Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Różnice na jeździe w Paliwie PB 95 i 98


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 bananowooo

bananowooo
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Dziki Wschód
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:13, 08.10.2013

Witam! Posiadam od niedawna Accorda VII po lifcie, 2,0. Zastanawiam się czy warto stosować PB98 za te kilkadziesiąt groszy więcej? Które paliwo jest lepsze dla naszego silnika? Wiem, że np wschodni sądziedzi mają np tylko PB92 i 95, 98 tam nie ma w ogóle. Zresztą kiedyś nie było mowy o paliwie 98. Czy jego stosowanie na dłuższą mety nie będzie szkodzić silnikowi?
  • 0

#2 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:29, 08.10.2013

jezeli producent dopuszcza 95 to stosowanie 98 ma jedynie negatywny wplyw na portfel, pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#3 radosss

radosss
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:PL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:41, 08.10.2013

sprawdź swoje autko po zatankowaniu 98, jak będzie wyglądało spalanie takiego paliwka, jeżeli nie odczujesz różnicy to tak jak napisał poprzednik, poczuje to tylko Twój portfel;)
na 100% lanie 98 nie zaszkodzi silnikowi....
pozdr
  • 0

#4 matawi

matawi
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:pcim
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 06:36, 09.10.2013

ja sprawdzałem swoje auto i na 98 pali około 0,3 d0 0,5 l mniej na każde 100 km a jedzie zdecydowanie lepiej. Przy wyjeżdzie w trasę zawsze leję 98
  • 0

#5 Marlon

Marlon
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:58, 09.10.2013

Przy różnicy w cenie o. 30 gr. zatankowanie 98 daje przyt 50 litrowym baku 15 zł. więcej niż przy tankowaniu 95. Nie jest to porażająca różnica, więc jeżeli silnik pracuje lepiej, a paliwo jest jednak pewniejsze to dlaczego nie...
  • 0

#6 cthsqd

cthsqd
  • Forumowicz
  • 1111 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 09:40, 09.10.2013

To zmniejszone spalanie i lepsza praca to nic innego jak tylko autosugestia, szkoda kasy. Mi się po każdym tankowaniu zdaje że auto dostaje kopa, choć jest cięższe o kilkadziesiąt kg.. :lol:
  • 0

eac2eccb9fc62cfe.jpg


#7 ELF

ELF
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Warmińsko-mazurskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:00, 15.10.2013

Od 2 lat tylko na ruskim sam tankuję na Luku 95 i spala mi mniej jak wcześniej 95 polskiej .Tam nie ma bio-dodatków :-D P.S. a finansowo to obecnie 32,8 rubla = 3,2 zł/L :mrgreen:
  • 0

#8 47

47
  • Forumowicz
  • 101 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:320d
  • KM:184
  • Paliwo:ON
  • Rok:2014
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:51, 16.10.2013

ja niedawno slyszalem od pracownika jednego z koncernów iz bardzo czesto (nie zawsze) na stacjach 98 jest gorszej jakości niż 95, wynika to z prostej przyczyny - ilości jakie sa sprzedawane paliwa 98 sa tak male ze miminalne dostawy ktore stacje dostaja leza wiele miesiecy w zbiornikach co odbija sie negatywnie na ich jakości
  • 0

Pozdrawiam,
47


#9 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:21, 16.10.2013

ja niedawno slyszalem od pracownika jednego z koncernów iz bardzo czesto (nie zawsze) na stacjach 98 jest gorszej jakości niż 95, wynika to z prostej przyczyny - ilości jakie sa sprzedawane paliwa 98 sa tak male ze miminalne dostawy ktore stacje dostaja leza wiele miesiecy w zbiornikach co odbija sie negatywnie na ich jakości

na niektorych stacjach to prawda, pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#10 ELF

ELF
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Warmińsko-mazurskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:01, 16.10.2013

Panowie o czym my mówicie jaka różnica, jak się czyta wyniki kontroli to jakość paliw w Polsce jest najgorsza w całej UNII .A wiesz co tankujesz dlatego nie chciałem diesla bo są bardzo czułe na złą jakość paliwa a benzyna aby żółta i w drogę .
  • 0

#11 matman

matman
  • Forumowicz
  • 308 postów
  • Skąd:Mazury
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:39, 16.10.2013

Panowie i Panie,

Wlewanie 98 do tzw. cywilnych samochodów lub do silników, które tak naprawdę nie są konstruowane pod 98 lub więcej nie ma sensu. Co oznacza 95 lub 98. To tzw. liczba oktanowa która m.in. oznacza odporność na tzw. spalanie stukowe. Im wyższa liczba oktanowa tym spalanie paliwa jest bardziej odporne na spalanie stukowe. Pytanie kiedy pojawia się spalanie stukowe. Zasadniczo w trzech przypadkach. Po 1. przy ubogiej mieszance po 2. przy wyższych stopniach sprężania po 3 przy niewłaściwym momencie zapłonu. Punkt 1 odpada bo komputer bardzo szybko reguluje skład mieszanki dzięki czujnikowi spalania stukowego więc czy to będzie 95 czy 98 to nie ma znaczenia. W drugim przypadku w większości samochodów stosuje się standardowe dla benzyniaków stopnie sprężania rzędu max 10,8:1 i mapy w komputerze są ustawiane pod paliwo rekomendowane czyli najczęściej pod 95. W 3 przypadku znowu komputer ustala moment zapłonu odpowiednio go przyspieszając lub opaźniając.

Więc kiedy powinno się stosować paliwo 98. Otóż w silnikach konstruowanych pod to paliwo czyli np. ze zwiększonym stopniem sprężania. W cywilnych autach nie ma sensu stosowania 98. Jedynie co można uzyskać to bardzo minimalna redukcję zużycia paliwa, która niestety nie pokrywa zwiększonych kosztów zakupu. Pojawia się pytanie czy auto lepiej idzie na 98 zamiast 95. Różnice pewne są ale naprawdę minimalne. Co innego jak wlejemy paliwo rzędu 100 oktanów. Wtedy różnice są zauważalne no ale nie czarujmy się nie kolosalne i to raczej w zużyciu paliwa bo w paliwach 100 oktanów główną rolę odgrywają dodatki zawarte w tym paliwie.

Pojawia się pytanie. Kiedy powinniśmy stosować w cywilnym aucie 98. No np. po splanowaniu głowicy zwiększeniu tym samym stopnia sprężania i wgraniu nowych map do komputera po ustawieniu na hamowni.

Oczywiście wlanie 98 nie zaszkodzi. Dodatki zawarte w paliwie 98 może trochę oczyszczą wtryski bo na pewno nie zawory. Portfel to odczuje negatywnie a my sami sobie wmawiamy że jest lepiej. Ja osobiście za tą rozniecę w cenie wolę wlać np. czerwony STP do paliwa który oczyszcza wtryski i częściowo zawory gdy jest regularnie stosowany. Bawiłem się kiedyś w porównywanie 95 i 98 i różnic w spalaniu czy dynamice nie zauważyłem. Kiedyś natomiast bodajże w Czechch na Shellu wlałem 100 no i autko ciut lepiej się zbierało i ciut więcej przejechało na baku paliwa ale różnicy kolosalnej nie było. Natomiast różnicy między polską 95 i 98 nie zauważam.

Pozdrawiam
  • 0

Irek Sz.
AccoVII - AMS 0W20; CR-V III - AMS 0W30; Civic VIII - AMS 0W30; Moto Honda Shadow Spirit VT750 - AMS MOTO 10W40


#12 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 22:00, 16.10.2013

Potwierdzam to co matman napisał wyżej - po zakupie autka (3 lata temu) jak i w starym Civicu sprawdzałem jak to jest z tymi paliwami. Tankuję w zasadzie tylko na Shell'u i po wlaniu owczesnego VPowerRacing (chyba co najmniej 99 lub 100 oktanów) samochód odrobinę 'lepiej jechał' i odrobinę mniej spalał na 100km, ale na pewno nie równoważyło to sporo wyższej ceny paliwa...
Ja jakoś z przyzwyczajenia tankuję VPower (obecnie Nitro+) i w poprzednim Civicu spalał tego paliwa trochę mniej niż 95 zatankowanej np. na Orlenie choć różnice były minimalne, za to kultura pracy silnika na VPower była zdecydowanie na + w porównaniu do zwykłej 95 (w moim starym Civicu, bo w Accordzie tylko raz zatankowałem na innej stacji). Tak wiem - zaraz pojawią się głosy, że bez sensu tankować Nitro+, ale ja z reguły mam jakieś kupony rabatowe, czy inne zniżki i wychodzi tylko odrobinę drożej niż za zwykłą 95, a słyszę różnicę w kulturze pracy silnika (a przynajmniej słyszałem w Civicu). Poza tym nie jeżdżę dużo więc te kilka zł/m-c nie robi mi wielkiej różnicy...

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#13 kristof

kristof
  • Forumowicz
  • 246 postów
  • Skąd:Kln
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:limuzyna
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:12, 17.10.2013

Na 98 z orlenu spalił mi 8,1l a na Shellu 95 zwykłym najtańszym 7,8 na tej samej trasie. Skoro producent przewidział 95 to po co tankować więcej oktanów które nic nie dadzą. To auto ma mapę paliwową zrobioną na 98 więc i mocy więcej nie będzie. To zwykłe auto do jazdy a nie auto na tor czy wyścig że liczy się każda sekunda ale tam silniki są zakute i pomodzone i mapy paliwa owszem i mają zrobione pod 100 oktanowe paliwo.
  • 0

VTEC PIJE VTEC ŻYJE





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq