VIIIgen - LPG ze sterownikiem Optima Nano, emulator KME EPP-2-H-Honda.
w zbiorniku zalane jakieś 30% PB.
rozumiem, że mimo założonego emulatora w trakcie jazdy wskazówka będzie opadać wraz ze spadkiem ilości km do przejechania pokazywanych przez komputer i dopiero po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu zapłonu stan paliwa się zaktualizuje?
i tutaj pytanie czy stan paliwa powinien się aktualizować po każdym wyłączeniu zapłonu? zauważyłem, że po wyłączeniu zapłonu i szybkim ponownym włączeniu (tak do 10-12s) wskazówka dość szybko wraca do poziomu przed wyłączeniem zapłonu (tego bez resetu odczytu ilości paliwa) ale jak zapłon wyłączę na dłużej (ponad 10-12s) i ponownie włączę to wskazówka najpierw pokazuje 0, na chwilę zaświeci się kontrolka rezerwy, potem komunikat Low Fuel po czym bardzo powoli wraca do rzeczywistego poziomu PB.
jestem laikiem w tych tematach ale dla mnie to tak wygląda jakby emulator nie resetował się od razu po wyłączeniu zapłonu, bo w obwodzie przez jakiś czas są jeszcze resztki prądu. dopiero jak prąd w obwodzie zaniknie całkowicie to następuje wymuszenie resetu.
pytania są 2:
1/ czy czas wyłączenia zapłonu ma wpływ na inne zachowanie się emulatora? po krótkim się jakby nie resetuje, po dłuższym dopiero.
2/ jak wygląda reset prawidłowo podłączonego emulatora po włączeniu zapłonu jeśli w zbiorniku jest np. 30% PB - czy reset emulatora polega jakby na tym że do komputera podawany jest sygnał o pustym baku i stąd to przechodzenie od 0 przez Low Fuel do stanu rzeczywistego paliwa w zbiorniku?
PS. wiem że najważniejsze mieć paliwo w baku ale nie lubię jak coś nie działa jak powinno, no chyba że ten typ tak ma i lepsze to niż nic...
Użytkownik Marco edytował ten post 09:51, 13.03.2020