Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VI

Demontaż Kierownicy

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_NitrousNDF_*

Guest_NitrousNDF_*
  • Guests

Napisano 09:27, 30.09.2013

Hej.
Macie jakieś sprawdzone sposoby jak zdjąć kierownicę z wieloklinu?

Mam zamiar zmienić kierownicę w moim CG8 na tą od TYPE-R, ostatnio próbowałem zdjąć moją kierę, odpiąłem aku, zdjąłem poduszke, odpiąłem kostki od poduszki i klaksonu, odkręciłek śrubę, ale kiera ani drgnie :mrgreen: Szarpałem, nie obyło się bez bluzgów które dają +10 do siły no i tak to nie poszło, nie chcę wygiąć kierownicy ani wybić zębów.... :mrgreen:

Jeszcze się wstrzymam z tą wymianą bo chcę odnowić trochę kiere od typka, ale chciałbym wiedzieć na przyszłość jak sobie poradzić ze zdjęciem kierownicy... Jakie są wasze sposoby?
  • 0

#2 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 09:42, 30.09.2013

a odkręcałeś te 4 śrubki, które są pod poduchą? W sensie, jak zdejmiesz poduszkę, kiera trzyma się jeszcze na 4 śrubach.
  • 0

#3 Guest_NitrousNDF_*

Guest_NitrousNDF_*
  • Guests

Napisano 10:06, 30.09.2013

Hmm, a widzisz, odkręciłem tylko torx po bokach i tą główną pod poduchą... nie sądziłem że coś tam jeszcze może trzymać :)
Tak czy siak chyba i tak dalej łatwo nie zejdzie z wieloklinu, słyszałem że najlepiej zdejmować na blokadzie kierownicy (czyli bez kluczyka, przekręcona kiera).. później szarpać w każdą strone i dopiero wtedy spróbować zdjąć.. hmm

PS: jest ryzyko urwania tych kostek od poduchy i klaksonu podczas zdejmowania kiery?
  • 0

#4 Łukasz.

Łukasz.
  • Forumowicz
  • 244 postów
  • Skąd:Maz/Garwolin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:10, 01.10.2013

Ja ostatnio ściągałem , odkręć wszystko ale odkręcając tą główną śrubę z wieloklinu nie odkręcaj jej do końca tylko zostaw nakręconą na końcu gwintu , unikniesz wybicia zębów i powyrywania kabelków oraz rozwinięcia taśmy . Ja chwyciłem ją oburącz z prawej i lewej strony i ciągnąc mocno do siebie w małym zakresie ruszałem na boki (tak jakbyś drzwi ściągał z zawiasów ) , dość sprawnie to poszło .
  • 0
,, Nie ma rzeczy niemożliwych do zrobienia są tylko trudne''

#5 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 22:07, 01.10.2013

przede wszystkim łyknij siły w płynie :picie:
nie szarp się z nią
ja uderzyłem pięściami od strony zegarów do siebie tak aby ją zruszyć a później jak Łukasz.
tylko zaznacz sobie mazakiem położenie wielokarbu kierownica/wałek bo później źle ją złożysz :-P
  • 0

#6 wildbill

wildbill
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Koszalin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:52, 20.07.2015

Witam

Odgrzeje trochę tego schaba, bo ja miałem nieco większy problem z zdjęciem kierownicy, ale w końcu się udało.

Otóż samo udeżanie od tyłu, z boku, z dołu, z góry... rękami spowodowało tylko opuchliznę. Nawet zalanie WD-75  :zoltek:  nie dało nic. W innych hondach ten zabieg się udawał zawsze, ale nie w tej. Musiałem złożyć na szybko przygotowany ściągacz do kierownicy (który można tez podobno kupić gotowy). Wygląda to mniej więcej tak:

 

19661743440_1be2a844a9_z.jpg

 

Jest to zdjęcie już po zabiegu i jak widać wiele musiał znieść i ledwo dał radę. Sztabka stalowa miała 5mm grubości i 6 cm szerokości, do tego 2 śruby M8 mocujące ściągacz do kierownicy, śruba M10 do naprężania ściągacza, a pod śrubę (miedzy śrubę a oś kierownicy) trzeba użyć jakiś element separujący i dopasowujący średnicę do osi. W tym wypadku była to nasadowa 10. Jak widać śruba mocno wcisnęła się w nasadkę, a nasadka w oś kiery.

Dopiero tak mocne naprężenie, plus udeżenia boczne w kierownicę dały efekt - zeskoczyła.

 

19663161949_dacfe7b951_z.jpg

 

19661744380_71560b3f09_z.jpg

 

19228856333_bceb7f9742_z.jpg

 

Gdyby ktoś kiedyś miał problem ze swoją kierą - polecam ten prosty zestaw.

 

Ważne jest to żeby śruby mocujące (M8) były wkręcone równomiernie jako pierwsze do końca gwintów w kierownicy. Materiał jak wiadomo to AlMg więc nie najtwardszy.


Użytkownik wildbill edytował ten post 08:23, 20.07.2015

  • 0

#7 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:01, 21.10.2020

Witam,

mam może troszkę dziwne pytanie, ale jaki gwint ma śruba mocująca kierownicę: lewy, czy prawy? (Accord VII). Przetarł mi się zwijacz poduszki, chciałem dziś wymienić, a nie mogę tego odkręcić. Dwie godziny walczyłem z bratem, a jedyne co to udało się zniszczyć dwie nasadki i trochę objechać łeb śruby.


  • 0

#8 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 00:13, 22.10.2020

śrubę odkręcasz normalnie w lewą stronę ;)


  • 0

#9 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:29, 22.10.2020

Dziękuję bardzo za szybka odpowiedź.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq