1. 2 razy mnie zrobili w balona jak jeździłem na ustawienie zbieżności, bo śruby tak zapieczone, że nie możliwe było do ustawienia.

Użytkownik Danielqq edytował ten post 10:13, 04.12.2020

  • 0

#95 SōichirōMarian

SōichirōMarian
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:-
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:48, 02.12.2020

oryginalne tuleje kupisz w haparts, jesteś z Warszawy wiec masz na miejscu, tylnych tulei oryginałów nie kupisz, występują tylko z całymi wahaczami, także jeżeli masz je do wymiany to albo całe wahacze albo zamienniki tulei np. od febesta... ale pytanie się nasuwa czy aby na pewno musisz wymieniać tylne? tam bardzo rzadko coś się psuje i jedynie z czym trzeba walczyć to śruby od zbieżności, zapiekają się w tulei no trzeba wycinać + ewentualna wymiana tej tulei jeżeli nie da się ze środka wybić pozostałości po śrubie

Właśnie chyba zapiekły się w tulei bo została już wymieniona na zamiennik, nie wiem jaki... Dzięki za pomoc, widzę, że Ci mechanicy u których byłem to się ch* znają. Wygląda na to, że odezwę się do wymienionych przez was serwisów i kupię oryginały. Co do wahacza tylnego - czy chodzi o ten: 

https://haparts.pl/52360-sea-000.html

Po lekturze innych wątków nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie. Dużo jeżdżę i planuje założyć do mojej Hondy gaz. Ponoć wtedy występują problemy ze zbieżnością. Może lepiej najpierw założyć gaz, a potem zabrać się za ustawianie zbieżności? 


Użytkownik SōichirōMarian edytował ten post 16:09, 02.12.2020

  • 0

#96 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 12:55, 02.12.2020

coś ci się link źle wkleił, ale co by nie było jak pojedziesz do hapartsu to na bank kupisz poprawne części, na hasło klub accorda dają rabat, tzn. dawali jak kupowałem jakieś pół roku temu ;)

a co do butli - zbieżność się nie rozjeżdża, gorzej z pochyleniem kół, tutaj może być problem tym bardziej jeżeli masz obniżony zawias, może być potrzebny tzw. camber kit, czyli regulowany górny wahacz, ale jego w oryginale nie kupisz


Użytkownik rafisz edytował ten post 12:59, 02.12.2020

  • 0

#97 Danielqq

Danielqq
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Sokółka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Vll
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:33, 02.12.2020

Regulacja zbieżności tył
https://m.intercars....amato-j94024ymt
Plus śruby
https://m.czesciauto...oen/52387sdaa00

Użytkownik Danielqq edytował ten post 14:39, 02.12.2020

  • 0

#98 SōichirōMarian

SōichirōMarian
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:-
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:13, 02.12.2020

Ale Yamato to zamiennik tak? A CamberKIT w waszych odczuciach jest gorszy niż OEM, jak to wygląda do tego który, ten tańszy czy ten pro? Link poprawiłem. Bardzo dziękuje za pomoc, wiele mi to rozjaśniło. Skontaktuje się z polecanym serwisem i zobaczymy jak to powymieniać, żeby wyszło najlepiej. Jeszcze tylko gazownika znaleźć, proszę o informację. Oczywiście sprawdzę też odpowiedni dział. 


  • 0

#99 Danielqq

Danielqq
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Sokółka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Vll
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:49, 02.12.2020

Tak zamienniki. Polecam STAG u mnie 100tysięcy 5 lat bez awaryjnie.
  • 0

#100 Danielqq

Danielqq
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Sokółka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Vll
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:58, 02.12.2020

Kiedyś w tym temacie polecali camber kit megaracing. Aktualnie nie osiągalne. Hardrace również amrykańska firma identycznie wygląda, możliwe, że to ta sama tylko zmienili nazwę.
  • 0

#101 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 17:50, 02.12.2020

Moje firma krzak z EBAY wytrzymały już ponad 100 tysięcy kilometrów, żadna gumka od sworznia itp. się nie rozpadła. 

Czyli tak jak pisałem stronę wcześniej, było trzeba brać dwa dolne wahacze regulowane to by problemów ze zbieżnością nie było.

 

Najpierw zamontuj kolego LPG,a potem na geometrie, jak będzie za duży negatyw tylnej osi to cambery i po problemie. 

 

Tu jest jeszcze ciekawy temat:

http://www.accordklu...-6#entry1016853


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#102 SōichirōMarian

SōichirōMarian
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:-
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:53, 03.12.2020

A swoją drogą jeśli auto tak przysiądzie z tyłu to nie trzeba by wykonać jakieś korekty z przodu, żeby to wyrównać czy raczej się nie przejmować? 


Użytkownik SōichirōMarian edytował ten post 15:53, 03.12.2020

  • 0

#103 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 16:07, 03.12.2020

Całą geometrie czyli (kąty/zbieżność) ustawia się najpierw od tyłu, następnie przód, nigdy inaczej. 

Jak mechanik twierdzi że można inaczej to szukałbym innego warsztatu, a ile to już było "geometrii" zrobionej bez ruszenia zapieczonych tylnych śrub... 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#104 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 20:01, 02.01.2021

Czy te cambery będą ok do Accord 2005r. CL7 sedan ?

https://a.aliexpress.com/_BU9hgG

Jestem po wymianie. Cambery pasują. Cholernie ciasno z odkręcaniem śruby od sanek.Przy wymianie trzeba opuścić sanki. Wystarczy po stronie wymienianego wahacza.
7d1a7d4483350c7164ec018d81d8f34b.jpg82bd000c6f026a827928179b576e8506.jpg

Użytkownik iwan edytował ten post 15:26, 05.05.2021

  • 0

#105 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:27, 02.01.2021

Czy te cambery będą ok do Accord 2005r. CL7 sedan ?

77,90 zł 25%OFF | 52390SDAA01 dla 03-07 dla Accord Acura Odyssey tylne zawieszenie górne ramię wahacza (L/R) drążek przegub kulisty
https://a.aliexpress.com/_BU9hgG

Wysłane z mojego WP5 przy użyciu Tapatalka

 

Tak będzie pasować.

 

Podobnie jak 6 czy 8 post:

http://www.accordklu...-kit/?p=1014848

 

I tak jak pisałem tutaj kilka postów wcześniej lepszym i sensowniejszym wyjściem jest zmiana dwóch dolnych wahaczy.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq